• Poštovani posjetitelju, za korištenje svih mogućnosti koje InternetZarada Forum omogućuje, predlažemo ti da se registriraš. Besplatno je i tvoja privatnost je potpuno zaštićena. Registracija ti omogućuje pristup svim kategorijama i temama, mogućnost pristupa privicima u postovima (slike, video, tutorijali, uputstva itd), pristup malom oglasniku (Tržnica), direktnu komunikaciju s članovima putem privatnih poruka, automatsko praćenje tema od interesa i još mnogo toga. Veselimo se tvojoj prijavi! ❤️

SEO & Marketing posle Penguin update-a

Danijela212

Član
Tu od
26 Svi 2012
Postova
18
SEO & Marketing posle Penguin update-a

Uvod

Svi koji su iole imali dodira sa sajtovima, bilo da su to domaći ili strani sajtovi, sigurno su čuli za Penguin update koji se desio 25.aprila i nastavlja da se u manjim ili većim promenama dešava idalje, i sigurno sve više u budućnosti. Ta Google promena algoritma je pokosila veliki broj sajtova koji su vrlo lepo rangirali i mnogima prepolovila pa čak i potpuno srozala kako posetu tako i zaradu.
Ono što je Google hteo da postigne sa tim update-om je navodno veličanje kvalitetnog sadržaja, a snižavanje spam SEO-a tj kreiranje velikog broja spam linkova, agresivne metode promocije i izgradnje linkova. Naravno, Penguin update nije to baš izveo kako bi trebalo, pa će zato kao i za Pandu u budućnosti biti s vremena na vreme još dosta manjih ili većih updateova i promena kao i prilagođavanja algoritma.

Bilo da je vaš sajt pogođen Penguin update-om ili ne, nema mesta kukanju, jer to što se desilo nazad nema, možemo samo napred da gledamo i da zaključujemo korak po korak šta treba raditi da se Penguin pripitomi :) Ja sam baš evo već mesec dana radila pomna istraživanja sa koleginicom, pročitale smo na desetine textova vezanih za Penguin update, i generalno promenu algoritma nakon Pande a sada još bitnije Penguina koji je bio po mnogima dosta rigorozniji i više sajtova je pokosio.

Ja uvek volim da kažem da se u pobedama stiče samopouzdanje i nahranjuje sopstveni ego i ličnost, dok se na porazima uči iz grešaka, jer one svakako neminovno postoje. Možda nisu bile to svesne greške, a pogotovo nisu bile namerne greške, ali ko radi taj i greši.
Dobra stvar u celoj priči, pa i u Penguin update-u je to što ništa nije gotovo i ništa nije trajno. Kao što ste možda došli na top pozicije za neke ključne reči, tako ste sada možda posle Penguin update-a pali.

U današnje vreme stvari se jako brzo menjaju, svet se brzo menja, i bilo kojim poslom da se bavite ništa više nije 100% trajno i 100% sigurno. Ako želite da uspete u internet biznisu, ili bilo kom privatnom poslu uopšte, morate konstantno da idete u korak sa vremenom, inovacijama, a često i da budete ispred njih da bi pravovremeno delovali.

01-google-penguin-update.jpg

Ja sam baš prošle nedelje pričala sa saradnicom i gazdom na ovu temu, jer se već duže vreme bavimo internet promocijom u raznim oblicima, i konstatovali smo da nismo našli neki konkretan i kvalitetan text na domaćem jeziku na temu SEO-a i intnernet promocije nakon Penguin updatea i generalno nakon promene google algoritma koji otvara neka nova vrata budućnosti optimizacije i internet marketinga.

Smatram da je postojanje jednog ovakvog članka na domaćem jeziku od izuzetne važnosti za mnoge ljude koji se bave bilo kakvim internet poslom, nebitno da li je to početnik koji drži samo jedan probni zabavni sajt, ili je to preduzetnik koji vodi stotine sajtova i čitave biznise. Generalno su ljudima kod nas potrebne kvalitetne smernice i pretpostavke koje su u praxi ispitane i ustanovljene da deluju dobro.

Na početku teksta hoću da objasnim samo da posle Penguin update-a skoro niko više ne može da garantuje neke pozicije na google-u a isto tako ne može ni da garantuje za dosta stvari da li one rade dobro, loše ili nemaju nikakvog značaja. Za neke metode je lakše nešto tvrditi a za neke teže, jer google je ipak dovoljno mističan da nije sve ni približno crno ili belo u SEO industriji ili marketingu uopšte.

Ipak, da bi vaš sajt ili vaš biznis bio vidljiv na internetu, nešto naravno mora da se radi. Ukoliko želite kvalitetnu organsku posetu sa google-a, SEO MORA DA SE RADI. Tu nema govora i to je kristalno jasno. Vi možete napraviti ne znam kakav lep i savršen sajt sa extra unikatnim člancima, ali ako je vaša konkurencija itekako jaka vi možete da ne pipate SEO godinama, i velika je verovatnoća da vas godinama neće ni biti na prvim stranama google pretrage, zavisno koliko je jaka konkrurencija.

Znači, SEO mora da se radi, samo ga treba prilagođavati promenama i ići u korak sa vremenom, kao i za sve u životu. A kako raditi SEO posle Penguin update-a niko ne može garantovati sa 100% sigurnošću, mogu se samo izvoditi zaključci koji su najpribližniji pravoj istini i koji su ispitivanjem i testiranjem dali najbolje rezultate i pokazali se kao ispravni.

Zato ću vam ja u ovom članku predstaviti proces SEO optimizacije sa dodacima internet marketing metoda koje su se pokazale kao uspešne i efikasne na duge staze i koje je Penguin nagradio.
Metode i savete koje ću vam ovde dati su ispitane na sajtovima na kojima sam ja radila, a takođe su i potkrepljene informacijama koje su davali najveći svetski stručnjaci u SEO industriji koji su takođe sve to isprobali i testirali na svojim primerima.

Ono o čemu prvo hoću da pričam je:

ON PAGE – SEO & other tricks

On page SEO metode, cake i fore većina vas već znam i puno toga o tome je napisao već dbomestar u izvanrednom threadu: https://internetzarada.org/on-page-seo-vodic-guide-t-5754.html.

Tako da se neću ponavljati u tom smislu i pisati ono što je već puno puta ispisano na ovom forumu, već ću reći par stvari koje su konkretno vezane za post penguin situaciju, u kojoj na osnovu on page SEO znanje treba nadograditi još neke sitne stvari na koje treba obratiti pažnju jer nisu za zanemariti.

EMD

Ono što je Penguin pokazao je to da EMD imaju vrlo jaku snagu (idalje). Tako da je jako bitno to da ako tek sada pokrećete sajt i želite ga od starta raditi po novom algoritmu za što bolje rangiranje, onda svakako trebate da težite da ukoliko je moguće izaberete EMD. Za ovo se naravno i pre ovog update-a znalo ali sada je samo još više isplivalo na površinu i jedna je od stvari koja se jako dobro zna.

Tagovi i ključne reči na glavnoj stranici

Pored EMD, tagovi i text na sajtu ne treba biti napadan sa ključnim rečima koje ciljate, već gledajte da to bude što prirodnije i da vaš glavni keyword ne spominjete previše često, uz EMD dovoljno je i 1-2 pominjanja na homepage-u i google će znati o čemu je tu reč. Nema potrebe niti je preporučljivo gurati po svaku cenu i spamovati sajt sa ključnom rečju. Mnogo je bolje prirodno rasporediti, pa ciljati tako pored glavne ključne reči još neke sporedne manje za koje ćete se lakše i brže rangirati ako ih pokrijete samom ON PAGE optimizacijom.

User-friendly izgled sajta

Sam izgled sajta treba sada više da bude baziran u smislu user-friendly a ne previše SEO friendly, jer taj SEO friendly polako prerasta u SEO enemy :) Šalu, na stranu, stvar je u tome da više ne treba da sajt radite i prilagođavate tako da bude natrpan banerima i oglasima da bi ljudi što više kliktali, na taj način postavljajući neke ružnjikave templateove koji neće ni na šta ličiti i služe samo da ljudi što više klikću na oglase. Taj sistem rada vam nikako ne preporučujem jer tome polako ali sigurno dolazi kraj, i to što taj sistem možda još uvek kako tako daje rezultate, neće biti zadugo jer stvari se brzo menjaju i što pre shvate to – to bolje.

02-user-friendly-primer4.jpg


Šta onda treba raditi? Treba se fokusirati i kreirati što je moguće više user friendly sajt. Da korisnicima bude omogućena što lakša navigacija, jer prosečan korisnik interneta nije neki stručnjak pa da se lako snalazi na sajtu, već on hoće da mu bude sve to na dohvat ruke i da lako može da se kreće po sajtu i da mu sve bude pregledno i lepo na oko, zato je dobra navigacija obavezna.

Socijalni buttoni za lajkovanje i share-ovanje

03-socijalni-buttoni.jpg


Pored lepog dizajna i navigacije, nikako ne smete da zaboravite da kako na glavnoj stranici tako i na postovima, postavite socijalne buttone koji će korisnicima omogućiti da vaš sadržaj dele brzo, lako i jednostavno. Pod socijalnim buttonima tu podrazumevam Facebook i Twitter kao obavezne ali obavezne, a pored njih svakako možete ubaciti i StumbleUpon, Dig itd zavisno od toga o čemu je vaš sajt i gde smatrate da će vaši posetioci najviše share-ovati vaš sajt.

