• Poštovani posjetitelju, za korištenje svih mogućnosti koje InternetZarada Forum omogućuje, predlažemo ti da se registriraš. Besplatno je i tvoja privatnost je potpuno zaštićena. Registracija ti omogućuje pristup svim kategorijama i temama, mogućnost pristupa privicima u postovima (slike, video, tutorijali, uputstva itd), pristup malom oglasniku (Tržnica), direktnu komunikaciju s članovima putem privatnih poruka, automatsko praćenje tema od interesa i još mnogo toga. Veselimo se tvojoj prijavi! ❤️

Upwork Dispute i Arbitration - iskustva?

Davor Bomestar

Legenda
Tu od
27 Lis 2008
Postova
3,697
Bok ekipo,

moram priznat da u zadnje vrijeme mi je Upwork pao dosta u ocima i prije ovog zadnjeg incidenta sto sad imam. Dosta je opala kvaliteta, poslovi koji se nude dosta problema sa njima. No zbog toga sto se tu i tamo nadje stvarno dobrog klijenta nisam odustajao od Upworka. Imali smo 100% score i top rated badge, prakticki jos od prelaska sa Elancea takva je situacija.

Sada imam problem, radili smo 10 mjeseci na jednom projektu, sa mjesecnom uslugom, klijent je redovito placao mjesecne milestonove nakon sto smo mu poslali mjesecni izvjestaj emailom, znaci tek kad je vidio sta smo radili je on sam isao uplatit. Sada nakon svog tog vremena, klijent je zatvorio contract, ostavio nam los review i na disputeu trazi povrat novca. Ne pise za koliko ali posto je zatvoren contract ispada da trazi refund za cijeli iznos. Drugim rjecima, skoro godinu dana smo radili na projektu, i sad on zeli povrat novca za sve.

Da stvar bude gora, uz linkbuilding koji radimo slali smo prijedloge sta da promjeni na sajtu da ga unaprijedi, da poboljsa user experience i sve da bi imao rezultate. On to uopce ne zeli implementirat. Znaci digli smo mu Domain Authority za sad na DA30, on treba napravit On-site promjene da bi bolje rangirao ali odbija i jos se zalio Upworku na rezultate.

A zapravo najgore od svega jest sto imamo Terms of Service, gdje klijent nije potpisao ali smo na pocetku suradnje rekli da posalje email gdje napise i potvrduje uvjete suradnje.

Uglavno, to je fixed project, sa milestonovima koje je klijent svaki mjesec uplacivao, pokrenut je dispute valjda za cijeli iznos, nisam ni znao da je moguce da se zatrazi cijeli iznos. Prije je uvijek bilo da se moze samo escrow iznos disputat.

Znam da na forumu ima ekipe koja radi na upworku pa me zanima dali je itko ikad isao na arbitration njihov? Ako da kakva su iskustva?

Moram platit za arbitration da bi netko odlucivao $291.
Posto se radi o izrazito teskom klijentu sumnjam da ce htjeti dogovor sto upwork dispute osoba predlaze tako da nisam siguran kakva ce tu biti situacija.

Upwork dispute osoba mi se cini neka ovca jer smo prilozili Terms of Service i objasnili svaku stavku ali skroz su izignorirali to i po poruci mi se cini da su stali na stranu klijenta. Iako je arbitration kao nepristran Americka asocijacija za arbitraze zbog ovog dojma do sada kako su komunicirali sa Upworka imam dojam da ce arbitraza biti nepostena tj. duboko sumnjam da cemo dobit "posteno sudjenje". Problem je sto ako pristanem na arbitration onda prakticki pristajem na Zakonsku odluku arbitraze, nemam pravo na zalbu poslije itd.

Radi se o velikom iznosu, i ako bi morali platit taj iznos za prakticki godinu dana rada onda prakticki moram zatvorit firmu jer nemamo taj iznos sa strane. Nazalost, mnogo smo ulagali u projekte nasih klijenata i sad mi se obija u glavu sto nisam cuvao "sa strane" za crne dane.

Nakon ovog iskustva definitivno odlazimo sa Upworka i necu vise radit tamo, jer ovo je katastrofa, ali moram vidjet kako rjesit ovaj slucaj. Da sam znao da je ovo moguce na upworku i da nikako ne stite freelancere i projekte sa fixed paymentsima odavno bi otisao sa tog sajta.

Dali netko ima iskustva ili saznanja oko Upwork arbitrationa? Dali znate za slucaj da je netko odbio arbitration, sta onda?

Svaka pomoc je dobro dosla. Hvala!
 
