• Poštovani posjetitelju, za korištenje svih mogućnosti koje InternetZarada Forum omogućuje, predlažemo ti da se registriraš. Besplatno je i tvoja privatnost je potpuno zaštićena. Registracija ti omogućuje pristup svim kategorijama i temama, mogućnost pristupa privicima u postovima (slike, video, tutorijali, uputstva itd), pristup malom oglasniku (Tržnica), direktnu komunikaciju s članovima putem privatnih poruka, automatsko praćenje tema od interesa i još mnogo toga. Veselimo se tvojoj prijavi! ❤️

SEO Osnovni Pojmovi

InFlames20

Legenda
Tu od
2 Ožu 2008
Postova
1,435
Surfajući sam naletio na zanimljivu listu SEO pojmova koju je svakako dobro znati. SEO pojmovi su pisani na našem jeziku, a uzeti su sa stranice:
Kod:
http://www.exdizajn.com/blog/seo-pojmovnik/

Nema smisla da ja pišem novu jer je ne bi bolje sastavio, zato ide copy-paste.

****************************************************

Algorithm - Matematička formula pomoću koje se pozicioniraju stranice u rezultatima pretraživanja a koristi je svaka tražilica (Google, Yahoo, Msn..)

Anchor Text - Vidljiv tekst u linku kojeg kada kliknemo odemo na drugu stranicu, poznat i kao tekst link.

Alt tag - Tekst koji opisuje sliku, kada isključimo prikazivanje slika na stranici umjesto slike vidimo ovaj tekst. Kada su slike uključene prelaskom miša preko slika također nam se pokaže tekst koji je zapisan u alt tag-u.

Back Links (BL) - Broj web stranica koje sadrže link na našu web stranicu. Također poznati i kao ulazni linkovi ili dolazne veze.

Bot - Kratica za pauka ili robota. To je softverski program koji skenira web, indeksira web stranice putem tražilica.

Cache - Brzi pregled web stranice u vrijeme kada ju je tražilica zadnji put snimila.

Cloaking - Način predstavljanja različitih informacija paucima neke tražilice od informacija koje će stvarni posjetitelj vidjeti. Poznatije i kao Black-hat seo taktike.

Crawler - Drugi naziv za pauka ili robota koji pretražuje web stranice.

Cross Linking - Višestruke stranice linkaju se međusobno kako bi povećali popularnost linkova.

Directory - Web stranice koje sadrže listu drugih web stranica podijeljenih u kategorije. Stvarni ljudi posjete web stranicu i procjene dali zadovoljava određene uvijete, pa ako zadovolji smjeste je u određenu kategoriju u imeniku.

Googlebot - Pauk web tražilice Google.

Head - Kod koji postoji na vašoj web stranici ali je u osnovi nevidljiv od posjetitelja. Sadrži naslov, ključne riječi, meta tagove…

Hidden Text - Tekst koji je nevidljiv za ljudsko oko jer je postavljen u istoj boji kao i pozadina na kojoj se nalazi. Također jedna od Black-hat seo taktika. Nemojte to nikad raditi.

Header - Postoji tradicionalno šest header oznaka u rasponu od h1 do h6 (u tagovima). Ove oznake koristimo za odvajanje web stranice u logičke cjeline na način da svakom djelu damo određeni naslov.

Inbound Link - Drugi naziv za dolazne veze ili ulazne linkove.

Keywords - Ključne riječi koje opisuju o čemu se radi na vašoj web stranici.

Keyword Density - Postotak na danu ključnu riječ ili frazu. Jedna ključna riječ u sto riječi stranica teksta iznosi jedan posto gustoće ključnih riječi.

Keyword Stuffing - Praksa dodavanja nepotrebnih ključnih riječi na web stranici koja će voditi tražilice da razmotre jesu li ključne riječi relevantne sadržaju. Također Black-hat seo.

Meta tagovi - HTML koji se upisuje u source kod kako bi pružili informacije o sadržaju paucima raznih web tražilica.

