adikcija
Iskusan lik
- Tu od
- 23 Lip 2013
- Postova
- 305
Analzirali smo tisuće hrvatskih web stranica, a u ovome članku donosimo pregled najvećih strukturalnih pogrešaka. Ujedno donosimo i statistiku tehničke ispravnosti.
članak je kopiran sa Adikcijinog sajta, a boldani su malo stručnije napomene
O tome što smo i kako analizirali bilo je riječ u uvodnome članku o hrvatskom web prostoru. Ukratko, analizirali smo više tisuća web stranica i u ovom članku ih neću segmentirati. Opisat ću najznačajnije strukturalne propuste, ali prije toga - validacija.
VALIDACIJA HTML-A I CSS-A
25% hrvatskih web sajtova prolazi W3C CSS 3.0 validaciju. HTML validaciju prolazi samo 5% sajtova. 35% ih ima greške koje ne utječu na pozicioniranje ili korisnički doživljaj. 45% ima ozbiljne probleme, a 15% ima nešto što ne bih zvao HTML.
primjerice, najčešći tip greške je da URL u linku nije eskejpan, to NE utječe na poziciju na tražilicama, s druge strane nedostatak alt atributa za slike (vjerojatno) ima negativan utjecaj, dva <title> taga sigurno imaju.
STRUKTURALNI PROPUSTI
Na svakom promatranom sajtu smo analizirali namanje tri relevantne stranice. Za testove pojedinačne stranice dovojno je da jedna od njih nije prošla test da smo smatrali da je i sajt pao test. Redoslijed grešaka je prema ozbiljnosti, od najozbiljnijih prema manje ozbiljnim.
ISTI NASLOV RAZLIČITIH STRANICA
Naslov stranice <title> se mora razlikovati od stranice do stranice. Radi se o naslovu stranice, ne sajta. 15,2% stranica ne ispunjava ovo pravilo.
dakle <title> se mora razlikovati, ako se ne razlikuje, Google će kod indeksiranja pokušati uzeti <h1>, a ako je i tu problem, nakon toga će početi improvizirati
VIŠE NASLOVA U ZAGLAVLJU
Na stranici može biti samo jedna oznaka naslova <title>. 2.3% stranica ima više od jedne naslovne oznake.
NEMA NASLOVA PRVE RAZINE
Naslov prve razine <h1> je obavezan. Mora biti najmanje jedan (a najviše dva). Na čak 57.4% webova, na barem jednoj stranici, nema ni jedne naslovne oznake prve razine.
ovo s dva je duga priča, ali ako su dva, onda je jedan zaziv sajta i ne treba se mijenjati, a drugi je naziv stranice i taj se mora mijenjati
PREVIŠE NASLOVNIH OZNAKA PRVE RAZINE
Na stranici treba biti najviše dvije oznake prve razine <h1>, a ako se koriste dvije, onda se jedna (ime sajta) mora ponavljati na svim stranicama. 15,5% stranica ne ispunjava ovo pravilo.
NEMA TEKSTOVA U NASLOVNIM OZNAKAMA
Naslovi <h1> - <h6> moraju sadržavati tekst. Na 19.0% sajtova se, barem ponekad, unutar ove oznake ne nalazi tekst, ponekad je prazna, ali uglavnom je slika.
ovo je dosta važno jer se gubi struktura i Googleu nije jasno koja je (pod) tema određenog teksta i ima utjecaj ne samo na tu stranicu, nego na sve stranice sa srodni temama
NEDOSLIJEDNI NASLOVI
Naslovne oznake <h1> - <h6> se moraju koristiti na način da oslikavaju strukturu stranice. Prva oznaka mora biti <h1>, ispod nje mogu biti <h2>, a ispod njih <h3> itd. Ne može <h3> biti odmah ispod <h1>. 63,2% stranica ne poštuje ovo pravilo.
to je kao u Wordu, ako napišeš dobar tekst i samo dodaš TOC, on mora odmah dobro izgledati, tako je i ovdje, ako stranicu provučeš kroz alat za prikaz strukture, on mora dobro izgledati.(kao sadržaj knjige)
ZAKLJUČAK
Premda većina navedenih propusta ne mora biti vidljiva korisnicima, svi oni imaju značajan negativan utjecaj na pozicioniranje na tražlicama. Samo 43.7% stranica nema brojne strukturalne probleme, a među njima za samo 8.2% (ukupnog broja) možemo reći da nemaju ni jedan ozbiljniji strukturalni problem. Preostalih 56.3% su ... u banani.
