• Poštovani posjetitelju, za korištenje svih mogućnosti koje InternetZarada Forum omogućuje, predlažemo ti da se registriraš. Besplatno je i tvoja privatnost je potpuno zaštićena. Registracija ti omogućuje pristup svim kategorijama i temama, mogućnost pristupa privicima u postovima (slike, video, tutorijali, uputstva itd), pristup malom oglasniku (Tržnica), direktnu komunikaciju s članovima putem privatnih poruka, automatsko praćenje tema od interesa i još mnogo toga. Veselimo se tvojoj prijavi! ❤️

Pitanja koja si mora postaviti svaki internetski poduzetnik početnik

Septimus

Član
Tu od
16 Srp 2010
Postova
65
Dvoumio sam se postaviti pitanje na raspravi internet marketinga ili ovdje jer spada pod oba naslova.

Konačno ostvarujem dugogodišnju želju i pokrećem privatni posao (znam da sam to pisao i lani i preklani, ali ovaj put za stvarno :) Radi se o internet turističkoj agenciji za jednu Hr destinaciju. Posao je najvećim dijelom iznajmljivanje privatnog smještaja.

Moji problemi su tipični za početak poslovanja, kad se posao pokreće "iz garaže", odnosno bez značajnih financijskih sredstava. Budžet je veoma ograničen, a potrebno je sve.

Da se ovo ne bi pretvorilo u raspravu o konkretno mojem specifičnom slučaju, iznijet ću neke dvojbe, pa bi volio čuti općenita mišljenja kako postaviti mindset i kojim poslovnim logikama se voditi. Vjerujem da se moje dvojbe odnose na sve koji posluju isključivo preko interneta, neovisno o tome što točno prodaju.

Potrebna je u startu kvalitetna web stranica i internet marketing koji će dovesti ljude na stranicu, da se napravi prodaja. Pitanje je kako rastegnuti postojeći budžet koji je takav kakav jest, gdje uštediti i raditi sam, a gdje se to ne isplati, nego prepustiti posao profesionalcima?

Dvojba prva:
Imati informativnu web stranicu gdje se zainteresirani kupci moraju javiti kontakt formom, pa se odvija "ručna prodaja preko emaila", ili uložiti ozbiljan novac u izradu webshopa povezanog na payment gateway?

Dvojba druga:
Kako postaviti prioritete za internet marketing? Što je važno, a što još važnije?

SEO, PPC, Social Media marketing

Definitivno budžet nije dostatan da sve rade renomirani profesionalci i treba odrediti prioritete.

Što smatrate da je bolje raditi sam, SEO ili PPC (AdWords)?
Ako se odlučimo za profesionalca, kako ga odabrati?
Kako odrediti tko zaista ima znanje u malom prstu, a tko je prodavač magle?
Koja pitanja si moramo postaviti prije nego potražimo profesionalca?

Hrvatske agencije koje sam dosad kontaktirao da bi dobio ponudu za AdWords kriju svoje cijene kao zmija noge i prvo traže detaljne informacije o nama prije nego išta kažu. Glavno pitanje je koji je predviđeni mjesečni budžet!

Kako odrediti minimalni mjesečni budžet za AdWords, a da priča ima smisla? Koja je ta neka minimalna točka pokrića, ispod koje se ne može reći da smo imali pravi pokušaj ulaska na tržište?
Meni je jasno da ljudi moraju živjeti od svog posla i da moraju naplatiti svoj rad, ali koja je realna cijena mjesečnog vođenja PPC, odnosno SEO kampanje?

Kada marketing na društvenim mrežama ima smisla, a kada je još prerano za isti?
 

Davor Bomestar

Legenda
Tu od
27 Lis 2008
Postova
3,697
Ne znam, ja sam od 2007e sluzbeno u biznisu i sada u 2014-oj tek mi postaju neke stvari oko prodaje, marketinga i akvizicije klijenata. Mislim bavim se marketingom vec jako dugo, bavio sam se prodajom itd. ali nekako tek sada su mi u potpunosti sijeli neki koncepti. Sklapao sam poslove ovako ili onako, bilo je tu svega ali tek sada imam neke srednjo i dugorocne planove kako planiram osigurat stabilan izvor klijenata za buducnost. To su neke stvari na kojima cu mozda radit da uspostavim cijelu ovu godinu, ali sada kada sam fokusiran kada znam sta i kako zelimo onda mogu radit na tome da uspostavim kvalitetne stupove za takav nacin dobivanja klijenata.

