• Poštovani posjetitelju, za korištenje svih mogućnosti koje InternetZarada Forum omogućuje, predlažemo ti da se registriraš. Besplatno je i tvoja privatnost je potpuno zaštićena. Registracija ti omogućuje pristup svim kategorijama i temama, mogućnost pristupa privicima u postovima (slike, video, tutorijali, uputstva itd), pristup malom oglasniku (Tržnica), direktnu komunikaciju s članovima putem privatnih poruka, automatsko praćenje tema od interesa i još mnogo toga. Veselimo se tvojoj prijavi! ❤️

Što kada obrt ili firma slabo radi? Kako poboljšati i unaprijediti poslovanje?

Davor Bomestar

Legenda
Tu od
27 Lis 2008
Postova
3,697
Cilj ove teme bio bi da mi internet marketeri damo savjete poduzetnicima koji zapadu u probleme kako da poboljsaju svoje poslovanje putem interneta. Pa bi volio da svatko od vas da neke svoje savjete. To mogu biti vase price o uspjehu, linkovi na ostale resurse na forumu sa objasnjenjima, kratki savjeti ili duzi savjeti. Glavni razlog zasto ovaj forum postoji jest pomaganje tako da mislim da bi mogli sloziti kvalitetan thread sa korisnim materijalima za poduzetnike koji se nadju u problemima, sto bi im vi savjetovali da poboljsaju svoje poslovne rezultate?


Izdvojeni savjeti iz ove rasprave


1 - Internet Marketing je odlicna stvar za obrtnike i poduzetnike
Poduzetnici, internet Marketing moze biti mocan alat ako ga pravilno primjenite. Tako da definitivno se bacite u proucavanje cijelog naseg foruma. Ovdje ima vrlo kvalitetnih clanova koji se razumiju u Internet Marketing i spremni su pomoci vam. Tako da postavite nam pitanje ako vec citate ovaj post. Osim clanova i osoblja koji su spremni pomoci, imamo poprilicnu arhivu kvalitetnih tekstova na forumu. Procitajte neke sticky-e to su vazne teme, osobito u podforumima "pocetnici", "internet marketing rasprava" i tu cete vec jako puno nauciti. Ovaj forum na koji ste naletili moze vam biti prekretnica u vasem poslovanju. Za pocetak proucite ovaj popis 18 kvalitetnih tema https://internetzarada.org/teme-sa-proslih-natjecanja-za-najbolji-post-t-7049.html te smislite kako ove pojedine pristupe mozete primjeniti na vase poslovanje. Nakon toga procitat stickye (boldane Vazne teme na pocetku svake kategorije) te obvezno pratite nas facebook fanpage jer svaki dan objavljujemo korisne materijale: http://www.facebook.com/IZForum


2 - Prijava na Google Places/Mape je besplatna i veoma korisna
Proucite kako se prijaviti na Google Places. http://www.google.com/places/
Google places vam prikazuje one lokalne rezultate na googleu uz prilozenu mape/kartu.
Ako googlate "zagreb hoteli" vidjet cete dosta takvih rezultata sa A,B,C,D itd. oznakama. To vam pomaze da besplatno bez SEO optimizacije rangirate za te neke lokalne rezultate. U nasoj regiji je to dosta slabo koristeno tako da mozete iskoristit priliku dok vasa konkurencija spava i postaviti besplatno vas posao na te rezultate. Nece transformirat vas posao preko noci u uspjesnu firmu ali vam moze pomoci da dobijete kojeg klijenta. Naravno, za tako nesto trebate imat webstranicu od vase firme.

Vrhunski tekst o Google places procitajte ovdje:
https://internetzarada.org/google-places-optimizacija-t-6156.html


3 - Facebook marketing - Facebook u svakoj od zemalja regije ima preko 1 milijun korisnika po zemlji i kao takav Facebook marketing i Facebook promocija se namece kao logičan izbor za poduzetnike
Facebook marketing. Facebook je na nasim prostorima izuzetno popularan i kao takav je privlacan kao platforma za promoviranje. No treba shvatiti da uopce nije lako napravit ozbiljnu Facebook promociju. Treba shvatit da obicno nudjenje proizvoda ne prolazi na Facebooku. Facebook je drustvena mreza gdje vecina ipak dolazi radi zabave i interakcije s drugima te je potrebno se prilagoditi tome. Najbolji savjeti za Facebook promociju jest da otvorite facebook fanpage, razmislite dobro koje teme cete pokrivati na fanpageu jer on treba ciljati i vase ciljano trziste ali treba biti napravljen da je interesantan Facebook populaciji. Sto je fanpage zanimljiviji to ce veca interakcija biti bolja, veci broj Like-ova, djeljenja vasih statusa a samim time ce se povecat vidljivost/publicitet vaseg fanpagea kod prijatelji vasih fanova jer oni vide sta njihovi prijatelji rade na facebooku. Zbog tog viralnog efekta potrebno je sto vise interakcije imati na Facebook Fanpageu.

Na Fanpageu treba donekle ciljati i populaciju koja nije vasa ciljana klijentela za vas biznis jer ce vam ta ne-ciljana posjeta pomoci da se poveca broj vasih fanova. Drugim rjecima manje ciljanim fanovima doci cete do onih ciljanih.

Redovito objavljivanje korisnog sadrzaja vezanog uz vasu tematiku moze vam pomoci da stvorite neku interakciju. Postavljanje pitanja vasim fanovima. Organiziranje nekih akcija i nagradnih igri koji ukljucuju facebook fanove su veoma snazne metode za podizanje interakcije vaseg fanpagea a samim time i povecanjem broja fanova.

Za pocetak pitajte prijatelje, poznanike, stavite na vizitke ili vas website adresu vase facebook stranice, pozovite neke ljude putem pozivnica na facebooku, ako imate neki budjet platite sluzbene Facebook oglase i oglasavajte putem njega vasu Facebook fanpage stranicu. Na razne nacine skupite krticinu masu fanova koji ce se moci ukljuciti u interakciju na fanpageu a onda poslje ce se samom interakcijom povecavati broj fanova.

Ovo je malo pojednostavlje i nabrzake slozen opis kako koristit Facebook za vasu firmu.