Mailing lista

04-mailing-lista.jpg


Pored socijalnih buttona, bilo bi jako lepo da ukoliko ste u mogućnosti i to želite, omogućite vašim posetiocima i da se prijave na vašu mail listu i da tako povremeno dobijaju u svoje sanduče nove textove i novosti vezane za vaš sajt. Taj deo za subscribe možete postaviti negde u sidebar a još bolje kao u primeru na slici da bude u donjem desnom uglu, taman je tako malo upadljivi a opet ne previše napadan da posetiocima smeta, a takodje tu imaju i x button pa ga mogu isključiti i zatvoriti taj prozorčić kad god požele. Njima omogućavate da stalno budu u toku sa zbivanjima na vašem sajtu, a vama tako mogućavate sigurne stalne posetioce koje baš zaista zanima sadržaj vašeg sajta. Svi su na dobitku.

Socijalni boxovi

05-socijalni-boxovi.jpg


Takođe, pored socijalnih buttona, možete postaviti i socijalne boxove gde vas korisnici mogu lajkovati na Facebooku ili početi da vas prate na Twitteru. Tako će i na taj način biti stalno u toku sa dešavanjima na vašem sajtu.

Zato je jako bitno da razmišljate konstantno u pravcu user friendly sajtova jer to je ono što je i sadašnjost i budućnost i svaka ideja koja je zasnovana na tome može biti jako dobra i korisna i možete odmah početi da je implementirate. Toliko puno je spama na webu, tako da je kvalitetan i lep sadržaj kao i izgled sajta ono što korisnika zadržava i što će vrlo često i deliti na socijalnim mrežama.

Kvalitetan i unikatan sadržaj

Pored tih nekih trikova za user friendly izgled sajta, po mnogima i najbitnija stvar vezana uz On page SEO je svakako unikatan i samo unikatan kvalitetan sadržaj. Jako jako bitna stvar, mogu slobodno reći skoro i presudna. Ranije se uz jak i agresivan link sistem moglo rangirati i sa krš sadržajem, iskopiranim i slično. Sada tome polako dolazi kraj, a skoro i da je već došao, sve manji je broj sajtova koji dobro rangira sa kopiranim sadržajem. To što možda još uvek poneki sajt rangira dobro i pored iskopiranog sadržaja ne treba da vam bude zvezda vodilja nikako, jer je samo pitanje dana kada će i ti sajtovi padati na pretrazi kao jabuke sa grane.

Ukoliko želite jak sajt koji će biti autoritet i na duge staze biti sve jači i jači sa svakim novim google update-om, onda je stvar bez koje se ne može – kreiranju unikatnog i kvalitetnog sadržaja.

Kvalitetan i unikatan sadržaj, ukoliko imate vremena i znanja možete pisati i vi sami, a možete taj deo i outsourceati ukoliko imate novca i želite to. Zavisno od toga da li vam trebaju tekstovi na engleskom jeziku ili na domaćem jeziku, tako se kreću i cene. Ukoliko malo više vremena posvetite traženju kvalitetnih i povoljnih pisaca možete naći ljude koji će vam pisati dobre tekstove na engleskom i za 2 $ od oko 400 reči, a na domaćem često i za manje od 1 $ zavisno koliko je teška tema za pisanje.

Investiranje u dobre, kvalitetne i pre svega unikatne tekstove je jedno od najboljih investicija koje možete napraviti. To je uz user friendly strukturu sajta i ostale on page stvari – temelj, ali pravi temelj. A svi dobro znamo da ako je temelj loš – kuća se vrlo lako može preturiti pre ili kasnije, ako dune neki jači vetar. Taj jači vetar je u ovom svetu Penguin ili neka druga životinja koja predstavlja update googleovog algoritma. A ukoliko vam je temelj mnogo mnogo jak, nijedan vetar je neće srušiti samo može potvrditi da je ona urađena baš kako treba i da će odoleti svakoj situaciji i novonastalim promenama.

Kada nađete dobre i odgovorne a pritom i vrlo povoljne pisce, održavajte saradnju sa njima, jer će vam uvek trebati ako nameravate da se bavite ovim na duge staze.

Uređivanje samih članaka na sajtu

Prilikom objavljivanja tih unikatnih članaka, trudite se takođe da ne natrpavate previše ključnih reči u njega, već neka sve ide prirodnih tokom. U sklopu članka možete pronaći jednu ili dve fraze koje se odnose na neku drugu stranicu ili tekst na vašem sajt pa je na taj način hyperlinkovati da vodi na njega. Pored ta 1-2 linka ka nekoj svojoj stranici unutar sajta, bilo bi poželjno, ali to ne morate naravno raditi tako često, je da ubacite i 1 link koji će voditi ka nekom sajtu koji je ultra autoritet za google, kao što je na primer Wikipedia ili Youtube. Tako zapravo dobijate situaciju da se vaš članak sa sajta poziva delom i na neki tekst sa vašeg sajta, a poziva se i na stranicu nekog sajta koji je vrlo vrlo jak autoritet i na taj način potkrepljujete informacije i šaljete poruku da je to ispravna i prava poruka koju nosi taj članak. Kao i sve, ni ovo ne trebate forsirati, već povremeno primeniti ovaj trik.
Obavezno povedite računa da prilikom linkovanja, ne linkujete na neki sumnjiv sajt koji je sve samo ne autoritet, ili na neki sajt kog google ne voli ili je previše pogođen ovim novim updateima.

Ispod teksta možete ubaciti related posts plugin, gde će čitaoci moći da vide i pročitaju još zanimljivih članaka koji su tematski povezani sa tim koji čitaju. Tako ljude zadržavate na sajtu, omogućujete im da saznaju još nešto o toj temi koja ih zanima i samim tim i na taj način dobijate male kredite za rangiranje, jer je onda duže zadržavanje na sajtu, više je otvorenih stranica, i manji je bounce rate što sve naravno samo pozitivno može uticati na google.

Pazite na odlazne linkove

Ono što je takođe vrlo bitno reći a vezano je za on page seo je to da se trebate truditi da imate što manje odlaznih linkova ka drugim sajtovima sa vaše glavne stranice a i podstranica. Pogotovo ako su ti odlazni linkovi ka nekim sajtovima koji nisu tematski srodni vašem, ili su to možda neki isto vaši sajtovi na istom IP-u. Google je to već i pre Penguin updatea počeo da primenjuje, i svakom novom promenom algoritma sve više umanjuje značaj homepage linkova, čak ih sada i sankcioniše pogotovo ako linkuju totalno nesrodni sajtovi, ili sajtovi na istom IP-u.

Gradite authority sajtove

Micro niche sajtovi koji su sklepani da imaju što više klikova ili što više affiliate prodaja i slično postaju, a i već su polako postali prošlost. Google nije glup i cilj takvih sajtova je lako shvatiti.

Ono što je sadašnjost a i budućnost i što će na duge staze moći konstantno da daje rezultate je pravljenje jakih i velikih authority sajtova. Ti sajtovi nikako ne bi smeli imati za cilj jurenje samo 1 ili na primer 2 keyworda već treba da se fokusiraju na desetine i stotine ključnih reči, što raznovrsnije to bolje. Kada kažem stotine, tu mislim na to da bi svaki tekst sa sajta mogao da sam za sebe juri neke ključne reči, nebitno da li je tu reč o 30 poseta mesečno ili pak 3.000 poseta mesečno za njega.

Jurenje 1 ili 2 glavna keyworda i gradnja velike većine linkova sa tim anchorima Penguin update je u većini slučajeva kaznio. Koga još uvek nije a radio je tako, verovatno je samo pitanje updatea kada će i to biti sankcionisano.

Moj savet vam je da se trudite da vaše micro niche sajtove, ako su pogođeni Penguin update-om proširite sa još dosta kvalitetnog i unikatnog sadržaja. A ako sada startujete sa pravljenjem novih sajtova, onda bi trebalo od samog početka da se fokusirate na to da stvarate što više lepog i unikatnog sadržaja, user friendly izgled sajta, dobru navigaciju, što zanimljiviji sadržaj koji bi se delio itd.

I još jednom da napomenem – ne polažite sve u 1 ili 2 keyworda i ne gradite skoro sve linkove sa tim anchorima, jer ako to padne sa pretrage – vašeg sajta nema na organskoj pretrazi. Zato umesto toga, gledajte da imate što više tekstova na sajtu, gde će se svaki za sebe rangirati i donositi kakvu takvu količinu posete.

Pazite na broken linkove

Za kraj ovog dela saveta za On page optimizaciju i neke detalje vezane na samom sajtu posle Penguin update-a, moram napomenuti da obavezno vodite računa i o broken linkovima, odnosno da ne ostavljate prazne linkove koje je google indexirao a na njima sada nema ništa. Spajderi će to čitati baš onako kako ne bi ste želeli i tu dodatno gubite autoritet u očima google, zato vodite računa da ne ostavljate iza sebe broken linkova po sajtu.

OFF PAGE SEO & marketing tricks

Off page SEO postaje sve komplexniji i komplexniji bukvalno iz dana u dan. Posle Penguin updatea neke metode koje su samo do juče radile, sada više ne rade – ili nemaju efekta ili čak mogu i naškoditi što je najgore u celoj priči. Jedan moj sajt koji koleginica i ja održavamo je bio zahvaćen Penguin updateom, imao je značajan pad na rangiranju i značajan pad poseta. Većina ostalih sajtova koje održavamo su ostala na istim pozicijama ili su čak možda malo i napredovala kako vreme prolazi sada.

