• Poštovani posjetitelju, za korištenje svih mogućnosti koje InternetZarada Forum omogućuje, predlažemo ti da se registriraš. Besplatno je i tvoja privatnost je potpuno zaštićena. Registracija ti omogućuje pristup svim kategorijama i temama, mogućnost pristupa privicima u postovima (slike, video, tutorijali, uputstva itd), pristup malom oglasniku (Tržnica), direktnu komunikaciju s članovima putem privatnih poruka, automatsko praćenje tema od interesa i još mnogo toga. Veselimo se tvojoj prijavi! ❤️

Adsense općenito Objašnjenje osnovnih stvari vezanih uz Adsens

novii

Legenda
Tu od
24 Tra 2009
Postova
966
Šta je Adsens ?

Adsense je servis kompanije Google koji omogućuje da se prikazuju reklame koje se kreiraju u njihovom servisu Adwords. Ukratko rečeno Adword koriste ljudi koji žele da se oglašavaju, dok Adsens koriste ljudi koji imaju mesta gde se mogu prikazivati oglasi. Najčešće se ta mesta povezuju sa pozicijama na sajtovima, međutim ima tu još opcija kao što je pretraga, oglasi u sklopu video snimaka na Youtube ili u sklopu video igara.


Kako otvoriti nalog za Adsens ?

Za otvaranje naloga je potrebno imati Gmail nalog, pa se uz pomoć njega prijaviti na servis. Kada se prijavljujete potrebno je da navedete i sajt gde će vam se prikazivarti reklame. Sajt se proveri i potom je potrebno da vam to odobri Adsens tim. Za otvaranje naloga je potrebno da ste stariji od 18 godina.

Adresa za oprijavljivanje na Adsens servis --- http://www.google.com/adsense/start/



Samo otvaranje naloga se sastoji iz 3 koraka. Prvo je potrebno odlučiti da li će se koristiti postojeći Google nalog ili ćemo da otvorimo novi za ovu namenu. Potom je potrebno predstaviti sajt sa kojim se prijavljujemo i reći nešto dodatno o njemu. Zadnji korak jeste slanje svoje prijave na pregled.

Da bi ste poboljšali šanse da vam se nalog odmah odobri, preporuka je da sajt prvo prijavite u Webmster tools i odradite njegovu proveru. Ukoliko se primete neke greške u radu veb sajta, potrebno ih je otkloniti pre konkurisanja za otvaranje Adsense naloga. U sklopu webmastertoolsa je potrebno i prijaviti sitemap.xml, da bi sajt bio bolje indeksiran. Ovo nije obavezno, ali će pomoći da vam nalog bude odobren iz prvog puta.

Potom je poželjno da pregledate "Programska pravila za AdSense" i njihov službeni blog.

Ukoliko nameravate duži vremenski period koristiti ovaj servis (ja ga koristim od 2007 godine), ne budite lenji i odvojte desetak dana da dobro proučite linkove koje sam naveo gore.

Dobra stvar da vam za početak ne trebaju ulaganja da bi ste zarađivali od Adsensa, pošto sajtove možete napraviti besplatno na wordpress.com i blogger.com i potom te sajtove možete da prijavite da bi vam odobrili nalog i da na njima prikazujete oglase.

Na internetu ima na desetine hiljada tekstova o korišćenju Adsens programa, ali budite maksimalno oprezni kada primenjujete ono što je u njima napisano na svoj sajt i na prikaz oglasa na svom sajtu. Neki su možda zastareli, neki su možda napisani od osobe koja nije dovoljno stručna, a neki jednostavno mogu biti napisani od osobe koja namerno preporučuje stvari koje nisu u skladu sa pravilima koje je propisala kompanija Google

Kako izgleda nalog ?



Da bi se olakšao rad sa oglasima i praćenje njihovog učinka, sve je podeljeno četri odvojena taba. Svaki od tabova ima dodatne podele, jer je broj podešavanja i izveštaja o rezultatima prikazivanja oglasa veoma obiman.



