• Poštovani posjetitelju, za korištenje svih mogućnosti koje InternetZarada Forum omogućuje, predlažemo ti da se registriraš. Besplatno je i tvoja privatnost je potpuno zaštićena. Registracija ti omogućuje pristup svim kategorijama i temama, mogućnost pristupa privicima u postovima (slike, video, tutorijali, uputstva itd), pristup malom oglasniku (Tržnica), direktnu komunikaciju s članovima putem privatnih poruka, automatsko praćenje tema od interesa i još mnogo toga. Veselimo se tvojoj prijavi! ❤️

oDesk - Iskustva s oDesk poslovima

Stvarno mi deluje neozbiljno za takvu firmu, na Elance nisam to primetio.
 
sage kaže:
Stvarno mi deluje neozbiljno za takvu firmu, na Elance nisam to primetio.

oDesk i Elance su ista firma :)
 
I ja često imam problema sa oDeskom. Najveći je taj što sam istovremeno i radnik i poslodavac i kada menjam između ta dva profila sajt ima neke čudne bagove. Na primer, nalazim se na jednoj stranici i šta god da kliknem nikako da me prebaci na tu drugu stranicu. Ujedno često imaju neki downtime, ali nikada nije uticao na mene.
 
stefans kaže:
sage kaže:
Stvarno mi deluje neozbiljno za takvu firmu, na Elance nisam to primetio.

oDesk i Elance su ista firma :)

Verovatno ozbiljnije pristupaju Elance :D
 
Pozdrav svima,

Prvi put postujem, samo sam čitao do sada i hvala vam na savetima u vezi freelancinga. Otvorio sam profil još pre nekog vremena ali sam se ozbiljno posvetio poslu tek pre mesec i po dana (sredio profil max i počeo da šaljem ponude svaki drugi dan). Do pre neki dan sam šizio što me niko ne angažuje, a onda ko iz vedra neba stiže job offer gde je čovek pristao na moju cenu koja je doduše bila najniža od svih ponuđenih. Odradio sam sve vrlo brzo on je sve vreme preko porukica govorio da je sjajno, sinoć sam predao a sad čekam isplatu ... valjda će platiti :)

Maltene odmah nakon predaje fajlova njemu, prijavio sam se na novi posao koji se tog momenta pojavio u mom job feedu ali ovo je bilo skroz drugačije, odmah se javio i prvo mi je ubio cenu sata samo tako jer "nemam nijedan feedback i working hour" ali ja sam pristao jer tek počinjem pa hajde - a i bilo je dosta lagan posao za mene. Jedino što je bila caka to da je njemu bilo baš hitno i trebalo je da se krene odmah i uradi za 3h (bilo je inače 1h ujutru).
Kao po baksuzu sitan poslić koji je trebao biti lagano završen se pretvorio u bad luck. Pošto je ceo posao zavisio od korišćenja jednog free online servisa koji sam do tada koristio bez problema, upravo se desilo suprotno - servis je radio očajno sporo. Najgore od svega, tražio sam alternative i uspeo da dođem do rešenja i samog privođenja posla kraju, obavestio ga da sam blizu kraja ali je on prekinuo ponudu pola sata pre isteka vremena uz izvinjenje da mu je trebalo baš odmah i zahvalu za "hard work and trying" :S i da će platiti ta 2h rada.

E sad imam nekoliko pitanja:

1. Kako mogu da vidim da li mi je ovaj drugi lik koji mi je prekinuo contract ostavio negde feedback ili ocenu ? Za sad mi stoji ona poruka da dok ja ne dam njemu feedback, njegov feeback ka meni nije vidljiv. Iako sam završio posao svega 10-ak minuta nakon prekida ja sam mu poslao fajlove na privatan mail koji smo koristili za komunikaciju. Bezveze u svemu tome je što sam bio poslao baš tačno 3h nakon početka posla ali... on je prekinuo ranije.