Iako na forumu imamo Facebook podkategoriju za sada nema previse kvalitetnih vodica kako voditi Facebook fanpage za poduzetnike, ali u pripremi su neki novi sadrzaji tako da ce uskoro i to biti. Stoga svakako bacite oko i na nasu Facebook kategoriju: https://internetzarada.org/facebook-f-128.html


4 - Video Marketing - Napravite kratki film o svom proizvodu ili usluzi i stavite ga na YouTube.
U opis stavite link prema vašoj web stranici, kontakt i detaljan opis toga što predstavljate.
Ovo je moje iskustvo, a desilo mi se sasvim slučajno prije par godina, dok još nisam ni čuo za pojam internet marketinga.

Nudio sam na našem tržištu neke proizvode. Bilo je dosta slika na web stranici, ali ljudi ipak vole vidjeti uživo kako nešto funkcionira. Javio mi se jedan potencijalni kupac, bio je dosta zainteresiran, ali nisam mu baš uspio predočiti kako stvar radi, a bio je predaleko da bi došao vidjeti uživo.

Pričvrstio sam mobitel da stoji ravno i snimio mu kratki 2-3 min. video gdje objašnjavam te detalje. Stavio sam film na YT i poslao čovjeku link. I sad slijedi najinteresantnije - slijedećih mjeseci zvala su me prosječno bar 3-4 potencijalnih kupca mjesečno, iz Hr. i susjednih zemalja, koji su vidjeli taj filmić na YT i zainteresirali se. Nešto se i prodalo. A ne radi se baš o proizvodu za šire narodne mase, namjenjen je prvenstveno drugim poduzetnicima.

Dakle, snimite svoj proizvod, objasnite čemu služi i kako radi i okačite to na YT. Ako je video kvalitetan - još bolje, ali funkcionira čak i najjednostavnija verzija. Ne košta ništa, a može vam dovesti kupce. Čak i ako proizvod nije interesantan široj publici, vidjet će ga netko kome treba. A ako se radi o nekom super-cool proizvodu koji "svi koji drže do sebe moraju imati", onda bi se filmić ubrzo mogao početi i viralno širiti, a vi dobivate besplatno ogromnu reklamu.

Obvezno procitajte i ovaj tekst: Optimizacija web stranice s videom i rangiranje videa na Googlu
https://internetzarada.org/-optimiz...deom-i-rangiranje-videa-na-googlu-t-6306.html


5 - On Page SEO optimizacija za internet trazilice kao što je Google
Svakako preporučam da proucite SEO sekciju na našem forumu s obzirom da imamo jako puno materijala o SEO optimizaciji:
https://internetzarada.org/seo-optimizacija-web-stranica-za-trazilice-f-49.html

Trebat ce vam vremena dok polovite sve i dok vam se posloze stvari tako da nemojte ni pokusavati odjednom sve shvatit. Ali ima puno materijala i kroz mjesec dana redovitog citanja puno toga bi vam moglo biti jasnije.

Maksimalno pojednostavljeno, neki brzi On Page SEO potezi sto mozete ucinit kako bi imali vise koristi od vasih web stranica na domacem trzistu su:

- Stvarajte redovito ciljani tekstualni sadrzaj na vasim web stanicama dugacak bar 400-500 rijeci po tekstu
- Naslov sadrzaja je najvaznija stvar za rangiranje i gledajte da bude citljiv za ljude ali isto tako da u njemu spomenete neke "fraze" za koje bi vas vasi potencijalni klijenti mogli traziti.

Npr. ako prodajete uredski materijal logicno je da slozite tekst o uredskom materijalu i da to stavite u naslov teksta. Gledajte da je sadrzaj zanimljiv a ne da sluzi samo kako bi vi objavili nesto s ciljanom frazom. Jedna ideja bi bila "Najpopularniji Uredski materijal u 2012oj godini". Smislite sta sve spada pod uredski materijal i onda napisite zanimljivi tekst o necemu vezanom uz to. Proucite malo po internetu zanimljive vijesti i tekstove vezane uz temu vaseg poslovanja pa prenesite/prevedite (nemojte kopirat) obavijest na svojoj web stranici.

Mnogi su shvatili da je blog od firme odlican nacin za redovito stvaranje sadrzaja koji privlaci ciljane posjete putem Googlea i zato je odlicno kada bi napravili blog od firme u sklopu vaseg websitea.

- Provjerite da vam je naslov ispisan i u Title Tagu. Kako cete znati sta vam je u title tagu? To je ona u Windowsima plava trakica na vrhu vaseg web pretrazivaca (browsera). Ako koristite Chrome web pretrazivac onda cete umjesto plave trakice na vrhu imati Tabove. Ono sto pise u tom Tabu na vrhu to je zapisano u Title tagu. Ako nemate naslov texta ispisan tamo onda morate poradit na vasoj web stranici. Obratit se vasim web designerima tj. onome tko vam je slozio web stranicu i vidite kako bi to mogli srediti da vam funkcionira. Velika vecina sustava koji se koriste za objavu sadrzaja na web stranicama danas ima standardno podesene te postavke, tako da su velike sanse da to vec imate podeseno.

Sa samo par postavki na vasoj webstranici i samo redovitm objavljivanjem sadrzaja mozete kroz par mjeseci dobijat solidne kolicine posjete sa Googla ali i drugih izvora. Prije 5-6 godina kada sam tek kretao sa web dizajn poslom znajuci koliko blog u sklopu firme je vazna stvar pokrenuo sam blog. Na moju zalost bio sam pre lijen da bi redovito pisao na blogu ali sam objavio nekih 20ak postova. To je za blog VEOMA mala kolicina tekstova. Ali cak i tih 20ak tekstova su pomogli da dobijam solidne kolicine posjete. Cak unatoc tome sto sam rangirao medju prva 3 mjesta za "izrada web stranica" i sl. pojmove, ipak sam veliku vecinu posjete dobijao putem bloga od SAMO 20 postova. Zamislite sta mozete postici da objavljujete svaki tjedan 1 post, to vam je 48 postova u godinu dana. Po potrebi i kako budete imali zelje objavljujete i cesce. Na taj nacin garantiram vam dobit cete puno vise posjete na vasu web stranicu nego sto bi inace postigli. Ova metoda ne zahtjeva puno novaca nego samo malo vaseg vremena i truda. Ako ste stvarno u problemima s firmom zapnite onda i objavljujte svaki dan 1 post. Rezultati ce doci puno prije, na taj nacin 50ak postova cete objaviti u samo 2 mjeseca a ne godinu dana.

