OriginalEXE
Dobro znana faca
- Tu od
- 18 Stu 2011
- Postova
- 203
Pošto nam je ovaj podforum malo praznjikav, a imam iskustva i bavio sam se dizajnom, odlučio sam pokriti ovu temu. Nadam se da će biti od koristi.
Uloga grafičkog dizajna u marketingu
Koja je svrha grafičkog dizajna?
Grafički dizajn olakšava nam komunikaciju sa potencijalnim klijentima. Kao i tekstom u našim brošurama, web stranicama, letcima itd. , grafičkim dizajnom klijenta pokušavamo uvjeriti da smo baš mi ti koje on treba.
Da bi naše uvjeravanje uspjelo, grafički dizajn mora odraditi profesionalac.
Da li je grafički dizajn prisutan samo 'online'?
Nije. I pa iako je danas internet postao glavni i nezamjenjivi medij za informiranje o uslugama i proizvodima, grafički dizajn ipak je važan i izvan ekrana.
Dat ću jedan primjer.
Nova tvrtka na tržištu traži tvrtku partnera za funkcije prijevoza i dostave. Na sastanak je došlo 10 predstavnika konkurentskih tvrtki iz te domene, svi su lijepo popričali i prezentirali svoju tvrtku i na kraju dana, tvrtka klijent mora odabrati partnera.
I pa iako su svi nudili i obećavali slične pogodnosti, samo je jedan 'pobjednik' - tvrtka sa najboljom prezentacijom.
Ukoliko je dizajn te prezentacije bio generičan, dosadan itd. , klijent nije u stanju razaznati pogodnosti partnerstva s tom tvrtkom zato jer ne vidi razliku između te i još 8 njih kojih koji su se prijavili.
No ona jedna tvrtka, koja je vizualom uspjela zadobiti pažnju klijenta ima priliku istaknuti sve detalje, i klijent će sigurno prije odabrati firmu koja je osim uhu, i njegovom oku ostavila pozitivan dojam.
LOGOTIP
Što je to logotip (logo) ?
Usudim se reći da je logotip najvažnija komponenta vizualnog identiteta neke tvrtke. Logotip predstavlja vašu tvrtku u punom smislu, stoga mora biti jedinstven i vrhunske kvalitete.
Dobar logotip mora biti:
Primjer dobrog logotipa:
Primjer lošeg logotipa:
Zašto logotip ne smije dizajnirati prijatelj ili susjedov mali?
Najčešće situacije:
Ukoliko se ikoja točka od ovih odnosi na način poslovanja vaše tvrtke, vrijeme je za promjenu.
Dizajn logotipa složen je posao koji se sastoji od nekoliko koraka:
Kao što vidite, ovo je posao koji se nikako ne može obaviti u jedan dan, stoga su cifre od $10 dolara za kvalitetan logo smiješne.
Koliko košta dobar logotip, i gdje se savjetovati/naručiti izradu logotipa
Cijena izrade profesionalnog logotipa varira od tvrtke do tvrtke. Nadam se da ste uspjeli do sada shvatiti kako je logotip najvažniji element u grafičkom identitetu neke tvrtke, i da je dobar logotip jednokratna investicija, stoga na njemu ne treba štedjeti.
Kao i svugdje, i ovdje vrijedi pravilo - koliko para, toliko muzike.
Moj je savjet da se za dizajn logotipa poslužite uslugom web stranice - 99designs.com
Stranica funkcionira tako da vi odredite cijenu koju ste spremni platiti, a zatim dizajneri iz cijelog svijeta šalju svoje radove, te vi ocjenjujete iste i na kraju odabirete pobjednika, koji vam dostavlja završni rad.
Par smjernica da biste dobili što bolji rezultat:
* Cijene izrade logotipa na 99designs se kreću od $200. S obzirom da je stranica vrlo popularna, broj natječaja je velik, te se dizajneri ne stignu prijaviti na svaki. Naravno, mnogi će zato birati samo one koji se jako dobro plaćaju.
Moj je prijedlog da za profesionalni logotip izađete s cifrom od oko $1000
Zar toliko??? Da. I pa iako je jako puno dobrih dizajnera na 99designs koji će se spuštati i na niže cifre, vi želite one najbolje! Zapamtite, kod logotipa nema uštede.
* Dobro opišite ono što želite!
