i.m.warrior
Iskusan lik
- Tu od
- 20 Tra 2009
- Postova
- 364
Cilj ovog tutoriala je predstaviti početnicima jednu vrlo popularnu IM metodu koju koristim već gotovo dvije godine sa umjerenim uspjehom, kažem umjerenim jer imam visoke kriterije. Ovdje je opisan moj osobni pristup i valja uzeti u obzir kako postoji tisuće varijacija niche website metode. Prihodi od niche web stranica su mi omogućili otvaranje firme i jedan poprilično ugodan životni stil i ne, neću govoriti o točnim iznosima jer mi nije cilj nabrijati čitatelje s obzirom da ovdje ništa ne prodajem i ne namjeravam hypeat ovaj tutorial
Zapravo, kad smo već kod toga, da odmah razjasnimo neke stvari – za ovu metodu je:
• Potrebna vaša vlastita web stranica (što podrazumjeva web hosting i domenu)
• Potrebno znanje engleskog jezika
• Potrebno je uložiti vremena i truda
• Potrebno je uložiti ponešto novaca (bar za gore spomenutu domenu i hosting)
• Potrebno je razmišljati unaprijed
• Potrebno je raditi na kvaliteti web stranice
• Potrebno je ponuditi neku vrijednost posjetiteljima web stranice
Jesam li već demotivirao 99% čitatelja? :thumbs_up
Odličo. OK, sad malo 'pozitivnih' stvari. Da bi ste zarađivali pristojne novce sa ovom metodom (pod pristojne novce mislim na neku prosječnu direktorsku plaću u RH) ne morate biti genije. Stvari su vrlo jednostavne i samo morate slijediti neke osnovne smjernice, imati bar malo zdravog razuma i kontinuirano raditi.
Naglasak na kvaliteti
Ova metoda je vrlo popularna među 'bum-marketerima' iz gore navedenih razloga, no stvari se mijenjaju. Google konstantno radi na poboljšanju svojih usluga i šamara brojne niche web stranice niske kvalitete. Više nije dovoljno sklepati web stranicu koja dobro izgleda u očima web tražilica, već je naglasak na iskustvu ljudskih posjetitelja. Iz toga razloga ću često naglašavati važnost kvalitete web stranice, od tekstova, navigacije sve do vizualnog dojma.
Osobno mi se ova metoda sviđa jer osim što je poprilično zabavna (podsjeća me na slaganje Lego kockica koje sam obožavao kao klinjo), najbliže je što možete doći do pasivnih prihoda u ovom poslu. Kažem najbliže jer po meni su 100% pasivni prihodi zabluda u bilo kojem poslu, ali sa niche sajtovima, kad ih jednom dobro rangirate, si možete priuštiti odmor od par tjedana (možda čak i mjesec, dva – ali ne preporučam) i vratite se, a novci će i dalje pristizati.
Ovaj tutorial je dosta pojednostavljen i ne spominje mnoge napredne metode, sitnice i detalje jer poanta je da vam objasni osnovne principe ove metode i predočit konkretne primjere tako da se što prije možete baciti na posao. S vremenom ćete učit nove stvari, rafinirati neke metode i razviti svoj stil.
Pronalaženje niche, generiranje keyworda i analiza konkurencije
Prvo što moramo napraviti je pronaći dobar niche. Odličan niche ima horde očajni kupaca (pod očajne kupce smatram kupce koje jako svrbi da izvuku kreditnu karticu i kupe proizvod) i jako malo konkurencije. Takav niche je gotovo nemoguće naći danas i ako ga uspijete pronaći, možete se smatrati dobitnikom jackpota.
Ova faza je krucialna jer zadnja stvar koju želite da vam se dogodi je da uložite puno vremena i truda u izradu web stranice samo da konstatirate par mjeseci kasnije kako ste izabrali niche sa prejakom konkurencijom ili premalo zainteresiranih kupaca.
Za našu metodu, dovoljno je pronaći dobar niche koji ima:
Za totalne početnike ovo sve nema puno smisla, no bez brige, objasnit ću. Za početa, moramo naučiti...
Kako generirati ideje za niche
Metoda je uistinu mnogo, pa ću se ovdje držati nekih provjerenih i jednostavnih. U ovoj fazi cilj nam je samo pronaći niche koji ima dosta potencijala za monetizaciju što znači puno potencijalnih kupaca koji će lako razriješiti kesu ^^
Amazon metoda
Ovo je dobra metoda ukoliko želite prodavati opipljive proizvode kao affiliate (prodaja za proviziju). Ukucajte u Google 'amazon hot new releases' ili jednostavno c/p ovaj url:
http://www.amazon.com/gp/new-releases.
Sad smo na Amazonovoj stranici gdje su prikazani svi novi proizvodi koji se dobro prodaju. Tu se mogu pronaći potencijalni budući best selleri i dobra stvar je što, s obzirom da su novi proizvodi, vjerojatno nemaju tako jaku affiliate konurenciju na tražilicama.
Više manje bilo koji proizvod iz top 10 bi vjerojatno bio dobra ideja za niche, ali mi želimo biti sigurni kako je naš niche popularan i ima mnogo zainteresiranih kupaca. Stoga idemo pronjuškati malo dublje kroz razne kategorije proizvoda. Trebaju nam proizvodi sa što više korisničkih recenzija i što boljim ocjenama. Za primjer ovog tutoriala, kliknuo sam na kategoriju 'Home Improvement'. Na prvom mjestu (u trenutku izrade ovog tutoriala) imamo:
[attachment=240]
Prosječna ocjena je jako dobra, ali možda možemo pronaći proizvod sa malo više recenzija (iako 11 za novi proizvod nije loš broj). Idemo još malo prokopati, recimo pod kategoriju 'Camera & Photo'. Na 4. mjestu imamo Bushnell 8x21mm Powerview Compact Binocular:
[attachment=241]
Ovaj proizvod ima vrlo dobre ocjene i što je još važnije – 152 recenzije korisnika. Na Amazonu je u prodaji o 3. Listopada što znači da je nov proizvod i ovo je jako dobar kandidat. Cijena je dosta niska, idealno bi bilo da je proizvod iznad $100 (jer Amazon daje relativno niske provizije, u prosjeku ja dobivam oko 7%), ali to opet znači da će biti više prodaja.
Mogli bi nastaviti našu potragu i pronaći još bolje proizvode ali ovo je za sada dovoljno da shvatite princip ove metode. Znači:
Mala modifikacija ove metode bi bila da odemo na Amazon Best Sellers (tab pri vrhu, pokraj Hot New Releases) gdje možemo vidjeti proizvode koji se najbolje prodaju po kategorijama. Prednost ove metode je što već imamo sigurne pobjednike i znamo sigurno koji su proizvodi popularni i samim time imamo ideje za dobar niche. Loša strana je činjenica da su ovi proizvodi već naciljani od strane konkurencije jer su dugo na tržištu i samim time im je životni vijek kraći od novih proizvoda. Bez obzira, ovo je dobra metoda jer vam može dati dobre ideje za niche u smislu kategorija proizvoda i vrijedi uložiti vremena i sve dobro proanalizirati.
eBay metoda
Ovo je odlična metoda za pronalaženje vrlo malih nichea i nije toliko 'isfurana' kao Amazon metoda, bar koliko je meni poznato. Prednost ove metode je što ćete pronaći veliki broj pod nichea za rabljene proizvode. Postoji jako puno 'used', 'cheap', 'sale', 'on sale' itd. niche koji mogu biti jako profitabilni i ova metoda je odlična za generiranje istih.
U Google ukucamo 'ebay pulse' ili c/p URL: http://pulse.ebay.com/.
Ovdje možemo vidjeti dnevne trendove na eBayu, koji proizvodi su traženi, tj. na koje proizvode se stavlja najviše bidova. Sada moramo suziti pretraživanje štp je više moguće, želimo vrlo ciljani, uski niche, npr. Camera & Photo -> Lenses & Filters -> Lenses.
Odaberemo 'Acutions Only' i tražimo proizvode sa što više bidova (to nam je jasni indikator koliko je pojedini proizvod tražen). Primjerice, pronašao sam:
[attachment=242]
Nikon 300mm lens ima 32 bida što je solidan pokazatelj kako je ovo tražen ovaj proizvod i dobar je kandidat za niche.
Sve iznad 10 bidova je dobro, dok je kao i kod Amazona poželjno je da cijena bude iznad $100 ili što bliže.
Wikipedia metoda
Ova metoda je odlična za pronalaženje niche vezanih za zdravlje, tzv. health niches koje su vrlo profitabline s obzirom da su kupci očajni, obično imaju neki problem koji žele što prije riješiti i spremni su istresti dosta novaca ako im ponudite brzo rješenje. A što ima bolje od toga da pomognete ljudima riješiti ozbiljni problem i pri tome zaradite dobre novce?
Metoda je zapravo vrlo jednostavna i vrlo brzo ćete dobiti pregršt ideja za niche, jedini nedostatak joj je nemogućnost određivanja 'popularnosti' niche (ne postoje indikatori kao što su broj recenzija, ocjene, bidovi i sl. kao u prethodnim metodamam no za to imamo analizu KW (o tome vrlo skoro).
Otvorimo početnu stranicu Wikipedia.org i utipkamo npr. 'list of diseases'. Ovo je vjerojatno nešto najopćenitije što smo moglu ubaciti, ali poslužit će. Sad smo dobili listu raznih bolesti kao što su autoimmune diseases, cancers, endocrine diseases itd. Ako kliknemo na 'List of autoimmune diseases' dobit ćemo još jednu dugačku listu bolesti. Već tu imamo skoro 100 ideja za niche.
Idemo probati još malo suziti pretraživanje i izabrati 'Addison's Disease'. Zgodna stvar kod Wikipedie je što svaki članak ima Contents box i tu možemo dobiti još barem desetak ideja za neki vrlo mali niche ili ideje za teme članaka kojima ćemo popunjavati našu web stranicu.
Ovo su tri vrlo jednostavne metode koje ne oduzimaju puno vremena a mogu vam pomoći u potrazi za dobrim nichevima (hm, ne mogu se odlučiti da li je niche muškog ili ženskog roda, help?).
OK, sada moramo od naših niche ideja generirati keyworde. Kako se u ovoj metodi koncentriramo na organic traffic i rangiranje na tražilicama, moramo znati koje ključne riječi (keywords ili KW u nastavku) ljudi koriste da bi pronašli ono što ih zanima.
Analiza ključnih riječi
Osobno koristim uglavnom najjednostavniju i besplatnu metodu koja ponekad nije baš najpreciznija, ali nama je dovoljno da znamo okvirne brojeve mjesečnih pretraživanja za pojedini KW. Alat koji ćemo koristiti je Google AdWords: Keyword Tool (GKWT): https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal
Prije nego što počnemo analizirati KW, moramo podesiti neke opcije:
• Chekirati kvačicu na 'Only show ideas closely related to my search terms'
• Pod 'Advanced options and Filters' odabrati 'All Countries' (osim ako niche nije vezan striktno za pojedinu zemlju) i 'English' (jezik)
• Kod 'Match types' (na lijevom sidebaru) checkiramo 'Exact' jer želimo vidjeti koliko ljudi pretražuje baš taj KW. Broad označava razne kombinacije u kojima se taj KW javlja.
Kada smo sve podesili, pogledamo listu niche ideja koju smo složili u prvoj fazi i krenemo sa analizom KW. Prvi proizvod koji smo našli je bio Rockwell RK3440K VersaCut Circular Saw 4.0 Amp. C/p u GKWT i pritisnemo search da vidimo koliko puta se pretražuje taj KW na mjesečnoj razini.
Najvjerojatnije će vam izbaciti '-' kao rezultat što znači da je broj pretraživanja toliko mali da GKWT ne može dati rezultate, što je i razumljivo s obzirom da smo unijeli jako dugačak KW. Ako probamo unijeti samo Rockwell RK3440K izbacit će nam manje od 10 mjesečnih pretraživanja. Ovo nije rezultat vrijedan ulaganja u web stranicu, očito je da sam proizvod nije toliko tražen.
No možemo probati istražiti malo šire, recimo ako ubacimo 'Circular Saw', vidjet ćemo da je za ovaj KW već ima veliki broj mjesečnih pretraživanja, konkretno meni pokazuje 14 800 mjesečnih pretraživanja, što je jako puno.
Inače, bitno je shvatiti da su ovo okvirne pretpostavke mjesečnih pretraživanja i to ne znači da ćete ako rangirate prvi za taj KW imati 14 800 pretraživanja. Iz mog iskustva bično prva pozicija dobije oko 40% ukupnog mjesečnog pretraživanja, neki čak spominju 20% do 30%. Tako da koristite GKWT podatke samokao smjernicu.
Buying keywords
Na prvi pogled, ovo je fenomenalan KW, no moramo uzeti u obzir da svaki KW sa toliko pretraživanja ima vjerojatno vrlo jaku konkurenciju (što ćemo uskoro provjeriti). Druga, ovakav keyword je dosta širok, neodređen. Kada netko ukuca 'circular saw' u Google ne mora nužno biti zainteresiran za kupnju. Možda ga zanima nešto općenito o cirkularnim pilama, možda samo želi suporediti neke brandove, naučiti kako se koriste...može biti stotinu razloga zašto bi netko utipkao taj KW u tražilicu.