Mirror - Gotovo identični duplikat web stranice ili stranica. Također Black-hat seo tehnika.

Offsite Optimization - Metoda povećavanja ranka web stranici na način da dobijemo što više linkova s drugih web stranica.

Optimization - Dotjerivanje vaše web stranice sa krajnjim ciljem da se postigne što bolja pozicija na tražilicama.

Outbound Link - Izlazni link, drugim riječima kada imate link na vašoj web stranici koji vodi na neku drugu web stranicu.

PageRank (Google PR) - Google alat koji mjeri važnost neke web stranice.

Reciprocal Links - Razmjena linkova između dvije web stranice. White-hat seo taktika.

Redirects - Spam tehnika upotrebljava se da preusmjeri posjetitelja na drugu web stranicu od one koju je pronašao u rezultatima pretraživanja. Black-hat seo tehnika.

SEO - Search Engine Optimization - Optimizacija web stranica za internetske tražilice. U praksi manipulacija web stranicama i vanjskim faktorima kao što je povezivanje kako bi postigli što bolju poziciju u rezultatima pretraživanja.

SERP - Akronim za stranicu sa rezultatima pretraživanja.

Search Engine Submission - Registracija vaših web stranica na tražilicama.

Slurp - Pauk Yahoo tražilice.

Spider - Program koji posjećuje i prikuplja određene podatke s web stranice, uključujući i indeksiranje, ključne riječi i tekst na svakoj stranici.

Splash Page
- Poznata kao i “doorway page” to jest intro stranica - takozvana vrata.

Title Tag - Naslov web stranice, u rezultatima pretraživanja na ovaj link će ljudi kliknuti kako bi došli na vašu stranicu.
 
RE: SEO pojmovi (izrazi)

Još neki izrazi objašnjeni, nisu poredani po abecedi.

****************************************************

SEM - Search engine marketing ili marketing vezan uz tražilice

Google Sandbox - Naziv Googleovog filtra

Tags - Oznaka za html tagove, npr. title tag, alt tag

Supplemental Index - Googleov izraz za semi index ili sporedni index, postoji glavni indeks i supplemental

Supplemental Results - Rezulati supplemental indeksa

Query – Pretraživanje

Deep Crawl - Indeksiranje internih stranica

Bad Neighborhood - Izraz za domene koje su banirane od strane tražilica

Backlink Update
- Update linkova prema vašoj domeni, to se vidi sa upisom link:www.vasadomena.com u Google

PR Update - Update Google Page Ranka

Toolbar Update - Update Google Page Ranka na Google Toolbaru

CTR - Click trough rate ili omjer prikazivanja i klikova

Internal Pages - Interne stranice, sve druge osim početne

Internal Linking - Način linkanja između tih internih stranica

Blacklisted - Izraz da domenu koja je izbačena iz indeksa (ban)

Black Hat - Izraz za tehnike optimizacije koje su protiv Google Guidelines

White Hat - Izraz za tehnike optimizacije koje nisu protiv Google Guidelines

SEF - Search Engine Friendly ili nešto što je prilagođeno tražilicama

Stop Words
- Izraz za riječ koje tražilice ne koriste ili ne vide namjerno pri pretraživanju, npr. AND, OR, IN itd.

Link Building - Izraz za uslugu građenja linkova ili rada na popularnosti domene

Allins - Izraz za rezultate sa operatorima allintitle, allinanchor, allintext, allinurl itd.


Objašnjeni izrazi by Dragan Varagić!

Indexed Pages (Indeksirane stranice) – Termin se odnosi na stranice Web sajta koje su uvrštene u bazu podataka pojedinačnog pretraživača.

OSR (Organic Search Results) – Organski ili prirodni rezultati pretraživanja. Rezultati pretraživanja na stranici (SERP) koji se tu nalaze kao direktan rezultat pretraživanja baze podataka pretraživača. Ovaj termin se definiše iz razloga razgraničenja sa plaćenim rezultatima pretraživanja.