2. Prvi put sam koristio oDesk Team. I u svoj onoj jurnjavi nešto sam zabrljao pošto se vidi da sam samo radio 30 minuta. Izgleda da sam nekako stopirao merenje vremena u onoj žurbi i nisam nastavio. Da li ima negde na forumu neka diskusija o korišćenju programa, nisam uspeo da pronađem pretragom.

3. Za onaj prvi uspešno predati posao mi stoji "Milestone 1" a pored iznosa u zagradi piše (funded)

16-11-2014_18-57-51.jpg


Ispada da je ovo samo deo posla ? Pošto mi niko nije pominjao da će se raditi nešto više od toga zato sam zbunjen. Ili je to samo deo ovog novog fixed price sistema naplate ? Ovo funded znači da je klijent već uplatio oDesku a sad se čeka da potvrdi projekat i novac ide meni jel tako ?

4. primetio sam da sam postao član "tima" kad sam počeo da radim ovaj prvi posao. Šta to konkretno znači ? Da će me i dalje angažovati ubuduće ili sl ? Kakva su vaša iskustva sa tim timovima ?

Hvala unapred , nadam se da nije mnogo čitanja za prvi put.

Pozdrav
 
1. Moras ti njemu ostaviti feedback da bi bio u mogucnosti da ti vidis sta je on tebi napisao. Mislim da ako ne ostavis nista 14 dana da ce automatski da taj feedback bude vidljiv na tvom profilu pored tog posla.

2. U Word Diary imas opciju "Request Manual Time", koja sluzi bas za ove situacije u kojoj si se ti nasao. Tamo mozes da dodas otprilike koliko si radio, a da to nisi zabelezio pomocu oDesk Team aplikacije. Bilo bi dobro da posalje klijentu poruku da si dodao manuelno vreme jer si zaboravio da ukljucis aplikaciju, cisto da on zna o cemu se radi.

3. Ni ja nisam siguran sta tacno znaci to Funded, da li to znaci da su oni uplatili novac oDesku ili sta vec. U svakom slucaju sam siguran da tebi novac jos nije uplacen. Tek kad ga vidis u "Reports" tabu, pod "Pending" tek onda ti je novac uplacen i posle 7 dana mozes da ga isplatis. Procesljaj malo FAQ pa ces tamo naci verovatno odgovor sta znaci Funded, nemam sad vremena da pogledam.

4. Ne opterecuj se tim uopste. Pod timom se podrazumevaju oni ljudi koji rade za tog klijenta, nista vise. Bices tamo registrovan sve dok traje ugovor, ali ti to nista ne znaci.

Pitaj slobodno ako ti jos nesto nije jasno.
 
Funded znaci da ti je klijent isplatio dolare. U narednih 6 poslovnih dana od kako je novac uplacen on ti je i dostupan da ga podignes. Srecno, svaka cast!
 
Flokyps kaže:
Funded znaci da ti je klijent isplatio dolare. U narednih 6 poslovnih dana od kako je novac uplacen on ti je i dostupan da ga podignes. Srecno, svaka cast!

Ovo nije tacno. Sad sam citao FAQ i koliko sam ja shvatio funded znaci da je klijent izvrsio deposit, ali tek kada ga odobri on ce vam biti isplacen.


Sending an offer:

When you submit an offer to a freelancer and create your first milestone, oDesk will collect a deposit. On your Transaction History report, you'll see an immediate Fixed Price charge and corresponding Payment from your primary payment method.
Approving a milestone:

When you approve a milestone, oDesk will send the approved funds from your deposit to your freelancer. On your Transaction History report, you'll see an immediate Fixed Price charge and corresponding Payment from your deposit balance. The funds will then appear as pending on a freelancer's account and become available after the standard security period.
 
Mozes ti citati FAQ koliko god zelis, kada ja vec imam iskustvo sa ovim. I tacno je da mi je posle 6 dana bilo dostupno da podignem.
 