Nama bi bilo idealno pronaći 'buying keyword', dakle KW koji bi netko utipkao u tražilicu jer želi nešto kupiti. U ovom slučaju, ako pogledamo malo pod 'keyword ideas' koje nam je GKWT ponudio, možemo vidjeti da 'circular saw reviews' ima 1900 pretraživnja mjesečno. Ovo je odličan KW, jer netko tko traži recenzije za cirkularne pile vrlo vjerojatno si i želi 'ubosti' neku 'cirkularku'.
Općenito, kada tražite KW nastojte ciljati buying fraze. Buying KW obično ima u sebi:
• Buy
• For sale / sale
• Best price
• Cheap
• Low price
• Where to buy
• Discount
• Price comparison
• Buy online
• Bargain
• Deals
• Reviews, itd.
Još jedan jednostavan način za provjeru isplativih keyworda je da kliknete na KW u GKWT i pogledate koliko se reklama pojavljuje iznad i pored rezultata pretraživanja. Ukoliko je prikazano puno AdWords reklama, taj KW očito ima veliku potražnju i isplativ je.
I na kraju, ponekad jednostavno morate upotrijebiti zdravi razum i zaključiti da li KW ima monetizacijski potencijal. Ponekad ćete pronaći KW koji nije eksplicitno 'buying' i za koji se možda neće prikazivati veliki broj reklama na rezultatima pretraživanja, no logika će vam naložiti da se taj KW ipak može dobro monetizirati. Primjerice KW koji sadrže 'how to', 'guide to', 'get rid of', 'remedies', 'how to cure' i sl., dakle osoba koja unosti takve KW traži rješenje nekog problema i vjerojatno je spremna platiti za proivod koji će još tu pružiti na brz i jednostavan način.
S ovom metodome možete vrlo jednostavno i brzo složiti liste KW koje ćete kasnije koristiti za kreiranje sadržaja, članaka, SEO itd. No prije toga moramo napraviti posljednji korak u ovoj pripremnoj fazi, a to je...
Analiza konkurencije
Osobno ovaj dio u poptunosti automatiziram (postavit ću na kraju listu svih softvera koje koristim za ovu metodu), no za ovaj tutorial objasnit ću kako se to može napraviti ručno.
Nikako ne preporučam preskakanje ovog dijela jer se vrlo lako može dogoditi da pronađete fenomenalne KW sa hrpom pretraživanja, popularne proizvode za koje se kupci tuku, uletite u taj niche, napravite super sajt sa fenomenalnim sadržajem i onda nakon mjesec, dva shvatite da nikada nećete ni primirisati prvoj stranici rezultata pretraživanja jer je konkurencija prejaka.
Ova 'ručna' metoda analize konkurencije guta jako puno vremena ukoliko se analizira veliki broj ključnih riječi. Osim toga, potrebno je i ponešto iskustva da se procijeni koliko je konkurencija jaka i da li se isplati ulaziti u niche.
Za ovu 'bum' metodu preporučam da si instalirate SEO Quake plugin ukoliko koristite Firefox (ako ne koristite, pa.. snađite se ) koji generira podatke o web stranicama koje se pojave na rezultatima pretraživanja. Između ostalog, pokazuje broj backlinkova, indeksiranih stranica, starost domene i PR.
Samo o ovome bi se mogla napisati cijela knjižurina, pa ću nastojati pojednostaviti analizu konkurencije što je više moguće.
Prvo što je bitno napomenuti je da analiziramo samo prvih 10 rezultata pretraživanja, dakle prva stranica. Neki spominju ukupan broj rezultata za KW isl., ali to mi nema smisla. Nama je cilj top pozicija na rezultatima pretraživanja (search engine result page, nadalje SERP). Prema tome jedina konkurencija koju trebamo analizirati je top 10. Ako nju ne možemo pobjediti, nemamo što previše raditi s tim KW.
Kako prepoznati slabu konkurenciju? Slaba konkurencija su web stranice koje imaju:
• relativno nove domene (ne starije od 3 godine).
• mali broj linkova ili linkove slabe kvalitete
• mali PR (nije presudno ali pomaže)
• mali broj indeksiranih stranica
• loše optimiziran on-page SEO (nemaju KW u URL-u, title tagovima, header, desc.)
• općenito, konkurencija je dosta slaba ako su u top rezultatima forumi, YouTube (postoje izuzetci), Amazon i slični sajtovi ako se radi o 'buying KW' verzijama kategorija proizvoda itd.
Ima tu još puno izuzetaka i caka, najgore je što ćete ukoliko ovo radite ručno, potrošit jako puno vremena. Inače ja koristim Market Samurai koji mi automatski napravi analizu, dovoljno je c/p KW i nakon par klikova i nekoliko sekdundi on mi ponudi kompletnu analizu top 10 konkurencije za taj KW.
No ne namjeravam ovdje promovirati MS, ovo je ipak tutorial za početnike koji vjerojatno nemaju puno novaca za ulaganje. Ova ručna metoda nije nešto čega se treba bojati, jednostavno zahtjeva malo vremena da se ispraksirate, kanije ide vrlo brzo a s vremenom ćete dio zarade moći uložiti u alate.
Uglavnom, cilj nam je složiti KW listu sa glavnim KW koji će nam biti u nazivu domene i barem 10 KW (toplo preporučam i više, bliže 30 KW). Primjerice, glavni KW može biti 'circular saw reviews' a ostali KW mogu biti nazivi pojedinih proizvoda – 'Skil 5480-01 Circular Saw Kit', 'Milwaukee 6390-21 Circular Saw', 'DEWALT Bare-Tool DC390B Circular Saw' itd.
Ili drudi primjer, glavni KW nam je 'psoriasis skin disease', a pomoćni KW su 'psoriasis diagnosis', 'natural remedies for psoriasis', 'psoriasis symptoms' itd.
Za svaki KW ćemo napisati članak, s time da čemo članak za glavni KW staviti na homepage, a ostale ćemo objavljivati kao postove ili obične pages.
OK, prva faza je gotova, naučili smo kako pronaći dobar niche i keyworde. Sada je vrijeme da počnemo graditi website preko kojega ćemo promovirati proizvode.
Optimizacija web stranice i kreiranje sadržaja
Kada smo obavili analizu KW i konkurencije i odlučili se koji niche napadamo, potrebno je zakupiti domeni, hosting i instalirati WP. Neću objašnjavati kako se sve navedeno radi jer nije koplicirano i svaki hosting provider ima jasne tutoriale.
Napomenut ću samo neke bitnije stvari:
Kada je Wordpress instaliran, prvo što ćemo napraviti je pobrisati sve pre-made sadržaje: postove, linkove, pages itd. Nakon toga, instalirat ćemo plug-ine koji će nam pomoći u zaštiti i optimizaciji web stranice. S vremenom ćete si formirati svoju plug-in listu prema osobnim preferencam, a do tada se možete poslužiti listom onih koje redovito koristim na više-manje svim svojim web stranicama:
Početnici se često lako ulove u zamku instaliranja velikog proja plug-ina no oni često samo usporavaju očitavanje web stranice i za ovakav tip webs tranica, usitinu nije potreban veliki broj. Držite se osnova i ne pretjerujte.
OK, sada treba podesiti neke postavke pa idemo na 'Settings' i onda redom:
General Settings
Site Title: ovdje ćemo staviti naš glavni KW i to velikim slovima sve – kada se u razultatima pretraga pojavi vaša stranica, lakše će upasti u oko vaša web stranica (neki se ne slažu s ovime, moja iskustva pokazuju malo veći CTR, a svaka sitnica pomaže), npr. glavni KW nam je 'psoriasis skin disease', u site title pišemo: PSORIASIS SKIN DISEASE. Druga varijanta je dodavanje još nekih riječi koje u kombinaciji sa glavnim KW čine izvedenice glavnog KW. Recimo da smo u KW analizi naišli na fraze 'psoriasis remedies', psoriasis skin disease diagnosis', 'psoriasis symptoms'; u site title možemo staviti: PSORIASIS SKIN DISEASE | SYMPTOMS | DIAGNOSIS | REMEDIES.
Tagline: ovo nije toliko presudno za SEO, možete staviti neku kratku poruku koja opisuje tematiku ili cilj vaše web stranice, npr. 'Helping you find solutions for psoriasis skin disease'. OK, nije fenomenala primjer, možete i nešto bolje smisliti
Ostalo sve možete ostaviti kako je, idemo dalje.
Reading Settings
Front page displays: ukoliko ćete raditi članak za glavni KW i želite ga postaviti na home page, odaberite opciju 'A static page' i odaberite taj članak na drop menu ispod. Ukoliko želite imati klasični blog prikaz, odaberite opciju 'Your latest posts'.
Blog pages show at most: ovo vam igra ukoliko ste gore izabrali 'Your latest posts opciju'. Možete ostaviti da se prikazuje 10 postova, ne treba više od 20.
Common settings
Kako želimo imati web stranicu optimiziranu za tražilice, cilj nam je da nam se KW koje ciljamo između ostaloga prikazuju i u URL-u. Nikako ne želimo da nam URL izgleda ovako: http://psoriasisskindisease.com/?p=234.
Stoga ćemo odabrati opciju 'Custom Structure' i upisati: /%postname%/.
Ova opcija omogućava da nam se u URL-u pojavi naziv članka/posta/stranice, npr.: http://psoriasisskindisease.com/psoriasis-remedies/.
Isto tako ne zaboravite podesiti plug-ine koje ste instalirali. Ovdje ću opisati samo što treba napraviti na All in One SEO, ostale ne morate ništa posebno 'tvikati'.
All in One SEO
Prvo i osnovno, kliknite na 'Enabled' pod 'Plugin Status'.
Home title: isto kao i pod 'general settings'.
Home Description: napišite nešto općenito svojoj web stranici s time da uključite što više KW, recimo: 'Psoriasis skin disease blog will give you comprehensive articles about psoriasis symptoms, psoriasis treatment, psoriasis remedies ... '' itd.
Home Keywords: ovdje ubacite sve KW sa vaše liste koju ste sastavili u fazi KW analize.
Sve ostalo možete ostaviti na deafault postavkama.
Prije nego što krenemo sa kreiranjem sadržaja, valja nešto reći i o izgledu web stranice. Pretpostavljam da većina onih koji će se upustiti u ovo nemaju solidan budžet za investiranje pa je šansa da kupe neki premium Wordpress theme mala. Možete pronaći dosta free tema koje će vam poslužiti za početak (pro tip: ukucajte 'wp free themes' u Google), no toplo preporučam kada neki ozbiljniji novci počnu pristizati da si kupite premium domenu i malo ju modificirate da vam web stranica izlgeda što više unique. Čuo sam da Google sve više pažnje posvećuje i izgledu web stranice i počinje penalizirati očite MFA (made for AdSense) i affilitate web stranice.
Neću ovdje previše ići u širinu, ako ste tek počeli s ovime, ne morate previše brinuti dok su vam web stranice još malecke, ali ako se želite dodatno informirati o ovoj temi, Dr Bomestar je napravi odličan thread pa bacite pogled: https://internetzarada.org/google-panda-kroz-slike-infografika-t-5623.html
Uglavnom, najbitnije je da vaša web stranica bude finkcionalna, preglenda i što jednostavnija. Za početak će biti dovoljno da ne ubacujete previše grafičkih elemenata, ako ne znate napraviti custom header, samo stavite tekst, u desni sidebar postavite widget 'Categories', 'Recent posts' i 'Pages'. Ako tema podržava opciju 'Search' postavite i to da korisnici mogu lakše pronaći sadržaj koji ih zanima.
Kreiranje sadržaja
Postoji ona odvratno izlizana uzrečica 'Content is the king' kojom se svi internet marketeri razbacuju no ona više ne vrijedit. Nakon Panda updatea, više nije dovljno nabacati što više bilo kakvog sadržaja i očekivati dobre SERP pozicije.
Sadržaj mora biti koristan, originalan i smislen. Uvijek razmišljajte o tome da vašeim posjetiteljima ponudite što više korisnih, zanimljivih i relevantnih informacija koje će im uistinu pomoći riješiti problem, dilemu ili što već imaju.
Google više nego ikada promatra ponašanje posjetitelja web stranice. Ako se posjetitelji kratko zadržavaju na web stranici ili odlaze s nje bez da dalje pregledaju ostali stranice unutar web sitea, Google dobije jasnu poruku da je taj web site loš i daje mu loše pozicije.
Formula je jednostavna, usrećite svoje posjetitelje i usrećit ćete Google koji će vas nagraditi sa dobrim SERP pozicijama. Dakle...
'Quality content is the king.'