Ako stvarno bas nikako sami ne mozete pisati tekstove na vasoj web stranici (a preporucamo da to radite) probajte naci nekoga da to odraduje za vas za prihvatljivu cijenu. Npr. i ovdje na forumu imamo i kategoriju s oglasima (imamo neka pravila za objavu oglasa pa to prvo proucite) gdje mozete objaviti oglas ako trazite nekog pisca, mozda neko od clanova s ovog foruma vam moze pomoci oko toga.

Da ne pricamo kako kada budete objavljivali takve stvari odmah imate vise materijala za objavljivanje na vasem Facebook fanpageu koji smo u proslom postu spominjali.

Ovo je metoda koja vam vrlo jeftino moze donijeti solidne kolicine posjete na web stranicu od vase firme, samim time i potencijalne kupce a dali cete to i ostvariti ovisi samo o vama koliko ozbiljno cete se angazirati oko tih stvari.


Vise detalja o On-Page SEO-u mozete prouciti na ovim temama:

On-Page SEO Vodič (Guide)
https://internetzarada.org/on-page-seo-vodic-guide-t-5754.html
Ovo je zaista napredan vodic i ako ne razumijete nista, nemojte se uopce zabrinjavat, nije vazno znati sve odjednom.

On-Page SEO kroz Slike (Infografika)
https://internetzarada.org/on-page-seo-kroz-slike-infografika-t-5624.html
Slikoviti prikaz On-Page SEO detalja.

--

Svakako preporucam da procitate cijelu ovu raspravu do kraja ali isto tako da se registrirate na ovaj forum i odvojite sto vise vremena proucavajuci materijale koje ovdje imamo s obzirom da je ovo forum fokusiran na internet marketing a imamo odlicnih tekstova koje su napisali nasi clanovi.
 

VWolf

Legenda
Tu od
23 Lip 2011
Postova
2,317
RE: Sto kada obrt slabo radi ? Kako poboljsati poslovne rezultate ?

Ok tražio sam po kompu .pdf file koji sam dobio prije par godina. Riječ je o tome kako postavljati ciljeve. Ali nemogu sada da ga nađem od silnih "metoda za zaradu" koje sam skidao prije.
Uglavnom na tom predavanju čovjek je objasnio kako je radio za NASA-u na Apollo projektu i bio jedan od onih koji su izmislili "barbeque roll" ako ne i glavni koji je to uradio. Stvar je u tome da je čovjek čitavog života sebi postavljao neke cijeve i radio na njih i u tom pdf objasnio način kako se to radi.

Naveo je primjer firme koja je išla u bankrot. Kada je sjeo u kancelariju sa rukovodiocima i rekao im da na papir napišu kratkoročne i dugoročne ciljeve vidio je da tu u stvari nešto ne štima. Svaku rukovodioc je imao svoje neke ciljeve i svako je vukao na svoju stranu. Stoga nakon reorganizacije, postavljanja kratkoročnih i dugoročnih ciljeva firma je krenula boljim putem.

Dakle ako se već žele poboljšati poslovni rezultati onda treba napraviti neku reviziju ciljeva. Koji projekti su uspjeli koji nisu, Zašto su neki uspjeli a zašto drugi nisu. Jesu li neki bili nerealni kao kratkoročni ili su drugi bili podbačaj kao dugoročni. itd.

Ako uspijem naći pdf okačit ću ga ovdje jer je to i ujedno dobra motivacijska priča.
 

Davor Bomestar

Legenda
Tu od
27 Lis 2008
Postova
3,697
RE: Sto kada obrt slabo radi ? Kako poboljsati poslovanje ?

Par mojih savjeta za sada a detaljnije cu slozit uskoro.

1 - Poduzetnici, internet Marketing moze biti mocan alat ako ga pravilno primjenite. Tako da definitivno se bacite u proucavanje cijelog naseg foruma. Ovdje ima vrlo kvalitetnih clanova koji se razumiju u Internet Marketing i spremni su pomoci vam. Tako da postavite nam pitanje ako vec citate ovaj post. Osim clanova i osoblja koji su spremni pomoci, imamo poprilicnu arhivu kvalitetnih tekstova na forumu. Procitajte neke sticky-e to su vazne teme, osobito u podforumima "pocetnici", "internet marketing rasprava" i tu cete vec jako puno nauciti. Ovaj forum na koji ste naletili moze vam biti prekretnica u vasem poslovanju. Za pocetak proucite ovaj popis 18 kvalitetnih tema https://internetzarada.org/teme-sa-proslih-natjecanja-za-najbolji-post-t-7049.html te smislite kako ove pojedine pristupe mozete primjeniti na vase poslovanje. Nakon toga procitat stickye (boldane Vazne teme na pocetku svake kategorije) te obvezno pratite nas facebook fanpage jer svaki dan objavljujemo korisne materijale: http://www.facebook.com/IZForum

2 - Proucite kako se prijaviti na Google Places. http://www.google.com/places/
Google places vam prikazuje one lokalne rezultate na googleu uz prilozenu mape/kartu.
Ako googlate "zagreb hoteli" vidjet cete dosta takvih rezultata sa A,B,C,D itd. oznakama. To vam pomaze da besplatno bez SEO optimizacije rangirate za te neke lokalne rezultate. U nasoj regiji je to dosta slabo koristeno tako da mozete iskoristit priliku dok vasa konkurencija spava i postaviti besplatno vas posao na te rezultate. Nece transformirat vas posao preko noci u uspjesnu firmu ali vam moze pomoci da dobijete kojeg klijenta. Naravno, za tako nesto trebate imat webstranicu od vase firme.

Vrhunski tekst o Google places procitajte ovdje:
https://internetzarada.org/google-places-optimizacija-t-6156.html
 

Drenova

Iskusan lik
Tu od
22 Lis 2010
Postova
312
RE: Sto kada obrt slabo radi ? Kako poboljsati poslovanje ?

Evo i od mene mali savet.

Ukoliko nešto nije dobro, u ovom slučaju obrt slabo rado, prvo što morate uraditi jeste
da utvrdite zašto to nije dobro odn. zašto slabo radi.
Tek nakon toga možete razmišljati o rešavanju problema.

Primer
Problem: Klijenti ne kupuju Vaš proizvod ili uslugu jer im je skupa.
Rešenje: Sniziti cene ili naći kupce koji su spremni da plate po ceni koju nudite.
 