Sa obzirom da taj sistem radi već jako dugo, vrlo je verovatno da je već bilo sličnih situacija globalno.

Ako jeste bilo šta slično verovatno se pisalo na većim engleskim forumima.
 
novii kaže:
Sa obzirom da taj sistem radi već jako dugo, vrlo je verovatno da je već bilo sličnih situacija globalno.

Ako jeste bilo šta slično verovatno se pisalo na većim engleskim forumima.

Procitao sam sve sto sam mogao naci putem Googlea. Vecina informacija se odnosi na escrow dispute kad ekipa ima novce u escrowu pa netko disputa to, ali ovo sto ja imam sam vidio rijetko. Mozda par ljudi sam procitao da su imali slicnu situaciju, pogotovo ne za ovakav iznos. Oni koji su uopce svjesni ovakvih pravila i sami savjetuju da se nikad ne radi duzi projekt nego da se razbije na manje. Znaci razbijanje na milestoneove ne pomaze situaciji.

Citam i dalje kao lud ali za sad ne nalazim nista sto bi mi bilo korisno u ovoj situaciji.
 
Nema sanse da ce ti sav iznos biti oduzet, mislim da je maksimalno sto ti mogu oduzeti ukoliko sve presude u njegovu korist je 50% to jest da ces 50% morati vratiti natrag.
 
Lakisa94 kaže:
Nema sanse da ce ti sav iznos biti oduzet, mislim da je maksimalno sto ti mogu oduzeti ukoliko sve presude u njegovu korist je 50% to jest da ces 50% morati vratiti natrag.

Kad bi bio siguran u to onda bi cak pristao arbitrazu. Ali nigdje u Terms of Service nisam nasao podatak koliki je iznos. U informacijama o arbitrazi pise Sum of released payments with escrow, sto znaci sve uplate.

Razmisljam da odbijem arbitrazu jer mi se cini da Upwork namjerno forsira arbitrazu da opere ruke i da je cijeli proces tesko korumpiran. Ako odbijem onda mi suspendiraju account. Samo sto ne znam dali ce pokusat naplatit od mene na neki nacin ta sredstva i ako me suspendiraju.
 
Davor Bomestar kaže:
Lakisa94 kaže:
Nema sanse da ce ti sav iznos biti oduzet, mislim da je maksimalno sto ti mogu oduzeti ukoliko sve presude u njegovu korist je 50% to jest da ces 50% morati vratiti natrag.

Kad bi bio siguran u to onda bi cak pristao arbitrazu. Ali nigdje u Terms of Service nisam nasao podatak koliki je iznos. U informacijama o arbitrazi pise Sum of released payments with escrow, sto znaci sve uplate.

Razmisljam da odbijem arbitrazu jer mi se cini da Upwork namjerno forsira arbitrazu da opere ruke i da je cijeli proces tesko korumpiran. Ako odbijem onda mi suspendiraju account. Samo sto ne znam dali ce pokusat naplatit od mene na neki nacin ta sredstva i ako me suspendiraju.

Suludo je prihvatiti tako nesto ukoliko bi ti uzeli 100% onda odbij arbitrazu i vidi sta ce ti se desiti nakon toga moguce da ce oni ponuditi dil da bude 50-50 ili tako nesto da obe strane budu zadovoljne, ali naravno nikako nemoj da pristanes na prvu loptu.
 
Ja srećom nisam imao ovakvih situacija, pa ne mogu mnogo ni da pričam. Ali mi nije jasno kako neko može da podnese Dispute za novac koji nije u Escrow već je isplaćen? I na koji način misle da uzmu taj novac od freelancera, koji je možda već i potrošen?

Ukoliko već planiraš da odeš sa Upwork-a ja bih odbio bilo kakav dispute za novac koji ti je već isplaćen, jer oni ni ne mogu da ga naplate od tebe.

Iz iskustva drugih ljudi znam da je Upwork uvek na strani klijenta i mislim da su vrlo retke situacije kada freelancer dobro prođe. Naročito u situacijama kada ono što je urađeno može da se proceni i ovako i onako. Na primer, oni mogu da dovedu u pitanje je da je to što ste vi radili u najvećoj meri uticalo na poboljšanje njihovog DA ili da kažu da je za novac koji je vaš klijent dao trebalo da se uradi više ili tako nešto.

Ja znam za slučaj jednog freelancera iz Srbije koji je imao ugovor po satu i kada je trebalo da se to naplati klijent nije podneo nikakv dispute ili rekao da nije urađeno, već prosto nije imao novca na kartici. I onda je Upwork morao da ispati novac tom freelanceru, ali su mu skinuli pola sati, jer kao nije pisao šta je radio u time tracker-u.