Moja preporuka je da se što bolje informirate o tematici vaše web stranice, posjetite Wikipediu, konkurentske web stranice, E-zine articles i sl. Uzmite si par sati i pročitajte što više tekstova o temi kojoj ćete pisati. Veliki plus za vas je ako ste se odlučili za niche koji vas uistinu zanima ili već znate puno o temi (naravno, nije nužno). To će vam omogućiti da kreirate kvalitetan i zanimljiv sadržaj i samim time usrećite svoje posjetitelje.
Isto tako, preporčljivo je da što češće objavljujete svježi sadržaj, Google voli redovito update-ane webs tranice jer mu je to jasni signal da se kontinuirano radi na web stranici. Bar jedan novi članak dnevno je idealno, ako ne možete tako brzo stvarati novi sadržaj, nastojte bar jednom tjedno objaviti novi članak na web stranici. Samo uvijek imajte na umu da je kvaliteta najbitnija. Bolje objaviti jedan kvalitetni članak od 1000+ riječi nego svaki dan bezvezno rewrite-tani članak od 400 riječi.
Kad smo već kod word counta, do sada je bio neki generalni konsenzus kako su idelani članci od 400 – 500 riječi. Zaboravite na to i nastojte napucati članke sa što više informacija, samo upamtite da to uistinu bude kvalitetno, smisleno i relevantno. Ako vam ikada zatreba inspiracija, odete na Wikipediu i pogledate si kako oni to rješavaju.
Ugrubo, članke za mini niche stranice bih mogao podjeliti na 2 tipa: general articles i review articles. General articles su članci koji daju općenite informacije o nekoj temi. Review articles su naravno recenzije nekog proizvoda i njih ćete najviše pisati ako se odlučite promovirati opipljive proizvode sa primjerice Amazona.
General articles
Ovdje se uistinu svašta može napisati tako da mi je teško navesti sve konkretne primjere jer dosta toga ovisi o temi/niche/KW koje ste odabrali. No navest ću neki mini guide za pisanje članka, možda pomogne.
Kada si odaberete KW za koji ćete pisati članak, ukucajte taj KW u Google i pronađite 2-3 članka koji govore o toj temi. Pročitatajte svaki članak i izvucite 3-4 (ili više ako ih uspijete pronaći) ključne točke iz svakoga. Za svaku ključnu točku izvucite još nekoliko ključnih rečenica kojima ćete ih poduprijeti. Ako naiđete na bilo kakav primjer, takođe ga zabilježite.
Kada ste gotovi sa fazom istraživanja, možete početi pisati članak. U prvom odlomku objasnite ukratko o čemu ćete pisati i iznesete ključne točke. U drugom odlomku iznesete prvu točku i opišete ju uz pomoć onih ključnih rečenica koje ste izvukli u analizi. Zatvorite odlomak sa nekakvim zaključkom i najavite sljedeću točku. Tako odradite za svaku ključnu točku i zaključite članak za završnim odlomkom gdje još sumirate sve ključne točke koje ste opisali i izvedete nekakav generalni zaključak.
OK, ovo su neke najopćenitije smjernice za pisanje članka. Ne morate ih se držati doslovno, ne mora za svaku ključnu točku biti jedan odlomak. Nekada neće moći pronaći dovoljno ključnih točaka, pa ćete morati improvizirati sa primjerima i sl.
Ukoliko nemate iskustva sa pisanjem članak, ne brinite. Doći će sve sa vježbom i vremenom, vidjet ćete kako to drugi rade i s vremenom razviti vlastiti stil. Naravno, ako imate novaca, uvijek možete oursourcati content creation, ali to je tema za neku drugu prigodu.
Review articles
Pisanje recenzija počinjemo također sa istraživanjem. Ako primjerice pišemo recenziju za proizvod sa Amazon.com, naravno otvorit ćemo stranicu sa tim proizvodom. Također možemo ukucati u Google 'IME PROIZVODA review' i vidjeti kako su drugi napisali recenzije. Amazon za većinu proizvoda ima cutomer reviews tako da i njih možemo pregledati.
Sada otvorimo notepad i c/p sve što bitno što nađemo: specifikacije proizvoda, instalacija, korištenje, dobre strane, loše strane, cijena, popusti itd. Pri tome pazimo da sve te informacije i sortiramo. Primjerice ja često kada pišem review imam već unaprijed zadane podnaslove (ovisno o proizvodu) koje ću koristiti kao što su:
• Product features
• Installation
• Safety
• Discounts & best deals
• Pros & cons
• What other customers say about...itd.
Kada prikupimo dovoljno informacija, krećemo sa pisanjem recenzije. Otvorimo recenziju sa uvodnim odlomkom gdje kažemo nešto općenito o proizvodu, nastavim sa osnovnim specifikacijama proizvoda, zatim opišemo neke ključne osobine proizvoda, sastavimo listu prednosti i nedostataka, navedemo gdje kupiti proizvod po najnižim cijenama i sve to sumiramo u završnom članku.
Što se affiliate linkova tiče, obično stavim jedan iza prvog odlomka, jedan u image koji umetnem odmah lijevo od prvog odlomka, jedan u odlomku o cijenama i jedan nakon zadnjeg odlomka i naravno u bilo koji image koji sam eventualno umetuon kroz recenziju. Posjetitelji inače jako vole klikati na sličke tako da uvijek stavite affiliate link u svaki image.
Otprilike bi to ovako izgledalo:
[attachment=243]
Inače slike se mogu uzeti sa Amazona, jednostavno napravite screen shot, i u Paintu izrežete dio koji želite umetnuti u tekst. Ova mi je metoda draža od uobičajene 'right click + save image' jer sami možete odrediti što će sve image obuhvaćati i na neki način stvarati svoj originalni image što je opet plus u smislu original contenta.
Što se anchor teksta za affiliate linkove tiče, slobodno stavite neku agresivniju poruku. Iz mog iskustva mogu reći da Ameri vole kad im se točno kaže što trebaju napraviti, tako da se ne ustručavajte umetnuti 'CLICK HERE', 'click on this link', 'follow this link' i slično u anchor tekst. Isto tako ne ustručavajte se povećati ih, boldati i podvući. Primjer:
Click Here to Buy <Product Name> today!
Također, nije zgorega umetnuti negdje u tekstu link na home page proizvođača tog proizvoda. Google generalno voli linkove prema high authority stranicama, tako da vam ovo sigurno ne može štetiti.
Opzimizacija članaka za tražilice
Osim što moramo paziti da članci budu kvalitetni za ljudske posjetitelje, moramo ih optimizirati i za tražilice. Cilje nam je da svaki članak rangira što bolje za KW koji smo mu odredili. Da bi si povećali šanse, moramo paziti na neke ključne elemente:
Također, svaki puta kada kreirate novi post ili page,ne zaboravite popuniti All in One SEO Pack opcije pri dnu. Dolje je primjer kako bi to izgledalo za KW 'psoriasis skin disease':
[attachment=244]
OK, pokrili smo osnove kreiranja sadržaja i optimizacije web stranice za tražilice, sada idemo na zadnji dio ovog tutoriala (yep, još malo pa gotovo)...
Link building
Možete web stranicu napucati sa hrpom ultra-mega-super zanimljivim i korisnim sadržajem, interlinkati članke bolje od Wikipedie, srediti kristalno jasnu navigaciju...ako aktivno ne gradite backlinkove bankrotirat ćete prije nego što izgovorite googlemenevoliiakoradimsveštomikažedaradim.
Googlove priče kako će ljudi sami od sebe linkati na vaš website ako imate kvalitetan sadržaj i lijepu temu puše još samo klinci u vrtiću. Postoje izuzetci naravno i oni se uglavnom odnose na web stranice vezane za mindless fun niches. Vjerojatnost da će netko sam od sebe linkati na vašu recenziju o cirkularnim pilama ili članak o tome kako izliječiti psorijazu prirodnim putem je minimalna, bez obzira kako kvalitetni ti članci bili.
Linkbuilding može biti jako težak posao ako ste odabrali težak niche i sve radite ručno. Ako ste dobro odradili istraživanje niche i KW, uvelike ste si olakšali ovaj dio jer ćete moći dobro rangirati sa relativno malim brojem kvalitetnih linkova.
Kao i uvijek, naglasak je na kvaliteti. Backlink je backlink i ako ga možete dobiti, učinite to. No uvijek nastojte ciljati na kvalitetne linkove, osobito ako sve radite ručno. Kvalitetan backlink bi bio backlink koji dolazi sa:
• web stranice iz vaše niche sa relevantnim sadržajem
• stranice koja već ima veliki broj kvalitetnih backlinkova i visok PR
• stranice gdje je backlink smješten unutar teksta, tzv. contextua link (daleko više vrijedi link u tekstu nego link u sidebaru ili footeru web stranice)
• stranice koja nema puno odlaznih linkova
• dofollow linkovi (oko ovoga se lome koplja, po meni i nofollow linkovi imaju SEO vrijednost, ali uvijek nastojte ciljati dofollow linkove)
Imaš još cijeli niz faktora, no ovo su neki bitniji.
Što se samih link building metoda tiče, ovdje ćemo navesti samo neke jer ih uistinu postoji mali milijun i nema smisla sve ih nabrajati ovdje. Toplo preporučam da ukoliko ćete u početku sve ručno odrađivati u početku, prve novce koje zaradite uložite u alate za link building koje automatiziraju dosta toga i uvelike olakšavaju cijeli posao. To što automatiziraju ne znači da samo kliknete gumbić i oni sve odrade, naprotiv, treba dosta znanja i posla da se sve podesi, ali opet uštede jako puno vremena i isplati se uložiti u njih.
Kako je cijenjeni Dr Bomestar već prije sastavio vrlo kvalitetne o svim važnijim link building metodama, ovdje ću dati samo kratke opise ili koknretne savjete a za detaljne informacije možete pratiti linkove.
Blog commenting
Vjerojatno najjednostavnije metoda iako zahtjeva dosta truda da se dobro odradi. Izbjegavajte 'herp derp' komentare tipa 'Wow, cool blog, keep up the good work.' i slično. Nastojte ostaviti kvalitetan komentar koji ima smisla i vezan je za tekst.
Što se nachor teksta tiče, nekad će vam proći da stavite KW, no većina blogova baš ne gleda blagonaklono na to pa je sigurnije staviti neko ime. Jednostavno ćete morati isprobavati što funkcionira.
Da biste pronašli blogove iz svoje niche, možete se poslužiti footprintima, evo par primjera:
Keyword ‘’powered by wordpress’’
Keyword + ‘’do follow’’ blogs
Keyword ‘’notify me of follow-up comments’’
‘’responses to’’ ‘’leave a reply’’ ‘’name (required)’’ keyword
Keyword ‘’top commenter’’
Za više informacija: https://internetzarada.org/link-building-blog-komentiranjem-t-404.html
Guest blog posting
Ovo je metoda koja se možda najviše isplati ukoliko sve radite ručno, pod uvjetom da pronađete hohg authority blogove iz vaše niche. Dakle, poanta je pronaći blog koji dopušta da guest posting, kontaktirate administratora i pitate ga da li bi zainteresiran napišete članak koji bi objavio (neki blogovi već imaju obrasce za guest posting) i raspitate se o pravilima. Nakon toga napišete kvalitetan članak i ako ste sve dobro obavili, admin će objaviti vaš članak i vi dobijete link. Najveći problem u ovoj metodi je pronaći dobre blogove koji dopuštaju guest posting – no ako to uspijete, dobili ste jako kvalitetan link (contextual link + relevantna web stranica + potencijalno direct traffic).
Forum backlinks
Još jedna jednostavna metoda – kreirajte profil na forumu, i počnite postati ili čak otvorite novi thread. Nakon nekoliko dana vratite se u profile control panel i pod opciju 'Your homepage' ili nešto tako i c/p URL svoje web stranice – prvi backlink. Nakon dan-dva, vratite se opet u cpanel i napravite si forum signature koji će zapravo biti link na vaš sajt (sada svaki post koji ste napravili ima backlink na vaš site u potpisu). Sad tu sve ovisi o forumu i pravilima, neki će dopustiti anchor tekst za link, neki neće, neki dopuštaju signature nakon određenog broja postova a neki uopće ne dopuštaju. Opet, sve je stvar isprobavanja.
U nekim iznimnim situacijama, može vam proći i backlink unutar samog teksta posta, no to zatjeva malo lukaviji pristup jer moderatori često otkriju da se radi i spammanju. Ukoliko se odlučite za ovaj pristup, preporučam da formirate post tako da postavljate pitanje forumskoj zajednici, kao: 'vidio sam nešto zanimljivo na ovom sajtu (vaš backlink) i zanima me što vi mislite o tome'. Naravno ne tako blesavo, ubacite malo neki back story, finesu, zapakirajte to da ne bude preočito što radite.
Za više informacija: https://internetzarada.org/link-building-forumima-t-187.html
Article directories
Princip je jednostavan, napišete članak i prijavite ga na article direktorije. Pri tom umetnete link na svoj website i ako direktorij odobri članak, yaaay , dobili ste backlink. Ako ovo radite ručno, preporučam da ciljate samo jake article direktorije. Isto tako, obavezno pročitajte pravila svakog direktorija da provjerite da li dozvoljavaju link unutar teksta ili samo u resource box, da li dozvoljavaju duplicate content itd.