Taj jedan sajt koji nam je pao imao je jako puno linkova sa istim anchorom, korišćene su bile samo 2-3 metode linkovanja, rađeno je i malo brže sve nego što bi trebalo a i sam tekst na sajtu je bio mogu slobodno reći pre-optimizovan i ne baš 100% unikatan. Sve to u paketu je uticalo da nam taj sajt logično zahvati Penguin update. Od tog trenutka smo svakodnevno radili analize i upoređivali šta i kako, i čitali dosta tekstova na engleskom povodom Penguina. Sada od kako je prošlo mesec dana, sajt nam se polako ali sigurno vraća na stare pozicije, ne potpuno ali tu je, dok ostali sajtovi koje smo od starta radili na ispravan način – oni sada sve bolje rangiraju.

Upravo iz razloga što sam i na svojoj koži osetila kako je kad Penguin udari, a isto tako osetila i kako je kada te nagradi za kvalitetan rad, zato želim da svo svoje znanje podelim sa vama, ulažući tako svom maksimalan trud, energiju i vreme da ovo vama lepo složim i napišem.

Vreme je da počnem sa pričom o Off page SEO metodama koje vam preporučujem od sada pa nadalje u ovoj situaciji posle Penguin update-a. Sve ove metode su testirane na delu, konsultovala sam se i sa koleginicom koja ima i još više staža i iskustva od mene, a i sve ove metode koje ću vam ovde posavetovati su potvrđene i kod svetskih SEO i internet marketing stručnjaka.

Počeću prvo sa metodama koje su (postale) efikasne nakon Penguina i koje bi trebali pametno da radite.

Pozitivne metode:

Guest posting

Guest posting je i pre nego što se dogodio Penguin update bila jedna od ubedljivo najjačih i najefikasnijih metoda za gradnju jako kvalitetnih linkova.

Prednosti ove metode su višestruke, počev od toga što dobijate kvalitetne i unikatne linkove kroz članke sa sajtova koji su srodni vašem i imaju ugled kod čika Google, pa sve do toga što će ti linkovi izgledati maximalno prirodno i prenositi sjajan link juice što vam je vrlo bitno.

Jedina mana ove metode je to što oduzima malo više vremena i trebate u većini slučajeva ručno ići tražiti webmastere i marketing stručnjake koji će pristati da napravite deal i tako ostvarite saradnju u vidu guest postinga.

Kada šaljete članke nekom sajtu za guest posting, trudite se da ti članci uvek i obavezno budu unikatni, i po mogućstvu ne kraći od 300-350 reči, a ako je moguće još bolje da budu oko 500-700 reči, i 1 link unutar njega za najbolji efekat.

Kao ni sa jednom metodom, ni sa guest postingom nemojte preterivati niti forsirati previše, mixujte to i sa ostalim efikasnim metodama koje ću vam ovde napisati, i takođe postepeno objavljujte linkove kroz guest posting da bi izgledalo sve to što je prirodnije moguće.

Web 2.0

06-web-20-sajtovi.jpg


Web 2.0 je jedna jako efikasna metoda koja idalje ima vrlo velik uticaj i koju nikako ne bi ste smeli da zapostavite ukoliko želite da se dobro i sigurno rangirate na google i da vaš sajt bude vidljiv velikoj populaciji, a pritom i od njega stvorite jak brend koji se prodaje.

Metoda stvaranje linkova preko Web 2.0 sajtova je u većini slučajeva besplatna a tako efikasna, pa zašto onda ne iskoristiti potencijal koji pruža.

Listu jakih web 2.0 sajtova možete googleati a evo i ovde:

http://marketersblackbook.com/seo/75-best-web-2-0-sites/

Web 2.0 sajtove takodje gradite postepeno i da izgleda što prirodnije. Na Web 2.0 sajtove trudite se postavljate unikatne članke, kao što sam rekla i za Guest posting. Takodje, cene se i duži i kvalitetnii članci pa gledajte da sadrže oko 400-500 reči idealno. U njih ubacite jedan do dva linka i to čak ne morate odmah po objavi nego možete editovati taj Web 2.0 property posle nekoliko dana a ne odmar ubaciti jer može delovati da je samo to bio cilj. Kada linkujete sa Web 2.0 sajtova ka svom money sajtu gledajte da to ne bude uvek jedan te isti anchor već što više mixujte. Malo linkujte sa imenom brenda, malo sa ključnim rečima, malo linkujte na podstranice, malo možete linkovati i sa click here i slično, jer sve to stvara sliku prirodnog linkovanja što je nama i cilj.

Social bookmarking

Social bookmarking ponekad može biti mač sa dve oštrice, jer ako se malo agresivnije koristi može vrlo lako da dovede do penala i derangiranja na google pretrazi. Uvek to napominjem pa ću i sada jer je jako bitno da to uvek imate na umu, a to je da – nijednu metodu ne bi trebalo da radite brzo agresivno i da radite samo nju. Što više kombinujte, menjajte, i što postepenije i prirodnije radite.

Kada kažem postepeno i prirodno tu mislim da nikako ne preporučujem da radite 50-100 komada bookmarkova u jednom danu ili za kratko vreme. Umesto toga, sasvim je okej da ubacite po 1-2 bookmarka dnevno, neki dan čak možete i preskočiti naravno, jer prirodno i logično je da ne bude baš svaki dan neki bookmark, i treba sve to da ide normalnim tokom.

Kada linkujete sa socialnim bookmarkova, kao i za ostale metode, menjajte što više anchore, menjajte opise, tagove, i menjajte malo i na koju stranicu linkujete, da ne bude sve na homepage, trudite se da linkujete i na podstranice da se zaokruži kompletna slika.

Takodje, zbog moderiranja tih bookmarkova, poželjno je da pored svog bookmarka koji dodate, ubacite i jedan bookmark ka nekom jako autoritetu od sajta, da bi to izgledalo prirodno.

Cela stvar za social bookmark a i za sve ostale metode se vrti oko toga da sve što radite izgleda što prirodnije i da bude što postepenije radjeno.

Google plusevi, facebook lajkovi i tvitovi

07-fb-lajkovi-tvitovi-pl.png


Prisutnost na socijalnim mrežama je jako jako bitna, kako zbog dobijanja direktne posete, širenja brenda i povećanja ciljanih korisnika i klijenata, tako i zbog boljeg rangiranja na google.

Google i sam kaže, a i to sam shvatila u praksi, da je postojanje na socijalnim mrežama jako bitno za rangiranje i pozicioniranje sajta. To je i logično, jer google teži ka kvalitetu i onome što korisnici vole, a donekle je i logično da ono što se dosta deli medju ljudima da je zanimljivo i kvalitetno. Naravno i tu ima izuzetaka ali generalno je situacija takva.

Zato je jako bitno da postavite socijalne buttone na vidna mesta, kao što sam to objasnila u delu za On page SEO, da bi onda korisnici mogli na samo jedan klik mišem da podeli sadržaj sa svojim prijateljima bilo da je to na Facebooku, Twitteru ili nekoj drugoj socijalnoj mreži.

Viralni sadržaj je nešto čemu treba da težite sve više i više, jer ako se sadržaj tako puno i brzo deli, vi ćete onda dobijati tako lako ciljanu posetu i korisnike koje baš to zanima, tako da ćete skoro dobijati autopilot posetu samo na osnovu dobrog, kvalitetnog i lako-deljenog sadržaja.

Upravo u tome leži caka kod socijalnih mreža. Baš sam pre 2 meseca imala slučaj jednog klijenta koji se bavi hotelijerstvom i koji na sajtu ima stranica vezane za klopu, restorane, ponudu i slično. Žalio se kako se korisnici slabo zadržavaju na sajtu, i kako mu se fan stranica na Facebooku jako sporo puni.

Šta sam ja predložila i na klijentovu saglasnost i realizovala? Jednostavno sam predložila otvaranje jednog Blog dela na tom istom sajtu koji će se baviti zanimljivostima vezanim za hranu i hotele i restorane širom zemlje i sveta. Svakog dana se objavljuje po 2-3 nove zanimljiva članka o tome, to objavljujemo na njihovom fan page-u, pokrenuli smo i kampanju na Facebooku, pa se broj fanova povećava iz dana u dan i posete su sve veće, sadržaj polako počinje i da se deli, i korisnici dobijaju mnogo lepši utisak i prijatnije provode vreme na sajtu.

Tako dobro i efikasno rešenje čuči iza svakog ugla samo treba da prošetate malo i uhvatite ga.

Link baiting

Link baiting se zasniva na slilčnim stvarima kao i prethodni podnaslov, ovaj upravo iznad o kom sam pisala. Razlika je u tom što link baitingom treba da postignemo da taj sadržaj koji je ljudima zanimljiv i dlei se na socijalnim mrežama, sada počne da se deli i medju blogerima i ostalim webmasterima tako što će oni napisati neki tekst o tome i linkovati upravo ka tom zanimljivom viralnom sadržaju.

Na taj način dobijamo linkove jače nego i Guest posting jer tada se apsolutno ali apsolutno sve prirodno dešava i svaki link je stvoren maksimalno prirodno bez ikakve prinude webmastera, plaćanja ili dogovaranja i štimovanja.

I deljenje na socijalnim mrežama i link baiting potiču upravo od jedne stvari – zanimljivog, originalnog i kvalitetnog sadržaja. Zato je jako važna ona stavka o kojom sam pričala a to je investiranje u kvalitetne i zanimljive članke.