Prvi tab

Kada se prijavite na svoj nalog otvoriće vam se stranica koja prikazuje prvi tab pod nazivom "Početna stranica". Na njoj su prikazani statistički podaci o tome kolika je procenjena zarada za tekući dan, kolika je bila prethodnog dana, koliko se zaradilo u prethodnih sedam dana i u prethodnih 28 dana. Uz te podatke je prikazano kretanje zarade u odnosu na prethodni period.

Zatim tu su još "Relevantni podaci" koji ukazuju na stanje na sajtovima gde se prikazuju oglasi, statistika iz koje je zemlje ostvarena kolika zarada, zatim koji sajtivi su doneli koliku zaradu, prikaz 4 najproduktivnije oglasne jedinica, prikaz koliko je koji tip uređaja doneo zaradu (desktop, mobilni, tableti).

U sklopu početne strane će vam se prikazati kada vam Adsens tim pošalje poruku. Ovo se dešava povremeno i uglavnom su to saveti na koji način bi ste mogli da poboljšate svoje rezultate.

Klikom na stavku "Poslednja isplata" se otvara deo naloga koji prikazuje isplatu zarade u prethodnom periodu, a sa leve strane se nalaze dva linka. Prvi je "Profil primaoca uplate" i tu se nalaze podaci vezani za onoga ko prima uplatu zarađenog, dok je drugi link "Podešavanje plaćanja" i tu se nalaze opcije za odabir načina plaćanja zarade.

Drugi tab

On nosi naziv "Moji oglasi" i na njemu se nalazi nekoliko sekcija u levom meniju za upravljanje oglasima. Kad otvorite taj tab, biće vam prikazan spisak aktivnih oglasa u tebeli sa informacijama o njima, a iznad se nalazi opcija za izradu novih oglasa i za opciono pozivanje prikaza starih ( neaktivnih ) oglasa.
U meniju sa leve strane su dostupne opcije sledeće opcije:

  • Oglasne jedinice
Ovo je početna strana kada se otvori drugi tab i već sam ga opisao.
  • Prilagođeni kanali
Prikaz prilagođenih kanala koji se mogu kreirati prilikom izrade oglasa, radi boljeg praćenja rezultata koje pravi taj oglas. Ja koristim ovu opciju pri kreiranju oglasa i od ogromne je pomoći, a prilagođenom kanalu dajem ime sajta i uz to poziciju gde se oglas nalazi.
  • URL kanali
Prikaz URL kanala koji se mogu kreirati prilikom izrade oglasa. Ja ih lično ne koristim i nisam baš upoznat u efikasnost koju imaju.
  • Eksperimenti
Ova opcija je takođe od velike koristi, pošto omogućava da se na jednoj poziciji naizmenično prikazuju dva naizgled slična oglasa, sa ciljem da se odluči koji donosi veću zaradu na duži period. Veoma poželjno je za koristiti, jer je moguće ostvariti veću zaradu posle samo promene jedne sitnice.
  • Pretraga
Deo naloga namenjen aktiviranju opcije za pretragu sajtova. Ona se ubacuje na sajt u obliku polja za pretragu, a u rezultatima se prikazuje određeni broj sponzorisanih reklama. Sami rezultati su dosta loši i zarada nije velika, međutim ja koristim ovu opciju na nekim sajtovima gde se polje ze pretragu dobro uklopilo.
  • Stilovi oglasa
Postoji mogućnost da se napravi raspored boja za prikaz oglasa, da bi se on što je moguće bolje uklopio u sam izgled sajta. Ovde treba povesti računa da se posetioci ne dovedu u zabludu oko toga šta je oglas, a šta sadržaj sajta jer to nije dozvoljeno pravilima i može dovesti do vašeg isključenja iz programa saradnje. U sklopu samog naloga se nalaze neki već kreirani stilovi za prikaz oglasa, ali bih ja preporučio da napravite neke svoje i da ih sačuvate za kasnije.
  • Drugi proizvodi
Ovde se konkretno nudi povezivanje za prikaz oglasa na video snimcima ili preko video igara . Ovo može da varira, pa se u nekim zemljama nude dodatne opcije gde se mogu prikazivati oglasi na primer preko mobilnih telefona. Pre je bila dostupna i opcija za prikaz oglasa i u sklopu RSS feedova.