Davor Bomestar

Legenda
Tu od
27 Lis 2008
Postova
3,697
RE: Sto kada obrt slabo radi ? Kako poboljsati poslovanje ?

Decki, ovo su korisne stvari ali o psihologiji uspjeha i slicnim stvarima vec imamo neke teme. Nekako sam mislio da u ovoj temi slozimo popis konkretnih savjeta kako da mali poduzetnici poduzmu neke mjere koristeci prvenstveno internet i internet marketing.

Znaci savjeti, reorganizirajte se, smanjite cijente itd. To su klasicni savjeti koji su vec 100 puta vidjeni i koji su njima zasigurno vec 100 puta pali na pamet. Ako cemo vec pricat o reorganizaciji i promjeni poslovne politike onda su to ipak poprilicno kompleksna pitanja. Vecina problema su nastali jer je jednostavno dolaskom recesije opala kupovna moc vecine, e sad ne znaci da obri koji su zapeli u probleme da su im temelji losi nego jednostavno ono sto je prije bilo isplativo sada kada se manje kupuje jest manje isplativo. Ja npr. da smanjim cijene tek tada ulazim u probleme jer onda ne radim isplativo. Svaka industrija, svaka firma, svaka zemlja ima neke svoje posebnosti i puno varijabli koje utjecu u poslovanje, tako da bi pricali o reorganizaciji, promjeni poslovne politike itd. morali bi ici previse u dubinu. Mene ovdje u ovom threadu zanimaju konkretni i jednostavni savjeti koji mogu pomoci >malim poduzetnicima< koje mjere mogu poduzeti da bi si poboljsali poslovanje. Nekome bi 5-10% povecanje prodaje moglo pomoci da posluje bez gubitka a to mozda postigne sa redizajniranom web stranicum, prijavom na google places itd. Takve savjete bi volio vidjeti u ovom threadu.

Evo jos jedan moj savjet.

3 - Facebook marketing. Facebook je na nasim prostorima izuzetno popularan i kao takav je privlacan kao platforma za promoviranje. No treba shvatiti da uopce nije lako napravit ozbiljnu Facebook promociju. Treba shvatit da obicno nudjenje proizvoda ne prolazi na Facebooku. Facebook je drustvena mreza gdje vecina ipak dolazi radi zabave i interakcije s drugima te je potrebno se prilagoditi tome. Najbolji savjeti za Facebook promociju jest da otvorite facebook fanpage, razmislite dobro koje teme cete pokrivati na fanpageu jer on treba ciljati i vase ciljano trziste ali treba biti napravljen da je interesantan Facebook populaciji. Sto je fanpage zanimljiviji to ce veca interakcija biti bolja, veci broj Like-ova, djeljenja vasih statusa a samim time ce se povecat vidljivost/publicitet vaseg fanpagea kod prijatelji vasih fanova jer oni vide sta njihovi prijatelji rade na facebooku. Zbog tog viralnog efekta potrebno je sto vise interakcije imati na Facebook Fanpageu.

Na Fanpageu treba donekle ciljati i populaciju koja nije vasa ciljana klijentela za vas biznis jer ce vam ta ne-ciljana posjeta pomoci da se poveca broj vasih fanova. Drugim rjecima manje ciljanim fanovima doci cete do onih ciljanih.

Redovito objavljivanje korisnog sadrzaja vezanog uz vasu tematiku moze vam pomoci da stvorite neku interakciju. Postavljanje pitanja vasim fanovima. Organiziranje nekih akcija i nagradnih igri koji ukljucuju facebook fanove su veoma snazne metode za podizanje interakcije vaseg fanpagea a samim time i povecanjem broja fanova.

Za pocetak pitajte prijatelje, poznanike, stavite na vizitke ili vas website adresu vase facebook stranice, pozovite neke ljude putem pozivnica na facebooku, ako imate neki budjet platite sluzbene Facebook oglase i oglasavajte putem njega vasu Facebook fanpage stranicu. Na razne nacine skupite krticinu masu fanova koji ce se moci ukljuciti u interakciju na fanpageu a onda poslje ce se samom interakcijom povecavati broj fanova.

Ovo je malo pojednostavlje i nabrzake slozen opis kako koristit Facebook za vasu firmu.

Iako na forumu imamo Facebook podkategoriju za sada nema previse kvalitetnih vodica kako voditi Facebook fanpage za poduzetnike, ali u pripremi su neki novi sadrzaji tako da ce uskoro i to biti. Stoga svakako bacite oko i na nasu Facebook kategoriju: https://internetzarada.org/facebook-f-128.html
 

LeonMak

Legenda
Tu od
30 Stu 2010
Postova
638
RE: Sto kada obrt slabo radi ? Kako poboljsati poslovanje ?


Napravite kratki film o svom proizvodu ili usluzi i stavite ga na YouTube.
U opis stavite link prema vašoj web stranici, kontakt i detaljan opis toga što predstavljate.


Ovo je moje iskustvo, a desilo mi se sasvim slučajno prije par godina, dok još nisam ni čuo za pojam internet marketinga:

Nudio sam na našem tržištu neke proizvode. Bilo je dosta slika na web stranici, ali ljudi ipak vole vidjeti uživo kako nešto funkcionira. Javio mi se jedan potencijalni kupac, bio je dosta zainteresiran, ali nisam mu baš uspio predočiti kako stvar radi, a bio je predaleko da bi došao vidjeti uživo.
Pričvrstio sam mobitel da stoji ravno i snimio mu kratki 2-3 min. video gdje objašnjavam te detalje. Stavio sam film na YT i poslao čovjeku link.
I sad slijedi najinteresantnije - slijedećih mjeseci zvala su me prosječno bar 3-4 potencijalnih kupca mjesečno, iz Hr. i susjednih zemalja, koji su vidjeli taj filmić na YT i zainteresirali se.
Nešto se i prodalo. A ne radi se baš o proizvodu za šire narodne mase, namjenjen je prvenstveno drugim poduzetnicima.

Dakle, snimite svoj proizvod, objasnite čemu služi i kako radi i okačite to na YT. Ako je video kvalitetan - još bolje, ali funkcionira čak i najjednostavnija verzija. Ne košta ništa, a može vam dovesti kupce. Čak i ako proizvod nije interesantan široj publici, vidjet će ga netko kome treba. A ako se radi o nekom super-cool proizvodu koji "svi koji drže do sebe moraju imati", onda bi se filmić ubrzo mogao početi i viralno širiti, a vi dobivate besplatno ogromnu reklamu. :to_clue
 

Davor Bomestar

Legenda
Tu od
27 Lis 2008
Postova
3,697
RE: Sto kada obrt slabo radi ? Kako poboljsati poslovanje ?

