• Poštovani posjetitelju, za korištenje svih mogućnosti koje InternetZarada Forum omogućuje, predlažemo ti da se registriraš. Besplatno je i tvoja privatnost je potpuno zaštićena. Registracija ti omogućuje pristup svim kategorijama i temama, mogućnost pristupa privicima u postovima (slike, video, tutorijali, uputstva itd), pristup malom oglasniku (Tržnica), direktnu komunikaciju s članovima putem privatnih poruka, automatsko praćenje tema od interesa i još mnogo toga. Veselimo se tvojoj prijavi! ❤️

Prebacivanje novaca sa Elance, oDek i sl. na račun firme

creatifcode

Aktivni član
Tu od
9 Sij 2013
Postova
107
Pozdrav, jel ima netko iskustva sa pitanjem iz naslova.

Dakle na koji način prebaciti novce sa jednog od navedenih servisa na račun firme. Kome izdajem račun dali ga uopće izdajem, kako pravdam taj primitak i što je s PDVom.

Radi se o jdoo koji je u sustavu PDVa.

Pozdrav i hvala unaprijed.
 

Davor Bomestar

Legenda
Tu od
27 Lis 2008
Postova
3,697
Ja poslujem sa doo preko Elancea i u sustavu PDV-a sam.

Izdajem dvojzični račun direkt klijentu (pošaljem ga mailom) koji sam ja napravio (u wordu).

Na računu stoji:
* Prijenos porezne obveze temeljem članka 17, stavak 1, Zakon o PDV-u (NN 73/13) / Transfer of tax obligation based on paragraph 17, statment 1 of Croatian VAT Tax Law (NN 73/13)

S obzirom da web dizajn, pisanje sadržaja i manje više sve ostale aktivnosti koje opisuju i "SEO" vrstu posla kojom se bavim se prenosi porezna osnova na zemlju primatelja onda ne zaračunavam PDV. To vrijedi za klijente iz USA (Amerika nema PDV-VAT vrstu poreza pa si oni ne mogu niti vratit nazad placeni PDV). Isto vrijedi i za klijente iz EU samo što klijenti iz EU moraš ih pitat njihov europski porezni broj (Kod nas ti je taj broj zapravo OIB od firme sa dodatkom HR ispred). Kad ti daju podatke i njihov porezni broj onda u VIES bazi provjeravaš da su oni porezni obveznik u EU. Ako jesu, onda se PDV obveza mozre prenijeti na njih, tj. onda ju oni moraju u svojoj zemlji proknjizit i platit (pa onda poslje dobit povrat PDV ili kako vec funkcionira u njihovoj zemlji). Bitno je da ti prenosis PDV i to je njihova obaveza.

Za US posto se ne zaracunava PDV bi trebao isto dobiti potvrdu od njihovih nadleznih institucija da je klijent porezni obveznih tj. registrirana firma. Sto je po meni debilno i cesto u praksi tesko provedivo jer Ameri ponekad ne znaju ni pravo ime firme a kamoli neke druge stvari. Ugl. te cudno gledaju kad pitas takve stvari.

Anyway, sto se tice Elancea. Na fakture ne stavljam Elance jer on je samo posrednik u placanju. Po mojim saznanjima (a to je kod nas doslovno nemoguce dobit 100% sigurnu potvrdu) elance bi se trebao tretirat slicno kao paypal, tj. samo kao sredstvo placanja. Elance nije klijent, on je samo posrednik i tako se knjizi. Iznos koji fakturiras jest puni iznos koji klijent plati tebi preko Elancea.

Jednom mjesecno povlacim wire transfer sa Elancea sa svim uplatama direkt na moji racun od firme.

Iznos je umanjen za Elance proviziju. Taj umanjeni iznos pravdas kao "trosak" tj. koristis Elanceove "racune" za proviziju da opravdas razliku u iznosu jer je cifra umanjena za proviziju.

Problem je sto Elance-ove fakture su uzas. Ne pise ni tvoje ime ni ime klijenta na njima nego samo username oba dva. Ja imam ime firme kao username pa barem nekako sam se potrudio pokazati da je to sluzbeni dokument. Ali to je sve sto Elance izdaje.