Treći tab

On sadrži opcije za omogućavanje i blokiranje oglasa. Na ovoj strani uglavnom koristi opciju za blokiranje nekih sajtova. Mada postoji opcija za blokiranje i oglasa. Razlozi mogu biti različiti za blokiranje nekih oglasa, ali su dva osnovna.

-- Prvi razlog za blokadu je ukoliko se direkno oglašava vaš konkurent, pa ne želite da se u sklopu vašeg sajta nađu oglasi koji će pozivati posetioce da odu na drugi (konkurentski) jer je tamo bolji provod/proizvo/usluga.
-- Drugi razlog za blokadu jeste ukoliko ti oglasi ili sajtovi nemaju veze sa sadržajem na vašem sajtu. Ja sam na nekim sajtovima blokirao prikaz oglasa za browser igrice, jer je bolje da polje bude prazno nego da se posetioc poziva da gradi svoju imperiju u video igri. Takođe je bilo i nekih morbidnih, kao oglas koji je pozivao da se vidi datum kada će se umreti.
Sa blokiranjem oglasa ili sajtova se treba služiti oprezno i dobro razmisliti da je to baš neophodno.

U sklopu trećeg taba se nalazi i opcija da se upišu veb adrese na kojima se prikazuju vaši oglasi. Na taj način sprečavate da neko uzme skriptu vašeg oglasa i postavi na neki porno ili kockarski sajt i da vas prijavi zbog kršenja pravila. Ovako imate spisak sajtova na kojima je dozvoljen prikaz vaših oglasa i samo se oni računaju uz vaš nalog.

Četvrti tab

Ovaj tab u Adsens nalogu ima opcije za prikaz statistike učinka. Broj stavki je prilično velik i oduzelo bi dosta vremena da to sve sad nabrajam ovde i opisujem. Meni je nazanimljiviji prikaz statistike "prilagođeni kanali" da bih video koliko su efikasne oglasne jedinice koje sam napravio i "Sajtovi" pošto su tu prikazani rezultati kompletno za svaki sajt.

Ovo je trenutno stanje i opis trenutnog izgleda, međutim trebam da spomenem da se to povremeno menja i da se to prilagođava potrebama korisnika programa. Sad svako drugačije razmišlja, pa su i mišljenja o toj njihovoj uspešnosti različita.

Šta ne raditi da vas ne bi izbacili ?

Ovo je jedna od bitnijih stavki, a najbolji savet je da se upoznate sa pravilima korišćenja ovog servisa i da ih potom poštujete. Stav i priču da je do greške došlo jer niste bili upoznati sa pravilima korišćenja ne prolazi.

Oglasi ne mogu da liče na sastavni deo sajta, nije dozvoljeno da se posetioci primoravaju da kliknu na oglas da bi videli sadržaj, nije dozvoljena piraterija ili porno sadržaj na sajtu koji prikazuje oglase od Googla.

Ovo je sve veoma bitno i nemojte to da shvatate kao neku šalu ili smaranje. Ljudi koji plaćaju oglase preko sistema Adwords će sa zadovoljstvom svakoga da prijave za koga procene da na prevaru uzima pare koje oni daju za oglase.

Adresa za prijavljivanje onih koji krše pravila od Adsensa je: - https://support.google.com/adsense/troubleshooter/1190500?hl=hr

Takođe postoje značajna ograničenja i oko toga šta se može pričati okolo i koji se podaci mogu prikazivati drugima iz vašeg naloga. Ovo na prvi pogled deluje dosta paranoidno, ali bilo je dobro pripaziti i taj deo je dosta dobro objašnjen u pravilima.