LeonMak kaže:

Napravite kratki film o svom proizvodu ili usluzi i stavite ga na YouTube.
U opis stavite link prema vašoj web stranici, kontakt i detaljan opis toga što predstavljate.


Ovo je moje iskustvo, a desilo mi se sasvim slučajno prije par godina, dok još nisam ni čuo za pojam internet marketinga:

Nudio sam na našem tržištu neke proizvode. Bilo je dosta slika na web stranici, ali ljudi ipak vole vidjeti uživo kako nešto funkcionira. Javio mi se jedan potencijalni kupac, bio je dosta zainteresiran, ali nisam mu baš uspio predočiti kako stvar radi, a bio je predaleko da bi došao vidjeti uživo.
Pričvrstio sam mobitel da stoji ravno i snimio mu kratki 2-3 min. video gdje objašnjavam te detalje. Stavio sam film na YT i poslao čovjeku link.
I sad slijedi najinteresantnije - slijedećih mjeseci zvala su me prosječno bar 3-4 potencijalnih kupca mjesečno, iz Hr. i susjednih zemalja, koji su vidjeli taj filmić na YT i zainteresirali se.
Nešto se i prodalo. A ne radi se baš o proizvodu za šire narodne mase, namjenjen je prvenstveno drugim poduzetnicima.

Dakle, snimite svoj proizvod, objasnite čemu služi i kako radi i okačite to na YT. Ako je video kvalitetan - još bolje, ali funkcionira čak i najjednostavnija verzija. Ne košta ništa, a može vam dovesti kupce. Čak i ako proizvod nije interesantan široj publici, vidjet će ga netko kome treba. A ako se radi o nekom super-cool proizvodu koji "svi koji drže do sebe moraju imati", onda bi se filmić ubrzo mogao početi i viralno širiti, a vi dobivate besplatno ogromnu reklamu. :to_clue

Odlican komentar LeonMak, upravo takve savjete bi volio vidjeti u ovoj temi.

Osim ovog sto je napisao sada, LeonMak je na posljednjem natjecanju za najbolji post pobjedio sa textom kako Rangirati Video na Googleu. To je samo ako zelite otici korak dalje sa video promocijom.

Taj tekst mozete procitati ovdje:
https://internetzarada.org/-optimiz...deom-i-rangiranje-videa-na-googlu-t-6306.html

Malo su "naprednije" stvari ali tko ima volje moze kad procita tu temu jos bolje iskoristiti potencijal videa na internetu.
 

sema

Dobro znana faca
Tu od
19 Stu 2010
Postova
285
RE: Sto kada obrt slabo radi ? Kako poboljsati poslovanje ?

dbomestar kaže:
Iako na forumu imamo Facebook podkategoriju za sada nema previse kvalitetnih vodica kako voditi Facebook fanpage za poduzetnike, ali u pripremi su neki novi sadrzaji tako da ce uskoro i to biti. Stoga svakako bacite oko i na nasu Facebook kategoriju: https://internetzarada.org/facebook-f-128.html

Evo nekoliko zanimljivih tekstova vezanih za facebook promociju:
Zašto i kako kreirati Facebook stranicu?
Kako podesiti Facebook stranicu i koristiti Insights?
Vodič kroz Facebook oglase – 1. dio
Vodič kroz Facebook oglase – 2. dio
Vodič kroz Facebook oglase – 3. dio
 

ativar

Aktivni član
Tu od
6 Lip 2010
Postova
122
RE: Sto kada obrt slabo radi ? Kako poboljsati poslovanje ?

Video promocija je odlicna.

A isto tako mislim da mogu koristiti i najjednostavnije prezentacije izradjene recimo u powerpointu, za kreiranje video materijala.

Pa isto tako, recimo mesecno npr. 2-3 puta da se odrzavaju uzivo webinari,zasto da ne. Mnogi misle zasto to da radim, pa to niko ne radi, a bas mislim da je u tome poenta, napraviti korak dalje i biti razlicit i na neki nacin jedinstven.

Takodje malo njih koristi i Twitter, jeste da upotreba Twittera nije toliko popularna kao FB, medjutim i tu se mogu izvuci prednosti:

- ekstra brzi odgovori na korisnicka pitanja,probleme, resenja za isto...itd
Zamislite da imate problem za odredjeni proizvod, i dobijete korisnicku podrsku u roku od 2-5 minuta, pa mislim ko ne bi bio zadovoljan.

- hocete korak vise, dajte odgovore i ljudima koji nisu vasi klijenti, a mogu postati.
 

Maslesha

Član
Tu od
13 Lis 2010
Postova
72
RE: Sto kada obrt slabo radi ? Kako poboljsati poslovanje ?

LeonMak kaže:
Napravite kratki film o svom proizvodu ili usluzi i stavite ga na YouTube.
U opis stavite link prema vašoj web stranici, kontakt i detaljan opis toga što predstavljate.

Odličan predlog!



1) Pored toga, može da se i napravi prezentacija o proizvodu/firmi u ppt i da se stavi na sajt http://www.slideshare.net. Čak i Rand Fishkin tu ima nalog (http://www.slideshare.net/randfish).
Korišćenje ovog sajta je dobro i sa strane optimizacije jer može prezentacija dobro da se rangira zahvaljujući autoritetu same stranice.

Saveti za pravljenje prezentacije:
http://www.slideshare.net/mvanja/savjeti-za-kreiranje-powerpoint-prezentacije
http://www.makeuseof.com/tag/10-tips-for-preparing-a-professional-presentation/

Tema sa IZF gde se spominje promocija CB proizvoda na ovaj način:
https://internetzarada.org/online-zarada-koristenjem-seo-metoda-t-6364.html



2) Naravno, ne sme se zaboraviti ni izrada infografika. Ljudi ih vole pa to treba iskoristiti. U kombinaciji sa društvenim mrežama ovaj način može da bude pun pogodak.