Tako da ja u arhivu prilazem za svaku transakciju:
1. moju fakturu koju sam izdao klijentu
2. Elance racun za proviziju
3. Elance-ov autogeneriranu fakturu. Ovo nije sluzbeni dokument i trebali bi ga zapravo zanemarit ali ga ja koristim kao poveznicu da dokazem povezanost te transakcije i racuna za proviziju jer pisu ID-evi transakcije na oba dva dokumenta.

Znam da u HR ti rade probleme za sve i svasta, ali ja sam pokazao najbolju namjeru da se vidi i dokaze trag novca, sto je zapravo i najbitnije.

Bitna napomena, u pocetku sam fiskalizirao racune jer tada kada sam kretao sa ovim stvarima se smatralo da treba fiskalizirat paypal i slicne nacine placanja. S obzirom da je porezna bila izdala rjesenje (sa oko 6 mjeseci zaostatka) da se paypal ne treba fiskalizirat, ja sam isto prestao fiskalizirat i ove racune s obzirom da se vidi otkuda je novac stigao.


Kod oDeska i upworka nisam do sad imao prilike povlacit transakcije. oDesk tj. upwork funkcionira drugacije. Elance je za transakcije izdavao samo svoje nekakve totalno neformalne autogenerirane fakture gdje samo pisu usernameovi tako da te njihove invoice sam morao zanemarit i izdavat svoje. Kod odesk/upworka situacija je drugacija, upwork kad npr. placas sa firme na njemu ti izdaje fakturu na kojoj pisu svi potrebni podatci tj. podatci od firme primatelja (upwork) i tvoji podatci od firme skupa sa tvojim poreznim brojem ako si ga unio. Tako da nisam siguran dali ce se tu moci fakturirati direktno upwork ili isto kao kod Elancea klijent direktno. To mi je za sada nepoznato.

Pretpostavljam da ce proces morat funkcionirat isto kao i sa Elanceaom za "outgoing" fakture jer one po HR zakonu moraju biti dvojezicne tj. moraju biti na HR ili HR+još jedan jezik ali ne mogu biti npr. samo na Engleskom. Samim time kad ti naplacujes posao isto ce se morat ignorirat upwork autogenerirane invoice i slozit vlastitu fakturu po HR pravilima (dvojezicna, u kunama i dolarima, s podatcima obije firme itd.).


Ovo je inace tema kojom sam se bavio godinama i ama bas nigdje nisam dobio nekakav konkretan odgovor s obzirom da oni koji bi ti trebali dati odgovor nemaju blage sta je internet a kamoli Elance, Upwork i takve stvari. Nakon sto su izbiflali odgovor sta pise u zakonu i kad smo rekli da tehnicki nije moguce tako rjesit savjet od nekih poreznih savjetnika je bio da jednostavno ne poslujes tako (aka nemoj poslovat uopce).
 

creatifcode

Aktivni član
Tu od
9 Sij 2013
Postova
107
OK, hvala ti puno za ovako izdasan post. Sad moram vidjeti kako ce to funkcionirati u praksi.

Jel znas mozda jos kako je to rijeseno sa zaposljavanjem radnika sa sjedistem u stranoj drzavi, a koja je clanica EU?
 

Davor Bomestar

Legenda
Tu od
27 Lis 2008
Postova
3,697
Opcenito zaposljavanje ili preko Elancea-upworka?

Tu sad postaje stvarno kompleksno.

Preko Elancea nisam nikad zaposljavao jer ne vidim nacina kako bi to mogao odradit a da je sve legalno.
upwork kad mu platis ti izdaje racun sa svojim infom. Znaci ti prakticki placas upworku i ti si njegov klijent. upwork tada funkcionira kao agencija za zaposljavanje. Oni dalje handlaju sa svojim "radnicima" tj. freelancerima placanje i sl.

S obzirom da je ovo zapravo u suprotnosti s onim primjerom koji sam gore opisao (gdje su ovi sajtovi samo posrednici i mi se tako moramo postavit radi faktura i sl.), ovo je dosta nedefinirana stvar. Tu ne znam sta bi savjetovao jer outgoing i incoming uplate su zapravo potpuno razliciti pristupi. Problem je sto HRV zakon jednostavno ne poznaje takav model sajtova.