Opomene su im veoma jasne i lako se problem može rešiti. Sa izbacivanjem iz programa saradnje je situacija drugačija. Ne može ih se puno pohvaliti da su se vratili nazad kad su izbačeni, pa čak ni posle žalbe, a uz to se isključe domeni, pa tako ni ne pomaže da se neko drugi registruje i postavi oglase na neki prethodno sporan sajt. Veoma frustira kada se čovek iscima i zaradi preko recimo 1000 eura od Adsensa za mesec dana i provale ga da je prevarant pa mu ne žele to isplatiti.

Takođe budite pažljivi ukoliko odlučite da testirate ono što je neko napisao na Internetu da je veoma korisno, već dobro razmislite da li to možda krši "Programska pravila za AdSense".

Kako napraviti Adsens oglas ?

Za izradu oglasa (drugi tab u sklopu Adsens naloga) postoje četri koraka, koja su prikazana sva zajedno na jednoj strani: dimenzije oglasa, odabrati boje za oglas, odabrati tip oglasa i odabrati prilagođeni kanal.

  • Dimenzije oglasa
Ovde se vrši odabit koje će dimenzije biti oglas i da li će u pitanju biti tekstualni oglas ili jedinica sa linkvima. Prvo su ponuđene preporučene vrednosti oglasa, pa idu vretikalni baner, horizontalni baner, pravougaonik, responzivni baner, prilagođena veličina i na kraju oglasi sa linkovima.
Responzivni baner i prilagođena veličina su relativno novi tipovi oglasa, pa se iz tog razloga i ne spominju u nekim starijim uputstvima za rad sa Adsensom.

  • Odabrati tip oglasa
Ovo je relativno jednostavno, postoje tri opcije: tekstualni, multimedijalni i kombinovana opcija.U osnovi je najbolje ostaviti na opciji i tekstualni i multimedijalni, međutim postoje izuzeci kad se najbolji rezultati postižu samo sa jednim tipom oglasa.

  • Stil oglasa
Da bi se podesio izgled oglasa, u ovoj sekciji se vrši podešavanje boja. U startu ima ponuđeno nekoliko paleta koje je definisao Adsens tim, međutim najbolje je kada sami prilagodite izgled oglasa koji ćete postaviti na vašem sajtu. U tom slučaju se podešava 5 boja :za ivicu koja okružuje oglas, naslov oglasa, tekst oglasa, pozadina i url adresa. Kad smo odabrali sve boje tom stilu dajemo ime koje će jasno oslikati za koji sajt i za koju poziciju je napravljen i sačuvamo. Na taj način osim za taj oglas, u narednom periodu možemo odmah koristiti taj stil i za neki drugi oglas na istom sajtu.

  • Prilagođeni kanali
Ovde se kreira poseban naziv za svaki oglas koji napravimo i na taj način možemo da bolje pratimo statistiku. Nazivi moraju biti smisleni, ja obično stavljam naziv domena i uz to poziciju gde se nalazi taj oglas.

Nakon toga dobijamo kod oglasa koji je potrebno ubaciti u vebsajt. Danas uglavnom sa time nema nekih problema, posto se koriste CMS-ovi za izradu sajtova, pa se oglasi dodaju uz pomoć modula ili widgeta.

Kod koji dobijete radi prikazivanja na vašem sajtu ne trebate sami menjati ni u kom slučaju, pa potom prikazivati na sajtu. Ukoliko niste zadovoljni i mislite da treba odraditi neke izmene na oglasu, ispravan način jeste da taj kod obrišete i u sklopu Adsens naloga napravite novi oglas.


Kako pozicionirati reklame na sajtovima?

Kako postoji veći broj sistema za prikaz reklama, tako ne postoji ni neko savršeno uputstvo za postavljanje tih reklama. Sva zavisi od sajta do sajta i što je bitno to se vremenom menja. Ono što je bilo aktuelno pre 2 - 3 godine, sada daje značajno slabije rezultate kao primer navešću čuvenu sliku Adsense HeatMap, (koja nije baš sad aktuelna, mada je mnogi i dalje navode kao primer).

