Prije linkova bitno je odradit kvalitetniji On-Page SEO. Racunaj da je HR trziste jako malo, samim time puno manja konkurencija nego Americko, tako da ovdje neke male stvari mogu puno znacit. Cesto sa par linkova i dobrim On-Pageom mozes jako puno.
Npr. ovo je ocito LOKALNI biznis, a u title tagovima nema lokalnih modifikatora. To je velika greska jer je doslovno potrebno par minuta za izmjenit te stvari na websiteu. Staviti lokalne modifikatore (imena gradova) u title tag.
http://www.vitomont.hr/razdjelnici-topline/
Ovdje ubacis u title tag izraz "Zagreb". Ili za pocetak dok website ima manje linkova mozda samo Sesvete a kasnije kad website ojaca ciljas Zagreb.
To napravis a sve stranice na websiteu.
Osim toga, razmisli malo bolje o keywordima koje stavljate u title tagove. Vjerujem da se i tu moze postici odredjena poboljsanja ako se odvoji vremena i razmisli o tome šta zapravo ljudi ukucavaju kada traze usluge koje oni nude.
Npr.
http://www.vitomont.hr/plinske-instalacije/
Ovdje u title tagu profesionalno i stručno samo troše prostor jer manje su šanse da ce osoba to ukucavat kad trazi ovakve usluge.
Veca je vjerojatnost da ce ljudi ukucavat fraze poput:
ugradnja plinske instalacije
ispitivanje plinske instalacije
atest plinske instalacije
itd.
Tako da bi bolji title tag bio:
"Ugradnja i ispitivanje plinske instalacije" i naravno onda poslje toka dodamo lokalni modifikator tj. ime grada npr. Zagreb.
"ugradnja plinske instalacije ime grada - ime firme"
Sto se tice linkova. Pricao sam vise puta o takvim stvarima. U zadnje vrijeme metoda koja se cesto koristi jest izrada linkbait (linkabilnog sadrzaja) i onda kontaktiranje websitova da linkaju na njega. Slozi jedan malo duzi vodic na tematiku vezanu koju pokriva website a da bi mogao biti interesantan drugim websitovima i onda kontaktiraj te websitove i daj im do znanja da imas koristan materijal na websiteu.
Najbitnija promjena u SEO-u u zadnjih par godina jest ta da se nekad koristilo raznorazne metode samo da se dobije link, ali sa svim promjenama kod Googlea, u zadnje vrijeme najbitnije jest imat nesto vrijedno linkanja na vlastitom websiteu, te onda gradit linkove prema tome.
Problem na domacem trzistu bi moglo biti kako naci websiteove koji bi linkali tako da bi svakako savjetovao da prvo smislis ideju za vodic ali prije nego ga krenes izradjivat da neko vrijeme sastavljas listu websiteova kojima bi mogao pristupit da linkaju nakon sto napravis vodic. Ako imas npr. 50-100 websitova za koje mislis da bi imalo smisla kontaktirat da linkaju na vodic, onda krenes u izradu tog vodica. Zapamti, sto korisniji, kvalitetniji to ce lakse vlasnici websitova pristati da linkaju.
Kod odabire tema jest jako bitno da nadjes savrseni balans izmedju relevantnosti (blize vezano za temu websitea-firme) i opcenitosti (manje vezano za temu websitea, ali zanimljivije sirem krugu ljudi). Razmisli o tome koje teme zanimaju ljude a da bi se mogle povezati s onime cime se firma bavi. Ovdje je potrebna kreativa, stvarno moras bit kreativan.
Teme koje se mogu povezati a da su zanimljive ljudima:
1. Usteda na rezijama - ovdje slozis neku malo širu temu, a recimo 20-30% vodica tj. jedan od podnaslova moze biti kako ustedit sa razdjelnicima topline. Sami razdjelnici topline nisu toliko zanimljivi ali ako ih stavis u kontekst kako se postize usteda vecom kontrolom itd. e to je onda zanimljivije ljudima.
2. Sigurnost doma, energetskih i plinskih instalacija (nesto na tu foru). Sigurnost je isto bitna tema. Kao i u prvom slucaju pokrijes "opcu temu" gdje je dio teme nesto cime se firma bavi. Naravno, ovdje bi dio kako se postize sigurnost jest izvodjenje kvalitetnim profesionalnim plinskim instalacijama.
3 - Opcenito bi se moglo slozit vodic o energetskoj efikasnosti, pa ciljati linkove sa raznih websiteova koji manje ili vise pokrivaju tematiku ekologije, zelenih tehnologija itd.
Kljuc je ovdje ulozit jako puno truda i energije, slozit nekakav vodic kakav
ne postoji na trzistu.
Znaci, svatko tko vidi taj vodic mora vidjet da je puno energije ulozeno u izradu toga. Dali je to tesko?
Evo 44 primjera sa nasih natjecanja:
Best of IZF - Teme sa proslih natjecanja za najbolji post
https://internetzarada.org/showthread.php?tid=7049
Pogledajte najbolje pokrivene i doradjene teme na nasim natjecanjima i lako se dobije ideja kako bi izgledao takav neki vodic.
Moram rec da ja ne radim na domacem trzistu tako da sve ovo sto sam rekao treba uzet s odredjenom dozom rezerve. Naime, na engleskom je puno lakse naci websiteove koji bi linkali na tako nesto, no isto tako, puno je teze i rangirati. Tako da mozda 20-ak kvalitetnih linkova prema tako nekom vodicu bi moglo biti dovoljno da rangira website za one pojmove koje sam gore spominjao.
Nakon sto je vodic napravljen onda treba odraditi "outreach" tj. pristupit websitovima za koje mislite da bi linkali na taj vodic. Koji websitovi to ovisi o tematici. Npr. ako odaberes nesto slicnoj prvoj tematici onda googlas razne fraze poput:
ušteda na grijanju
ušteda na režijama
ušteda vode
ušteda električne energije
I onda gledas koji od websitova je pokrivao slicne teme. Ako procjenis da su relevantni rezultat, sacuvas u excelu, proucis kontakt informacije. Nakon toga slozis e-mail pitas ih dali bi zainteresirani da linkaju ili shareaju link prema tvom vodicu. Ali vise o tome kako odraditi outreach baci oko na novu temu koju sam otvorio
outreach marketing - materijali za citanje.