S obzirom da sam i sam sudjelovao u 99designs natječajima, znam da ima jako puno klijenata koji ne dobiju željeni rezultat iz razloga što su loše opisali ono što žele. Također, često znaju mijenjati želje na samom kraju.
Prije nego izađete sa narudžbom, budite sigurni što i kako želite.
* Zagarantirajte pobjednika
Kada radite natječaj na 99designs, možete ali i ne morate zagarantirati da čete odabrati pobjednički dizajn. Ako zagarantirate, morate platiti novac unaprijed, no budite sigurni da ćete dobiti kvalitetne rezultate, jer su zagarantirani natječaji puno privlačniji dizajnerima.
Još jedna mala napomena. Logotip se dizajnira u vektorskom alatu. To znači da rezultat morate dobiti u vektorskom formatu (.ai, .eps, .cdr).
Razlika između takvog formata i .jpg, .png jest što se mogu skalirati bez gubitka na kvaliteti.
Jeste li ikada imali premalu sliku koju ste željeli u većem formatu, no prilikom uvećanja slika postane mutna i zrnata.
Vektorski format možete skalirati do beskonačnosti bez gubitka kvalitete (nikad ne znate gdje ćete sve printati vaš logotip - majice, posteri, plakati...)
WEB STRANICA
Web stranica danas je nezaobilazni dio prezentacije neke tvrtke.
Znate li da preko 2 milijarde ljudi koristi internet?
Jedna je stvar bitna kod web stranice - PREZENTACIJA
Zanemarimo na trenutak SEO i kako je posjetitelj dospio na vašu stranicu - bitno je da je sada na njoj.
Ciljani klijent želi potražiti informacije o radu tvrtke, želi primjere tvrtkinih proizvoda, želi recenzije zadovoljnih korisnika. Želi što više informacija o proizvodnom procesu/uslugama koje ta tvrtka nudi.
Ukoliko vaša web prezentacija nije kvalitetna, klijent će isfrustriran odustati od vas i potražiti sreću kod milijune drugih ponuditelja.
I to nije ono najgore, taj isti klijent koristi se društvenim mrežama na kojima će ostaviti negativnu recenziju o vašoj tvrtci, a to sigurno ne želite.
Što čini kvalitetnu web stranicu?
* Stranica mora imati dobar raspored elemenata.
To znači laka i jednostavna navigacija, vidljivi podaci za kontakt (ne samo kontakt forma već i telefonski broj i mail), link na stranicu sa mapom do predstavništva tvrtke ili njene poslovnice.
* Dobra stranica već na početnoj stranici mora uvjeriti klijenta da je baš ta firma pravi izbor, što znači da početna stranica mora sadržavati barem jednu recenziju zadovoljnog korisnika, i link na više njih.
* Dobra će stranica imati portfolio svojih radova, usluga ili proizvoda, kao i cjenik istih.
* Dobra će stranica imati istaknutu dobru ponudu, koja će primorati klijenta da se odluči za baš tu tvrtku.
* Stranica također mora sadržavati kvalitetan tekst - O nama - gdje ćete svoju tvrtku prezentirati u najboljem svijetlu i uliti povjerenje klijentu.
* Stranica osim dobrog rasporeda elemenata MORA IMATI lako čitljiv i zanimljiv tekst. To znači da je potrebno profesionalno formatiranje paragrafa kako bismo stimulirali čitatelja i pobudili mu zanimanje za tekst koji čita.
Primjer kvalitetno odrađene web prezentacije: http://arunnm.com
Primjer nekvalitetno odrađene web prezentacije: http://www.hitna-pc-sluzba.hr/
Da li sam mogu izraditi web stranicu?
Slučaj je isti kao i kod izrade logotipa. Naravno da sami možete izraditi stranicu, postoje, baš kao i za logotip, super jednostavni alati za generiranje 'cool' web stranica. No nemojte se začuditi rezultatima koje nosi takva web prezentacija.
Gdje i koliko platiti izradu web stranice?
Imate dva izbora - potražiti pomoć od domaćih tvrtki i podržati razvoj HR IT sektora, ili uposliti freelancere na stranicama poput Elance.com
Izbor je na vama. Smatram da rezultati mogu biti jednake kvalitete kroz oba medija. Loših tvrtki ima kod nas, kao i svugdje, a isto tako i dobrih.