Za više informacija: https://internetzarada.org/link-building-article-ovima-t-185.html
Social bookmarking
Odlična metoda ako imate specijalizirani softver koji automatizira, jer možete napraviti čuda ako znate što i kako. Ukoliko radite sve ručno, usredotočite se na najjače bookarking stranice:
http://technorati.com/
http://delicious.com/
http://digg.com/
http://www.reddit.com/
http://www.stumbleupon.com/
http://connotea.org/
http://current.com/
http://www.jumptags.com/
http://www.newsvine.com/
http://www.metafilter.com/
http://www.diigo.com/
http://slashdot.org/
http://www.bibsonomy.org/
http://www.folkd.com/
Par prijedloga kada bookmarkirate:
Web 2.0
Primjeri Web 2.0 su društvene mreže, besplatni blogovi, wiki stranice, web stranice za dijeljenje besplatnog sadržaja itd. Veliki broj web 2.0 stranica ime nofollow linkove, no svejedno se na nekima isplati graditi backlinkove. Iako je vrijednost nekih sajtova pala u očima Googlea, ovo je još uvijek dobra metoda ako imate linkbuilding alate, osobito ako koristite neke napredne tehnike koje ću opisati u drugo threadu.
Za više informacija: https://internetzarada.org/seo-tj-link-building-putem-web-social-siteova-t-180.html
Osim ovih možete još razmotriti sljedeće linkbuilding metode:
Web directories
https://internetzarada.org/link-building-direktorijima-t-190.html
CSS galleries
https://internetzarada.org/link-building-css-galerijama-t-406.html
RSS feeds
https://internetzarada.org/link-building-rss-feedovima-t-181.html
Press releases
https://internetzarada.org/link-building-press-releasevima-knjiga-i-resursi-t-178.html
Monezitacija web stranice
Potoji mnogo načina da zaradite od niche web stranica, od umetanja affiliate linkova ili kontekstualnih oglasa u sadržaj do direktnog kontaktiranja potencijalnih oglašivača, prodaje linkova ili čitave web stranice. Kako je ovo vodič za početnike, držat ćemo se najjednostavnijih metoda monetizacije.
Kontekstualni oglasi
Vjerojatno najjednostavnija metoda koja zahtjeva najmanje 'mozganja'. Jednostavno se učlanite u neku mrežu kontekstualnih oglasa i umetnete kod svoju web stranicu. Program će se automatski prilagođavati sadržaju vaše web stranice i prikazivati relevantne oglase.
Najpopularniji i daleko najsiplativiji (najbolje plaćeni, najoptimiziraniji, najrelevantniji i sve ostalo naj) oglasi dolaze od Google AdSense programa. Naravno možete probati i sa nekom alternativom, primjerice: AdBrite, Bidvertiser, Chitika itd.
Ono što morate paziti je da poštujete uvjete korištenja pojedine mreže. Ono na što bi ste trebali paziti je da imate što kvalitetnij sadržaj (naravno) i da nastojite uklopiti oglase u svoj sadržaju da izgledaju što prirodnije, a da opet potaknete posjetitelje na klikanje istih i samim time si povećate zaradu.
Ovo je možda jedini zahtjevni dio metode jer neke mreže, primjerice Google AdSense, paze da ne forsirate previše izloženost oglasa na svojoj web stranic tako da morate paziti da ne pretrpate sadržaj sa oglasima već ih postavite na strateški bitne pozicije. Svaki IM-er ima svoju strategiju i vjerujem da ćete sami već pronaći najbolji recept.
Što se optimizacije AdSense oglasa tiče, najbolje rezultate su pokazali tekstualni oglasi formata 336*280 (large rectangle). Boja naslova plava, boja pozadine i okvira bijela, boja teksta i URL-a tamno siva. Pozicija domah ispod samog naslova članka ima najbolji CTR (align: none), zatim iza prvog odlomka (align; left) i ispod zadnjeg odlomka, dakle na kraju članka (align: none).
Ovo su neka moja iskustva i naravno, sve ovisi o bojama i rasporedu sadržaja vaše web stranice. Vjerujem da ćete s vremenom pronaći postavke koje vam bolje odgovaraju, bitno je samo da kada počnete dobivati solidnu posjetu testirate s raznim postavkama i otkrijete što vam najviše odgovara.
Affiliate prodaja
Ili prodaja na proviziju, uz kontekstualne oglase najpopularnija metoda monetizacije. Zahtjeva malo više zalaganje jer ćete vrlo često morati raditi soft/hard selling, ovisno o niche ili tipu proizvoda.
Među najpopularnijim affiliate mrežama su Amazon.com i ClickBank. Amazon prodaje opipljive proizvode dok ClickBank uglavnom promovira e-proizvode (software, e-books, video courses, membership websites itd). Tu su također i CPA mreže koje uključuju ponude gdje vam se isplaćuju provizije za tzv. leads, dakle ne morate nekoga nužno nagovoriti da nešto kupi, već je dovoljno da popuni obrazac, unese svoju e-mail adresu ili nešto slično.
Ukoliko se odlučite za promoviranje opipljivih proizvoda, primjerice Amazon.com, najčešće će biti dovoljno napisati tekst u obliku recenzije gdje ćete između ostaloga istaknuti dobre strane proizvoda i na kraju ga 'toplo preporučiti' čitatelju. To bi bio kao neki soft selling oblik promocije. Naravno, potrebno je umetnuti i affiliate linkove u tekst, o tome smo nešto detaljnije pričali u 'Kreiranje sadržaja' ->'Review articles' dijelu tutoriala.
Ukoliko se odlučite promovirati e-proizvode, vrlo vjerojatno ćete morati raditi neke hard selling metode što podrazumjeva identificiranje motivacijski faktora potencijalnog kupca, emocije, što točno želi promijeniti u svom životu i kako mu proizvod koji promovirate može pomoći u tome i još niz faktora. I onda morate sve to ukomponirati u tekst, po mogućnosti stvoriti neku priču, izazvati u korisniku interes i želju da kupi taj proizvod i onda što prije zaključiti posao.
Uistinu je puno faktora koje treba uzeti u obzir u ovoj metodi i s obzirom da nisam vrhunski copywriter, vjerojatno ima članova na ovom forumu koji bi mogli napisati opširne vodiče samo o ovoj temi, no da vas ne obeshrabrim, osobno koristim neke vrlo jednostavne copywriting metode sa solidnim uspjehom tako da ne morate biti top-gun copywriter da bi ste uspješno promovirale ovakve proizvode.
Jedan od tipičnih primjera promotivnog teksta (sale copy) je osobna priča. Dakle, prvo identificirate problem koji posjetitelj vaše web stranice ima, kakve sve frustracije taj problem uzrokuje, kako narušava kvalitetu života i kakve emocije posjetitelj proživljava zbog tog problema. Zatim identificirate načine na kohe bi proizvod koji promovirate mogao pomoći vašem posjetitelju da riješi problem i unaprijedi kvalitetu svog života. I napokon, koji je kranji rezultat tih promjena – divljenje bližnjih, bolja prihvaćenost u društvu, osjećaj ispunjenja itd.
Sada napišete priču u kojoj glavnu ulogu imate vi s time da imate isti problem kao i posjetitelj. Opišete sve neugodnosti i frustracije koje ste proživljavali zbog tog problema i kako ste ga pokušali riješiti na razno razne načine ali bez uspjeha. Zatim opišete kako ste slučajno naišli na proizvod koji je opet kao i mnogi prije njega obećavao puno i vi ste ga, puni skepse, skoro zanemarili ali ste ipak odlučili pokušati zadnji put riješiti problem koji vas toliko muči (btw, to je proizvod koji vi promovirate). Isprva niste vidjeli nikakve rezultate i već ste pomislili kako nema spasa, no ubrzo su se konačno pokazale prve pozitivne promjene i napokon vam se ukazao tračak nade. Zatim opišete kako ste nastavili koristiti taj proizvod i na kraju uspjeli riješiti problem što je rezultiralo povećanjem samopouzdanja, popularnošću u društvu i ostalim dobrim stvarima. I na kraju se onako prijateljski obratite svom čitatelju i ulijete mu nadu kako i za njega/nju ima nade...naravno, ako odmah danas kupi taj proizvod.
OK, copywriting basics iz ptičje...ne, satelitske perspektive. Ali uglavnom shvatili ste poantu. Ovaj pristup se može smatrati neetičnim ukoliko stvarno ne dijelite sudbinu svojih posjetitelja i niste isprobali proizvod. No činjenica je da konkurencije vrlo često koristi ovu metodu i ona ustinu daje dobre rezultate, naravno ako se dobro sve odradi. Na vama je da odlučite da li vam ovako nešto odgovara, ovdje vas ne nagovaram ni na što, samo vam predstavljam razne opcije.
Još bolja metoda, osobito za skupe proizvode gdje je potrebno više uvjeravanja, je skombinirati priču i recenziju proizvoda. Dakle objektivno opišete specifikacije proizvoda, prednosti i mane ali to sve još poduprete emotivnim okidačima, osobnim pristupom, pričom i sl.
Bitno je napomenuti kako affiliate mreže puput ClickBanka i CPA mreže nude daleko bolje provizije ali treba malo više poraditi na pretprodaji i uvjeravanju posjetitelja da im baš to što vi promovirate treba...jako, jako puno. Ovisi isključivo o vama koji vam način više odgovara.
Neki primjeri affiliate/CPA mreža su:
Google Affiliate Network
Pepperjam Network
Commission Junction
LinkShare
ShareASale
Barnes & Noble
Best Buy
Walmart
Target
Sears
E-Junkie
Commission Junction
Plimus
Epic Direct
NeverBlue
Market Leverage
Max Bounty
CX Digital Media
MediaTrust
MediaWhiz
COPEAC
Adknowledge
Convert2Media
DirectLeads
Adperio
PeerFly
Zaključak
Vjerovali ili ne, došli smo do kraja. Ako vam se ovo čini kao puno posla, uzmite u obzir da sam naveo samo osnove, mnogo toga nisam ni spomenuo (moram nešto ostaviti za nove threadove ).
Ovo nije lak posao ako ste početnik i svatko tko vas uvjerava da jest - laže. Potreno je uložiti jako puno vremena i truda, pa i novaca da se počne dobro zarađivati od niche web stranica (opet, moji kriteriji su visoki, ono što je nekome puno meni vjerojatno nije - primjerice dvije tisuće dolara nekome možda predstavlja velik novac, a po meni je to novac dovoljan tek za održavanja hladnog pogona firme i nešto sitno investiranja), ali ako vas to tješi, ja sam počeo s ovim osnovnim metodama a dvije godine kasnije mogu vrlo ugodno živjeti isključivo od toga i imam dosta novaca za investiranje i širenje posla.
Ako već na početku imate novaca za investiranje, onda ste u velikoj prednosti i sve će ići puno jednostavnije i brže.
I to je to mili moji IM-eri, dosta čitanja, ajmo na posao. Novci su svuda oko nas, samo ne treba biti lijen sagnuti se i pokupiti ih.
Blah, koji kliše, pišem već gluposti i bole me prsti od tipkanja...I'm outta here
P.S.
Za one koji imaju početni kapital, evo liste progija koje osobno koristim i, naravno, toplo preporučam:
Marketing Samurai
Bookmarking Demon
Magic Submitter
ScrapeBox
Flexsqueeze WP Theme
The Best Spinner
Zapravo, kad smo već kod toga, da odmah razjasnimo neke stvari – za ovu metodu je:
• Potrebna vaša vlastita web stranica (što podrazumjeva web hosting i domenu)
• Potrebno znanje engleskog jezika
• Potrebno je uložiti vremena i truda
• Potrebno je uložiti ponešto novaca (bar za gore spomenutu domenu i hosting)
• Potrebno je razmišljati unaprijed
• Potrebno je raditi na kvaliteti web stranice
• Potrebno je ponuditi neku vrijednost posjetiteljima web stranice
Jesam li već demotivirao 99% čitatelja? :thumbs_up
Odličo. OK, sad malo 'pozitivnih' stvari. Da bi ste zarađivali pristojne novce sa ovom metodom (pod pristojne novce mislim na neku prosječnu direktorsku plaću u RH) ne morate biti genije. Stvari su vrlo jednostavne i samo morate slijediti neke osnovne smjernice, imati bar malo zdravog razuma i kontinuirano raditi.
Naglasak na kvaliteti
Ova metoda je vrlo popularna među 'bum-marketerima' iz gore navedenih razloga, no stvari se mijenjaju. Google konstantno radi na poboljšanju svojih usluga i šamara brojne niche web stranice niske kvalitete. Više nije dovoljno sklepati web stranicu koja dobro izgleda u očima web tražilica, već je naglasak na iskustvu ljudskih posjetitelja. Iz toga razloga ću često naglašavati važnost kvalitete web stranice, od tekstova, navigacije sve do vizualnog dojma.