Npr. vrlo jednostavan primjer, kada ga se procita djelovat ce kao totalni BS ali meni je promjenio nacin razmisljanja jer SVE ono sto znam sto sam ovih godina ucio sada gledam na nekako drugaciji nacin. Jednostavna primjer jest da sam prije grjesio i isao na direktnu prodaju, uvijek sam gledao "prodati" odmah u startu i tu sam grijesio. Sada sam fokusiran na ostvarivanje konatakata. Znaci imam samopouzdanja i vjere u sposobnosti mene i moje firme i vjerujem da kada me neki potencijalni klijent koji bi trebao moje usluge i saslusa me, da ce jednostavno uvidjeti vrijednost naseg posla. Zbog tog samopouzdanja sam uvjeren da mi vise ne treba biti cilj prodati, nego storiti kontakte i pokrenuti konverzaciju.

Mozda ce za internet marketing firmu cudno zvucati ali ako se tocno sjecam sve aktivne projekte na kojima radimo nismo ih sklopili preko websitea. Zapravo i nije cudno, jer website, drustvene mreze itd. ne treba gledati u smislu direktne prodaje osim ako se bas bavite prodajom konkretnih proizvoda. Isto tako, nemamo brosure, nemamo prezentacije, vizitke, jedva neki website koji niti ne pokazujem klijentima itd.

Ono sto zelim reci da ti SEO, Social media ili bilo kakav internet marketing nece ili ce ti vrlo malo prodaje donijeti, ako vec nemas razradjen prodajni kanal tj. prodajni model. Kad se bavis biznisom svi ovi kanali koji postoje trebaju biti u nekoj funkciji, kada krenes s necime trebas imat razradjeni model, razradjeno ciljano trziste, ideju kako ce prodajni proces ici itd. E kad to znas (meni je trebalo 7 godina) onda svaki tvoj trud oko SEO, content, social media, e-mail, forum, PPC i ostalih kanala ce biti usmjeren u ono sto zelis.

Imam klijente koji koriste sve te kanala koje si nabrojao, imaju 150 i vise blog tekstova od profesionalne writerice koja je napsiala knjigu na temu o cemu blogaju, a opet kao firma razmisljaju da odustanu od internet marketinga jer im ostvaruje ocajne rezultate. Rade sve te kanale da ih pokriju, ali ne rade da bi uspjeli na njima, ne razumiju marketing i prodaju. Mislim firma je ozbiljna, imali su fondove koji investiraju u njih sada ce opet itd. Ali jednostavno, ne razumiju zasto je dizajn websitea los, zasto je blog post los, zasto im je Facebook koma (autopostaju sa tweetera :-\ ) i slicne stvari. Na srecu naletili su na nas pa cemo ih usmjeriti :) Ali ono sta zelim reci, vidi se da fali fokusa i odluka na najvisim razinama. Znaci oni ne znaju koje im je ciljano trziste, ne razumiju da njihov Facebook fanpage kakav je sada ne predstavlja nista osim FB stranice sa njihovim sluzbenim imenom.

Osim toga, furaju se biti sto vise hladni, korporativni u podrucju gdje je ciljano trziste veoma emotivno. Znaci oni snazno guraju bas u suprotnom smjeru od onog sta bi trebali. Osim toga, ciljano trziste im pokriva 2-3 razlicite grupe sto ih dodatno buni.

Marketing na drustvenim mrezama uvijek ima smisla, ali ako ces otvorit FB stranicu od "svoje firme" onda nemoj niti otvara. Ali ako otvoris FB stranicu ili FB grupu o tome sta zanima tvoju ciljanu klijentelu, e to je onda vec druga prica :)

Isto tako, "moderan" marketing recimo to tako, fokusiras na to da pruzas neku VRIJEDNOST i time privlacis zainteresirane posjete i sl. a onda suptilno im prodajes. To sto ciljas jednu destinaciju ima prednosti i mane. Prednost je sto je konkurencija puno manja nego da ciljas nesto sire. Pocni ciljati kupce dok su jos u research modeu. Nemam pojma koja je destinacija ali recimo da se radi o Hvaru.