PSR (Payed Search Results) – Plaćeni rezultati pretraživanja. Sponzorisani rezultati pretraživanja, koji se povlače iz posebne baze podataka oglašivača koji žele da ostvare kvalitetnije pozicioniranje na pretraživaču za određene ključne reči.

Link Popularity (Kvalitet linkovanja na drugim sajtovima) – Ovaj termin predstavlja kvantitativnu i kvalitativnu meru sajtova koji linkuju posmatrani sajt.

Contextual Advertising (Keyword Advertising) – Tehnike ostvarivanja vidljivosti Web sajta (povećanje broja posetilaca sajta) zakupom ciljanih ključnih reči i oglašavanjem na Web stranicama koje su u kontekstu tih zakupljenih ključnih reči. Pretraživači putem posebnog programa određuju koju će reklamu pustiti na određenoj stranici, u zavisnosti od frekvencije pojavljivanja ključnih reči (Keyword Density) posmatrane stranice.
 
RE: SEO pojmovi (izrazi)

Hvala InFlames20, nije lako prevesti sve te stavke, naročito precizno, kada znaš koliko lako se mogu pogrešno protumačiti.
 
Header - Postoji tradicionalno šest header oznaka u rasponu od h1 do h6 (u tagovima). Ove oznake koristimo za odvajanje web stranice u logičke cjeline na način da svakom djelu damo određeni naslov.

ja sam pocetnik, ispravite me ako gresim, ali mi je ovo zapalo za oko :)

Mislim da je doslo do male vrlo ceste greske:
Header - predstavlja prvi (gornji) deo dokumenta (koda) stranice
Heading tags - od H1 do H6, sluze da oznace koji delovi teksta su naslov i podnaslov. Obicno se koriste H1-H3 tagovi.
 
Ja ću ovde da postavim tekst u vezi do follow i no follow linkova (da ne otvaram novu temu) pošto smatram da je to veoma važno, a malo se obraća pažnje na njih. Tekst je prenesen sa bloga, postaviću i link da ne bude da kradem ideje.
Zamolio bih moderatora da ukoliko kršim neka pravila obriše tekst ili link.

(Nije mogao ceo tekst da stane u spojler pa sam ga skratio)

Dofollow linkovanje za početnike i online marketare
Dofollow linkovanje za početnike i online marketare



Želite da poboljšate vaše online poslovanje? Čuli ste za dofollow linkove koji su veoma značajni kod mašina za pretragu, ali niste baš sigurni šta to znači?

Znate da neki oblici linkova imaju različitih stepen značaja ali niste previše upućeni u materiju?

Od HTML-a vas boli glava?
Ako ste odgovorili potvrdno na neko od ovih pitanja onda je ovaj tekst za vas!

dofollow za pocetnike



Elementi linkova - Relation i target​

Pre nego što se udubimo u strukturu samih linkova pojasnićemo glavne elemente linkova.
Uzećemo konkretan primer:
<a href="https://www..nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4399916/">dodatno podiže nivo energije</a>
Ukoliko uopšte nemate znanje o HTML-u nemojte se uplašiti - jednostavnije je nego što izgleda.

Objasnićemo deo po deo koda. Pogledajte deo koda za link ispod:
<a href="https://www..nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4399916/">
On nam govori na koju adresu želite da pošaljete osobu koja će kliknuti na link. U ovom slučaju to je link ka naučnoj studiji o efektima Guarane.
dodatno podiže nivo energije</a>
Ovaj deo nam pokazuje koje reči će biti označene kao link. Sigurno ste u mnogim sadržajima na internetu primetili da je link umetnut direktno u tekst, umesto da bude prikazan eksplicitno kao link (kao npr. Pro100healthy - ekskluzivni proizvodi za podršku zdravlju)
Ko poželi da pročita više o studiji o efektima Guarane slediće oznaku linka "dodatno podiže nivo energije" koja je najčešće druge boje u odnosu na tekst ili podvučena. I nije toliko komplikovano, zar ne?