Osobno mi se ova metoda sviđa jer osim što je poprilično zabavna (podsjeća me na slaganje Lego kockica koje sam obožavao kao klinjo), najbliže je što možete doći do pasivnih prihoda u ovom poslu. Kažem najbliže jer po meni su 100% pasivni prihodi zabluda u bilo kojem poslu, ali sa niche sajtovima, kad ih jednom dobro rangirate, si možete priuštiti odmor od par tjedana (možda čak i mjesec, dva – ali ne preporučam) i vratite se, a novci će i dalje pristizati.
Ovaj tutorial je dosta pojednostavljen i ne spominje mnoge napredne metode, sitnice i detalje jer poanta je da vam objasni osnovne principe ove metode i predočit konkretne primjere tako da se što prije možete baciti na posao. S vremenom ćete učit nove stvari, rafinirati neke metode i razviti svoj stil.
Pronalaženje niche, generiranje keyworda i analiza konkurencije
Prvo što moramo napraviti je pronaći dobar niche. Odličan niche ima horde očajni kupaca (pod očajne kupce smatram kupce koje jako svrbi da izvuku kreditnu karticu i kupe proizvod) i jako malo konkurencije. Takav niche je gotovo nemoguće naći danas i ako ga uspijete pronaći, možete se smatrati dobitnikom jackpota.
Ova faza je krucialna jer zadnja stvar koju želite da vam se dogodi je da uložite puno vremena i truda u izradu web stranice samo da konstatirate par mjeseci kasnije kako ste izabrali niche sa prejakom konkurencijom ili premalo zainteresiranih kupaca.
Za našu metodu, dovoljno je pronaći dobar niche koji ima:
- Kupce voljne potrošiti novce kako bi zadovoljili svoje želje, potrebe ili riješili probleme.
- Keyworde koji imaju solidna mjesečna pretraživanja na Googleu (sve iznad 1000 pretraživanja je dobreo, iznad 600 je prihvatljivo).
- Relativno slabu konkurenciju u top 10 rezultata pretraživanja za pojedini KW.
Za totalne početnike ovo sve nema puno smisla, no bez brige, objasnit ću. Za početa, moramo naučiti...
Kako generirati ideje za niche
Metoda je uistinu mnogo, pa ću se ovdje držati nekih provjerenih i jednostavnih. U ovoj fazi cilj nam je samo pronaći niche koji ima dosta potencijala za monetizaciju što znači puno potencijalnih kupaca koji će lako razriješiti kesu ^^
Amazon metoda
Ovo je dobra metoda ukoliko želite prodavati opipljive proizvode kao affiliate (prodaja za proviziju). Ukucajte u Google 'amazon hot new releases' ili jednostavno c/p ovaj url:
http://www.amazon.com/gp/new-releases.
Sad smo na Amazonovoj stranici gdje su prikazani svi novi proizvodi koji se dobro prodaju. Tu se mogu pronaći potencijalni budući best selleri i dobra stvar je što, s obzirom da su novi proizvodi, vjerojatno nemaju tako jaku affiliate konurenciju na tražilicama.
Više manje bilo koji proizvod iz top 10 bi vjerojatno bio dobra ideja za niche, ali mi želimo biti sigurni kako je naš niche popularan i ima mnogo zainteresiranih kupaca. Stoga idemo pronjuškati malo dublje kroz razne kategorije proizvoda. Trebaju nam proizvodi sa što više korisničkih recenzija i što boljim ocjenama. Za primjer ovog tutoriala, kliknuo sam na kategoriju 'Home Improvement'. Na prvom mjestu (u trenutku izrade ovog tutoriala) imamo:
[attachment=240]
Prosječna ocjena je jako dobra, ali možda možemo pronaći proizvod sa malo više recenzija (iako 11 za novi proizvod nije loš broj). Idemo još malo prokopati, recimo pod kategoriju 'Camera & Photo'. Na 4. mjestu imamo Bushnell 8x21mm Powerview Compact Binocular:
[attachment=241]
Ovaj proizvod ima vrlo dobre ocjene i što je još važnije – 152 recenzije korisnika. Na Amazonu je u prodaji o 3. Listopada što znači da je nov proizvod i ovo je jako dobar kandidat. Cijena je dosta niska, idealno bi bilo da je proizvod iznad $100 (jer Amazon daje relativno niske provizije, u prosjeku ja dobivam oko 7%), ali to opet znači da će biti više prodaja.
Mogli bi nastaviti našu potragu i pronaći još bolje proizvode ali ovo je za sada dovoljno da shvatite princip ove metode. Znači:
- Što više recenzija (idealno bi bilo iznad 50, ali sve iznad 10 je prihvatljivo ako je proizvod nov)
- Dobre ocjene (prosječna ocjena barem iznad 3 i pol zvjezice)
- Viša cijena – više provizije po prodaji za vas
Mala modifikacija ove metode bi bila da odemo na Amazon Best Sellers (tab pri vrhu, pokraj Hot New Releases) gdje možemo vidjeti proizvode koji se najbolje prodaju po kategorijama. Prednost ove metode je što već imamo sigurne pobjednike i znamo sigurno koji su proizvodi popularni i samim time imamo ideje za dobar niche. Loša strana je činjenica da su ovi proizvodi već naciljani od strane konkurencije jer su dugo na tržištu i samim time im je životni vijek kraći od novih proizvoda. Bez obzira, ovo je dobra metoda jer vam može dati dobre ideje za niche u smislu kategorija proizvoda i vrijedi uložiti vremena i sve dobro proanalizirati.
eBay metoda
Ovo je odlična metoda za pronalaženje vrlo malih nichea i nije toliko 'isfurana' kao Amazon metoda, bar koliko je meni poznato. Prednost ove metode je što ćete pronaći veliki broj pod nichea za rabljene proizvode. Postoji jako puno 'used', 'cheap', 'sale', 'on sale' itd. niche koji mogu biti jako profitabilni i ova metoda je odlična za generiranje istih.
U Google ukucamo 'ebay pulse' ili c/p URL: http://pulse.ebay.com/.
Ovdje možemo vidjeti dnevne trendove na eBayu, koji proizvodi su traženi, tj. na koje proizvode se stavlja najviše bidova. Sada moramo suziti pretraživanje štp je više moguće, želimo vrlo ciljani, uski niche, npr. Camera & Photo -> Lenses & Filters -> Lenses.
Odaberemo 'Acutions Only' i tražimo proizvode sa što više bidova (to nam je jasni indikator koliko je pojedini proizvod tražen). Primjerice, pronašao sam:
[attachment=242]
Nikon 300mm lens ima 32 bida što je solidan pokazatelj kako je ovo tražen ovaj proizvod i dobar je kandidat za niche.
Sve iznad 10 bidova je dobro, dok je kao i kod Amazona poželjno je da cijena bude iznad $100 ili što bliže.
Wikipedia metoda
Ova metoda je odlična za pronalaženje niche vezanih za zdravlje, tzv. health niches koje su vrlo profitabline s obzirom da su kupci očajni, obično imaju neki problem koji žele što prije riješiti i spremni su istresti dosta novaca ako im ponudite brzo rješenje. A što ima bolje od toga da pomognete ljudima riješiti ozbiljni problem i pri tome zaradite dobre novce?
Metoda je zapravo vrlo jednostavna i vrlo brzo ćete dobiti pregršt ideja za niche, jedini nedostatak joj je nemogućnost određivanja 'popularnosti' niche (ne postoje indikatori kao što su broj recenzija, ocjene, bidovi i sl. kao u prethodnim metodamam no za to imamo analizu KW (o tome vrlo skoro).
Otvorimo početnu stranicu Wikipedia.org i utipkamo npr. 'list of diseases'. Ovo je vjerojatno nešto najopćenitije što smo moglu ubaciti, ali poslužit će. Sad smo dobili listu raznih bolesti kao što su autoimmune diseases, cancers, endocrine diseases itd. Ako kliknemo na 'List of autoimmune diseases' dobit ćemo još jednu dugačku listu bolesti. Već tu imamo skoro 100 ideja za niche.
Idemo probati još malo suziti pretraživanje i izabrati 'Addison's Disease'. Zgodna stvar kod Wikipedie je što svaki članak ima Contents box i tu možemo dobiti još barem desetak ideja za neki vrlo mali niche ili ideje za teme članaka kojima ćemo popunjavati našu web stranicu.
Ovo su tri vrlo jednostavne metode koje ne oduzimaju puno vremena a mogu vam pomoći u potrazi za dobrim nichevima (hm, ne mogu se odlučiti da li je niche muškog ili ženskog roda, help?).
OK, sada moramo od naših niche ideja generirati keyworde. Kako se u ovoj metodi koncentriramo na organic traffic i rangiranje na tražilicama, moramo znati koje ključne riječi (keywords ili KW u nastavku) ljudi koriste da bi pronašli ono što ih zanima.
Analiza ključnih riječi
Osobno koristim uglavnom najjednostavniju i besplatnu metodu koja ponekad nije baš najpreciznija, ali nama je dovoljno da znamo okvirne brojeve mjesečnih pretraživanja za pojedini KW. Alat koji ćemo koristiti je Google AdWords: Keyword Tool (GKWT): https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal
Prije nego što počnemo analizirati KW, moramo podesiti neke opcije:
• Chekirati kvačicu na 'Only show ideas closely related to my search terms'
• Pod 'Advanced options and Filters' odabrati 'All Countries' (osim ako niche nije vezan striktno za pojedinu zemlju) i 'English' (jezik)
• Kod 'Match types' (na lijevom sidebaru) checkiramo 'Exact' jer želimo vidjeti koliko ljudi pretražuje baš taj KW. Broad označava razne kombinacije u kojima se taj KW javlja.
Kada smo sve podesili, pogledamo listu niche ideja koju smo složili u prvoj fazi i krenemo sa analizom KW. Prvi proizvod koji smo našli je bio Rockwell RK3440K VersaCut Circular Saw 4.0 Amp. C/p u GKWT i pritisnemo search da vidimo koliko puta se pretražuje taj KW na mjesečnoj razini.
Najvjerojatnije će vam izbaciti '-' kao rezultat što znači da je broj pretraživanja toliko mali da GKWT ne može dati rezultate, što je i razumljivo s obzirom da smo unijeli jako dugačak KW. Ako probamo unijeti samo Rockwell RK3440K izbacit će nam manje od 10 mjesečnih pretraživanja. Ovo nije rezultat vrijedan ulaganja u web stranicu, očito je da sam proizvod nije toliko tražen.
No možemo probati istražiti malo šire, recimo ako ubacimo 'Circular Saw', vidjet ćemo da je za ovaj KW već ima veliki broj mjesečnih pretraživanja, konkretno meni pokazuje 14 800 mjesečnih pretraživanja, što je jako puno.
Inače, bitno je shvatiti da su ovo okvirne pretpostavke mjesečnih pretraživanja i to ne znači da ćete ako rangirate prvi za taj KW imati 14 800 pretraživanja. Iz mog iskustva bično prva pozicija dobije oko 40% ukupnog mjesečnog pretraživanja, neki čak spominju 20% do 30%. Tako da koristite GKWT podatke samokao smjernicu.
Buying keywords
Na prvi pogled, ovo je fenomenalan KW, no moramo uzeti u obzir da svaki KW sa toliko pretraživanja ima vjerojatno vrlo jaku konkurenciju (što ćemo uskoro provjeriti). Druga, ovakav keyword je dosta širok, neodređen. Kada netko ukuca 'circular saw' u Google ne mora nužno biti zainteresiran za kupnju. Možda ga zanima nešto općenito o cirkularnim pilama, možda samo želi suporediti neke brandove, naučiti kako se koriste...može biti stotinu razloga zašto bi netko utipkao taj KW u tražilicu.
Nama bi bilo idealno pronaći 'buying keyword', dakle KW koji bi netko utipkao u tražilicu jer želi nešto kupiti. U ovom slučaju, ako pogledamo malo pod 'keyword ideas' koje nam je GKWT ponudio, možemo vidjeti da 'circular saw reviews' ima 1900 pretraživnja mjesečno. Ovo je odličan KW, jer netko tko traži recenzije za cirkularne pile vrlo vjerojatno si i želi 'ubosti' neku 'cirkularku'.
Općenito, kada tražite KW nastojte ciljati buying fraze. Buying KW obično ima u sebi:
• Buy
• For sale / sale
• Best price
• Cheap
• Low price
• Where to buy
• Discount
• Price comparison
• Buy online
• Bargain
• Deals
• Reviews, itd.
Još jedan jednostavan način za provjeru isplativih keyworda je da kliknete na KW u GKWT i pogledate koliko se reklama pojavljuje iznad i pored rezultata pretraživanja. Ukoliko je prikazano puno AdWords reklama, taj KW očito ima veliku potražnju i isplativ je.