Gledaj napravit najbolji vodic o Hvaru sto postoji. Odgovori na sva moguca i nemoguca pitanja koje ce zanimati nekog posjetitelja ali im to pruzi na dobar, kvalitetan zanimljiv nacin. Ako si zadas da napravis najduzi, najdetaljniji, najrazradjeniji, najvizualno ljepsi, najkorisniji vodič ili website o hvaru onda ces privlaciti dosta posjete, jer to je samo po sebi "magnet" za posjete posto postoje ljudi koje zanimaju te stvari. Ne treba ti keyword tool da znas da nekog zanima sta se nudi na hvaru, koje stvari radit, koji klubovi, kafici, kako doci do tamo, vozni red itd.

A pazi ovo, onda kada imas tako neki projekt, sam po sebi to postaje LINKBAIT materijal. Onda ce turisticke zajednice, grad hvar i mnogi razni resursi vezani uz grad hvar linkati na tvoj website, link earning - najbolji nacin link buildinga.

Uz to, slozis facebook stranicu isto vezanu oko tako necega pa redovito dajes odgovore ljudima o hvaru tamo i sl. Ok, Facebook je malo problematican jer netko tko like-a Hvar po ljeti nece po zimi biti zainteresiran za vozni red na Hvaru, ali koristi common sense, tada malo smanjis intezitet objava, bacis neke lijepe slikice da se podsjete svako toliko, smislis neki engagement koji nije toliko vezan za temu. Npr. nagradna igra da pogode koje godine je Hvar dobio prvi semafor, lupetam ali u tom smislu. Na taj nacin nema veze sto je zima, ali ljude aktiviras na nacin da im to nije problem. Ako budes radio kao 99% ekipe (krivo) onda ces po zimi radit isto kao po ljeti i nis od toga. S time da eto za $5 dobijes 100 fanova na FB dok na Adwordsu za $5 dobijes 2 klika. Iako od prvih "1000" fanova na FB neces imat koristi ali kada se skupi nekih 10 000 - 20 000 fanova uz uvjet da imas dobar engagement i intereakciju s fanovima, onda ce to pocet davat bolje rezultate jer ce sve vise rasti fanpage.

Uglavnom, ako slozis tako neki odlican resurs, mozes slat mailove njemackim i kojim vec turistickim agencijama, vidjet koje vec linkaju na neke vodice o Hrvatskim destinacijama pa im na lijep nacin predlozis da bi mozda mogli podjelit sa svojim citateljima ovaj vodic. Poslovni savjet ovdje: kako si ovdje radis promociju za svoj website kod tih agencija onda razmisljat da odmah stvaras KONTAKTE za neke poslovne dogovore. A sve je krenulo jer si pruzao "value" tj. imao koristan website i to ti je dalo validan povod i razlog da ih kontaktiras. <-- To je ono sto govorim na pocetku, da pocnes shvacat kako stvari funkcioniraju i kako svugdje gledas poslovne prilike.

Isti principi se mogu twistat na mnogo razlicitih nacina. Forum marketing. Kad god citam nes za forum marketing svi kazu da je to najpodcjenjeniji nacin promocije na internetu. Problem je sto smo svi tj. barem mi u SEO svijetu bili dugo vremena zatrovani kako gradit linkove pa su nam se forumi zgadili kad ih je Google poceo kaznjavat tj. umanjivat im vrijednost, ali stvar je sto jos uvijek ima brdo ljudi na forumima. Iskoristit to. Naci neke dobre relevantne forume pa tamo participirat, i naravno, kada imas tako neki vodic ili website koji je "najbolji na neku temu" samim time spominjanje ili promocija njega puno lakse prolazi na forumima ali i svugdje drugdje.