Jedna od stavki koja je sad bitna u odnosu na predhodni periodu jeste to da je poželjno da u polju sajta koji se vidi odmah čim posetioc dođe bude što je moguće manje reklama. U nekim radnij periodima je to bilo poželjno da oglas bude što višlje, sada više ne. U slučaju da reklamu postovite iznad teksta može se desiti da imate više klikova, ali će zarada biti manja nego da postavite kocku ispod tog teksta.



Ali kao što sam rekao to sve treba testirati, jer zavisi od teme bloga, vrste posetilaca i relevantnosti reklama koje si prikazuju. Jedino je sigurno da polje za pretragu treba staviti odmah iznad menija ili odmah ispod. Sa oglasima i linkovima je potrebno eksperimentisati sa bojama i pozicijama.



Ukoliko se oglas baš dobro uklapa u sajt, potrebno je iznad njega napisati da je u pitanju oglas i na taj načim sprečiti zabunu kod posetioca u pogledu toga šta je sadržaj a šta rreklama. Ovo verovatno početnicima deluje čudno, jer na prvu loptu se izdvaja oglas od ostatka sajta. Međutim ja sam testirao sa natpisom oglas i bez tog natpisa, pa nisam primetio neku značajnu razliku u zaradi.

Adsens tim je napisao svoj tekst pod nazivom Najbolja rješenja za položaj oglasa. Takođe bih proručio da se pogleda Adsens zvanični kanal na You tube.

Kako se vrše isplate zarade u Adsensu ?

Obračun zarade i isplata se vrše u dolarima ili u eurima. Meni je namešteno da se zarada računa u eurima, pa ću samo eure spominjati. Kada zarada pređe prvih 10 eura na novom nalogu, vrši se verifikacija kućne adrese, tako što iz Googla pošalju pismo sa kodom od nekoliko cifara koji je potrebno ukucati u svoj nalog. Takođe bih odmah spomenuo i to da morate da kažete kako ćete plaćati porez. Njih konkretno zanima da li živite u Americi i ako ne da li plaćanje poreza preuzimate na sebe. U svim državama je svaki prihod oporezovan, sada je situacija takva u većini država se tome ne pridaje pažnja, ali se svaki devizni priliv u Srbiji redovno prijavljuje od strane banaka. Ovo za porez zavisi od zemlje do zemlje i svako treba za sebe da se informiše.

Zarada se u sklopu naloga sabira na kraju meseca i prenosi u sledeći mesec ukoliko nije prešla 70 eura. Ne postoji ograničenje koliko meseci se zaredom zarada prenosi (ovo je veoma bitno pošto u startu bude svega par eura mesečno), nego je poenta da bude na kraju meseca preko 70 eura i onda počinje proces isplate. Narednog meseca traje provera od Googla da li je bilo nedozvoljenih aktivnosti (ovo važi za sve naloge i svaki put) i krajem meseca se pušta isplata ako je sve u redu. Postoji opcija da vi sami stopirate isplatu iako na računu ima više od 70 eura i tad novac stoji na računo dok ne odobrite da se novac isplati.

Iplate su aktuelne trenutno na dva načina : ino čekovima ili direknim prenosom na bankovni račun. Ima još nekih drugih načina, ali sam ja uglavnom upoznat sa ova dva načina pošto su dostupni u Srbiji. U ostalim državama verovatno postoje neki dodatni načini za isplatu zarađenog novca.

Isplata ino čekom ide tako da kad vam Google odobri isplatu, vama se fizički šalje ček putem aviona i on stiže za nekih nedelju dana kasnije. Odnesete ga u banku i predate na proveru, pošto banke u Srbiji ne znaju da li je Goole platežno sposoban taj ček zadrže tri nedelje na proveri i nakon toga vi možete podići novac sa računa.