Opcenito ako govorimo o direktnom zaposljavanju a da nije preko tih sajtova. Ako zaposljavas strance izvan EU mislim da postoje kvote i da je skoro nemoguce. To ide u deficitarnim zanimanjima i gdje nisu popunjene kvote. Moras dokazivat da fali radnika u toj industriji i sl.
Za zaposljavanje EU radnika nikad nisam imao priliku pa stvarno ne znam kako se to regulira. Ne znam dali smo mi uveli zabranu zaposljavanja za neke zemlje, ako nema zabrane za tu zemlju, treba provjerit kod zavoda kako se zaposljava EU radnike, navodno nebi trebalo biti prekomplicirano.
 

creatifcode

Aktivni član
Tu od
9 Sij 2013
Postova
107
Davor Bomestar kaže:
Opcenito zaposljavanje ili preko Elancea-upworka?

Tu sad postaje stvarno kompleksno.

Preko Elancea nisam nikad zaposljavao jer ne vidim nacina kako bi to mogao odradit a da je sve legalno.
upwork kad mu platis ti izdaje racun sa svojim infom. Znaci ti prakticki placas upworku i ti si njegov klijent. upwork tada funkcionira kao agencija za zaposljavanje. Oni dalje handlaju sa svojim "radnicima" tj. freelancerima placanje i sl.

S obzirom da je ovo zapravo u suprotnosti s onim primjerom koji sam gore opisao (gdje su ovi sajtovi samo posrednici i mi se tako moramo postavit radi faktura i sl.), ovo je dosta nedefinirana stvar. Tu ne znam sta bi savjetovao jer outgoing i incoming uplate su zapravo potpuno razliciti pristupi. Problem je sto HRV zakon jednostavno ne poznaje takav model sajtova.

Opcenito ako govorimo o direktnom zaposljavanju a da nije preko tih sajtova. Ako zaposljavas strance izvan EU mislim da postoje kvote i da je skoro nemoguce. To ide u deficitarnim zanimanjima i gdje nisu popunjene kvote. Moras dokazivat da fali radnika u toj industriji i sl.
Za zaposljavanje EU radnika nikad nisam imao priliku pa stvarno ne znam kako se to regulira. Ne znam dali smo mi uveli zabranu zaposljavanja za neke zemlje, ako nema zabrane za tu zemlju, treba provjerit kod zavoda kako se zaposljava EU radnike, navodno nebi trebalo biti prekomplicirano.

OK, thanks. Mislio sam na opcenito zaposljavanje. S obzirom da sam u Njemackoj i tu planiram ostati narednih 10-15 godina, a firma mi ima sjediste u Hr. Mislio sam se jednostavno zaposliti.

Ali inofrmirat cu se kod pravnika, knjigovodje ili zavoda za zaposljavanje kada za to dodje U svakom slucaju hvala jos jednom vrijeme.
 

softwarexpert

Novi član
Tu od
4 Srp 2016
Postova
1
Davor Bomestar kaže:
Ja poslujem sa doo preko Elancea i u sustavu PDV-a sam.

Izdajem dvojzični račun direkt klijentu (pošaljem ga mailom) koji sam ja napravio (u wordu).

Na računu stoji:
* Prijenos porezne obveze temeljem članka 17, stavak 1, Zakon o PDV-u (NN 73/13) / Transfer of tax obligation based on paragraph 17, statment 1 of Croatian VAT Tax Law (NN 73/13)

S obzirom da web dizajn, pisanje sadržaja i manje više sve ostale aktivnosti koje opisuju i "SEO" vrstu posla kojom se bavim se prenosi porezna osnova na zemlju primatelja onda ne zaračunavam PDV. To vrijedi za klijente iz USA (Amerika nema PDV-VAT vrstu poreza pa si oni ne mogu niti vratit nazad placeni PDV). Isto vrijedi i za klijente iz EU samo što klijenti iz EU moraš ih pitat njihov europski porezni broj (Kod nas ti je taj broj zapravo OIB od firme sa dodatkom HR ispred). Kad ti daju podatke i njihov porezni broj onda u VIES bazi provjeravaš da su oni porezni obveznik u EU. Ako jesu, onda se PDV obveza mozre prenijeti na njih, tj. onda ju oni moraju u svojoj zemlji proknjizit i platit (pa onda poslje dobit povrat PDV ili kako vec funkcionira u njihovoj zemlji). Bitno je da ti prenosis PDV i to je njihova obaveza.

Za US posto se ne zaracunava PDV bi trebao isto dobiti potvrdu od njihovih nadleznih institucija da je klijent porezni obveznih tj. registrirana firma. Sto je po meni debilno i cesto u praksi tesko provedivo jer Ameri ponekad ne znaju ni pravo ime firme a kamoli neke druge stvari. Ugl. te cudno gledaju kad pitas takve stvari.