S obzirom da je Google naravno ukinuo opet nes korisno i vise nemaju onaj filter za discussione, to se moze pristupit samo ako koristis pretragu tako da na google.com dodas ?tbm=dsc tj. trazis na https://www.google.com/?tbm=dsc

Tada ukucas stvari poput "how to get to hvar" i trazis rasprave gdje se postavlja takvo pitanje, ukljucis se u raspravu, das kvalitetan komentar na tu temu i stavis link na vodic o tome na tvom websiteu, a - ha!
Isti twist mozes isfurat za svako moguce i nemoguce pitanje koje zanima ljude o tvojoj destinaciji. Puno posla ali to je poanta, kad jednom shvatis kako najbolje poslozit stvari onda dugo i uporno radis u tom smjeru.

Ok to su ljudi koji citaju o Hvaru but i need dollars dollars, dollars what I need. Pa onda Googlas malo sta znaci call to action i citas tekstove na raznim forumima kako ukljucit raznorazne call to actione u svoje marketing kanale. Osim klasicnih poput bannera o tvojim uslugama, uvijek mozes na kraju svakog teksta, vodica za one zainteresirane napomenut da mogu pogledat ove super duper apartmane ili sta vec. Nebi vjerovao ali masu ljudi ce zanimat smjestaj kad se raspituju za hvar, pa ce makar pogledat cijene. Pa onda ljepo povezes nesto ovako:

Sve informativne websitove u tekstove ubacis hook ali super priodan ili nekako da linkaju na super odlican detaljan tekst o smjestaju na Hvaru (kolko hotela, apartmana itd.), malo lagano i suptilno okrenes u svoju korist. To se radi tako da ispadas genuine i iskren ali recimo da mrvicu vise istaknes prednosti privatnog smjestaja na Hvaru u odnosu na hotelski (skup, cesto popunjen, nema onog domacinskog osjecaja itd.). E onda na tom tekstu o smjestaju ubacis CTA tj. call to actions opet banner, u tekstu ih doslovno pozves da pogledaju jer ako su na stranici koja opisuje situaciju o smjestaju onda su vec poprilicno zainteresirani za smjestaj i mozes biti malo direktniji.

Opet kazem, to je ono sto sam opisivao na pocetku, bitno je shvatit kako stvari funkcioniraju u real life i onda prilagodit stvari tome. Mix and match metode. Svatko zna postavit website, banner, facebook fanpage ali staviti nesto u funkciju e to je umjece.

Isto tako, e-mailovi su dobri za slanje promotivnih ponuda, ne cesto. Ugl. navuces ih sa nekim popustom, nagradom, besplatnim e-bookom ili cime vec da se prijave na newsletter. Na newsletteru isto gledas da ne budes naporan, nego razmislis sta ima smisla, sta bi moglo zanimat nekoga tko se pretplacuje. Ako imas problema s razumjevanjem korisnika, samo razmisli kad si ti putovao, zamisli da putujes u neki nepoznati grad, zainteresiraj se za nepoznati grad, ili cak jos bolje stvarno probaj otputovat negdje, npr. Frankfurt, Munchen, Beč. To ce ti biti dobro iskustvo a pritom ces naucit sta te je sve zanimalo. Mislim, ovako nebi nikad ti palo na pamet, ali nekome tko ne poznaje tvoje mjesto njemu informacija dali u mjesto ima klubova ili ne moze biti presudna dali ce doci u to mjesto ili u neko 50-500km dalje. To kad razmisljas o vlastitom mjestu tesko da ti kaze, ja kad govorim o svom gradu kad me netko pita di ima za izac ja kazem nigdje. Ali za turiste i ovih par supljih klubova su neprocjenjiva informacija, jer alternativa im je sjedit u hotelu. Oni moraju max popunit svoje vrijeme kada su na putu.

Ljudi se uglavnom pripremaju za putovanja unaprijed i zato su megakvalitetni informativni websitovi puni pogodak za tako nesto. Ovo ljeto malo mi je falilo da odem na šoltu jer mi je jedna poznanica tamo radila preko ljeta. Vjerovali ili ne ovaj mali sajtic prastarog dizajna mi je bio iznimno koristan:
http://www.solta-info.net/en/o_solti.html

Da sam se odlucio otic i da je tu bilo informacija o smjestaju, lako moguce da bi odlucio za taj smjestaj. Jer sta ja znam o Šolti, ne znam nista, nemam blage, meni je sve preko Učke nepoznanica. Tako da ljudi kad ne znaju onda se zakace na onaj info koji znaju. Primjer je ovaj american business launch sto si prije spomenuo. Mozda postoje odlicne knjige za te stvari, ali ja ih ne znam, ne znam kako doci do njih i zato se "zakacim" na tako neku informaciju kada mi netko kao ti preporuci. Isti sistem funkcionira kad švabo trazi smjestaj.