članak je kopiran sa Adikcijinog sajta, a boldani su malo stručnije napomene
O tome što smo i kako analizirali bilo je riječ u uvodnome članku o hrvatskom web prostoru. Ukratko, analizirali smo više tisuća web stranica i u ovom članku ih neću segmentirati. Opisat ću najznačajnije strukturalne propuste, ali prije toga - validacija.
VALIDACIJA HTML-A I CSS-A
25% hrvatskih web sajtova prolazi W3C CSS 3.0 validaciju. HTML validaciju prolazi samo 5% sajtova. 35% ih ima greške koje ne utječu na pozicioniranje ili korisnički doživljaj. 45% ima ozbiljne probleme, a 15% ima nešto što ne bih zvao HTML.
primjerice, najčešći tip greške je da URL u linku nije eskejpan, to NE utječe na poziciju na tražilicama, s druge strane nedostatak alt atributa za slike (vjerojatno) ima negativan utjecaj, dva <title> taga sigurno imaju.
STRUKTURALNI PROPUSTI
Na svakom promatranom sajtu smo analizirali namanje tri relevantne stranice. Za testove pojedinačne stranice dovojno je da jedna od njih nije prošla test da smo smatrali da je i sajt pao test. Redoslijed grešaka je prema ozbiljnosti, od najozbiljnijih prema manje ozbiljnim.
ISTI NASLOV RAZLIČITIH STRANICA
Naslov stranice <title> se mora razlikovati od stranice do stranice. Radi se o naslovu stranice, ne sajta. 15,2% stranica ne ispunjava ovo pravilo.
dakle <title> se mora razlikovati, ako se ne razlikuje, Google će kod indeksiranja pokušati uzeti <h1>, a ako je i tu problem, nakon toga će početi improvizirati
VIŠE NASLOVA U ZAGLAVLJU
Na stranici može biti samo jedna oznaka naslova <title>. 2.3% stranica ima više od jedne naslovne oznake.
NEMA NASLOVA PRVE RAZINE
Naslov prve razine <h1> je obavezan. Mora biti najmanje jedan (a najviše dva). Na čak 57.4% webova, na barem jednoj stranici, nema ni jedne naslovne oznake prve razine.
ovo s dva je duga priča, ali ako su dva, onda je jedan zaziv sajta i ne treba se mijenjati, a drugi je naziv stranice i taj se mora mijenjati
PREVIŠE NASLOVNIH OZNAKA PRVE RAZINE
Na stranici treba biti najviše dvije oznake prve razine <h1>, a ako se koriste dvije, onda se jedna (ime sajta) mora ponavljati na svim stranicama. 15,5% stranica ne ispunjava ovo pravilo.
NEMA TEKSTOVA U NASLOVNIM OZNAKAMA
Naslovi <h1> - <h6> moraju sadržavati tekst. Na 19.0% sajtova se, barem ponekad, unutar ove oznake ne nalazi tekst, ponekad je prazna, ali uglavnom je slika.
ovo je dosta važno jer se gubi struktura i Googleu nije jasno koja je (pod) tema određenog teksta i ima utjecaj ne samo na tu stranicu, nego na sve stranice sa srodni temama
NEDOSLIJEDNI NASLOVI
Naslovne oznake <h1> - <h6> se moraju koristiti na način da oslikavaju strukturu stranice. Prva oznaka mora biti <h1>, ispod nje mogu biti <h2>, a ispod njih <h3> itd. Ne može <h3> biti odmah ispod <h1>. 63,2% stranica ne poštuje ovo pravilo.
to je kao u Wordu, ako napišeš dobar tekst i samo dodaš TOC, on mora odmah dobro izgledati, tako je i ovdje, ako stranicu provučeš kroz alat za prikaz strukture, on mora dobro izgledati.(kao sadržaj knjige)
ZAKLJUČAK
Premda većina navedenih propusta ne mora biti vidljiva korisnicima, svi oni imaju značajan negativan utjecaj na pozicioniranje na tražlicama. Samo 43.7% stranica nema brojne strukturalne probleme, a među njima za samo 8.2% (ukupnog broja) možemo reći da nemaju ni jedan ozbiljniji strukturalni problem. Preostalih 56.3% su ... u banani.