Isplata direkno na bankovni račun podrazumeva da novac legne na vaš devizni račun nekoliko dana nakon što je Adsens tim odobrio isplatu i vi ih možete odmah podići.

Pri obračunavanju zarade se može desiti da se prikaže veća cifra, pa posle nekog vremena neka duga, manja cifra. U tom slučaju se zarada smanjila zbog nevažećih klikova. Ovo je jedna od stvari koje se ne objašnjavaju jasno, nego to Google radi na svoj način. Uglavnom su u pitanja neka manja umanjenja na računu, mada je bilo i značajnijih suma koje su naknadno skinute.

Tehnička podrška u servisu Adsens ?

Ovo je relativno dobro rešeno i na skali od 1 do 10 bi mogli da dobiju ocenu 6. Dobar deo upustava koja postoje je preveden. Sticajem okolnosti neka bitna nisu prevedena, dok su zato prevedena uputstva za usluge koje nisu ovde dostupne.

Slična stvar je sa njihovim savetima koji se dostavljaju u porukama direkno u nalogu. U većini slučajeva su korisni, ali zato ih ima i dobar deo neprimenljivih.

Kada se zarađuje više od 25 dolara nedeljno može se kontaktirati njihova podrška preko emaila. O ovome imam tako negativno mišljenje i iskustvo da bih preporučio da ne pokušavate. Samo se izgube živci.

Oni koji dobro zarađjuju budu pozvani povremeno iz njihovog korisničkog centra radi dodatnih konsultacija. Ja nisam do sada imao prilike za takve konsultacije, ali ljudi koji jesu su zadovoljni i pričaju pohvalno o tome.

Ukoliko vam se pokazuje prazan prostor na sajtu umesto reklama ili se na nekim stranicama prikazuje prazan prostor, a na nekim stranicama reklame u dužem vremenskom periodu, proveite taj sajt ili sporne stranice da li kojim slučajem se na njima ne krše "Programska pravila za AdSense", nema potrebe da odmah kontaktirate podršku.

Loše strane Adsensa ?

Najlošija stavka jeste se u potpunosti osloniti na ovaj način zarade od veb sajta. Uporedno sa njim je potrebno probati druge mreže, probati sa prikazom banera koji bi se direkno zakupljivali ili čak i sa prodajom nekih proizvoda.

Kao što sam spomenuo jednom kad nekoga isljuče to je kraj, a ako je sajt u potpunosti prilagođen zaradi od Adsensa mnogo vremena treba za prilagođavanje drugim načinima zarade.

P.S. preporuka za pregledati - Rečnik termina vezanih za Adsens, direkno iz Googla..
 
Preporučio bih onima koji koriste Adsens i onima koji planiraju da počnu koristiti Adsens da pogledaju sledeći link, jer je objašnjeno dosta stvari.

Pravila o implementaciji oglasa - Pravila o položaju oglasa

Sadržaj:

- Izbjegavanje slučajnih klikova
- Poticanje slučajnih klikova
- Neprirodna pažnja na oglase
- Postavljanje oglasa pod naslov koji dovodi u zabludu
- Izgled web-lokacija koji sadržaj stavlja u donji dio stranice
- Usklađivanje slika s oglasima
- Oblikovanje sadržaja tako da oponaša oglase
- Nuđenje naknade
- Udaljenost između oglasa i Flash igara

- Osiguravanje pravilnog položaja oglasa
- Ograničenje oglasa po stranici
- Automatsko osvježavanje oglasa
- Oglasi na stranici zahvale, izlaza, prijave ili pogreške
- Oglasi na dinamičnom sadržaju
- Oglasi u e-porukama
- Oglasi u softverskoj aplikaciji
- Oglasi u novom prozoru
- Oglasi u skočnim prozorima
- Oglasi na web-lokaciji sa skočnim prozorima
- Oglasi na web-stranicama koje su zaštićene prijavom
- Oglasi na istoj stranici ili web-lokaciji kao oglasi drugog izdavača
- Oglasi na hostiranoj web-lokaciji (npr. Blogger)
- Prikazivanje web-lokacije treće strane na vašoj stranici