I na kraju, ponekad jednostavno morate upotrijebiti zdravi razum i zaključiti da li KW ima monetizacijski potencijal. Ponekad ćete pronaći KW koji nije eksplicitno 'buying' i za koji se možda neće prikazivati veliki broj reklama na rezultatima pretraživanja, no logika će vam naložiti da se taj KW ipak može dobro monetizirati. Primjerice KW koji sadrže 'how to', 'guide to', 'get rid of', 'remedies', 'how to cure' i sl., dakle osoba koja unosti takve KW traži rješenje nekog problema i vjerojatno je spremna platiti za proivod koji će još tu pružiti na brz i jednostavan način.
S ovom metodome možete vrlo jednostavno i brzo složiti liste KW koje ćete kasnije koristiti za kreiranje sadržaja, članaka, SEO itd. No prije toga moramo napraviti posljednji korak u ovoj pripremnoj fazi, a to je...
Analiza konkurencije
Osobno ovaj dio u poptunosti automatiziram (postavit ću na kraju listu svih softvera koje koristim za ovu metodu), no za ovaj tutorial objasnit ću kako se to može napraviti ručno.
Nikako ne preporučam preskakanje ovog dijela jer se vrlo lako može dogoditi da pronađete fenomenalne KW sa hrpom pretraživanja, popularne proizvode za koje se kupci tuku, uletite u taj niche, napravite super sajt sa fenomenalnim sadržajem i onda nakon mjesec, dva shvatite da nikada nećete ni primirisati prvoj stranici rezultata pretraživanja jer je konkurencija prejaka.
Ova 'ručna' metoda analize konkurencije guta jako puno vremena ukoliko se analizira veliki broj ključnih riječi. Osim toga, potrebno je i ponešto iskustva da se procijeni koliko je konkurencija jaka i da li se isplati ulaziti u niche.
Za ovu 'bum' metodu preporučam da si instalirate SEO Quake plugin ukoliko koristite Firefox (ako ne koristite, pa.. snađite se ) koji generira podatke o web stranicama koje se pojave na rezultatima pretraživanja. Između ostalog, pokazuje broj backlinkova, indeksiranih stranica, starost domene i PR.
Samo o ovome bi se mogla napisati cijela knjižurina, pa ću nastojati pojednostaviti analizu konkurencije što je više moguće.
Prvo što je bitno napomenuti je da analiziramo samo prvih 10 rezultata pretraživanja, dakle prva stranica. Neki spominju ukupan broj rezultata za KW isl., ali to mi nema smisla. Nama je cilj top pozicija na rezultatima pretraživanja (search engine result page, nadalje SERP). Prema tome jedina konkurencija koju trebamo analizirati je top 10. Ako nju ne možemo pobjediti, nemamo što previše raditi s tim KW.
Kako prepoznati slabu konkurenciju? Slaba konkurencija su web stranice koje imaju:
• relativno nove domene (ne starije od 3 godine).
• mali broj linkova ili linkove slabe kvalitete
• mali PR (nije presudno ali pomaže)
• mali broj indeksiranih stranica
• loše optimiziran on-page SEO (nemaju KW u URL-u, title tagovima, header, desc.)
• općenito, konkurencija je dosta slaba ako su u top rezultatima forumi, YouTube (postoje izuzetci), Amazon i slični sajtovi ako se radi o 'buying KW' verzijama kategorija proizvoda itd.
Ima tu još puno izuzetaka i caka, najgore je što ćete ukoliko ovo radite ručno, potrošit jako puno vremena. Inače ja koristim Market Samurai koji mi automatski napravi analizu, dovoljno je c/p KW i nakon par klikova i nekoliko sekdundi on mi ponudi kompletnu analizu top 10 konkurencije za taj KW.
No ne namjeravam ovdje promovirati MS, ovo je ipak tutorial za početnike koji vjerojatno nemaju puno novaca za ulaganje. Ova ručna metoda nije nešto čega se treba bojati, jednostavno zahtjeva malo vremena da se ispraksirate, kanije ide vrlo brzo a s vremenom ćete dio zarade moći uložiti u alate.
Uglavnom, cilj nam je složiti KW listu sa glavnim KW koji će nam biti u nazivu domene i barem 10 KW (toplo preporučam i više, bliže 30 KW). Primjerice, glavni KW može biti 'circular saw reviews' a ostali KW mogu biti nazivi pojedinih proizvoda – 'Skil 5480-01 Circular Saw Kit', 'Milwaukee 6390-21 Circular Saw', 'DEWALT Bare-Tool DC390B Circular Saw' itd.
Ili drudi primjer, glavni KW nam je 'psoriasis skin disease', a pomoćni KW su 'psoriasis diagnosis', 'natural remedies for psoriasis', 'psoriasis symptoms' itd.
Za svaki KW ćemo napisati članak, s time da čemo članak za glavni KW staviti na homepage, a ostale ćemo objavljivati kao postove ili obične pages.
OK, prva faza je gotova, naučili smo kako pronaći dobar niche i keyworde. Sada je vrijeme da počnemo graditi website preko kojega ćemo promovirati proizvode.
Optimizacija web stranice i kreiranje sadržaja
Kada smo obavili analizu KW i konkurencije i odlučili se koji niche napadamo, potrebno je zakupiti domeni, hosting i instalirati WP. Neću objašnjavati kako se sve navedeno radi jer nije koplicirano i svaki hosting provider ima jasne tutoriale.
Napomenut ću samo neke bitnije stvari:
- Iako je exact KW match domain izgubio na važnosti u zadnje vrijeme, svejedno toplo preporučam da pri odabiru naziva domene nekako uključite KW. Ako nema baš exact match, onda stavite negu riječ koja ima smisla, npr. ako je glavni KW 'psoriasis skin disease', domena može biti psoriasisskindiseaseguide.com (exact match domena bi bila psoriasisskindisease.com)
- Prva opcija bi vam trebala biti .com domena, ako nije dostupna može i .net ili .org.
- Ako planirate dizati više web stranica (a trebali bi), pazite da hosting ima opciju dodavanja više domena. Ja koristim reseller hosting pakete jer imam preko 100 web stranica, ali za početak vam to vjerojatno i ne treba.
Kada je Wordpress instaliran, prvo što ćemo napraviti je pobrisati sve pre-made sadržaje: postove, linkove, pages itd. Nakon toga, instalirat ćemo plug-ine koji će nam pomoći u zaštiti i optimizaciji web stranice. S vremenom ćete si formirati svoju plug-in listu prema osobnim preferencam, a do tada se možete poslužiti listom onih koje redovito koristim na više-manje svim svojim web stranicama:
- Login LockDown – zgodan mali plug-in koji sprečava force hakiranje username i passworda. Daleko od toga da je sto postotna zaštita ali bar će vas zaštiti od bijednih hakera amatera koji nemaju pametnijeg posla od brute hakiranja random web stranica.
- Quick Cache – ubrzava očitavanje web stranice što je jako bitno s obzirom da Google sve više važnosti pridaje ovom elementu.
- All in One SEO Pack – uvelike olakšava on-page SEO, kasnije ću objasniti kako ga konfigurirati i koristiti pri kreiranju sadržaja.
- Fast Secure Contact Form – preporučljivo je da imate nekakvi kontakt obrazac na web stranici, možete i jednostavno c/p svoju e-mail adresu, no ovo izgleda profesionalnije.
Početnici se često lako ulove u zamku instaliranja velikog proja plug-ina no oni često samo usporavaju očitavanje web stranice i za ovakav tip webs tranica, usitinu nije potreban veliki broj. Držite se osnova i ne pretjerujte.
OK, sada treba podesiti neke postavke pa idemo na 'Settings' i onda redom:
General Settings
Site Title: ovdje ćemo staviti naš glavni KW i to velikim slovima sve – kada se u razultatima pretraga pojavi vaša stranica, lakše će upasti u oko vaša web stranica (neki se ne slažu s ovime, moja iskustva pokazuju malo veći CTR, a svaka sitnica pomaže), npr. glavni KW nam je 'psoriasis skin disease', u site title pišemo: PSORIASIS SKIN DISEASE. Druga varijanta je dodavanje još nekih riječi koje u kombinaciji sa glavnim KW čine izvedenice glavnog KW. Recimo da smo u KW analizi naišli na fraze 'psoriasis remedies', psoriasis skin disease diagnosis', 'psoriasis symptoms'; u site title možemo staviti: PSORIASIS SKIN DISEASE | SYMPTOMS | DIAGNOSIS | REMEDIES.
Tagline: ovo nije toliko presudno za SEO, možete staviti neku kratku poruku koja opisuje tematiku ili cilj vaše web stranice, npr. 'Helping you find solutions for psoriasis skin disease'. OK, nije fenomenala primjer, možete i nešto bolje smisliti
Ostalo sve možete ostaviti kako je, idemo dalje.
Reading Settings
Front page displays: ukoliko ćete raditi članak za glavni KW i želite ga postaviti na home page, odaberite opciju 'A static page' i odaberite taj članak na drop menu ispod. Ukoliko želite imati klasični blog prikaz, odaberite opciju 'Your latest posts'.
Blog pages show at most: ovo vam igra ukoliko ste gore izabrali 'Your latest posts opciju'. Možete ostaviti da se prikazuje 10 postova, ne treba više od 20.
Common settings
Kako želimo imati web stranicu optimiziranu za tražilice, cilj nam je da nam se KW koje ciljamo između ostaloga prikazuju i u URL-u. Nikako ne želimo da nam URL izgleda ovako: http://psoriasisskindisease.com/?p=234.
Stoga ćemo odabrati opciju 'Custom Structure' i upisati: /%postname%/.
Ova opcija omogućava da nam se u URL-u pojavi naziv članka/posta/stranice, npr.: http://psoriasisskindisease.com/psoriasis-remedies/.
Isto tako ne zaboravite podesiti plug-ine koje ste instalirali. Ovdje ću opisati samo što treba napraviti na All in One SEO, ostale ne morate ništa posebno 'tvikati'.
All in One SEO
Prvo i osnovno, kliknite na 'Enabled' pod 'Plugin Status'.
Home title: isto kao i pod 'general settings'.
Home Description: napišite nešto općenito svojoj web stranici s time da uključite što više KW, recimo: 'Psoriasis skin disease blog will give you comprehensive articles about psoriasis symptoms, psoriasis treatment, psoriasis remedies ... '' itd.
Home Keywords: ovdje ubacite sve KW sa vaše liste koju ste sastavili u fazi KW analize.
Sve ostalo možete ostaviti na deafault postavkama.
Prije nego što krenemo sa kreiranjem sadržaja, valja nešto reći i o izgledu web stranice. Pretpostavljam da većina onih koji će se upustiti u ovo nemaju solidan budžet za investiranje pa je šansa da kupe neki premium Wordpress theme mala. Možete pronaći dosta free tema koje će vam poslužiti za početak (pro tip: ukucajte 'wp free themes' u Google), no toplo preporučam kada neki ozbiljniji novci počnu pristizati da si kupite premium domenu i malo ju modificirate da vam web stranica izlgeda što više unique. Čuo sam da Google sve više pažnje posvećuje i izgledu web stranice i počinje penalizirati očite MFA (made for AdSense) i affilitate web stranice.
Neću ovdje previše ići u širinu, ako ste tek počeli s ovime, ne morate previše brinuti dok su vam web stranice još malecke, ali ako se želite dodatno informirati o ovoj temi, Dr Bomestar je napravi odličan thread pa bacite pogled: https://internetzarada.org/google-panda-kroz-slike-infografika-t-5623.html
Uglavnom, najbitnije je da vaša web stranica bude finkcionalna, preglenda i što jednostavnija. Za početak će biti dovoljno da ne ubacujete previše grafičkih elemenata, ako ne znate napraviti custom header, samo stavite tekst, u desni sidebar postavite widget 'Categories', 'Recent posts' i 'Pages'. Ako tema podržava opciju 'Search' postavite i to da korisnici mogu lakše pronaći sadržaj koji ih zanima.
Kreiranje sadržaja
Postoji ona odvratno izlizana uzrečica 'Content is the king' kojom se svi internet marketeri razbacuju no ona više ne vrijedit. Nakon Panda updatea, više nije dovljno nabacati što više bilo kakvog sadržaja i očekivati dobre SERP pozicije.
Sadržaj mora biti koristan, originalan i smislen. Uvijek razmišljajte o tome da vašeim posjetiteljima ponudite što više korisnih, zanimljivih i relevantnih informacija koje će im uistinu pomoći riješiti problem, dilemu ili što već imaju.
Google više nego ikada promatra ponašanje posjetitelja web stranice. Ako se posjetitelji kratko zadržavaju na web stranici ili odlaze s nje bez da dalje pregledaju ostali stranice unutar web sitea, Google dobije jasnu poruku da je taj web site loš i daje mu loše pozicije.
Formula je jednostavna, usrećite svoje posjetitelje i usrećit ćete Google koji će vas nagraditi sa dobrim SERP pozicijama. Dakle...
'Quality content is the king.'