Najbolja stvar, sto sve ovo mozes postici bez da otvaras firmu. Jer ne treba ti firma da imas super koristan website o svojoj destinaciji. Tako da prvo si minimiziraj troskove, razradi si marketing, "sales funnel", kad budes poceo dobijat posjetu i upite e onda znas da imas validan kanal za dobivanje klijenata. Kada to budes imao lako otvoris firmu.

A Napredne stvari? Pa napredno bi bilo da se svaki dan budis kako mozes takav website ucinit korisnijim, boljim za tvoje korisnike. Dali ces napravit neku jebenu inforafiku o Hvaru, dali ces imat najbolju kolekciju slika hvara o svemu i svacemu sto ljude zanima na toj destinaciji, npr. airbnb ove textualno siromasne ali vizualno zanimljive guidove o lokacijama:
https://www.airbnb.ca/locations/new-york/midtown

Mozda mozes najbolji Youtoube kanal o Hvaru. Snimi neke viralne video sadrzaje npr. snimaj s kamerom "10 most stupid things to do at hvar croatia".

E da se vratim na onaj website o Šolti: http://www.solta-info.net/en/index.html
Oni nemaju informacije o smjestaju, pod kontakt se vidi da je to neka udruga napravila, a dobro rangira za izraz Šolta. Da ja iznajmljujem apartmane tamo prvo bi se raspitao dali je ta udruga aktivna, tko je zaduzen itd. Pa bi gledao kupiti taj website. Ionako "smjestaj" sekcija stoji prazno. Ili ako je udruga aktivna i nije zainteresirana da proda website onda bi pitao da im pomognem. Rekao bi, ako hocete mozete meni prepustit ja cu updejtat website, stavit cu svejeze informacije, nove textove, vodit cu FB stranicu od ovog za uzvrat samo trazim malu reklamicu, bannercic ali ni to ne treba je ja tolko volim šoltu pa to samo ako hocete :) Uvijek budes genuine, iskren i dobronamjeran.

Bitno je shvatit dvije stvari. Kada imas takav website onda ne radis promociju svoje "usluge" koju naplacujes nego radis promociju svog korisnog websitea. Konvezrija je manja ali radis na dugorocnom marketingu i prodaju, ako npr. placas PPC adwords to je onda samo cista prodaja i ne razvijas svoj marketing. Ako sa PPC-om promoviras takav informativni sajt onda je to vec dugorocno odrziviji marketing. Fora je da sve kanale usmjers u takav website i pristup i onda i kada ga ne promoviras on ce i dalje donosit posjete i prodaje.

Za pocetak ti ne trebaju renomirani profesionalci, dosta je da nadjes nekog tko ce ti researchat informacije i pisat tekstove i vodice te nekog tko ce ti odradit grafiku za tekstove, vodice itd. Sve to mozes naci vec i tu na forumu (al nemoj samo tu trazit). Ako mozes sam, onda radi to sam. Kad se krece i kad nemas financija onda koristis one resurse sto imas a to su vrijeme i znanje. Ako nemas ni novaca ni znanja onda ti je jedini resurs vrijeme. Onda ulozi vrijeme i trud, radi na websiteu i sadrzaju za njega 6 mjeseci i radi samo na tome i to ce ti biti sasvim dovoljan resurs za pocet internet marketing.

p.s. cijene, kad si vec spomenuo. Ma nebi se kazem orijentirao na to. Kad krenes se raspitivat, slat mailove firmama i slicno vrlo brzo ces saznat kolko sta. Al ne znam, meni je direkt prodaja preko PPC onak zeznuta. Procitaj 4-5 veca vodica o PPC-u, nauci nes, odredi si neki budjet za spalit pare, i uci se na tome. Smatraj to ko da si platio dobar tecaj.
Mislim da kada dovoljno cvrsto odlucis mozes prakticki relativno brzo (u 30ak dana) postat strucnjak na neku temu. Fokusiras se samo na to, citas ko lud 5-6 sati na dan svaki dan (kao ja nakon sto radim 10-12 sati) i nauci se.