Na ovu foru ubijate više muva jednim udarcem, a dve najveće su svakako: viralno širenje putem društvenih mreža, kao i prirodno linkovanje drugih webmastera i blogera ka tom zanimljivom sadržaju.

Widget baiting

08-widget-baiting.jpg


Ovo je jedna jako efikasna metode, izgleda kao novija ali to je samo zato što se ne primenjuje u dovoljnoj meri a trebalo bi, jer svaka metoda gde dolazi do izražaja vaša kreativnost i vaše ideje je super.

Widget baiting se sastoji u tome da sa nekim od ostalih webmastera dogovorite saradnju tako što ćete kreirati mali widget koji je idealno da stoji u sidebaru tog saradničkog sajta. U tom widgetu možete upakovati da se prikazuju najnovije vesti sa vašeg sajta, ili određena kategorija postova zavisno od tog sajta na kom bi se vaš sajt nalazio. Pa tako ako vi imate neki portal gde imaju razne kategorije, onda možete dogovoriti ako je u pitanju sajt sa automobilima, da se u widgetu prikazuje kategorija sa vašeg sajta koja donosi vesti iz sveta automobila. To je logično, ostaje samo da krenete u potragu za webmasterima i saradnicima sa kojima možete sklopiti takvu vrstu saradnje. Tu je sve stvar dogovora i kompenzacije, ono što je najbitnije je da ćete tako na jedan inovativniji način dobiti još kvalitetne posete kroz widgete sa zanimljivim sadržajem.

Na slici vam predstavljam primere widgeta sa sajta Blica, gde imate widget Nonstopshop, zatim widget sajta SuperOdmor sa ponudama, kao i vesti sa sajta Deutsche Welle.
Ovakvih primera ima još dosta, i nemojte misliti da to mogu raditi samo tako veliki sajtovi i portali, to može bilo koji webmaster koji se dogovori sa drugim webmasterom za saradnju takvog tipa.

Pravljenje nagradne igre

09-pravljenje-nagradne-i.jpg


Nagradne igre svi vole i to je opšte poznato. Kada je neka zanimljiva nagradna igra u pitanju, vest o tome će se širiti poput ptičijeg gripa. Dovoljno je samo da na Facebooku napravite stranicu, ili ubacite dodatni tab na već postojeći fan page, gde će biti predstavljena nagradna igra.

Nagrade čak i ne moraju biti ništa specijalno skupe, bitno je da budu sa stilom osmišljene i da budu privlačne korisnicima koji će to onda vrlo lako i u velikom broju share-ovati i deliti sa svojim prijateljima.

Takođe, i na samom sajtu možete ubaciti pop up za nagradnu igru, gde je potrebno na primer da unesete svoje ime i mail da bi učestvovali u nagradnoj igri. Na taj način opet ubijate dve muve jednim udarcem jer povećavate svoju mailing listu korisnika vašeg sajta, a takođe dobijate sve veći broj učesnika u nagradnoj igri, gde je velika verovatnoća da će svaki od tih ljudi povući još nekoliko svojih prijatelja kojima će ispričati o toj nagradnoj igri. Više učesnika = više posete = veća mailing lista = veća zarada i povećanje brenda.

Vest o lepoj nagradnoj igri ne samo što će se deliti na socijalnim mrežama, već je velika verovatnoća da će i ostali sajtovi i blogovi pisati o tome i linkovati ka vašem sajtu, što je sjajno.

I na taj način, opet dobijate i tu duplu korist a to je i dodatno prirodni backlinkovi, i share-ovanje tj velika direktna poseta i prisutnost na društvenim mrežama.

Ukoliko vas zanima više o pravljenju nagradnih igara na Facebooku, preporučujem vam da obavezno pročitate ovaj članak od sjajne Dragane Djermanović:
http://www.draganadjermanovic.com/2011/04/25/nagradne-igre-na-facebooku/

Video marketing

Svi mi dobro znamo koliko je Youtube popularan i koliko ljudi ga posećuje i gleda klipove svakoga dana. Potencijal u trafficu i širenju brenda preko Youtube-a je zaista ogroman i prava je šteta ne iskoristiti to blago.

Link koji dolazi sa youtube video klipa jeste no follow, ali dolazi sa sajta koji je jak autoritet i par takvih linkova zaista mogu dosta značiti, kako za podizanje autoriteta sopstvenog sajta tako i za sve pozitivne stvari koje kasnije postojanje tog video klipa donosi.

Ono što donosi postojanje jednog takvog video klipa na youtube-u je to da vi na taj način širite svoj brend odnosno svoj sajt, i ukoliko je taj video odrađen na zaista zanimljiv način i privlači pažnju, vrlo lako se može desiti da i on bude share-ovan na socijalnim mrežama i ostalim sajtovima i blogovima. Zato se potrudite da te video klipove koje kačite na youtube budu zanimljivi i da privlače pažnju. Ukoliko možete sami da odradite takav klip to bi bilo sjajno, a ako ne zamolite nekog prijatelja koji se dobro snalazi sa tim da to odradi za vas. U krajnjem slučaju ako imate novca za ulaganje, možete nekom i platiti da to uradi za vas po nekoj nižoj ceni, ne bi to puno koštalo ako baš želite da platite za to.

Video treba biti zanimljiv i privlačiti pažnju, a negde u uglu možete sitnim fontom ostaviti link svog sajta, i isto tako u opisu objasniti o čemu se radi i staviti link ka sajtu da ga gledaoci tog klipa mogu posle posetiti i videti o čemu se radi uživo.

Sjajna stvar kod video marketinga je što na ovaj način širite svoj brend, vidljivost sajta, dobijate nove lepe linkove i dolazite u mogućnost da i taj video klip takodje bude share-ovan i da tako iz dana u dan povećavate svoj publicitet.

Pored youtube-a, svoje video snimke možete slati i na Vimeo, Dailymotion, Metacafe itd.
Što više dobrog publiciteta privučete to bolje.

Dodavanje prezentacije na file sharing sajtove

Kada kažem file sharing sajtovi ne mislim naravno na sajtove gde se uploaduje piratski sadržaj, već mislim na sajtove koji su većinom namenjeni za kačenje prezentacija updf-u ili nekim drugim oblicima. To su sajtovi poput Slideshare prvenstveno, a zatim i Slidesix.com, Scribd.com, Sliderocket.com itd.

Na sve te sajtove možete okačiti svoj pdf uradak. O čemu god da je vaš sajt, vi možete odvojiti malo vremena i napraviti jednu malu pdf prezentaciju koja će predstaviti to o čemu se vaš sajt bavi. Upakujete lepo sa slikama i tekstom, ubacite link ka vašem sajtu u prezentaciju i na taj način dodatno širite svoj brend i privlačite još više ljudi ka svom sajtu.
Evo i jednog lepog primera takve prezentacije koja se ujedno bavi i Penguin update-om, pa da vidite kako to treba ili može da izgleda:
http://www.slideshare.net/markacsay/post-penguin-seo-strategies

Nije previše komplikovano, a može dosta značiti, jer svaka iole inovativnija metoda koja funkcioniše nakon Penguin update-a bi trebala biti pokrivena, jer sve što može koristiti treba iskoristiti u svoju korist.

Generalne pozitivne stvari koje možete raditi

Pored pozitivnih metoda, postoje i neke generalne stvari koje važe za bilo koju od ovih metoda i sada ću vam ih izneti:

Anchori – Jako jako bitna stvar, i Penguin update je pokazao da su jedni te isti anchori itekako prošlost i bili su itekako pogodjeni sajtovi koji su veliku većinu linkova gradili sa jednim istim anchorom. Obavezno obratite pažnju na ovo i kada linkujete svoje linkove što više rasporedjujte pa tako sa glavnim anchorom linkujte u dosta manjem broju, pravi procenat varira i svako će reći neku svoju teoriju, ali moj zaključak iz prakse je pokazao da sa glavnim anchorom nemojte linkovati više od 20-30 % linkova.
Ostale linkove rasporedite tako da malo linkujete u obliku Vašsajt.com, zatim ime vašeg brenda samo, pa onda malo sa Click here, Read more, a ponekad i sa samim imenom ljudi poput Mark, James itd, naročito ova imena možete koristiti kada gradite neke linkove putem blog komentara ili slično, gde ćete potpisivanjem imenom i stvoriti mnogo veće šanse da vaš komentar odobre.

Mixovanje različitih metoda – Ovo je nešto što je a must, ukoliko želite dobro rangiranje. Forsiranje jedne ili dve iste metode je prošlost. Sada da bi se dobro rangirali i zadržali tu, morate koristiti što raznovrsnije metode linkovanja, a svaku od njih koristiti u malom procentu, i postepeno.
Na primer ako imate mogućnost za 10 različitih metoda, onda svaka od njih bi trebala biti u granicama do oko 10-12 % u ukupnom broju linkova. Takodje svaki od linkova bilo koje metode gradite postepeno i po mogućstvu ručno da znate šta je tačno radjeno i da pratite napredak.