I mislim da bi u svakom slučaju ljudi trebalo da imaju što je mogući veći broj izvora iz kojih dobijaju klijente, jer iako je Upwork generalno veoma dobra platforma (ili sam barem ja imao uglavnom dobra isksutva) uvek može da se desi ovakav neki slučaj i da vam ugrozi kompletan biznis, ukoliko se oslanjate samo na Upwork.
 
Ja sam imao slican slucaj , ali preko paypala, i jos su u pitanju programi, gde sam cuo da olako odmah presudjuju uvek u korist klijenta, i tuzen sam za sve prodaje u poslednjih 6 meseci. Klijent je bio besan zato sto nisam hteo da mu napravim novi program .

Medjutim paypal ga je odbio, iako se ovaj dva puta zalio .

Ti nudis usluge, sto je na visem stupnju od digitalnog proizvoda, namenski je, nije serijska proizvodnja, ulazes svoje vreme i nema mi nikakve logike da mozes izgubiti taj sud , s obzirom da je klijent posle svake uplate nastavljao da placa, sto znaci da je bio zadovoljan i da je dobio uslugu. Jedino ako postoji u ugovoru neki okidac, tipa da mu je obecano prvo mesto na googlu, sto naravno cisto sumnjam . Ove opcije sigurno postoje, ako u ugovoru postoji neka odredba ili obecanje koje nije ispunjeno, i ne znam sto si se toliko uplasio, kada nema sanse da presude u njegovu korist, jer iako oni vole klijente i od njih zaradjuju, ovakve presude bi napravile haos .

Nemas razloga da budes kivan na Upwork, to je cisto pravna procedura, stite se klijenti kada zaista postoji zloupotreba.

Postavi temu na forumu od Upworka, i saznaj sve detalje koji te zanimaju, ali moj predlog je da prihvatis tu arbitrazu .
 
freemind kaže:
Ti nudis usluge, sto je na visem stupnju od digitalnog proizvoda, namenski je, nije serijska proizvodnja, ulazes svoje vreme i nema mi nikakve logike da mozes izgubiti taj sud , s obzirom da je klijent posle svake uplate nastavljao da placa, sto znaci da je bio zadovoljan i da je dobio uslugu.

I meni to nije bilo jasno dok nisam researchao i procitao sve sto se moze naci na netu o toj tematici. Ali kad sam procitao iskustva drugih ljudi shvatio sam da zapravo to je moguce na Upworku.

freemind kaže:
Jedino ako postoji u ugovoru neki okidac, tipa da mu je obecano prvo mesto na googlu, sto naravno cisto sumnjam . Ove opcije sigurno postoje, ako u ugovoru postoji neka odredba ili obecanje koje nije ispunjeno,

Ugovor nije potpisan ali je on "usmeno" potvrdio tj. putem emaila potvrdio da razumije uvjete. Sto je najgore ugovor je zapravo jedan disclaimer od 3 stranice gdje prakticki govorimo da su sve uplate non refundable, gdje govorimo da ne garantiramo za nikakve rezultate osim mjesecnih linkova i linkbait sadrzaja, gdje objasnjavamo da ako klijent ne slusa ne odgovaramo za rezultate itd itd. Ali problem je sto nije potpisao, a ja nisam siguran dali bi ovaj na arbitrazi uzeo to u obzir. Jako los dojam mi je ostavio Upwork jer nakon sto sam prilozio ugovor na dispute i prakticki objasnio na barem 15 stavki ugovora gdje on nije u pravu, oni su svejedno stali na njegovu stranu i rekli nes u stilu "dali mogu pruzit jos informacija zasto nismo odradili posao koji je klijent trazio". Znaci njih ne jebe sta je dogovoreno nego sta klijent trazi, a kad sam dostavio ugovor umjesto da budu realni oni su totalno to ignorirali i prakticki vec u startu nas okrivili.

freemind kaže:
i ne znam sto si se toliko uplasio, kada nema sanse da presude u njegovu korist, jer iako oni vole klijente i od njih zaradjuju, ovakve presude bi napravile haos .

Nazalost takve presude se dogadjaju. Jednostavno ljudima se dogadjalo, iako za manje iznose i to se iz onih malo postova koje nisu cenzurirali na upworku moze skuzit. Ekipa je isto razocarana ne moze vjerovat.