Flokyps kaže:
Mozes ti citati FAQ koliko god zelis, kada ja vec imam iskustvo sa ovim. I tacno je da mi je posle 6 dana bilo dostupno da podignem.

Ne bih ni pricao da ne znam iz iskustva. Sve dok se novac ne pojavi na Pendingu, nece biti uplacen.
 
stefans kaže:
Ne bih ni pricao da ne znam iz iskustva. Sve dok se novac ne pojavi na Pendingu, nece biti uplacen.

Same here. Ja doduse ne zagledam to, gledam timelogs ali prvo stoji u Pendingu, pa onda predje na Balance. :waving
 
Evo i ja sam izgleda uspeo da nađem taj deo na: https://support.odesk.com/entries/23128372

- Security Period

The security period applies to all payments and refunds. This includes both hourly and fixed-price contracts.
Manual payments, including bonuses and milestones have a six day security period from the time payment is made to funds availability.


Takođe i:
If you are working on a fixed-price contract, you will need to contact your client to find out when they plan to issue your payment manually

E sad, da li je kulturno da ga "bocnem" jednim pitanjem da li je sve ok i da li je zadovoljan itd. ili da sačekam još malo. Jes da je prošlo dva dana ali malo sam nestrpljiv mislim da me razumete ipak mi je prvi posao :)
 
sys49152 kaže:
E sad, da li je kulturno da ga "bocnem" jednim pitanjem da li je sve ok i da li je zadovoljan itd. ili da sačekam još malo. Jes da je prošlo dva dana ali malo sam nestrpljiv mislim da me razumete ipak mi je prvi posao :)

Ja uvek obicno sacem max 2, 3 dana pa onda posaljem kada planira da uplati. Cesto se desava da ljudi zaborave ili ne ulaze tako cesto na oDesk, tako da ti nece to niko uzimati za zlo sto si ih jos jednom napomenuo.
 
Hvala na objašnjenjima još jednom! Evo sad mi je pustio novac i još mi je dao "bonus" od 18$ , maximalnu ocenu i lep feedback :drinking Happy :)
 
Tek sad sam primetio tvoje pitanje Flokyps, ličilo je na potpis jer je ispod crte :)

Ovo mi je prvi posao, napisao sam gore u mom prvom postu. Radim inače GIS poslove (Geografski Informacioni Sistemi) a to je poprilično široka i raznovrsna oblast koja ima ogromnu primenu. Ide od bukvalno kreiranja jednostavnijih digitalnih karata povezanim sa bazama podataka gde ti vršiš neke analize ili praviš tzv. tematske mape pa sve do programiranja dal za desktop aplikacije ili web. U principu dugo godina sam u tom poslu poznajem par GIS softvera solidno i uglavnom radim kao klasičan "mapper" što bi rekli na zapadu a nešto sitno znam i da isprogramiram mada nisam profesionalni programer. Recimo da je Google Maps API jedna od primena GIS tehnologije.

Eto probao sam što kraće ali to mi teško ide uvek kada treba da objasnim nekome šta ja to radim pošto uglavnom kada kažem GIS 90% ljudi me belo gleda :(

Na kraju evo dela portfolia možda bude jasnije:
18-11-2014_0-27-51.jpg
 
Haha, stvarno izgleda kao potpis jer sam dva puta reply-ovao. Hvala ti sto si mi objasnio u kakvim si vodama. Puno srece ti zelim! :D
 
Imam jedno pitanje u vezi oDeska, cesto mi se desava da pratim sajt, stikliram video production i posao prethodni recim 45 minuta... e sad, ja iako sam na sajtu na svaki minut, refresh, vracam se na pocetnu i opet gledam taj deo, nsita novo od poslova. Ok je to, nego posle par minuta ispadne posao kao 20 minutes ago, a ja bio recimo tih 20 minuta na sajtu i nije ga bilo, ima li neka fora da stizu notifikacije ili makar da to radi bolje? Stetra, prijavi se 10tak osoba i onda mi smanji sanse, a cekao sam. :)
 
Back
Na vrh