Šta je infografik?
http://en.wikipedia.org/wiki/Information_graphics

Primeri infografika.
http://dzineblog.com/2009/10/27-beautiful-examples-of-infographics.html
http://www.noupe.com/how-tos/creative-examples-of-infographics.html


Za jednu firmu planiram da odradim sve ovo navedeno. Delatnost te firme nije baš popularna (tj u razvoju je) pa mislim da je ovo odličan način da široke narodne mase se upoznaju sa tim i možda počnu da koriste usluge.


EDIT:
Nedavno sam prisutvovao jednoj prezentaciji gde sam pokupio neke korisne primere.

Naime, kompanija Blendtec se bavi proizvodnjom blendera. Pošto im je opala proizvodnja vlasnik je odlučio da pokrene viralnu kampanju pod nazivom Will it blend? Snimao je kamerom kako blender melje razne stvari, od telefona do patika. Kao rezultat prodaja je porasla i ti klipovi su postali hit.

Više o tome:
http://www.willitblend.com/
http://en.wikipedia.org/wiki/Will_It_Blend?


Takođe, Heinz kompanija je imala odličnu kampanju pod nazivom "Get Well" soup, Ideja je da kada vam je prijatelj na fb bolestan vi mu pošaljete supicu da se oporavi.

More info:
http://wearesocial.net/blog/2011/10/heinz-soup-facebook/
 

dado023

Član
Tu od
8 Lis 2009
Postova
51
RE: Sto kada obrt slabo radi ? Kako poboljsati poslovanje ?

Iz osobnog iskustva bih preporučio korištenje besplatnih servisa, kao što je npr u HR njuškalo koji daje odličnu vidljivost u tražilicama, i sve se to može lijepo kombinirati sa youtube, newsgrupama, pa čak i kratki google blog....iako i sam koristim plaćene facebook oglase, primjetio sam da posjetitelji koji dođu sa fb-a jako kratko ostanu na stranici, dok npr koji dođu iz drugih izvora, kao npr već spomenuti njuškalo, čak šalju upite.....neidem dalje jer gubim point :(

Već u samom ovom threadu ima odličnih savijeta i materijala...baš bi bilo dobro kad bi to nekako mogli svesti u neku malu kolekciju kojom bi se mogli voditi i sami početnici po nekom zadanom redosljedu.
 

Davor Bomestar

Legenda
Tu od
27 Lis 2008
Postova
3,697
RE: Sto kada obrt slabo radi ? Kako poboljsati poslovanje ?

dado023 kaže:
Iz osobnog iskustva bih preporučio korištenje besplatnih servisa, kao što je npr u HR njuškalo koji daje odličnu vidljivost u tražilicama, i sve se to može lijepo kombinirati sa youtube, newsgrupama, pa čak i kratki google blog....iako i sam koristim plaćene facebook oglase, primjetio sam da posjetitelji koji dođu sa fb-a jako kratko ostanu na stranici, dok npr koji dođu iz drugih izvora, kao npr već spomenuti njuškalo, čak šalju upite.....neidem dalje jer gubim point :(

Da, njuskalo je oglasnih i vidim po ljudima koji prodaju aute da koriste razne "cake". Npr. svaki dan maknu oglas, promjene cijenu pa objave isti oglas. Sutra dan isto tako itd. Na taj nacin uvijek su medju novijim oglasima na njuskalu.

Da, posjetitelji sa facebooka su drugacije naravi, oni su u "zabavnom" modu i treba sadrzaj i poruku prilagoditi njima. Puno je bolje ulozit trud unaprijed smisliti kako kvalitetno zainteresirati Facebook populaciju i tek onda pokrenuti promociju na Facebooku. Staviti oglas na Facebook da prodajete roštilje ili metalne cijevi tesko da ce imat nekog efekta. Ali ako smislite neku zanimljivu temu, npr. sloziti facebook fanpage gdje ste svaki dan objavljivali "najludje i najsmjesnije rostilje" i onda oglasavate taj Facebook fanpage onda ce ta posjeta se zadrzavati i biti isplativa. Najbolja promocija je po meni indirektna promocija. Nemojte im ponudit direktno rostilje nego im ponudite nesto zabavno, stvorite kvalitetnu cjelovitu kampanju, ti ljudi kojima je to zabavno ce Like-at/Share-at na taj nacin ce mozda njihov prijatelj koji treba rostilj doci do informacije tko prodaje rostilje.

Kljuc Facebook prodaje po meni je kreativna indirektna promocija sa puno ukljucivanja fanova u raspravu na fanpageu. Cilj na facebooku nije cilj da se radi direktna prodaja s vaseg oglasa na vasu prodajnu stranicu nego da se vi brandirate toj facebook populaciji te kada oni budu kupovali rostilje da se sjete vas. Ali treba poznavati i osnove marketinga za kvalitetno vodjenje Facebook promocije, koji je smisao prodavati rostilje ako je npr. zima kada malo tko rostilja. Zato tokom zime skupljate fanove zabavnim materijalom a onda na proljece i ljeto ponudite neke akcije, nagradne igre itd.

dado023 kaže:
Već u samom ovom threadu ima odličnih savijeta i materijala...baš bi bilo dobro kad bi to nekako mogli svesti u neku malu kolekciju kojom bi se mogli voditi i sami početnici po nekom zadanom redosljedu.

Mislim da cemo to napravit ali tek kada se jos malo korisnih savjeta sakupi. Znaci u pocetni post cemo izdvojiti najbolje savjete i organizirati po nekom redoslijedu tj. strukturi.

Vjerojatno nakon ovog natjecanja za najbolji post koje sada krece cemo imat dosta kvalitetnog materijala koje cemo moci linkati iz ovog threada.
 

Maslesha

Član
Tu od
13 Lis 2010
Postova
72
RE: Sto kada obrt slabo radi ? Kako poboljsati poslovanje ?

dbomestar kaže:
Da, posjetitelji sa facebooka su drugacije naravi, oni su u "zabavnom" modu i treba sadrzaj i poruku prilagoditi njima. Puno je bolje ulozit trud unaprijed smisliti kako kvalitetno zainteresirati Facebook populaciju i tek onda pokrenuti promociju na Facebooku. Staviti oglas na Facebook da prodajete roštilje ili metalne cijevi tesko da ce imat nekog efekta. Ali ako smislite neku zanimljivu temu, npr. sloziti facebook fanpage gdje ste svaki dan objavljivali "najludje i najsmjesnije rostilje" i onda oglasavate taj Facebook fanpage onda ce ta posjeta se zadrzavati i biti isplativa. Najbolja promocija je po meni indirektna promocija. Nemojte im ponudit direktno rostilje nego im ponudite nesto zabavno, stvorite kvalitetnu cjelovitu kampanju, ti ljudi kojima je to zabavno ce Like-at/Share-at na taj nacin ce mozda njihov prijatelj koji treba rostilj doci do informacije tko prodaje rostilje.