Cak i da ne naucis ili nemas vremena moj savjet dok si jos tanak sa budjetom, za angaziranje drugih jest da ne placas nesto i koristis usluge dok nisi 110% siguran da ti to treba, zasto ti treba, sta ocekujes od toga, kako se to uklapa u cijelu tvoju poslovnu strategiju itd. Ako ces angazirat nekoga samo zato jer ne znas otkuda da pocnes onda je to uzasan razlog da to ucinis. Tek kad budes bio u poziciji razumjet te stvari za svoj biznis onda placaj nekoga.

Sto se tice SEO kampanja, ja npr. vise cak niti ne nudim samostalan SEO svojim klijentima nego totalno fokus na inbound marketing tj. sve ove stvari sto sam ti ispricao. Tek kad postavimo tako neke osnove idemo odradjivat "link marketing" za posjete, linkove, shareove itd.. Ako budes kupovao SEO 99% da ces se zeznut jer vecina stvari sto funkcionira sada vrlo brzo ce prestat. Ne isplati se fejkat, bolje gradit stabilan dugorocan poslovni model, a cijeli ovaj moj post je upravo o tome bio. Treba duze za pokrenut stvari ali isplati se.

Za SEO i PPC u Hrvatskoj (ali i drugdje) su svi prodavaci magle, a oni koji nisu ne mozes ih priustit u ovoj fazi. Ali kao one-man band iz garaze isto tako imas prednosti sto si agilniji, fleksibilniji itd. Ja npr. ako zelim nesto da moja firma radi ja moram naucit 7 ljudi kako da nesto radi sto znaci da ja prakticki moram nesto naucit, isplanirat 1 godinu unaprijed plan razvoja za radnika kako da oni postepeno nauce, stjecu iskustvo i sve vise napreduju u necemu a da pritom ne riskiramo s projektima na kojima radimo. Kada si sam onda imas svo vrijeme ovog svijeta. Ako imas vremena tko ti brani da sjednes i procitas par knjiga u mjesec dana, 500ak blog textova, vodica i cega sve ne na zadanu temu i postanes expert.
(Zanimljivo, 4-5 godina unazad kada nisam imao bas posla puno sam bio uvijek prezauzet da bi nasao vremena citat aka bio sam jebivjetar a sada kada doslovno u zivotu nisam bio zauzetiji s poslom isto tako nikad vise nisam citao edukativnih blogova i materijala vezanih uz posao kao sada. Od 20 do 02h je punih sest sati, sta se sve moze procitat u tom periodu kad se ne gledaju tajne, sulejmani, filmovi itd. Tako da fora kako se nema vremena su samo price od jebivjetara, kakav sam i sam bio. Ugl. odlucio sam postat Facebook marketing expert preko ovog vikenda, tako da vidjet cemo di stojim u Ponedjeljak :) )

Ok, da nebi ovo ispalo samo o tvom slucaju pa da ucinimo ovo generalno korisnim za sve.
E pa svi ostali, pristupite na isti nacin za svoju industriju i to je to :)

Ugl. to je taj mindset sto si pitao. Sve je u mindsetu. Ako mindset kaze naucit cu, naucit ces. Uvijek odvoji dio vremena, truda energiej da razvijas i mindset, jer metode ce se mjenjat ali s pravim mindsetom uvijek imas "metodu" za uspjeh.
 

mindhunter

Iskusan lik
Tu od
3 Stu 2010
Postova
309
Dbomaster ti je dao odlicne savete za celokupan marteting koji bi trebao da sprovdes, ja cu se fokusirati samo na PPC i preneti moje iskustvo.

Koga targetiras? domace, odnosno ex-yu govorno podrucje ili strance, ili sve zajedno? Pretpostavljam da je ovo zadnje najverovatnije. Od toga ce ti zavsiti cena klika u kampanji, takodje zavisi i koje kljucne reci ciljas, i kolika ti je konkurencija. Sve to mozes videti na adwordsu ili kucanjem kljucnih reci na googlu.