Cijena web stranice, za razliku od logotipa, jako varira. S obzirom da u izradu web stranice osim dizajna spada i programiranje, cijena će uvelike ovisiti o funkcijama koje želite integrirati, no to je izvan domene ovog teksta.
Landing page
Mnogi se na ovom forumu bave prodajom affiliate proizvoda, pa sam se htio dotaknuti i dizajna landing page-a.
Kako dizajnirati kvalitetan landing page koji će donijeti rezultate.
Recimo da je posjetitelj na vaš landing page došao kroz review tekst na stranici, i a je zainteresiran za kupovinu proizvoda koji mu pokušavate prodati, no ipak mu treba malo uvjeravanja.
Tu dolazi do izražaja dizajn, odnosno:
Struktura landing page-a
* Na landing page-u prvo što kupci traže jesu odgovori na njihova pitanja, pa je svakako potrebno u prvi plan istaknuti pitanja/odgovore, kao i pogodnosti proizvoda koji kupuju.
*Izbjegavajte korištenje masivnih slika koje odvraćaju pozornost, pažnju treba skrenuti na tekstualni dio korištenjem uočljivih boja i fontova za bitne činjenice.
* Također, landing page nesmije sadržavati druge reklame, linkove itd. nevezane za proizvod koji prodajete.
* Kao i na samoj web stranici, tekst mora biti lako čitljiv i dobro podijeljen. Odlučite se za jednu paletu boja i koristite samo nju, ne želite cirkus od stranice.
* Koristite Call To Action elemente. Na početak, sredinu i kraj teksta postavite istaknute elemente koji pozivaju na kupovinu/registraciju korisnika.
################################################
Nadam se da sam vam ovim kratkim tekstom skrenuo pozornost na bitnu ulogu grafičkog dizajna u online i offline marketingu.
Uloga grafičkog dizajna u marketingu
Koja je svrha grafičkog dizajna?
Grafički dizajn olakšava nam komunikaciju sa potencijalnim klijentima. Kao i tekstom u našim brošurama, web stranicama, letcima itd. , grafičkim dizajnom klijenta pokušavamo uvjeriti da smo baš mi ti koje on treba.
Da bi naše uvjeravanje uspjelo, grafički dizajn mora odraditi profesionalac.
Da li je grafički dizajn prisutan samo 'online'?
Nije. I pa iako je danas internet postao glavni i nezamjenjivi medij za informiranje o uslugama i proizvodima, grafički dizajn ipak je važan i izvan ekrana.
Dat ću jedan primjer.
Nova tvrtka na tržištu traži tvrtku partnera za funkcije prijevoza i dostave. Na sastanak je došlo 10 predstavnika konkurentskih tvrtki iz te domene, svi su lijepo popričali i prezentirali svoju tvrtku i na kraju dana, tvrtka klijent mora odabrati partnera.
I pa iako su svi nudili i obećavali slične pogodnosti, samo je jedan 'pobjednik' - tvrtka sa najboljom prezentacijom.
Ukoliko je dizajn te prezentacije bio generičan, dosadan itd. , klijent nije u stanju razaznati pogodnosti partnerstva s tom tvrtkom zato jer ne vidi razliku između te i još 8 njih kojih koji su se prijavili.
No ona jedna tvrtka, koja je vizualom uspjela zadobiti pažnju klijenta ima priliku istaknuti sve detalje, i klijent će sigurno prije odabrati firmu koja je osim uhu, i njegovom oku ostavila pozitivan dojam.
LOGOTIP
Što je to logotip (logo) ?
Usudim se reći da je logotip najvažnija komponenta vizualnog identiteta neke tvrtke. Logotip predstavlja vašu tvrtku u punom smislu, stoga mora biti jedinstven i vrhunske kvalitete.
Dobar logotip mora biti:
- Jedinstvenog dizajna
- 'Pametnog' dizajna
- Lako pamtljiv
- Prilagođen domeni tvrtke
- Bezvremen
- Funkcionalan
Primjer dobrog logotipa:

Primjer lošeg logotipa:

Zašto logotip ne smije dizajnirati prijatelj ili susjedov mali?
