• Poštovani posjetitelju, za korištenje svih mogućnosti koje InternetZarada Forum omogućuje, predlažemo ti da se registriraš. Besplatno je i tvoja privatnost je potpuno zaštićena. Registracija ti omogućuje pristup svim kategorijama i temama, mogućnost pristupa privicima u postovima (slike, video, tutorijali, uputstva itd), pristup malom oglasniku (Tržnica), direktnu komunikaciju s članovima putem privatnih poruka, automatsko praćenje tema od interesa i još mnogo toga. Veselimo se tvojoj prijavi! ❤️

Pitanje za SEO strucnjake

gamerxyz

Dobro znana faca
Tu od
3 Tra 2012
Postova
229
E ovako ...muci me sljedeca misao :D Radi se o tome ,a desavalo se sigurno i vama dosta puta i mozda niste obracali paznju na to... Kada recimo sjetite se neke pjesme a ne znate kako se zove,nego onako malo teksta i to kucate u youtube pretrazivac...I onda vam youtube izbaci listu ponudjenih,i vecinom medju prvim pozicijama se nadje ono sto ste trazili.Ako malo pogledate naziv videa ili opis,nigdje u navedenom nema tog teksta koji ste kucali u pretrazivanje...Kako youtube prepozna sta vi trazite od njega ?... Koliko sam ja shvatio da to ide na principu da je neko prije trazio datu pjesmu pod tim istim ili slicnim kljucnim rijecima i tako listao stranice ponudjene od youtube i nabasao na nju i otvorio je da pjeva,i tako da joj je rejting rastao na trazilici bas zbog tih klikova...ispravite me ako grijesim...Zanima me tacno ako sam dobro shvatio ,kako se naziva ovaj fenomen i da li se na neki drugi nacin moze objasniti moje pitanje... Hvala ! :waving
 
Baš i nije neko SEO pitanje, više je stvar dizajna algoritma.

Auto-complete se zove funkcija i primenjuje se za razna predviđanja korisnikovog unosa. U slučaju Google servisa, postoji dosta faktora. Ukoliko kucaš ime neke pesme ili možda tekst refrena (ne sećaš se imena pesme), tu dolazi nekoliko vrsti provera unutar samog algoritma.

Prvo će ono što kucaš biti provereno u odnosu na popularne pretrage. Druga stvar je da će te popularne pretrage biti proverene u odnosu na tvoj search history. Treća stvar je da će biti proverene u odnosu na tvoj recent search history (recimo poslednja 24h jer ovo su stvari koje te trenutno zanimaju).

Četvrta stvar koja je specifična za YouTube je grupisanje po ciljnim grupama. Algoritam će te smestiti u grupu ljudi koji gledaju i traže dosta istih stvari kao ti. Zatim će napraviti pretpostavku da imate dosta zajedničkog i da njihove popularne pretrage mogu biti od koristi za tebe.

Daću ti svoj primer sada. Krenuo sam da kucam reč "bita" i zamislio sam pesmu Bjelog Dugmeta - Bitanga i princeza. Youtube je odmah pogodio, ali na mom anonimnom account-u je predložio reč bitartrate (hemijska kiselina). Zašto su rezultati ovako različiti?

Jednostavno govoreći, za početni niz karaktera "bita", ovo drugo je najpopularnija pretraga na globalnom nivou i Google je samo to mogao da predloži. Međutim, na mom ličnom account-u sam pre par minuta slušao nekoliko pesmi Bijelog Dugmeta. Na osnovu ovoga algoritam je napravio pretpostavku da tražim nešto što je povezano sa tim i odlučio da mi predloži ovo.

Međutim, ako ukucam samo ime grupe Bijelo Dugme, iza toga YouTube preporučuje nazive mnogobrojnih pesama. Ovde već ulazi faktor popularnosti i gleda se koje to pesme ljudi najčešće slušaju i traže.

Dakle, algoritam je prilično jednostavan osim ako ne znaš baš dosta toga o tebi. Ukoliko si ulogovan i često koristiš YouTube, Gmail i Google pretragu ovaj algoritam je dosta moćan u predviđanju tvog ponašanja i intresovanja. Takođe, ovi algoritmi imaju i pristup svim aplikacijama vezanim za tvoj Google account te samim tim imaju mnogo više podataka nego što smo često svesni.

Osvrnuću se samo na još jednu stvar iz tvog posta. A to je činjenica da si primetio da popularne stvari, postaju još popularnije. Ovo je istina za YouTube, Google se trudi da progura i poveća popularnost nečega što je već popularno. U pitanju je model pristupa dizajnu društvenih grafova koji se zove rich get richer koji se može najlakše razumeti uz Barabasi–Albert model.
 
Naravno, sve je ovako kako je Vandanic detaljno objasnio, hvala mu na tome. :)
To je proširena verzija odgovora na potanje.
Jednostavnije od toga je - prihvatiti da je (već dosta vremena) jednostavno tako (algoritmi rade), a sve zato jer - Google sve vidi, Google sve zna, a Youtube je ipak njegov mlađi brat. :)
A i on je, očigledno, vrlo pametan. :fever
 
@vandanic hvala na odgovoru. Tacno tako i dodje da nam googlee da skoro sve u zamjenu za nase podatke. A onda on pamti sve ono sta radimo,sta trazimo ... I kasnije kada mu zatreba ,odnosno kada nama zatreba on nam to i ponudi ,ako nije ono sto smo trazili jest nesto slicno ,zna i ona da se ne mijenjamo aman :D ... Pa nas grupise u sekciju ljudi koji se nikad nece promijeniti hahha :D i onda nam servira jednu te istu vrstu hrane ,eto samo kod nekog je tanjir malo puniji ... a uglavnom dat ce ti se ono sto je i onaj slican tebi trazio .
 
Back
Na vrh