Postepeno i prirodno linkovanje – Nikako ne forsirajte sa linkovima jer vam se to može obiti o glavu. Rezultati se skoro nigde ne postižu preko noći, pa ni u ovom poslu. Za dobro i stabilno rangiranje potrebni su meseci pametnog i postepenog rada, često i više od godinu dana. Ovaj posao shvatite kao long term i vrlo ozbiljan, nikako kao nšeto što ćete na brzaka odraditi, stvoriti nešto, zgrnuti keš i više vas ne zanima. Linkove gradite postepeno, svoj brend širite postepeno, povećavajte broj fanova i pratioca, povećavajte direktnu posetu i naravno postepeno povećavajte zaradu. Neka ide sve prirodnim tokom, jer google to voli. Ne žurite nigde, imate svo vreme ovoga sveta da stvorite nešto i da u tome uspete i da se taj projekt tu zadrži i u budućnosti. Zato postepeno i prirodno šta god da radite na sajtu, kasnije ćete biti ponosni na sebe što ste odoleli varijanti na brzaka.

Sa pozitivnim SEO & internet marketing metodama bih mogla pisati još 10 puta ovoliko, ali ovde ću stati jer je topic ionako već ogroman i pun kvalitetnog sadržaja, i smatram da sam većinu najbitnijih pozitivnih metoda koje rade nakon Penguin update-a opisala, i sada je vreme da se pozabavimo negativnim metodama SEO-a i marketinga. Negativne metode koje ću u nastavku ovog teksta opisati će biti predstavljene, a zatim ću vam dati savete i kako te metode koje je Penguin ovim update-om pogodio da okrenete da rade za vas a ne protiv vas.

Negativne metode:

Razmene linkova

Razmene linkova su donekle bile prošlost i pre Penguin update-a, a sa njim je sada to samo još više potvrđeno i dokazano. Razmene linkova sa nerelevantnim sajtovima ili linkovanje na sopstvene sajtove na istom IP-u što pre zaboravite. Takodj,e izebagavajte da postavljate bilo kave linkove u footer jer i zbog toga vrlo lako možete biti okarakterisani kao prodavci linkova ili spam sajt.

Kako ovu metodu okrenuti da radi za vas?

Ovu metodu bi trebalo da izbegavate, naročito ako tek počinjete u online poslu i SEO-om i marketingom za sajtove. Ipak, ukoliko želite koristiti ovu metodu, trebate je raditi tako da radite razmene linkova ne direktno već indirektno i to isključivo samo sa srodnim sajtovima.

Ukoliko imate kontakt sa nekim webmasterom koji ima više sajtova različitih tematika, dogovorite se da on postavi link na sajtu koji je najsrodniji vašem (mora biti srodan), a vi njemu da postavite neki drugi link sa vašeg sajta koji je baš srodan tom njegovom na koji bi linkovali. Na taj način ova metoda može imati kakvo takvo pozitivno delovanje na rangiranje i jačanje sajta, u svim ostalim slučajevima ovu metodu izbegavajte u širokom luku.

Blog komentari

Blog komentari su do ovog Penguin update-a imali kakvu takvu vrednost i pozitivan uticaj. Sa promenom algoritma, ova metoda skoro pa definitivno pada u vodu, naročito ako se rade veći blastovi preko softvera ili ako se ručno dodaju komentari na neki spam sajtovima sa preko 100 komentara sa jednim istim anchorima. Sa ovom metodom zaboravite radite linkovanje ka glavnom sajtu, ukoliko su stranice gde ostavljate komentare zaspamovane ili ako koristite isti anchor.

Kako ovu metodu okrenuti da radi za vas?

Ova metoda jedino može imati pozitivan uticaj ukoliko je radite ručno, postepeno i pametno.
Kao prvo, trudite se da dnevno ne ostavljate nikada više od 2 komentara, nema potrebe za većim brojem, jer ovu metodu možete i morate kombinovati i sa ostalim metodama ukoliko želite dobre rezultate. Prva stvar je znači postepeno ostavljanje komentara. Druga stvar je da se trudite da komentare ostavljate na stranicama koje su tematski srodne vašoj. Treća stvar je da te stranice nikako ne budu zaspamovane komentarima i linkovima, već gledajte da ih ima što manje, po mogućstvu manje i od 10-20 komentara. Četvrta stvar je da ime koje unosite ne bude uvek vaša ključna reč, čak bi tu trebalo to i da izbegavate, a umesto toga stavljajte ime brenda, ime neke osobe i slično. I peta stvar je da komentare zaista ispišete sami ručno, i da bude zaista komentari na članak a ne univerzalni komentari tipa Great post, thanks for sharing i slično.

Forum profili i potpisi

Forum profili su slično kao blog komentari ranije mogli zaista imati lepog pozitivnog uticaja na rangiranje sajta, a kako je vreme prolazilo sve manje su imali efekta, i nakon Penguin update-a skoro da su beskorisni, čak mogu i štetiti ako su loše radjeni i u velikoj meri sa istim anchorima.

Kako ovu metodu okrenuti da radi za vas?

S ozirom da je nasumično kreiranje velikog broja profila i stavljanje linka u Bio ili potpis već slobodno mogu reći prošlost, trebalo da razmislite u kom pravcu se mogu forumu iskoristiti za jačanje svog sajta i širenje brenda. Ono što bih vama ja preporučila iz ličnog iskustva je da tražite isključivo foruma koji se bave tematikom kojom se bavi i vaš sajt i da se registrujete na njih. Ukoliko ih ima više, možete svakog dana da se registrujete na po 2-3 takva foruma i da se polako upoznajete sa njihovim članovima.

Nemojte odmah stavljati nikakve linkove u potpis niti bilo gde, dok vas osoblje foruma ne zgotivi i dok ne stekne utisak da ste dobra i pouzdana osoba. Tek posle nekog vreme i bar 10ak postova na forumu, možete staviti link u potpis ili gde već taj forum dozvoljava. Tada će vas ljudi mahom znati i kada je forum povezan sa tematikom vašeg sajta, jako velik broj ljudi će svakog dana dolaziti na vaš sajt upravo sa tih tematski srodnih foruma gde vi intenzivno učestvujete u diskusiji. Na svakog od tih foruma, koliko vam to vreme bude dozvoljavalo, gradite polako dobru reputaciju, pa će onda i još više biti ciljane posete na vaš sajt.

Na ovaj način, postepeno i prirodno gradite linkove, stičete zaista verne posetioce koje zaista zanima tematika vašeg sajta jer dolaze upravo sa foruma srodnih vašem sajtu što je jako bitno.

Ostale negativne metode

Pored ove 3 metode koje su najviše stradale u Penguin update-u, i ostale metode poput Wiki linkova ili direktorijuma sajtova ili članaka i još mnoge druge mogu biti jako pogubne ako ih ne radite ispravno i prirodno polako. Ove 3 metode koje sam navela su obično najčešće radjene od strane prosečnog SEO optimizatora pa sam se na njih fokusirala najviše jer bih u suprotnom dužina ovog topica prelazila maksimalnu granicu.

Svaka metoda može biti dobra ili loša, zavisno u čijim je rukama i kako taj neko sa njom rukuje. Isto kao i oružje, u nečijim rukama može biti smrtonosno, a u nečijim može biti jako korisno ili efikasno.

Zato pamet u glavu, radite što postepenije, što prirodnije, menjajte anchore, menjajte metode, uvodite neke inovativne metode i tehnike, razmišljajte dugoročno i razmišljajte unapred i pokušajte da predvidite nove promene i dogadjaje.

Zaključak

Evo došli smo polako i do kraja ovog topica, zaista je bilo iscrpljujuće, evo već treći dan kako danonoćno pišem ovo, i istovremeno vršim analize i izvodim zaključke koje ću podeliti ovde sa vama. Bilo je zaista naporno, ali ja mnogo volim svoj posao i mnogo volim ovo što radim tako da mi ništa teško ne pada, naročito kada znam da sa ovim mogu mnogima pomoći, jer znam koliko je meni kada sam počinjala svaki savet značio kao cela kuća, i koliko sam bila zahvalna na svakoj pomoći i smernicama koje su mi davali stariji i iskusniji u ovom poslu u to vreme.

Trudila sam se da pokrijem skoro sve detalje vezane za SEO i generalno internet marketing koji se može raditi nakon ovog Penguin update-a. Još dosta toga mogu da pišem o ovoj temi, ali i ovako mislim da je preogroman topic, puno korisnih stvari je unutra, tako da ima puno da se čita, pa ukoliko vam se svidi ovo i budete zadovoljni, ja ću vas u narednom periodu s vremena na vreme uvek obradovati sa još nekim novim topicima koji će pokrivati razne segmente internet marketinga, promocije, odnosa sa javnošću, brendinga i optimizacije sajtova generalno.

Uživajte u čitanju i ukoliko budete imali neke nedoumice ili vam budu bili potrebni saveti iz bilo koje oblastio SEO ili internet marketinga, slobodno mi se možete obratiti porukom i izneti svoje probleme za koje vam je potrebna pomoć ili lep savet.

Naravno i sve kritike, bilo pozitivne ili negativne su dobrodošle, zaista sam se potrudila baš puno, danonoćno sam radila na ovom članku da vam sve što lepše predstavim, opišem i pokrijem sve stvari na koje treba da obratite pažnju a vezano je za Penguin update i SEO i marketing nakon njega.

Gledajući ostale topice tamo iz ovog takmičenja i ona prethodna 2 ako sam dobro videla članci su malo kraći, tako da se nadam da nisam preopširno napisala ovo, ima negde oko 7.000 reči, gledala sam u wordu kada sam pisala.