Najčešće situacije:
- Želimo uštedjeti pa sami dizajniramo logotip
- Prijatelj zna nešto o dizajnu pa nam on dizajnira logotip
- Logotip nam dizajnira susjed i naplati 50 kuna
- Okrenemo se internetu i brojnim servisima koji nude dizajn logotipa za $10
- Koristimo besplatne alate za generiranje logotipa
Ukoliko se ikoja točka od ovih odnosi na način poslovanja vaše tvrtke, vrijeme je za promjenu.
Dizajn logotipa složen je posao koji se sastoji od nekoliko koraka:
- Dogovaranje sa klijentom
- Planiranje, proučavanje tvrtke, domene njenog poslovanja
- Asocijacija djelatnosti tvrtke sa bojama i osnovnim geometrijskim oblicima
- Kombiniranje boja i oblika u funkcionalan dizajn
- Odabir profesionalnog fonta koji paše uz oblik i funkciju logotipa, kao i uz djelatnost tvrtke
- Prezentacija potencijalnih skica klijentu
- Obrada i završetak konačne verzije logotipa
Kao što vidite, ovo je posao koji se nikako ne može obaviti u jedan dan, stoga su cifre od $10 dolara za kvalitetan logo smiješne.
Koliko košta dobar logotip, i gdje se savjetovati/naručiti izradu logotipa
Cijena izrade profesionalnog logotipa varira od tvrtke do tvrtke. Nadam se da ste uspjeli do sada shvatiti kako je logotip najvažniji element u grafičkom identitetu neke tvrtke, i da je dobar logotip jednokratna investicija, stoga na njemu ne treba štedjeti.
Kao i svugdje, i ovdje vrijedi pravilo - koliko para, toliko muzike.
Moj je savjet da se za dizajn logotipa poslužite uslugom web stranice - 99designs.com
Stranica funkcionira tako da vi odredite cijenu koju ste spremni platiti, a zatim dizajneri iz cijelog svijeta šalju svoje radove, te vi ocjenjujete iste i na kraju odabirete pobjednika, koji vam dostavlja završni rad.
Par smjernica da biste dobili što bolji rezultat:
* Cijene izrade logotipa na 99designs se kreću od $200. S obzirom da je stranica vrlo popularna, broj natječaja je velik, te se dizajneri ne stignu prijaviti na svaki. Naravno, mnogi će zato birati samo one koji se jako dobro plaćaju.
Moj je prijedlog da za profesionalni logotip izađete s cifrom od oko $1000
Zar toliko??? Da. I pa iako je jako puno dobrih dizajnera na 99designs koji će se spuštati i na niže cifre, vi želite one najbolje! Zapamtite, kod logotipa nema uštede.
* Dobro opišite ono što želite!
S obzirom da sam i sam sudjelovao u 99designs natječajima, znam da ima jako puno klijenata koji ne dobiju željeni rezultat iz razloga što su loše opisali ono što žele. Također, često znaju mijenjati želje na samom kraju.
Prije nego izađete sa narudžbom, budite sigurni što i kako želite.
* Zagarantirajte pobjednika
Kada radite natječaj na 99designs, možete ali i ne morate zagarantirati da čete odabrati pobjednički dizajn. Ako zagarantirate, morate platiti novac unaprijed, no budite sigurni da ćete dobiti kvalitetne rezultate, jer su zagarantirani natječaji puno privlačniji dizajnerima.
Još jedna mala napomena. Logotip se dizajnira u vektorskom alatu. To znači da rezultat morate dobiti u vektorskom formatu (.ai, .eps, .cdr).
Razlika između takvog formata i .jpg, .png jest što se mogu skalirati bez gubitka na kvaliteti.
Jeste li ikada imali premalu sliku koju ste željeli u većem formatu, no prilikom uvećanja slika postane mutna i zrnata.
Vektorski format možete skalirati do beskonačnosti bez gubitka kvalitete (nikad ne znate gdje ćete sve printati vaš logotip - majice, posteri, plakati...)
WEB STRANICA
Web stranica danas je nezaobilazni dio prezentacije neke tvrtke.
Znate li da preko 2 milijarde ljudi koristi internet?
Jedna je stvar bitna kod web stranice - PREZENTACIJA
Zanemarimo na trenutak SEO i kako je posjetitelj dospio na vašu stranicu - bitno je da je sada na njoj.
Ciljani klijent želi potražiti informacije o radu tvrtke, želi primjere tvrtkinih proizvoda, želi recenzije zadovoljnih korisnika. Želi što više informacija o proizvodnom procesu/uslugama koje ta tvrtka nudi.