Moja preporuka je da se što bolje informirate o tematici vaše web stranice, posjetite Wikipediu, konkurentske web stranice, E-zine articles i sl. Uzmite si par sati i pročitajte što više tekstova o temi kojoj ćete pisati. Veliki plus za vas je ako ste se odlučili za niche koji vas uistinu zanima ili već znate puno o temi (naravno, nije nužno). To će vam omogućiti da kreirate kvalitetan i zanimljiv sadržaj i samim time usrećite svoje posjetitelje.
Isto tako, preporčljivo je da što češće objavljujete svježi sadržaj, Google voli redovito update-ane webs tranice jer mu je to jasni signal da se kontinuirano radi na web stranici. Bar jedan novi članak dnevno je idealno, ako ne možete tako brzo stvarati novi sadržaj, nastojte bar jednom tjedno objaviti novi članak na web stranici. Samo uvijek imajte na umu da je kvaliteta najbitnija. Bolje objaviti jedan kvalitetni članak od 1000+ riječi nego svaki dan bezvezno rewrite-tani članak od 400 riječi.
Kad smo već kod word counta, do sada je bio neki generalni konsenzus kako su idelani članci od 400 – 500 riječi. Zaboravite na to i nastojte napucati članke sa što više informacija, samo upamtite da to uistinu bude kvalitetno, smisleno i relevantno. Ako vam ikada zatreba inspiracija, odete na Wikipediu i pogledate si kako oni to rješavaju.
Ugrubo, članke za mini niche stranice bih mogao podjeliti na 2 tipa: general articles i review articles. General articles su članci koji daju općenite informacije o nekoj temi. Review articles su naravno recenzije nekog proizvoda i njih ćete najviše pisati ako se odlučite promovirati opipljive proizvode sa primjerice Amazona.
General articles
Ovdje se uistinu svašta može napisati tako da mi je teško navesti sve konkretne primjere jer dosta toga ovisi o temi/niche/KW koje ste odabrali. No navest ću neki mini guide za pisanje članka, možda pomogne.
Kada si odaberete KW za koji ćete pisati članak, ukucajte taj KW u Google i pronađite 2-3 članka koji govore o toj temi. Pročitatajte svaki članak i izvucite 3-4 (ili više ako ih uspijete pronaći) ključne točke iz svakoga. Za svaku ključnu točku izvucite još nekoliko ključnih rečenica kojima ćete ih poduprijeti. Ako naiđete na bilo kakav primjer, takođe ga zabilježite.
Kada ste gotovi sa fazom istraživanja, možete početi pisati članak. U prvom odlomku objasnite ukratko o čemu ćete pisati i iznesete ključne točke. U drugom odlomku iznesete prvu točku i opišete ju uz pomoć onih ključnih rečenica koje ste izvukli u analizi. Zatvorite odlomak sa nekakvim zaključkom i najavite sljedeću točku. Tako odradite za svaku ključnu točku i zaključite članak za završnim odlomkom gdje još sumirate sve ključne točke koje ste opisali i izvedete nekakav generalni zaključak.
OK, ovo su neke najopćenitije smjernice za pisanje članka. Ne morate ih se držati doslovno, ne mora za svaku ključnu točku biti jedan odlomak. Nekada neće moći pronaći dovoljno ključnih točaka, pa ćete morati improvizirati sa primjerima i sl.
Ukoliko nemate iskustva sa pisanjem članak, ne brinite. Doći će sve sa vježbom i vremenom, vidjet ćete kako to drugi rade i s vremenom razviti vlastiti stil. Naravno, ako imate novaca, uvijek možete oursourcati content creation, ali to je tema za neku drugu prigodu.
Review articles
Pisanje recenzija počinjemo također sa istraživanjem. Ako primjerice pišemo recenziju za proizvod sa Amazon.com, naravno otvorit ćemo stranicu sa tim proizvodom. Također možemo ukucati u Google 'IME PROIZVODA review' i vidjeti kako su drugi napisali recenzije. Amazon za većinu proizvoda ima cutomer reviews tako da i njih možemo pregledati.
Sada otvorimo notepad i c/p sve što bitno što nađemo: specifikacije proizvoda, instalacija, korištenje, dobre strane, loše strane, cijena, popusti itd. Pri tome pazimo da sve te informacije i sortiramo. Primjerice ja često kada pišem review imam već unaprijed zadane podnaslove (ovisno o proizvodu) koje ću koristiti kao što su:
• Product features
• Installation
• Safety
• Discounts & best deals
• Pros & cons
• What other customers say about...itd.
Kada prikupimo dovoljno informacija, krećemo sa pisanjem recenzije. Otvorimo recenziju sa uvodnim odlomkom gdje kažemo nešto općenito o proizvodu, nastavim sa osnovnim specifikacijama proizvoda, zatim opišemo neke ključne osobine proizvoda, sastavimo listu prednosti i nedostataka, navedemo gdje kupiti proizvod po najnižim cijenama i sve to sumiramo u završnom članku.
Što se affiliate linkova tiče, obično stavim jedan iza prvog odlomka, jedan u image koji umetnem odmah lijevo od prvog odlomka, jedan u odlomku o cijenama i jedan nakon zadnjeg odlomka i naravno u bilo koji image koji sam eventualno umetuon kroz recenziju. Posjetitelji inače jako vole klikati na sličke tako da uvijek stavite affiliate link u svaki image.
Otprilike bi to ovako izgledalo:
[attachment=243]
Inače slike se mogu uzeti sa Amazona, jednostavno napravite screen shot, i u Paintu izrežete dio koji želite umetnuti u tekst. Ova mi je metoda draža od uobičajene 'right click + save image' jer sami možete odrediti što će sve image obuhvaćati i na neki način stvarati svoj originalni image što je opet plus u smislu original contenta.
Što se anchor teksta za affiliate linkove tiče, slobodno stavite neku agresivniju poruku. Iz mog iskustva mogu reći da Ameri vole kad im se točno kaže što trebaju napraviti, tako da se ne ustručavajte umetnuti 'CLICK HERE', 'click on this link', 'follow this link' i slično u anchor tekst. Isto tako ne ustručavajte se povećati ih, boldati i podvući. Primjer:
Click Here to Buy <Product Name> today!
Također, nije zgorega umetnuti negdje u tekstu link na home page proizvođača tog proizvoda. Google generalno voli linkove prema high authority stranicama, tako da vam ovo sigurno ne može štetiti.
Opzimizacija članaka za tražilice
Osim što moramo paziti da članci budu kvalitetni za ljudske posjetitelje, moramo ih optimizirati i za tražilice. Cilje nam je da svaki članak rangira što bolje za KW koji smo mu odredili. Da bi si povećali šanse, moramo paziti na neke ključne elemente:
- Keyword desnity bi trebao biti negdje između 2% i 5%. Ne treba pretjerivati, 5% je stvarno maksimum, ja ga primjerice držim negdje između 2% i 3%.
- Za podnaslove koristiti H2 i H3 tagove i nastojte uvijek uključiti KW.
- Obavezno uključite KW u naslov članka i prvi odlomak, idealno je ako može biti u prvoj rečenici a još idealnije ako može biti na samom početku prve rečenice. No pazite da sve izgleda prirodno, ne forsirajte ništa.
- Osim glavnog KW, nastojte umetnuti kroz tekst i srodne KW. Kako ih pronaći? Ukucajte svoj KW u Google, kliknite search i odskrolajte do dna gdje bi trebalo pisati 'Searches related to: <vaš KW>'.
- Interlinkajte svoj sadržaj. U svakom članku nastojte umetnuti barem 2-3 linka na slične članke. Ovo može pomoći boljem indeksiranju stranica ali i prenošenju link juicea.
Također, svaki puta kada kreirate novi post ili page,ne zaboravite popuniti All in One SEO Pack opcije pri dnu. Dolje je primjer kako bi to izgledalo za KW 'psoriasis skin disease':
[attachment=244]
OK, pokrili smo osnove kreiranja sadržaja i optimizacije web stranice za tražilice, sada idemo na zadnji dio ovog tutoriala (yep, još malo pa gotovo)...
Link building
Možete web stranicu napucati sa hrpom ultra-mega-super zanimljivim i korisnim sadržajem, interlinkati članke bolje od Wikipedie, srediti kristalno jasnu navigaciju...ako aktivno ne gradite backlinkove bankrotirat ćete prije nego što izgovorite googlemenevoliiakoradimsveštomikažedaradim.
Googlove priče kako će ljudi sami od sebe linkati na vaš website ako imate kvalitetan sadržaj i lijepu temu puše još samo klinci u vrtiću. Postoje izuzetci naravno i oni se uglavnom odnose na web stranice vezane za mindless fun niches. Vjerojatnost da će netko sam od sebe linkati na vašu recenziju o cirkularnim pilama ili članak o tome kako izliječiti psorijazu prirodnim putem je minimalna, bez obzira kako kvalitetni ti članci bili.
Linkbuilding može biti jako težak posao ako ste odabrali težak niche i sve radite ručno. Ako ste dobro odradili istraživanje niche i KW, uvelike ste si olakšali ovaj dio jer ćete moći dobro rangirati sa relativno malim brojem kvalitetnih linkova.
Kao i uvijek, naglasak je na kvaliteti. Backlink je backlink i ako ga možete dobiti, učinite to. No uvijek nastojte ciljati na kvalitetne linkove, osobito ako sve radite ručno. Kvalitetan backlink bi bio backlink koji dolazi sa:
• web stranice iz vaše niche sa relevantnim sadržajem
• stranice koja već ima veliki broj kvalitetnih backlinkova i visok PR
• stranice gdje je backlink smješten unutar teksta, tzv. contextua link (daleko više vrijedi link u tekstu nego link u sidebaru ili footeru web stranice)
• stranice koja nema puno odlaznih linkova
• dofollow linkovi (oko ovoga se lome koplja, po meni i nofollow linkovi imaju SEO vrijednost, ali uvijek nastojte ciljati dofollow linkove)
Imaš još cijeli niz faktora, no ovo su neki bitniji.
Što se samih link building metoda tiče, ovdje ćemo navesti samo neke jer ih uistinu postoji mali milijun i nema smisla sve ih nabrajati ovdje. Toplo preporučam da ukoliko ćete u početku sve ručno odrađivati u početku, prve novce koje zaradite uložite u alate za link building koje automatiziraju dosta toga i uvelike olakšavaju cijeli posao. To što automatiziraju ne znači da samo kliknete gumbić i oni sve odrade, naprotiv, treba dosta znanja i posla da se sve podesi, ali opet uštede jako puno vremena i isplati se uložiti u njih.
Kako je cijenjeni Dr Bomestar već prije sastavio vrlo kvalitetne o svim važnijim link building metodama, ovdje ću dati samo kratke opise ili koknretne savjete a za detaljne informacije možete pratiti linkove.
Blog commenting
Vjerojatno najjednostavnije metoda iako zahtjeva dosta truda da se dobro odradi. Izbjegavajte 'herp derp' komentare tipa 'Wow, cool blog, keep up the good work.' i slično. Nastojte ostaviti kvalitetan komentar koji ima smisla i vezan je za tekst.
Što se nachor teksta tiče, nekad će vam proći da stavite KW, no većina blogova baš ne gleda blagonaklono na to pa je sigurnije staviti neko ime. Jednostavno ćete morati isprobavati što funkcionira.
Da biste pronašli blogove iz svoje niche, možete se poslužiti footprintima, evo par primjera:
Keyword ‘’powered by wordpress’’
Keyword + ‘’do follow’’ blogs
Keyword ‘’notify me of follow-up comments’’
‘’responses to’’ ‘’leave a reply’’ ‘’name (required)’’ keyword
Keyword ‘’top commenter’’
Za više informacija: https://internetzarada.org/link-building-blog-komentiranjem-t-404.html
Guest blog posting
Ovo je metoda koja se možda najviše isplati ukoliko sve radite ručno, pod uvjetom da pronađete hohg authority blogove iz vaše niche. Dakle, poanta je pronaći blog koji dopušta da guest posting, kontaktirate administratora i pitate ga da li bi zainteresiran napišete članak koji bi objavio (neki blogovi već imaju obrasce za guest posting) i raspitate se o pravilima. Nakon toga napišete kvalitetan članak i ako ste sve dobro obavili, admin će objaviti vaš članak i vi dobijete link. Najveći problem u ovoj metodi je pronaći dobre blogove koji dopuštaju guest posting – no ako to uspijete, dobili ste jako kvalitetan link (contextual link + relevantna web stranica + potencijalno direct traffic).
Forum backlinks
Još jedna jednostavna metoda – kreirajte profil na forumu, i počnite postati ili čak otvorite novi thread. Nakon nekoliko dana vratite se u profile control panel i pod opciju 'Your homepage' ili nešto tako i c/p URL svoje web stranice – prvi backlink. Nakon dan-dva, vratite se opet u cpanel i napravite si forum signature koji će zapravo biti link na vaš sajt (sada svaki post koji ste napravili ima backlink na vaš site u potpisu). Sad tu sve ovisi o forumu i pravilima, neki će dopustiti anchor tekst za link, neki neće, neki dopuštaju signature nakon određenog broja postova a neki uopće ne dopuštaju. Opet, sve je stvar isprobavanja.