Ja inače obično i sastavljam tekstove od po 1.000 ili 2.000 reči kada pišem press release i slične stvari koje zahtevaju veću dužinu i detalje, tako da sam već upoznata sa ovakvom vrstom tekstova i nadam se da će vam se svideti, i biće mi baš drago ako vam se dopadne ovaj moj članak, jer sam voljna pisati stalno nove članke i deliti ih sa vama.

Sa ovim bih završila ovaj topic, uz veliku zahvalnost svima na postojanju jednog ovako lepog i korisnog foruma gde svi funkcionišu kao jedna celina i gde su puno toga može podeliti sa ostalim članovima i pomoći velikom broju ljudi da napreduje i uspe u ovom poslu.

Sve najbolje i do sledećeg pisanja,
Danijela :)
 
Odlican post vidi se da ga pise neko ko ima veliko znanje.

Dodao bih samo da se vise paznje obrati na mailing listu jer preko nje mozete da komunicirate sa svojim pretplatnicima kad vam google sroza sajt sa prve stranice.
 
Dakle, ovo je MOJ favorit!

Svaka čast, vidi se da imaš ogromno iskustvo, hvala ti što si ga podelila :)
 
Definitivno odličan članak, posebno se slažem s dijelom o negativnim metodama koje pod određenim uvjetima mogu ipak biti pozitivne.
 
Odlican post, svideo mi se posebno onaj primer za hotel i kako ste napravili blog i razmrdali fan page. To je ono, u bilo kojoj oblasti moze se kreirati deljiv sadrzaj.
Sto se tice razmene widgeta, oni sajtovi sto si ih nabrojala, to su sve blicovi sajtovi, i dobar primer kako recimo jedan jak medij moze da pogura nove svoje sadrzaje ( kao sto recimo b92 isto radi sa mojkvadrat, lakodoposla )..
Ali poenta je glavna, recimo sport b92 i index.hr / sport upravo rade tu razmenu koju si lepo predstavila.
 
@milan93: Hvala ti, da, ta mailing lista je svakako jako bitan segment u celoj priči i svakako je ne treba zapostavljati.

@JelenaM, mali_ri, ogenox: Hvala puno na lepim rečima, zaista sam se potrudila i 3 dana radila i pisala danonoćno, i baš mi je drago da vam se svidja i da će vam biti od koristi.

@freemind: Slažem se u potpunosti sa tobom, u skoro svakoj oblasti se može napraviti viralni sadržaj samo treba biti maštovit :)

I da, to jesu sve sajtovi Blic mreže, a na istu foru rade i ostali jaki portali i sajtovi, a polako i ovi manji hvataju te cake, tako da ni webmastere sa manjim i slabijim sajtovima ništa ne sprečava da počnu i sa tom metodom Widget baitinga. Svaka inovativna metoda koja može imati pozitivan uticaj je poželjna.
 
Bravo, odličan posao! Iscrpan tekst, pregršt korisnih informacija, lijepo strukturirano.

Zanimljivo mi je da EMD još uvijek ima dosta vrijednosti u očima G-a, bio sam siguran kako će sa ovim zadnjim updateima situacija biti drugačija, no sudeći po svojim i tuđim iskustvima, nije tako.

Što se Social Bookmarksa tiče, bar ovih jačih, jako je važno bookmarkirati i druge, po mogučnosti authority sajtove, kao što si navela. BookmarkingDemon ima zgodnu opciju koja vuče random linkove iz RSS-a koji sami ubacite i miješa ih sa linkovima vaših sajtova. Bilo da se to automatizira ili radi ručno, svakako je preporučljivo, jer vam bookmark profil izgleda prirodnije i minimizira se rizik suspendiranja accounta od strane admina.

Što se tiče blog komentiranja i linkova sa forum profila/sigova, meotda može biti korisna čak i ako se radi o velikom broju spammy linkovima ukoliko se njima 'hrane' tier 1 properties. Primjerice, imate 100 ak tekstova na web 2.0 stranicama koji linkaju direktno na vaše 'money page' tekstove, umjesto da istresete tisuće linkova na njih, rasporedite ih na ovih stotinjak tier 1 članaka. Neće napraviti čuda, ali pomaže.
 
Bravo D, stvarno odličan, detaljan i koristan post.
Drago mi je da ovakve "wonder women" imamo na forumu. :)

Ono što me također oduševljava je sposobnost da tri dana utrpaš u dan i pol ;)
..mislim na ovo:
Danijela212 kaže:
27-05-2012, 01:22 AM
...od sutra ću početi sa pisanjem topica kojim ću doprineti forumu i koji ću ujedno taman prijaviti i na takmičenje.
Danijela212 kaže:
28-05-2012, 09:14 PM
... evo već treći dan kako danonoćno pišem ovo, i istovremeno vršim analize i izvodim zaključke..

U svakom slučaju, vjerujem da ćeš i ovaj puta biti u najužoj konkurenciji za nagradu, sve najbolje :)
 
Posle pingvina, na nekim rezultatima sam porastao, na nekima sam pao, u pitanju su opservacije na oko 40 sajtova.

Ranije se dešavalo da ako ste optimizovani na primer za frazu "Letovanje kod kuće 2012" držaćete i frazu "Letovanje kod kuće", sad je tu već ogromna razlika.

Inače i posle pingvina sam na pojedinim frazama isključivo iz klikabilnog anchor teksta u futeru imao seo rast. Bitno je samo prirodno dodavati različit anchor text u ne tako bliskim intervalima (nekada je previše gusto ako je dodavanje češće od 15 dana). Futer i sidebar se možda manje cene, al sigurno se cene i na snazi su i dalje.
 
A šta posle ovog zadnjeg klanja? Ne mogu da gledam ove sajtove, u top 100 ih nema a bili su u top 5 svi. Da ih ostavim samo ovako?
 
aleksej kaže:
A šta posle ovog zadnjeg klanja? Ne mogu da gledam ove sajtove, u top 100 ih nema a bili su u top 5 svi. Da ih ostavim samo ovako?

O ovom "zadnjem klanju" bi trebalo pokrenuti novi thread. :(
Ovo je, složi'će se mnogi, nažalost i ja; Nova Era IM-a. Ja se još nadam da će se to nekako vratiti na staro.
@Aleksej, mislim da je najbolje sada stati, i čekati epilog. :bored
 
Zanimljivo je to s Googleom i updateovima. Mislim da će se sada dosta profilirati SEO znalci od "znalaca" jer IMO teško je sada nekom garantirati neki ozbiljni rezultat ako baš nisi 100% u tome jer se prečesto događaju promjene. Treba se dosta potruditi oko backlinkova, a vjerojatno imati i solidan buđet i znanje da se to sve odigra kako treba. IMO, ovo prelazi iz domene nekog hobija u ozbiljan posao u kojem treba biti full time pa bi većina mogla odustati. Pogotovo jer je G. nepredvidljiv i forsira svoje sustave i velike igrače.

Jer do sada si i iz "hobija" mogao biti "SEO guru", a stvarno ih je bilo u zadnje vrijeme poprilično

Jedino raditi za vlastite potrebe, a za klijente... mislim da će biti sve teže ako nisi full time u tome.
 
Ispravno, rekao bih. Vremenom ce biti kristalno jasno ko je zaista SEO znalac a ko laprdan. Ispravno iz perspektive klijenta; Ako trebam kvalitetnu uslugu vise volim da dam 3x vise za sigurne i postojane rezultate, nego opet velike pare za jedno veliko nista, nakon novog updejta. Licno mislim da treba da se povuce jasna crta izmedju. Ovde bi svoje mjesto pod suncem mogli naci ljudi koji znaju/mogu da urade kvalitetan, raznovrstan link building.

S druge strane, i amaterski SEO za licne sajtove vise nema smisla dok ne stane sve ovo, ko zna sta ce sledece (prilicno nepravedno nekad, kao EMD update) penalizovati.
 
Ovo sto raymond i tryengraved govorite je istina. Primjetio sam da okolo sajtovi padaju ko kruske dok se nasi drze. Isto tako, ionako za vecinu domacih firmi skupe cijene SEO usluga u zadnje vrijeme rastu. Mi npr. imamo problema s manjim klijentima jer sve teze je postici dobre rezultate a to znaci sve skuplje no problem je da unatoc tome sto cijene SEO usluge rastu prosjecni klijent zbog bombardiranja silnih "low cost" SEO providera ocekuju jednake rezultate za sitnis. To dovodi do situacije da ionako na losem glasu SEO industrija pada na jos losiji glas. Ako dignes cijenu ondai spada kao da izvlacis novce od klijenata, ako smanjis cijenu ne mozes odradit posao. A vjerujte, danas ni sa skupim SEO-om niposto ne garantira da cete sigurno rangirati. Mnogo od nasih konkurenata je imalo nekakve vlastite mreze blogova i slicne stvari, nabijali su cijene itd. Ekipa je prodavala klijentima za par tisuca dolara SEO a koristila je automatizaciju i slicno spamanje. Jednostavno, postaje sve teze i za klijente i za SEO firme. Sve je teze i skuplje postici rezultat a ocekivanja za mali novac nikad nisu bila veca. To je neki trend koji sam ja osobno vidio. Naravno, vecinu posla odradujem preko bare tako da je tesko uopce usporedjivat situaciju tamo i ovdje.