Ukoliko vaša web prezentacija nije kvalitetna, klijent će isfrustriran odustati od vas i potražiti sreću kod milijune drugih ponuditelja.
I to nije ono najgore, taj isti klijent koristi se društvenim mrežama na kojima će ostaviti negativnu recenziju o vašoj tvrtci, a to sigurno ne želite.
Što čini kvalitetnu web stranicu?
* Stranica mora imati dobar raspored elemenata.
To znači laka i jednostavna navigacija, vidljivi podaci za kontakt (ne samo kontakt forma već i telefonski broj i mail), link na stranicu sa mapom do predstavništva tvrtke ili njene poslovnice.
* Dobra stranica već na početnoj stranici mora uvjeriti klijenta da je baš ta firma pravi izbor, što znači da početna stranica mora sadržavati barem jednu recenziju zadovoljnog korisnika, i link na više njih.
* Dobra će stranica imati portfolio svojih radova, usluga ili proizvoda, kao i cjenik istih.
* Dobra će stranica imati istaknutu dobru ponudu, koja će primorati klijenta da se odluči za baš tu tvrtku.
* Stranica također mora sadržavati kvalitetan tekst - O nama - gdje ćete svoju tvrtku prezentirati u najboljem svijetlu i uliti povjerenje klijentu.
* Stranica osim dobrog rasporeda elemenata MORA IMATI lako čitljiv i zanimljiv tekst. To znači da je potrebno profesionalno formatiranje paragrafa kako bismo stimulirali čitatelja i pobudili mu zanimanje za tekst koji čita.
Primjer kvalitetno odrađene web prezentacije: http://arunnm.com
Primjer nekvalitetno odrađene web prezentacije: http://www.hitna-pc-sluzba.hr/
Da li sam mogu izraditi web stranicu?
Slučaj je isti kao i kod izrade logotipa. Naravno da sami možete izraditi stranicu, postoje, baš kao i za logotip, super jednostavni alati za generiranje 'cool' web stranica. No nemojte se začuditi rezultatima koje nosi takva web prezentacija.
Gdje i koliko platiti izradu web stranice?
Imate dva izbora - potražiti pomoć od domaćih tvrtki i podržati razvoj HR IT sektora, ili uposliti freelancere na stranicama poput Elance.com
Izbor je na vama. Smatram da rezultati mogu biti jednake kvalitete kroz oba medija. Loših tvrtki ima kod nas, kao i svugdje, a isto tako i dobrih.
Cijena web stranice, za razliku od logotipa, jako varira. S obzirom da u izradu web stranice osim dizajna spada i programiranje, cijena će uvelike ovisiti o funkcijama koje želite integrirati, no to je izvan domene ovog teksta.
Landing page
Mnogi se na ovom forumu bave prodajom affiliate proizvoda, pa sam se htio dotaknuti i dizajna landing page-a.
Kako dizajnirati kvalitetan landing page koji će donijeti rezultate.
Recimo da je posjetitelj na vaš landing page došao kroz review tekst na stranici, i a je zainteresiran za kupovinu proizvoda koji mu pokušavate prodati, no ipak mu treba malo uvjeravanja.
Tu dolazi do izražaja dizajn, odnosno:
Struktura landing page-a
* Na landing page-u prvo što kupci traže jesu odgovori na njihova pitanja, pa je svakako potrebno u prvi plan istaknuti pitanja/odgovore, kao i pogodnosti proizvoda koji kupuju.
*Izbjegavajte korištenje masivnih slika koje odvraćaju pozornost, pažnju treba skrenuti na tekstualni dio korištenjem uočljivih boja i fontova za bitne činjenice.
* Također, landing page nesmije sadržavati druge reklame, linkove itd. nevezane za proizvod koji prodajete.
* Kao i na samoj web stranici, tekst mora biti lako čitljiv i dobro podijeljen. Odlučite se za jednu paletu boja i koristite samo nju, ne želite cirkus od stranice.
* Koristite Call To Action elemente. Na početak, sredinu i kraj teksta postavite istaknute elemente koji pozivaju na kupovinu/registraciju korisnika.
################################################
Nadam se da sam vam ovim kratkim tekstom skrenuo pozornost na bitnu ulogu grafičkog dizajna u online i offline marketingu.