Sada kada razumemo osnovnu sintaksu linka možemo da ubacimo još dva bitna elementa svakog linka - relation i target.
Na konkretnom primeru to bi izgledalo ovako:
<a href="https://www.i.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4399916/" rel="nofollow" target="_blank">dodatno podiže nivo energije</a>
Rel je skraćenica od relation i na engleskom jeziku znači odnos. Kada se u link ubaci relation, on nam govori kakav će biti odnos te stranice na kojoj se link nalazi ka onoj stranici gde link upućuje.
Target (eng: meta) nam pokazuje na koji način će se link otvoriti kada neko klikne na njega.
target="_blank"
Ova vrednost za target specifira pretraživačima da kada neko klikne na link, taj link će biti otvoren u novom prozoru (kolokvijalno novom tabu) umesto u postojećem prozoru. Ovo je posebno dobro ukoliko recimo neki link stavljate kao referencu ili link ka autoritetu. U tom slučaju vama je u interesu da čitaoc sadržaja ostane na vašoj stranici, dok mu se referenca otvara u novom tabu. U suprotnom, ukoliko bi se link otvorio u postojećem tabu, postoji šansa da će se posetilac zadržati na stranici na koju ste ga poslali i da se neće vratiti nazad.
Naravno, nama je uvek u interesu da posetioci ostanu na našim stranicama a ne da odlaze na druga mesta. Zato je target="_blank" koristan za SEO.

DOFOLLOW linkovi​


dofollow ili nofollow linkovanje za pocetnike


Sada kad smo objasnili osnove, možemo da se posvetimo glavnom razlogu zbog kojeg ste ovde - dofollow linkovi.
Dofollow linkovi su linkovi koji imaju pozitivan uticaj na poboljšanje kotiranja vašeg sajta kod mašina za pretragu
. Kada mašine za pretragu koje "crawluju" stranice Web-a prepoznaju link, dofollow karakteristika linka će signalizirati mašinama da je taj sadržaj bitan i relevantan i da mašine treba da prate taj link. Zato se i zove dofollow, odnosno nešto što treba pratiti.
Primer dofollow linka:
<a href="https:///article--guarana-suplement-amazonsko-oko">Guarana</a>
Kao što možemo da primetimo, dofollow link ustvari nema neke specijalne karakteristke.

<a href="https:///article--guarana-suplement-amazonsko-oko" target="_blank">Guarana</a>
Ponekad se linku može dodati i target="_blank" kako bi se stranica otvarala u novom prozoru.
U ovom konkretnom primeru, ovaj dofollow link vodi ka tekstu o efektima Guarana suplementa na sajtu pro100healthy.rs.



NOOPENER​


Noopener je svojstvo linka koje je korisno kako bi se poboljšala sigurnost prilikom pristupa sadržaju u novom prozoru koji otvarate kada kliknete na link. Na ovaj način možete sprečiti da se neki maliciozni elementi na linku koji pratite otvore.
Za sam SEO, noopener nije preteran bitan ali mi ćemo ga navesti ovde kako bi vam bilo lakše da se snađete ukoliko naiđete na noopener u kodu vaših linkova.

<a href="https://www..rs/blog/neobicna-a-mocna-guarana-1585.html" rel="noopener" target="_blank">Guarana</a>
Takođe treba imati na umu da će se, korišćenjem target="_blank", stranica otvarati u novom prozoru u pretraživaču i zato bi ovu funkciju trebalo upariti sa noopener.

Drugi ugao:
Google u svojoj dokumentaciji za pravilno linkovanje i podizanje rankinga vaših stranica specifira da noopener nema uticaj na SEO. Naravno, ono što piše u Google-ovoj dokumentaciji ne mora uvek biti tačno i mi naravno ne možemo sa 100% sigurnosti reći šta mašine za pretragu ignorišu, a šta nagrađuju i po kojim kriterijumima.
Google ima sopstvene razloge da blokira različite prozorske elemente i eliminiše javascript, verovatno nevezane za potencijalno maliciozne elemente, kao što je npr. tržišna trka između java scripta i Google-ovog "angular"-a.


 
Back
Na vrh