Posto se to radilo za dosta vremena unazad to je dosta novaca u igri, nasa mjesecna usluga je bila $1600. Da sam to morao vratit jednostavno nebi imali dovoljno za pokrit sve to. Nisam mogao to riskirat.


freemind kaže:
Nemas razloga da budes kivan na Upwork, to je cisto pravna procedura, stite se klijenti kada zaista postoji zloupotreba.

Postavi temu na forumu od Upworka, i saznaj sve detalje koji te zanimaju, ali moj predlog je da prihvatis tu arbitrazu .

Nazalost, cenzuriraju postove na forumu a cak i izvan foruma njihovog pravna sluzba radi svoje i odmah prijeti. Citao sam tudja iskustva i nazalost otkrio tu mracnu stranu Upworka.


Uglavnom, updejt trenutacnog stanja. Nisam prihvatio arbitrazu i nisam se javljao na dispute. Dispute je kasnije zatvoren, po defaultu klijentu se dodjeljuje da je dobio dispute, pa se isplacuje ono sto je na balanceu. Posto mi nismo imali nikakvih sredstava vise na balanceu klijentu pretpostavljam nije ništa dodjeljeno.

Mi smo dobili suspenziju na Upworku. Moj agencijski i freelancer profili su spendirani tj. ograniceni su financijski.

Sad prije par dana sam dobio obavjest od Upworka, da je klijent zatrazio od svoje banke chargeback za zadnje 2 uplate prema Upworku pa je upwork morao njemu platit. Sada upwork od mene potrazuje te dvije uplate od ukupno $3200.

U informacijama koje sam dobio piše da ce se naplatit sa mog balancea ili buduce zarade na upworku. Posto sam suspendiran ne razumijem kako oni misle da cu zaradit. Mislim to je klasican placeholder email koji sam dobio.

Sada jos razmisljam sta da ucinim. Dali da ih trazim da mi maknu suspenziju pa da mogu zaradit sredstva od kojih bi si oni skinuli od buduce zarade, ili da pitam dali mogu kako ja mogu njima platit pa da mi maknu ban. $3200 je jos podnosljivo ali cijeli iznos suradnje sto smo radili nije bio.

Ako uopce budem opet radio na Upworku svakako cu ovaj put pametnije. Nema sanse da cu vjerovat da su posteni i neke velike poslove preko njih i sl. nego se zastitit.
 
Ne moze tu mnogo sta da se ucini, a ne verujem da bi ti se isplatilo da udjes u medjunarodni sudski spor, pogotovo zato sto nemas potpisan ugovor. Njihova filozofija je da je musterija uvek u pravu i nista drugo ih ne interesuje. Slicno rade i kompanije poput Paypal-a, eBay-a, Clickbank-a, itd.

Ako bas hoces da budes maksimalno fer i korektan, onda vrati dug Upwork-u, makar uplatom manjih iznosa tokom nekog vremenskog perioda ako ti je cim da dodjes do love. Mozda je najpametnije da ne radis nista, tj. batali Upwork i ostani ti njima "duzan" te pare, pogotovo ako si ih vec podigao i posveti se drugim nacinima zarade, jer nemaju ni oni jednostavan nacin da naplate dug od tebe. Deaktiviraj kartice, ako si ih dodavao na Upwork i ugasi Paypal privremeno, ako si ga koristio za naplatu. Poslao si im sve dokaze, imaju trag komunikacije i stali su na stranu kupca. Ako su te pored svega jos i banovali, onda mogu i oni njemu da pokriju te troskove, zar ne? Ja se ne bih oko toga uzbudjivao previse.

Bahatost pojedinih zapadnih kompanija me vise ne iznenadjuje uopste...
 
Ja sam imao jedan problem sa globalnom kompanijom, pa sam stupio kontakt sa ambasadom, platio popularnim twiterasima iz te nishe da sheruju moj post, platio nekoliko PR textova na popularnim blogovima i sredio stvar. Napravi blog, sa svojim imenom i prezimenom, detaljno sve tamo napisi, i potrudi se da se taj tekst sto dalje cuje .

Ti si uradio to to to za januar, on je poslao uplatu za taj mesec, sve je bilo okej, ti si to ponovio u februaru.... Kao kada bi se negde oflajn zaposlio, i sada tebe direktor tuzi i trazi ti sve plate koje si potrosio na zivot i racune da mu vratis .
Ja znam za slucajeve gde su ljudi obecavali da ce blog da pravi 100$ mesecno, da ce biti prvi na google-u, i da se zbog takvih stvari rade sve te procedure i gde oni traze detaljne izvestaje. Ako je zaista uvek klijent u pravu,bez obzira na sve, to je neodrzivo na duze staze .
 
Back
Na vrh