Kljuc Facebook prodaje po meni je kreativna indirektna promocija sa puno ukljucivanja fanova u raspravu na fanpageu. Cilj na facebooku nije cilj da se radi direktna prodaja s vaseg oglasa na vasu prodajnu stranicu nego da se vi brandirate toj facebook populaciji te kada oni budu kupovali rostilje da se sjete vas. Ali treba poznavati i osnove marketinga za kvalitetno vodjenje Facebook promocije, koji je smisao prodavati rostilje ako je npr. zima kada malo tko rostilja. Zato tokom zime skupljate fanove zabavnim materijalom a onda na proljece i ljeto ponudite neke akcije, nagradne igre itd.

Upravo tako. Meni je super potez napravila kompanija Bambi kada je u cilju promocije keksa Kolo napravila igricu: http://www.igre-igrice.rs/igra/kolo-keks-na-keks/319

Ne bi bilo loše napraviti na fb neku igru/aplikaciju na ovu foru i na taj način prići potencijalnim mušterijama. Posebno je to korisno ako su ciljna grupa mladi ljudi ili klinci.

Više o tome:
http://www.personalmag.rs/marketing...edom-za-e-pr-tim-agencije-mccann-erickson-pr/
 

Davor Bomestar

Legenda
Tu od
27 Lis 2008
Postova
3,697
RE: Sto kada obrt slabo radi ? Kako poboljsati poslovanje ?

On Page SEO - Svakako preporučam da proucite SEO sekciju na našem forumu: https://internetzarada.org/seo-optimizacija-web-stranica-za-trazilice-f-49.html

Trebat ce vam vremena dok polovite sve i dok vam se posloze stvari tako da nemojte ni pokusavati odjednom sve shvatit. Ali ima puno materijala i kroz mjesec dana redovitog citanja puno toga bi vam moglo biti jasnije.


Maksimalno pojednostavljeno, neki brzi potezi sto mozete ucinit kako bi imali vise koristi od vasih web stranica na domacem trzistu su:

- Slozite ciljani tekstualni sadrzaj na vasim web stanicama dugacak bar 400-500 rijeci
- Naslov sadrzaja je najvaznija stvar i gledajte da bude citljiv za ljude ali isto tako da u njemu spomenete neke "fraze" za koje bi vas vasi potencijalni klijenti mogli traziti.
Npr. ako prodajete uredski materijal logicno je da slozite tekst o uredskom materijalu i da to stavite u naslov teksta. Gledajte da je sadrzaj zanimljiv a ne da sluzi samo kako bi vi objavili nesto s ciljanom frazom. Jedna ideja bi bila "Najpopularniji Uredski materijal u 2012oj godini". Smislite sta sve spada pod uredski materijal i onda napisite zanimljivi tekst o necemu vezanom uz to. Proucite malo po internetu zanimljive vijesti i tekstove vezane uz temu vaseg poslovanja pa prenesite/prevedite (nemojte kopirat) obavijest na svojoj web stranici.

Mnogi su shvatili da je blog od firme odlican nacin za redovito stvaranje sadrzaja koji privlaci ciljane posjete putem Googlea i zato je odlicno kada bi napravili blog od firme u sklopu vaseg websitea.

- Provjerite da vam je naslov ispisan i u Title Tagu. Kako cete znati sta vam je u title tagu? To je ona u Windowsima plava trakica na vrhu vaseg web pretrazivaca (browsera). Ako koristite Chrome web pretrazivac onda cete umjesto plave trakice na vrhu imati Tabove. Ono sto pise u tom Tabu na vrhu to je zapisano u Title tagu. Ako nemate naslov texta ispisan tamo onda morate poradit na vasoj web stranici. Obratit se vasim web designerima tj. onome tko vam je slozio web stranicu i vidite kako bi to mogli srediti da vam funkcionira. Velika vecina sustava koji se koriste za objavu sadrzaja na web stranicama danas ima standardno podesene te postavke, tako da su velike sanse da to vec imate podeseno.

Sa samo par postavki na vasoj webstranici i samo redovitm objavljivanjem sadrzaja mozete kroz par mjeseci dobijat solidne kolicine posjete. Prije 5-6 godina kada sam tek kretao sa web dizajn poslom znajuci koliko blog u sklopu firme je vazna stvar pokrenuo sam blog. Na moju zalost bio sam pre lijen da bi redovito pisao na blogu ali sam objavio nekih 20ak postova. To je za blog VEOMA mala kolicina tekstova. Ali cak i tih 20ak tekstova su pomogli da dobijam solidne kolicine posjete. Cak unatoc tome sto sam rangirao medju prva 3 mjesta za "izrada web stranica" i sl. pojmove, ipak sam veliku vecinu posjete dobijao putem bloga od SAMO 20 postova. Zamislite sta mozete postici da objavljujete svaki tjedan 1 post, to vam je 48 postova u godinu dana. Po potrebi i kako budete imali zelje objavljujete i cesce. Na taj nacin garantiram vam dobit cete puno vise posjete na vasu web stranicu nego sto bi inace postigli. Ova metoda ne zahtjeva puno novaca nego samo malo vaseg vremena i truda. Ako ste stvarno u problemima s firmom zapnite onda i objavljujte svaki dan 1 post. Rezultati ce doci puno prije, na taj nacin 50ak postova cete objaviti u samo 2 mjeseca a ne godinu dana.

Da ne pricamo kako kada budete objavljivali takve stvari odmah imate vise materijala za objavljivanje na vasem Facebook fanpageu koji smo u proslom postu spominjali.

Vise detalja o On-Page SEO-u mozete prouciti na ovim temama:

On-Page SEO Vodič (Guide)
https://internetzarada.org/on-page-seo-vodic-guide-t-5754.html
Ovo je zaista napredan vodic i ako ne razumijete nista, nemojte se uopce zabrinjavat, nije vazno znati sve odjednom.

On-Page SEO kroz Slike (Infografika)
https://internetzarada.org/on-page-seo-kroz-slike-infografika-t-5624.html
Slikoviti prikaz On-Page SEO detalja.
 