U nekim iznimnim situacijama, može vam proći i backlink unutar samog teksta posta, no to zatjeva malo lukaviji pristup jer moderatori često otkriju da se radi i spammanju. Ukoliko se odlučite za ovaj pristup, preporučam da formirate post tako da postavljate pitanje forumskoj zajednici, kao: 'vidio sam nešto zanimljivo na ovom sajtu (vaš backlink) i zanima me što vi mislite o tome'. Naravno ne tako blesavo, ubacite malo neki back story, finesu, zapakirajte to da ne bude preočito što radite.
Za više informacija: https://internetzarada.org/link-building-forumima-t-187.html
Article directories
Princip je jednostavan, napišete članak i prijavite ga na article direktorije. Pri tom umetnete link na svoj website i ako direktorij odobri članak, yaaay , dobili ste backlink. Ako ovo radite ručno, preporučam da ciljate samo jake article direktorije. Isto tako, obavezno pročitajte pravila svakog direktorija da provjerite da li dozvoljavaju link unutar teksta ili samo u resource box, da li dozvoljavaju duplicate content itd.
Za više informacija: https://internetzarada.org/link-building-article-ovima-t-185.html
Social bookmarking
Odlična metoda ako imate specijalizirani softver koji automatizira, jer možete napraviti čuda ako znate što i kako. Ukoliko radite sve ručno, usredotočite se na najjače bookarking stranice:
http://technorati.com/
http://delicious.com/
http://digg.com/
http://www.reddit.com/
http://www.stumbleupon.com/
http://connotea.org/
http://current.com/
http://www.jumptags.com/
http://www.newsvine.com/
http://www.metafilter.com/
http://www.diigo.com/
http://slashdot.org/
http://www.bibsonomy.org/
http://www.folkd.com/
Par prijedloga kada bookmarkirate:
- Izbjegavajte linkanje na homepage, obično ljudi bookmarkiraju neki zanimljivi članak ili vijest na koju su naišli, dakle kreirajte linkove za sub-pages svoje web stranice.
- Da moderatori ne bi posumnjali na spammanje, za svaki bookmark koji napravite za svoj website, ubacite 1-2 bookmarka za neki random authority news website tipa Huffingot Post. Tako će vaš bookmark profil izgledati prirodniji i moderatori ga neće bannati.
- Dodajte i kreirajte što više tagova za svaki bookmark, samo pazite da budu relevantni. Svako novi tag je dodatni link prema vašoj web stranici.
Web 2.0
Primjeri Web 2.0 su društvene mreže, besplatni blogovi, wiki stranice, web stranice za dijeljenje besplatnog sadržaja itd. Veliki broj web 2.0 stranica ime nofollow linkove, no svejedno se na nekima isplati graditi backlinkove. Iako je vrijednost nekih sajtova pala u očima Googlea, ovo je još uvijek dobra metoda ako imate linkbuilding alate, osobito ako koristite neke napredne tehnike koje ću opisati u drugo threadu.
Za više informacija: https://internetzarada.org/seo-tj-link-building-putem-web-social-siteova-t-180.html
Osim ovih možete još razmotriti sljedeće linkbuilding metode:
Web directories
https://internetzarada.org/link-building-direktorijima-t-190.html
CSS galleries
https://internetzarada.org/link-building-css-galerijama-t-406.html
RSS feeds
https://internetzarada.org/link-building-rss-feedovima-t-181.html
Press releases
https://internetzarada.org/link-building-press-releasevima-knjiga-i-resursi-t-178.html
Monezitacija web stranice
Potoji mnogo načina da zaradite od niche web stranica, od umetanja affiliate linkova ili kontekstualnih oglasa u sadržaj do direktnog kontaktiranja potencijalnih oglašivača, prodaje linkova ili čitave web stranice. Kako je ovo vodič za početnike, držat ćemo se najjednostavnijih metoda monetizacije.
Kontekstualni oglasi
Vjerojatno najjednostavnija metoda koja zahtjeva najmanje 'mozganja'. Jednostavno se učlanite u neku mrežu kontekstualnih oglasa i umetnete kod svoju web stranicu. Program će se automatski prilagođavati sadržaju vaše web stranice i prikazivati relevantne oglase.
Najpopularniji i daleko najsiplativiji (najbolje plaćeni, najoptimiziraniji, najrelevantniji i sve ostalo naj) oglasi dolaze od Google AdSense programa. Naravno možete probati i sa nekom alternativom, primjerice: AdBrite, Bidvertiser, Chitika itd.
Ono što morate paziti je da poštujete uvjete korištenja pojedine mreže. Ono na što bi ste trebali paziti je da imate što kvalitetnij sadržaj (naravno) i da nastojite uklopiti oglase u svoj sadržaju da izgledaju što prirodnije, a da opet potaknete posjetitelje na klikanje istih i samim time si povećate zaradu.
Ovo je možda jedini zahtjevni dio metode jer neke mreže, primjerice Google AdSense, paze da ne forsirate previše izloženost oglasa na svojoj web stranic tako da morate paziti da ne pretrpate sadržaj sa oglasima već ih postavite na strateški bitne pozicije. Svaki IM-er ima svoju strategiju i vjerujem da ćete sami već pronaći najbolji recept.
Što se optimizacije AdSense oglasa tiče, najbolje rezultate su pokazali tekstualni oglasi formata 336*280 (large rectangle). Boja naslova plava, boja pozadine i okvira bijela, boja teksta i URL-a tamno siva. Pozicija domah ispod samog naslova članka ima najbolji CTR (align: none), zatim iza prvog odlomka (align; left) i ispod zadnjeg odlomka, dakle na kraju članka (align: none).
Ovo su neka moja iskustva i naravno, sve ovisi o bojama i rasporedu sadržaja vaše web stranice. Vjerujem da ćete s vremenom pronaći postavke koje vam bolje odgovaraju, bitno je samo da kada počnete dobivati solidnu posjetu testirate s raznim postavkama i otkrijete što vam najviše odgovara.
Affiliate prodaja
Ili prodaja na proviziju, uz kontekstualne oglase najpopularnija metoda monetizacije. Zahtjeva malo više zalaganje jer ćete vrlo često morati raditi soft/hard selling, ovisno o niche ili tipu proizvoda.
Među najpopularnijim affiliate mrežama su Amazon.com i ClickBank. Amazon prodaje opipljive proizvode dok ClickBank uglavnom promovira e-proizvode (software, e-books, video courses, membership websites itd). Tu su također i CPA mreže koje uključuju ponude gdje vam se isplaćuju provizije za tzv. leads, dakle ne morate nekoga nužno nagovoriti da nešto kupi, već je dovoljno da popuni obrazac, unese svoju e-mail adresu ili nešto slično.
Ukoliko se odlučite za promoviranje opipljivih proizvoda, primjerice Amazon.com, najčešće će biti dovoljno napisati tekst u obliku recenzije gdje ćete između ostaloga istaknuti dobre strane proizvoda i na kraju ga 'toplo preporučiti' čitatelju. To bi bio kao neki soft selling oblik promocije. Naravno, potrebno je umetnuti i affiliate linkove u tekst, o tome smo nešto detaljnije pričali u 'Kreiranje sadržaja' ->'Review articles' dijelu tutoriala.
Ukoliko se odlučite promovirati e-proizvode, vrlo vjerojatno ćete morati raditi neke hard selling metode što podrazumjeva identificiranje motivacijski faktora potencijalnog kupca, emocije, što točno želi promijeniti u svom životu i kako mu proizvod koji promovirate može pomoći u tome i još niz faktora. I onda morate sve to ukomponirati u tekst, po mogućnosti stvoriti neku priču, izazvati u korisniku interes i želju da kupi taj proizvod i onda što prije zaključiti posao.
Uistinu je puno faktora koje treba uzeti u obzir u ovoj metodi i s obzirom da nisam vrhunski copywriter, vjerojatno ima članova na ovom forumu koji bi mogli napisati opširne vodiče samo o ovoj temi, no da vas ne obeshrabrim, osobno koristim neke vrlo jednostavne copywriting metode sa solidnim uspjehom tako da ne morate biti top-gun copywriter da bi ste uspješno promovirale ovakve proizvode.
Jedan od tipičnih primjera promotivnog teksta (sale copy) je osobna priča. Dakle, prvo identificirate problem koji posjetitelj vaše web stranice ima, kakve sve frustracije taj problem uzrokuje, kako narušava kvalitetu života i kakve emocije posjetitelj proživljava zbog tog problema. Zatim identificirate načine na kohe bi proizvod koji promovirate mogao pomoći vašem posjetitelju da riješi problem i unaprijedi kvalitetu svog života. I napokon, koji je kranji rezultat tih promjena – divljenje bližnjih, bolja prihvaćenost u društvu, osjećaj ispunjenja itd.
Sada napišete priču u kojoj glavnu ulogu imate vi s time da imate isti problem kao i posjetitelj. Opišete sve neugodnosti i frustracije koje ste proživljavali zbog tog problema i kako ste ga pokušali riješiti na razno razne načine ali bez uspjeha. Zatim opišete kako ste slučajno naišli na proizvod koji je opet kao i mnogi prije njega obećavao puno i vi ste ga, puni skepse, skoro zanemarili ali ste ipak odlučili pokušati zadnji put riješiti problem koji vas toliko muči (btw, to je proizvod koji vi promovirate). Isprva niste vidjeli nikakve rezultate i već ste pomislili kako nema spasa, no ubrzo su se konačno pokazale prve pozitivne promjene i napokon vam se ukazao tračak nade. Zatim opišete kako ste nastavili koristiti taj proizvod i na kraju uspjeli riješiti problem što je rezultiralo povećanjem samopouzdanja, popularnošću u društvu i ostalim dobrim stvarima. I na kraju se onako prijateljski obratite svom čitatelju i ulijete mu nadu kako i za njega/nju ima nade...naravno, ako odmah danas kupi taj proizvod.
OK, copywriting basics iz ptičje...ne, satelitske perspektive. Ali uglavnom shvatili ste poantu. Ovaj pristup se može smatrati neetičnim ukoliko stvarno ne dijelite sudbinu svojih posjetitelja i niste isprobali proizvod. No činjenica je da konkurencije vrlo često koristi ovu metodu i ona ustinu daje dobre rezultate, naravno ako se dobro sve odradi. Na vama je da odlučite da li vam ovako nešto odgovara, ovdje vas ne nagovaram ni na što, samo vam predstavljam razne opcije.
Još bolja metoda, osobito za skupe proizvode gdje je potrebno više uvjeravanja, je skombinirati priču i recenziju proizvoda. Dakle objektivno opišete specifikacije proizvoda, prednosti i mane ali to sve još poduprete emotivnim okidačima, osobnim pristupom, pričom i sl.
Bitno je napomenuti kako affiliate mreže puput ClickBanka i CPA mreže nude daleko bolje provizije ali treba malo više poraditi na pretprodaji i uvjeravanju posjetitelja da im baš to što vi promovirate treba...jako, jako puno. Ovisi isključivo o vama koji vam način više odgovara.
Neki primjeri affiliate/CPA mreža su:
Google Affiliate Network
Pepperjam Network
Commission Junction
LinkShare
ShareASale
Barnes & Noble
Best Buy
Walmart
Target
Sears
E-Junkie
Commission Junction
Plimus
Epic Direct
NeverBlue
Market Leverage
Max Bounty
CX Digital Media
MediaTrust
MediaWhiz
COPEAC
Adknowledge
Convert2Media
DirectLeads
Adperio
PeerFly
Zaključak
Vjerovali ili ne, došli smo do kraja. Ako vam se ovo čini kao puno posla, uzmite u obzir da sam naveo samo osnove, mnogo toga nisam ni spomenuo (moram nešto ostaviti za nove threadove ).
Ovo nije lak posao ako ste početnik i svatko tko vas uvjerava da jest - laže. Potreno je uložiti jako puno vremena i truda, pa i novaca da se počne dobro zarađivati od niche web stranica (opet, moji kriteriji su visoki, ono što je nekome puno meni vjerojatno nije - primjerice dvije tisuće dolara nekome možda predstavlja velik novac, a po meni je to novac dovoljan tek za održavanja hladnog pogona firme i nešto sitno investiranja), ali ako vas to tješi, ja sam počeo s ovim osnovnim metodama a dvije godine kasnije mogu vrlo ugodno živjeti isključivo od toga i imam dosta novaca za investiranje i širenje posla.
Ako već na početku imate novaca za investiranje, onda ste u velikoj prednosti i sve će ići puno jednostavnije i brže.
I to je to mili moji IM-eri, dosta čitanja, ajmo na posao. Novci su svuda oko nas, samo ne treba biti lijen sagnuti se i pokupiti ih.
Blah, koji kliše, pišem već gluposti i bole me prsti od tipkanja...I'm outta here
P.S.
Za one koji imaju početni kapital, evo liste progija koje osobno koristim i, naravno, toplo preporučam:
Marketing Samurai
Bookmarking Demon
Magic Submitter
ScrapeBox
Flexsqueeze WP Theme
The Best Spinner