Anyway, sto se tice Elancea. Na fakture ne stavljam Elance jer on je samo posrednik u placanju. Po mojim saznanjima (a to je kod nas doslovno nemoguce dobit 100% sigurnu potvrdu) elance bi se trebao tretirat slicno kao paypal, tj. samo kao sredstvo placanja. Elance nije klijent, on je samo posrednik i tako se knjizi. Iznos koji fakturiras jest puni iznos koji klijent plati tebi preko Elancea.

Jednom mjesecno povlacim wire transfer sa Elancea sa svim uplatama direkt na moji racun od firme.

Iznos je umanjen za Elance proviziju. Taj umanjeni iznos pravdas kao "trosak" tj. koristis Elanceove "racune" za proviziju da opravdas razliku u iznosu jer je cifra umanjena za proviziju.

Problem je sto Elance-ove fakture su uzas. Ne pise ni tvoje ime ni ime klijenta na njima nego samo username oba dva. Ja imam ime firme kao username pa barem nekako sam se potrudio pokazati da je to sluzbeni dokument. Ali to je sve sto Elance izdaje.

Tako da ja u arhivu prilazem za svaku transakciju:
1. moju fakturu koju sam izdao klijentu
2. Elance racun za proviziju
3. Elance-ov autogeneriranu fakturu. Ovo nije sluzbeni dokument i trebali bi ga zapravo zanemarit ali ga ja koristim kao poveznicu da dokazem povezanost te transakcije i racuna za proviziju jer pisu ID-evi transakcije na oba dva dokumenta.

Znam da u HR ti rade probleme za sve i svasta, ali ja sam pokazao najbolju namjeru da se vidi i dokaze trag novca, sto je zapravo i najbitnije.

Bitna napomena, u pocetku sam fiskalizirao racune jer tada kada sam kretao sa ovim stvarima se smatralo da treba fiskalizirat paypal i slicne nacine placanja. S obzirom da je porezna bila izdala rjesenje (sa oko 6 mjeseci zaostatka) da se paypal ne treba fiskalizirat, ja sam isto prestao fiskalizirat i ove racune s obzirom da se vidi otkuda je novac stigao.


Kod oDeska i upworka nisam do sad imao prilike povlacit transakcije. oDesk tj. upwork funkcionira drugacije. Elance je za transakcije izdavao samo svoje nekakve totalno neformalne autogenerirane fakture gdje samo pisu usernameovi tako da te njihove invoice sam morao zanemarit i izdavat svoje. Kod odesk/upworka situacija je drugacija, upwork kad npr. placas sa firme na njemu ti izdaje fakturu na kojoj pisu svi potrebni podatci tj. podatci od firme primatelja (upwork) i tvoji podatci od firme skupa sa tvojim poreznim brojem ako si ga unio. Tako da nisam siguran dali ce se tu moci fakturirati direktno upwork ili isto kao kod Elancea klijent direktno. To mi je za sada nepoznato.

Pretpostavljam da ce proces morat funkcionirat isto kao i sa Elanceaom za "outgoing" fakture jer one po HR zakonu moraju biti dvojezicne tj. moraju biti na HR ili HR+još jedan jezik ali ne mogu biti npr. samo na Engleskom. Samim time kad ti naplacujes posao isto ce se morat ignorirat upwork autogenerirane invoice i slozit vlastitu fakturu po HR pravilima (dvojezicna, u kunama i dolarima, s podatcima obije firme itd.).


Ovo je inace tema kojom sam se bavio godinama i ama bas nigdje nisam dobio nekakav konkretan odgovor s obzirom da oni koji bi ti trebali dati odgovor nemaju blage sta je internet a kamoli Elance, Upwork i takve stvari. Nakon sto su izbiflali odgovor sta pise u zakonu i kad smo rekli da tehnicki nije moguce tako rjesit savjet od nekih poreznih savjetnika je bio da jednostavno ne poslujes tako (aka nemoj poslovat uopce).

Izuzetno koristan post dali ste u medjuvremenu radili sa upWork, dali je vas metod rada prosao kod neke inspekcije?
Ukoliko ste radili sa upWork dali se postupak razlikuje?
 
Na vrh