Ono cemu mi kao tim u zadnje vrijeme tezimo jest potpuno drugacije pristupanje projektu. Vec sam neke stvari govorio o threadu o relevantnosti linkova. Mi vise ne ganjamo 1-2 keyworda, nego gledamo kako rangiramo u nichi i naravno posjetu tj. ciljamo na "longtail pristup". Ako ne rangiram niti za jednu od glavnih fraza u nichi bas me briga ako dobijam hrpu longtail posjete. A to postizemo sa stranicama bogatim textovima, dobrim On-Page SEO-om kojem obracujem pozornost vise nego ikada i dizanjem autoriteta sa linkovima ali bez anchor textova na likovima.

E sad posto sa autoritetom cete sporije rangirat to znaci da morate nadoknadit negdje drugdje. Ja to radim sa textovima i dobro poslozenim On-Page SEO-om. Npr. ako firma pruza 5 razlicitih usluga onda cu za svaku napravit zasebnu stranicu. Ako se svaka od tih 5 usluga moze razbiti na jos 5 podusluga onda cu napraviti za svako od podusluga podstranicu. Necu samo keyword stuffat i raditi dummy stranice nego cu to gledat ljepo uklopit i poslozit da je zaista korisno za posjetitelja jer za njih i radimo website. Na tih 25 stranica usluga cu gledat slozit malo duze textove i ubacit sto vise informacija i varijacija usluga sto pruzaju da bude informativno, bogato keywordima a opet da nije keyword stuffanje. Napravit cu keyword analizu vidjet koji su mi keywordi najbolji i njih cu stavit u title tagove. Ali necu slagat title tag da stavim 1 keyword i to je to nego cu gledat da sa Title tagom pokrijem odredjeni spektar razlicitih (longtail) varijacija za koje bi ta webstranica mogla rangirati.

Znaci nije bitno vise samo odraditi On-Page ono pokrijes title tagove, to je samo "forma", treba smislit kompletno website kako stvoriti dovoljno kvaltietnih stranica gdje ti mozes onda stavit ciljane title tagove. Treba gledat projekt u cijelini.

Naravno, sa ovako kvalitetnim poslom, pokrit cemo dosta Longtail varijacija i onda kada dignemo autoritet sa 25% linkova sto nam je nekad trebalo ce vec stizat posjeta. A nekad smo morali 4 puta vise linkova napravit da bi bili pri vrhu za par fraza da bi napokon vidjeli posjetu. S tim da ce ti linkovi biti kvalitetni, sve sa brandname anchor textovima. Jednostavno ono sto govorimo vec godinama sad je jos vaznije, kvaliteta ispred kvantitete.

I to je razlika kvalitetnog modernog SEO-a i amaterskog osobnog SEO-a za vlastite websiteove.

Poanta nije da sada znas "sve" nego jednostavno da sto vise se osiguras da radis u smjeru koji je najmanje riskantan. Vise nego ikad "veliki igraci" preuzimaju teren i SEO industrija postaje sve vise kao real life. Tko jaci, taj kaci. Tko je jaci taj moze platit PR, PPC i sav publicitet koji ce mu dovesti sve te prirodne linkove, da ne pricam da ima budjet za stancanje kvalitetnih tekstova. Big sites win. Tako je bilo prije 5 godina a jos vise je to aktualno sada.
 
dbomestar kaže:
Ovo sto raymond i tryengraved govorite je istina. Primjetio sam da okolo sajtovi padaju ko kruske dok se nasi drze. Isto tako, ionako za vecinu domacih firmi skupe cijene SEO usluga u zadnje vrijeme rastu. Mi npr. imamo problema s manjim klijentima jer sve teze je postici dobre rezultate a to znaci sve skuplje no problem je da unatoc tome sto cijene SEO usluge rastu prosjecni klijent zbog bombardiranja silnih "low cost" SEO providera ocekuju jednake rezultate za sitnis. To dovodi do situacije da ionako na losem glasu SEO industrija pada na jos losiji glas. Ako dignes cijenu ondai spada kao da izvlacis novce od klijenata, ako smanjis cijenu ne mozes odradit posao. A vjerujte, danas ni sa skupim SEO-om niposto ne garantira da cete sigurno rangirati. Mnogo od nasih konkurenata je imalo nekakve vlastite mreze blogova i slicne stvari, nabijali su cijene itd. Ekipa je prodavala klijentima za par tisuca dolara SEO a koristila je automatizaciju i slicno spamanje. Jednostavno, postaje sve teze i za klijente i za SEO firme. Sve je teze i skuplje postici rezultat a ocekivanja za mali novac nikad nisu bila veca. To je neki trend koji sam ja osobno vidio. Naravno, vecinu posla odradujem preko bare tako da je tesko uopce usporedjivat situaciju tamo i ovdje.

Ono cemu mi kao tim u zadnje vrijeme tezimo jest potpuno drugacije pristupanje projektu. Vec sam neke stvari govorio o threadu o relevantnosti linkova. Mi vise ne ganjamo 1-2 keyworda, nego gledamo kako rangiramo u nichi i naravno posjetu tj. ciljamo na "longtail pristup". Ako ne rangiram niti za jednu od glavnih fraza u nichi bas me briga ako dobijam hrpu longtail posjete. A to postizemo sa stranicama bogatim textovima, dobrim On-Page SEO-om kojem obracujem pozornost vise nego ikada i dizanjem autoriteta sa linkovima ali bez anchor textova na likovima.

E sad posto sa autoritetom cete sporije rangirat to znaci da morate nadoknadit negdje drugdje. Ja to radim sa textovima i dobro poslozenim On-Page SEO-om. Npr. ako firma pruza 5 razlicitih usluga onda cu za svaku napravit zasebnu stranicu. Ako se svaka od tih 5 usluga moze razbiti na jos 5 podusluga onda cu napraviti za svako od podusluga podstranicu. Necu samo keyword stuffat i raditi dummy stranice nego cu to gledat ljepo uklopit i poslozit da je zaista korisno za posjetitelja jer za njih i radimo website. Na tih 25 stranica usluga cu gledat slozit malo duze textove i ubacit sto vise informacija i varijacija usluga sto pruzaju da bude informativno, bogato keywordima a opet da nije keyword stuffanje. Napravit cu keyword analizu vidjet koji su mi keywordi najbolji i njih cu stavit u title tagove. Ali necu slagat title tag da stavim 1 keyword i to je to nego cu gledat da sa Title tagom pokrijem odredjeni spektar razlicitih (longtail) varijacija za koje bi ta webstranica mogla rangirati.

Znaci nije bitno vise samo odraditi On-Page ono pokrijes title tagove, to je samo "forma", treba smislit kompletno website kako stvoriti dovoljno kvaltietnih stranica gdje ti mozes onda stavit ciljane title tagove. Treba gledat projekt u cijelini.

Naravno, sa ovako kvalitetnim poslom, pokrit cemo dosta Longtail varijacija i onda kada dignemo autoritet sa 25% linkova sto nam je nekad trebalo ce vec stizat posjeta. A nekad smo morali 4 puta vise linkova napravit da bi bili pri vrhu za par fraza da bi napokon vidjeli posjetu. S tim da ce ti linkovi biti kvalitetni, sve sa brandname anchor textovima. Jednostavno ono sto govorimo vec godinama sad je jos vaznije, kvaliteta ispred kvantitete.

I to je razlika kvalitetnog modernog SEO-a i amaterskog osobnog SEO-a za vlastite websiteove.

Poanta nije da sada znas "sve" nego jednostavno da sto vise se osiguras da radis u smjeru koji je najmanje riskantan. Vise nego ikad "veliki igraci" preuzimaju teren i SEO industrija postaje sve vise kao real life. Tko jaci, taj kaci. Tko je jaci taj moze platit PR, PPC i sav publicitet koji ce mu dovesti sve te prirodne linkove, da ne pricam da ima budjet za stancanje kvalitetnih tekstova. Big sites win. Tako je bilo prije 5 godina a jos vise je to aktualno sada.


Mislim da je ovo što si napisao, uz kreiranje viralnih sadržaja ustvari sadašnjost i budućnost seoa. Jedino oko čega se ne slažem su anchori, mislim da treba ići sa njima, ali potpuno raznovrsno, uz 25 - 30 % brend linkova ( stim što ukoliko je emd domen brend je ujedno komercijalni link sa varijacijama ).

Ovakve metode sam počeo primenjivati još od samog početka bavljenja ovim poslom, a većinu stvari sam naučio na ovom forumu.

Najbolje je kada se onaj ko radi SEO uključi u projekat sajta od samog početka. Osmišljavanje strukture sajta je po meni jedan od važnijih delova cele priče. Treba dobro izučiti čime se sve to klijent bavi, pa na osnovu toga napraviti koncept sa što je moguće više stranica kvalitetnog sadržaja. Nakon toga ići malo obrnutim putem nego što je uobičajeno, prvo osmisliti title tagove ( gde u ceo sajt uklopiti sve ono čime se klijent bavi u što više long tail fraza ), a nakon toga svaku stranicu napuniti kvalitetnim sadržajem. Ovakav pristup zahteva dosta vremena, ali je jedini ispravni po mom mišljenju.

Dobro osmišljen koncept, sadržaj razbijen na što je moguće više kvalitetnih stranica, odlično usklađen sadržaj sa title tagovima, i onda postepen link building, sa što je moguće više guest postova je budućnost ovog posla. Ukoliko se tome doda kvalitetean social nastup, i kreiranje viralnih sadržaja, tu je cela priča potpuno zaokružena.
 