Davor Bomestar

Legenda
Tu od
27 Lis 2008
Postova
3,697
RE: Sto kada obrt slabo radi ? Kako poboljsati poslovanje ?

On Page SEO - Svakako preporučam da proucite SEO sekciju na našem forumu: https://internetzarada.org/seo-optimizacija-web-stranica-za-trazilice-f-49.html

Trebat ce vam vremena dok polovite sve i dok vam se posloze stvari tako da nemojte ni pokusavati odjednom sve shvatit. Ali ima puno materijala i kroz mjesec dana redovitog citanja puno toga bi vam moglo biti jasnije.


Maksimalno pojednostavljeno, neki brzi On Page SEO potezi sto mozete ucinit kako bi imali vise koristi od vasih web stranica na domacem trzistu su:

- Stvarajte redovito ciljani tekstualni sadrzaj na vasim web stanicama dugacak bar 400-500 rijeci po tekstu
- Naslov sadrzaja je najvaznija stvar za rangiranje i gledajte da bude citljiv za ljude ali isto tako da u njemu spomenete neke "fraze" za koje bi vas vasi potencijalni klijenti mogli traziti.

Npr. ako prodajete uredski materijal logicno je da slozite tekst o uredskom materijalu i da to stavite u naslov teksta. Gledajte da je sadrzaj zanimljiv a ne da sluzi samo kako bi vi objavili nesto s ciljanom frazom. Jedna ideja bi bila "Najpopularniji Uredski materijal u 2012oj godini". Smislite sta sve spada pod uredski materijal i onda napisite zanimljivi tekst o necemu vezanom uz to. Proucite malo po internetu zanimljive vijesti i tekstove vezane uz temu vaseg poslovanja pa prenesite/prevedite (nemojte kopirat) obavijest na svojoj web stranici.

Mnogi su shvatili da je blog od firme odlican nacin za redovito stvaranje sadrzaja koji privlaci ciljane posjete putem Googlea i zato je odlicno kada bi napravili blog od firme u sklopu vaseg websitea.

- Provjerite da vam je naslov ispisan i u Title Tagu. Kako cete znati sta vam je u title tagu? To je ona u Windowsima plava trakica na vrhu vaseg web pretrazivaca (browsera). Ako koristite Chrome web pretrazivac onda cete umjesto plave trakice na vrhu imati Tabove. Ono sto pise u tom Tabu na vrhu to je zapisano u Title tagu. Ako nemate naslov texta ispisan tamo onda morate poradit na vasoj web stranici. Obratit se vasim web designerima tj. onome tko vam je slozio web stranicu i vidite kako bi to mogli srediti da vam funkcionira. Velika vecina sustava koji se koriste za objavu sadrzaja na web stranicama danas ima standardno podesene te postavke, tako da su velike sanse da to vec imate podeseno.

Sa samo par postavki na vasoj webstranici i samo redovitm objavljivanjem sadrzaja mozete kroz par mjeseci dobijat solidne kolicine posjete sa Googla ali i drugih izvora. Prije 5-6 godina kada sam tek kretao sa web dizajn poslom znajuci koliko blog u sklopu firme je vazna stvar pokrenuo sam blog. Na moju zalost bio sam pre lijen da bi redovito pisao na blogu ali sam objavio nekih 20ak postova. To je za blog VEOMA mala kolicina tekstova. Ali cak i tih 20ak tekstova su pomogli da dobijam solidne kolicine posjete. Cak unatoc tome sto sam rangirao medju prva 3 mjesta za "izrada web stranica" i sl. pojmove, ipak sam veliku vecinu posjete dobijao putem bloga od SAMO 20 postova. Zamislite sta mozete postici da objavljujete svaki tjedan 1 post, to vam je 48 postova u godinu dana. Po potrebi i kako budete imali zelje objavljujete i cesce. Na taj nacin garantiram vam dobit cete puno vise posjete na vasu web stranicu nego sto bi inace postigli. Ova metoda ne zahtjeva puno novaca nego samo malo vaseg vremena i truda. Ako ste stvarno u problemima s firmom zapnite onda i objavljujte svaki dan 1 post. Rezultati ce doci puno prije, na taj nacin 50ak postova cete objaviti u samo 2 mjeseca a ne godinu dana.

Ako stvarno bas nikako sami ne mozete pisati tekstove na vasoj web stranici (a preporucamo da to radite) probajte naci nekoga da to odraduje za vas za prihvatljivu cijenu. Npr. i ovdje na forumu imamo i kategoriju s oglasima (imamo neka pravila za objavu oglasa pa to prvo proucite) gdje mozete objaviti oglas ako trazite nekog pisca, mozda neko od clanova s ovog foruma vam moze pomoci oko toga.

Da ne pricamo kako kada budete objavljivali takve stvari odmah imate vise materijala za objavljivanje na vasem Facebook fanpageu koji smo u proslom postu spominjali.

Ovo je metoda koja vam vrlo jeftino moze donijeti solidne kolicine posjete na web stranicu od vase firme, samim time i potencijalne kupce a dali cete to i ostvariti ovisi samo o vama koliko ozbiljno cete se angazirati oko tih stvari.


Vise detalja o On-Page SEO-u mozete prouciti na ovim temama:

On-Page SEO Vodič (Guide)
https://internetzarada.org/on-page-seo-vodic-guide-t-5754.html
Ovo je zaista napredan vodic i ako ne razumijete nista, nemojte se uopce zabrinjavat, nije vazno znati sve odjednom.

On-Page SEO kroz Slike (Infografika)
https://internetzarada.org/on-page-seo-kroz-slike-infografika-t-5624.html
Slikoviti prikaz On-Page SEO detalja.
 

Davor Bomestar

Legenda
Tu od
27 Lis 2008
Postova
3,697
RE: Sto kada obrt slabo radi ? Kako poboljsati poslovanje ?

Postavio sam neke najvaznije savjete u pocetni post kako bi ovi detaljniji savjeti bili pregledniji obrtnicima koji budu citali ovu temu. Ove ostale savjete kad nadjem vremena mozda malo prosirim pa isto ubacim u pocetni post.

Ako netko ima jos savjeta za poduzetnike kako da povoljno, jednostavno, brzo putem interneta i internet marketinga mogu unaprijediti svoje poslovanje onda slobodno podjelite ovdje.
 
Na vrh