Pravila o implementaciji oglasa - Pravila o položaju oglasa
 
Izvinjavam se ako ću duplirati nešto ili sam na pogrešnom postu, ali ne mogu da se snađem nova sam u ovome. Htjela bih se priključiti u svijet Adsens-a (nisam još otvorila nalog dok ne budem sigurna da neću nešto pogriješiti). Imam sajt (aktivan već par godina) i blog (oko 6. mjeseci), a razmišljam da otvorim još jedan blog, pa me interesuje ako neko može da mi pomogne pošto sam početnik, i vi ste bili i znate kako je to. Dosta sam istraživala po ovom forumu, ali nisam našla odgovore na ono što mi stvara nedoumice pa ako neko može da pomogne bila bih vam puno zahvalna.

Da li mogu taj kod za reklame što dobijem od Adsens-a da postavim i na sajt i na blog i na taj drugi blog što planiram napraviti i ako mogu sa kojim e-mailom onda da se prijavim na Adsens-u nalogu, da li moj lični (koji nije na gmail.com) ili onaj preko kog sam povezana na blog ili da napravim bilo kakav novi na gmail.com koji bi mi služio samo za povezivanje na Adsense? Ili možda može (ako može) da se napravi nalog za sve pojedinačno Adsense ?

Možda će nekome ove moje nedoumice biti smiješne, ali mene baš buni :(
 
Savet: Nemoj mnogo da cekas, prostudiraj Guglov TOS za Adsense i ako tvoj sajt i blog nemaju neprihvatljiv sadrzaj, otvaraj nalog i postavi kod i na sajt i na blog.

Jako je tesko, mozda i nemoguce biti sigurna da neces nesto pogresiti. Treba biti oprezan, ali prevelika opreznost samo odlaze tvoje angazovanje...

natak kaže:
Izvinjavam se ako ću duplirati nešto ili sam na pogrešnom postu, ali ne mogu da se snađem nova sam u ovome. Htjela bih se priključiti u svijet Adsens-a (nisam još otvorila nalog dok ne budem sigurna da neću nešto pogriješiti). Imam sajt (aktivan već par godina) i blog (oko 6. mjeseci), a razmišljam da otvorim još jedan blog, pa me interesuje ako neko može da mi pomogne pošto sam početnik, i vi ste bili i znate kako je to. Dosta sam istraživala po ovom forumu, ali nisam našla odgovore na ono što mi stvara nedoumice pa ako neko može da pomogne bila bih vam puno zahvalna.

Da li mogu taj kod za reklame što dobijem od Adsens-a da postavim i na sajt i na blog i na taj drugi blog što planiram napraviti i ako mogu sa kojim e-mailom onda da se prijavim na Adsens-u nalogu, da li moj lični (koji nije na gmail.com) ili onaj preko kog sam povezana na blog ili da napravim bilo kakav novi na gmail.com koji bi mi služio samo za povezivanje na Adsense? Ili možda može (ako može) da se napravi nalog za sve pojedinačno Adsense ?

Možda će nekome ove moje nedoumice biti smiješne, ali mene baš buni :(
 
Zelim da se zahvalim autoru ovog teksta jer me je tekst motivisao da se pokrenem i ponovo zainteresujem za internet zaradu i pravljenje blogova.. Dosta sam tekstova procitao na ovom forumu proteklih par godina ali nikada nisam imao vremena ni volje da nesto pokusam.. Za sat vremena sam napravio i objavio svoj prvi blog, mislim da ce tekst biti zanimljiv onima koji ga procitaju, podelio sam ga na Facebooku u nekim grupama.. Postujem pravila ovog foruma pa necu objavljivati link, bice vidljiv u mom potpisu kad steknem dovoljan broj postova (kvalitetnih i korisnih za forum) pozz svima, novi stari clan, Marko..
 
Back
Na vrh