Danijela212 kaže:
SEO & Marketing posle Penguin update-a

Jako je lijepo kada postoji netko tko zeli podijeliti znanje, tehnike, metode. jako lijepo objasnjeno i prezentirano... Sa svime se slazem i kako koristim sniper sistem morao sam ga kompletno preokrenuti kako bih sa stranicama koje su bile na prvim mjestima tamo i ostale. Najvecu zaslugu za to bilo je guest blog posting te social bookmark kojega stvarno treba odradjivati kako treba, polako i umjereno.

lp
Goran!


MOD edit: nema potrebe citirati čitav post, ipak je izuzetno obiman ;)
 
Enterijer Stana kaže:
Mislim da je ovo što si napisao, uz kreiranje viralnih sadržaja ustvari sadašnjost i budućnost seoa. Jedino oko čega se ne slažem su anchori, mislim da treba ići sa njima, ali potpuno raznovrsno, uz 25 - 30 % brend linkova ( stim što ukoliko je emd domen brend je ujedno komercijalni link sa varijacijama ).

Pa kad sam bio na konferenciju od Distilleda prosle godine u Londonu o link buildingu jos tada prije Penguina su naglasavali da barem 60% treba biti brandname. Tada mi se cinilo pretjerano ali Penguin je pokazao da nije, sada je preporucljivo jos i vise.

Jednostavno anchor text je puno lakse za manipulirat i zbog toga je oduvijek na piku Googleu. Uvjeren sam da ce ga oni ubuduce i jos vise umanjivati snagu. Oni koji budu rankinge bazirali na "autoritetu" ce profitirat.

Ako pogledas najjace svjetske brandove i njihove backlink profile vidjet ces da 95% linkova su brandname. Kada su top 100 najzastupljenijih anchor textova sve brandname onda je jasno o cemu se radi. Mi smo radili analize na te stvari i proucavali vise brandova i primjetili da je 60% brandname backlink profila zapravo premalo za ono sta oni rade.

Isto tako, iz osobnog iskustva poslje Penguina oni sajtovi koji su imali odredjene padove otkad gradimo samo brandname i mjenjamo "postotak" brandname anchora kod takvih websiteova situacija se pocela popravljati.

Tako da, moji dojam je da je potrebno i vise od 30% imati brandname. Jednostavno, prirodno je da te drugi linkaju s tvojim brandnameom. Google sigurno ima pregled weba i zna kako izgleda prirodan backlink profil.

Cak bi otisao toliko daleko da cak zbog prirodne tenzije da Google gura brandove i to velike brandove da ce Google cak prilagoditi i svoj algoritam brandovima. Drugim rijecima treba tezit sto slicnijem backlink profil brandovima. A oni imaju sve brandname anchore.

Cak i ako jos uvijek komercijalni anchori funkcioniraju do neke mjere, Google ide u tom smjeru da smanji ovisnost o anchorima. Sve je bolji u citanju On-Page stvari, analiziranju textova a one koje on zeli rangirat (brandovi) nitko nece imat problema s smanjivanjem snage anchor textovima.

Eto to je moje misljenje. To je zapravo nesto sto je bilo tema jos prije Penguina, sada se ne spominje toliko jer se smatra pod normalnim.

Cak bi rekao da je to donekle nas "secret weapon" jer velika vecina SEO firmi, kolega i dalje ne zna sta da radi dok mi nase projekte dizemo. Dosta smo upita dobili od firmi koje su pogodjene Penguinom pa su razmisljali odlazak sa sadasnje SEO firme i kada bi radili analize za sve te sajtove problemi su uvijek bili isti, previse anchora i vecina spammy linkovi (blog komentari, low quality seo direktoriji, forum potpisi).


Enterijer Stana kaže:
Najbolje je kada se onaj ko radi SEO uključi u projekat sajta od samog početka. Osmišljavanje strukture sajta je po meni jedan od važnijih delova cele priče. Treba dobro izučiti čime se sve to klijent bavi, pa na osnovu toga napraviti koncept sa što je moguće više stranica kvalitetnog sadržaja. Nakon toga ići malo obrnutim putem nego što je uobičajeno, prvo osmisliti title tagove ( gde u ceo sajt uklopiti sve ono čime se klijent bavi u što više long tail fraza ), a nakon toga svaku stranicu napuniti kvalitetnim sadržajem. Ovakav pristup zahteva dosta vremena, ali je jedini ispravni po mom mišljenju.

Dobro osmišljen koncept, sadržaj razbijen na što je moguće više kvalitetnih stranica, odlično usklađen sadržaj sa title tagovima, i onda postepen link building, sa što je moguće više guest postova je budućnost ovog posla. Ukoliko se tome doda kvalitetean social nastup, i kreiranje viralnih sadržaja, tu je cela priča potpuno zaokružena.

Upravo o tome se radi. Dobro osmisljeni projekt ima uzet SEO aspekt u obzir jos u procesu planiranja projekta. Kada gledas the big picture i smisljas unaprijed kako ces npr. radit dobre video sadrzaje, infographicse, voditi mozda zanimljiv blog, imati neke nagradne bonove koje su organizirani u sklopu osnovnog poslovanja onda je to ukljucivanje SEO-a u projekt a ne radjenje SEO-a za website od projekta. Spominjem stalno oyster.com koji ima jedinstvene reviewe hotela, odu sami i slikaju hotel ne koriste hotelske stock slike obradjene u photoshopu nego odu u hotel naprave review, stave usporedbu s sredjenim fotkama od hotela i zbog toga ih ljudi jako cijene i prate. I postepeno se sire. Nisu radili link building ali su dobijali sve vise publiciteta tako im je rastao autoritet i tako su dobijali vise linkova prirodno.
 
dbomestar kaže:
Pa kad sam bio na konferenciju od Distilleda prosle godine u Londonu o link buildingu jos tada prije Penguina su naglasavali da barem 60% treba biti brandname. Tada mi se cinilo pretjerano ali Penguin je pokazao da nije, sada je preporucljivo jos i vise.

Jednostavno anchor text je puno lakse za manipulirat i zbog toga je oduvijek na piku Googleu. Uvjeren sam da ce ga oni ubuduce i jos vise umanjivati snagu. Oni koji budu rankinge bazirali na "autoritetu" ce profitirat.

Ako pogledas najjace svjetske brandove i njihove backlink profile vidjet ces da 95% linkova su brandname. Kada su top 100 najzastupljenijih anchor textova sve brandname onda je jasno o cemu se radi. Mi smo radili analize na te stvari i proucavali vise brandova i primjetili da je 60% brandname backlink profila zapravo premalo za ono sta oni rade.

Isto tako, iz osobnog iskustva poslje Penguina oni sajtovi koji su imali odredjene padove otkad gradimo samo brandname i mjenjamo "postotak" brandname anchora kod takvih websiteova situacija se pocela popravljati.

Tako da, moji dojam je da je potrebno i vise od 30% imati brandname. Jednostavno, prirodno je da te drugi linkaju s tvojim brandnameom. Google sigurno ima pregled weba i zna kako izgleda prirodan backlink profil.

A šta se dešava kada imamo EMD domen, da li su anchori koji su varijacije tog domena ustvari brand anchori, ili su i dalje komercijalni ?

Ovde naravno ne mislim na sajtove sa tri stranice sadržaja koji se nalaze na EMD domenu, već na kvalitetne sajtove koji su stavljeni na takav domen. Imam nekoliko takvih projekata, gde sam na EMD domeni radio dosta kvalitetne sajtove, dobro koncipirane i sa unikatnim kvalitetnim materijalima, pa me interesuje tvoje mišljenje... A i stavovi drugih naravno...
 
Enterijer Stana kaže:
A šta se dešava kada imamo EMD domen, da li su anchori koji su varijacije tog domena ustvari brand anchori, ili su i dalje komercijalni ?

Ovde naravno ne mislim na sajtove sa tri stranice sadržaja koji se nalaze na EMD domenu, već na kvalitetne sajtove koji su stavljeni na takav domen. Imam nekoliko takvih projekata, gde sam na EMD domeni radio dosta kvalitetne sajtove, dobro koncipirane i sa unikatnim kvalitetnim materijalima, pa me interesuje tvoje mišljenje... A i stavovi drugih naravno...

Pa kao sto je netko vec bio rekao, to je pomalo od oboje. Mi imamo jedan takav slucaj sa EMD i digli smo postotak brandname anchor textova i poboljsali su se rankinzi. Znaci puno je bolje da je anchor "www.mojkeyword.com" ili "mojkeyword.com" i sl. nego da je anchor text samo "moj keyword". S tim da bi trebalo proucit malo anchor text profile ostalih websiteova i smislit razne varijacije. Naravno ubacit i nesto klasicnih "click here" itd.

Znaci treba gledat stavit brandname anchore i kad imate EMD s tim da ipak treba i to diversificirat, napravit da izgleda sto prirodnije. Npr. ubacit neke anchore poput "www.mojkeyword website" i slicno. Samo pogledajte malo anchor text profile kod jacih brandova i dobit cete dobar dojam sta je prirodno.

Ono sto bi trebalo kod EMD-ova tezit da taj website ima neko svoje ime. U mom slucaju klijent koristi EMD koji je potpuno drugaciji od imena firme. Tako da mi osim URL brandname anchora koristimo i ime firme kao anchore. Znam da vecinu koji imaju affiliate websiteove je to problem, ali to je upravo nesto na sta Google cilja. Ako vam website nema neko ozbiljno ime tj. neki "brand" vec mu je ime samo "Moj Keyword" onda imate problem ne samo oko anchor textova vec ce i na druge nacine Google uocit da se radi o manje kvalitetnom web projektu.
 
Back
Na vrh