Radio sam nesto slicno proslog leta za jednu banju u Srbiji, sa jednim poznanikom koji iznajmljuje apartman u mom gradu, sa njim sam se dogovorio da napravim sajt i da se reklamiram a on ce da "docekuje" goste. Sajt sam sklepao za sat vremena sa EMD domenom destinacija+smestaj. Kako me je mrzelo da radim SEO i da cekam pola godine da se rangiram, odmah sam platio Adwords kampanju jer sam video da nema uopste konkurencije iako ima njih 30 koji iznajmljuju apartmane ovde u gradu, medjutim niko od njih nije koristio PPC oglase. Znaci prvi sam bio, i cena klika smesna, 0.2 centa po kliku.Posto su bili posetioci iz Srbije, rezervacije su isle preko telefona. Posto pretpostavljam da je to neka destinacija na moru, konkurenicija ce biti daleko veca nego u mom slucaju, mada i ne mora da znaci, ali treba proveriti. Ljudi uglavnom nemaju pojma o PPC oglasavanju, pa pojedinci odluce ili sami da se reklamiraju ili povere sve nekoj PPC agenciji.

Kao sto je i dbomestar napisao napravi najbolji moguci vodic o destinaciji koju promovises. Napisi mesta koje treba obici, restorane gde je dobra klopa i slicno, ovo su nas pitali skoro svi koji su iznajmljivali apartman.

Tako da u slucaju adwords kampanje, prvo analiziraj konkurenciju koliko se njih reklamira i koliko placaju po kliku. Takodje mnogo ti je bitno koje kljucne reci ciljas, jer ce ti daleko veca konverzija biti ako neko trazi destinacija+smestaj, smestaj+destinacija, apartman+destinacija, destinacija+apartman, smestaj u destinaciji, destinacija+privatni smestaj, privatni smestaj u destinaciji(ove keyworde sam ja koristio u kampanji), nego samo destinacija gde treba da potencijalnog turistu edukujes zasto bi letovao bas na toj destinaciji i zasto bas kod tebe. U prvom slucaju turista je u "buying modu", trazi najbolju cenu u odnosu na blizinu plaze i izgleda apartmana. Ali i za drugo postoji taktika. Prati preko nekog alata recimo stat countera koje stranice otvara taj posetilac koji je dosao sa odradjene kljucne reci kao sto je "destinacija" videces ako se zadrzava duze na stranici, gleda fotografije tvog smestaja i slicno, znaci da vec razmislja o tome da iznajmi apartman kod tebe ali mozda nje siguran, da li zbog cene ili zeli da proveri jos neka mesta ili cene kod drugih ljudi koji iznajmljuju i jos gomilu drugih parametara. Ali cim je otvorio nekoliko stranica i ukoliko posle nekoliko dana krene da se vraca i direktno kuca tvoj domen, znaci da je blizu odluke, tj. najverovatnije ce iznajmiti kod tebe.
Ako si imao 100 klikova sa keywordom "destinacija" i ukoliko je vise od 50% ljudi gledalo slike tvog smestaja i isto toliko se vratilo na tvoj sajt sa direktnim kucanjem domene, to bi po meni bio dobar parametar da nastavis sa tim keywordom. Ukoliko samo gledaju informacije o destinaciji a uopste ne otvaraju fotografije tvog smestaja ili otvore ali odmah i zatvore, znaci da samo traze generalne informacije o destinaciji. Mozes slobodno izbaciti taj keyword iz kampanje.
Ja sam uglavnom ciljao gore navdene keyworde i apartman je bio pun celu sezonu. Troskovi PPC kampanje 7$ :).
Ne treba ti mnogo novca da bi testirao ovaj model sam, ukoliko se pokaze kao profitabilan, samo nastavis, a ako nemas konkurenciju ili je slaba, kada google bude video da tvoj oglas ima najveci CTR, zacementirace te na prvoj poziciji.
U samom PPC oglasu istakni benefite tvog apartmana/lokacije, recimo meni je najveci benefit bio taj sto je lokacija bila u centru grada, blizu svega sto su turisti trazili. Ako ti je blizu plaze napisi, Aparmani Hvar - Najbolja lokacija, 50 metara od plaze, tako nesto u tom fazonu.
 
Na vrh