• Poštovani posjetitelju, za korištenje svih mogućnosti koje InternetZarada Forum omogućuje, predlažemo ti da se registriraš. Besplatno je i tvoja privatnost je potpuno zaštićena. Registracija ti omogućuje pristup svim kategorijama i temama, mogućnost pristupa privicima u postovima (slike, video, tutorijali, uputstva itd), pristup malom oglasniku (Tržnica), direktnu komunikaciju s članovima putem privatnih poruka, automatsko praćenje tema od interesa i još mnogo toga. Veselimo se tvojoj prijavi! ❤️

Kako doći do ideje za Micro Niche sajt (Adsense i Amazon)

aleksej

Legenda
Tu od
17 Ožu 2010
Postova
1,205
Svi koji su probali da izgrade kvalitetan Micro Niche sajt u samom početku su se susreli sa problemom ideje, tj. pronalaženja kategorije, tj. samog niche-a koji bi radili. Ja sam kao i ostali u samom startu pravio greške, puno brljao i probao sve i svašta. Onda sam jednom seo i lepo se zamislio. Zašto bi ja pisao blog o nekoj dijeti ako me to baš i ne zanima toliko? A da ne spominjem to da ja o medicinskim terminima ne znam ništa, a treba napisati dosta tekstova koje ću postaviti na te blogove. Onda sam se skoncetrisao na ono što znam, na moju sferu interesovanja i počeo da gradim sajtove tog tipa.

Znači u startu se odlučite – volite baštu? Onda je Home & Garden vaš niche. Sad se tu javlja drugi problem, kako pronaći keyworde sa određenim brojem pretraga, tj. kako doći do same ideje za blog. To je već prosto, uvek pored sebe treba da imate papir i olovku. Svaku dobru ideju zapišite. Ili ukucajte u mobilni, Notepad, svejedno gde. Kad se skupi par ideja onda lako uradite proveru. Ali ni to nije baš delotvorno onoliko koliko bi mi želeli. Dugo sam tražio razne načine, čak posedujem i licencu Micro Niche Finder, dobar program ali opet radi većinom analizu keyworda. Sve to isto može da uradi i Adwords tool. Posle dugo istraživanja i čitanja pronašao sam dva veoma prosta načina, a opet veoma efikasna, koja mi pomažu u pronalaženju ideja. Jedan način koristim za Adsense sajtove, drugi za Amazon. Možete ih i kombinovati ali meni je lakše ovako. Pa da krenemo.

Google AdWords Tool

Preporučujem vam da se registrujete na AdWords, ne morate ništa uplaćivati, dosta pomaže kod pretrage ako ste logovani jer tada nemate dosadnu kapču. Ako imate Gmail nalog samo ga povežite sa AdWords i to je to. Verujem da većina zna kako se koristi ovaj alat, zato ga neću nešto preterano predstavljati, ako ne znate na forumu već ima masa tekstova o tome kako ga je najbolje koristiti. Po meni jedino na šta morate da obratite pažnju je da u pretragama birate Exact a ne Broad, jer tako dobijate najtačnije rezlutate. Opet, ovaj alat nije 100% siguran ali dosta pomaže i daje koliko-toliko približne podatke. Mi ćemo ga u ovom slučaju koristiti za dobijanje ideja.

Ideje za Adsense sajtove

Kada kažem Adsense sajtovi onda mislim na one sajtove gde ćete imati samo Adsense oglase. Ja sam lično dugo lutao i imao dosta neuspešnih projekata, ali posle ovog načina sam malo pobošljao isplativost mojih sajtova. Npr. za mene je dobar keyword koji mesečno ima 2000 pretraga i CPC veći od $3. To je nekad teško naći ali sa ovim načinom sam dobio masu ideja i imam par takvih sajtova.

Ono što moram da naglasim sad, ja ću vam ovim tekstom objasniti kako da dođete do ideje za novi keyword. Konkurenciju morate istražiti sami. Ja to radim sa programom Market Samurai. Ne znam koji vi način koristite za istraživanje konkurencije ali verujem da se možete potruditi i sami da pregledate keyworde koji vam se sviđaju.

Da se sad vratimo na AdWords tool. Kao što rekoh na početku izaberite neki niche koji poznajete. Recimo, neka to bude Home & Garden. Odmah vam na pamet pada masa keyworda koje bi ste probali na AdWords tool-u i sačekali da vidite ideje koje bi vam on izbacio, relevantne vašem keywordu. Ja ću vam u par koraka pokazati način sa kojim će vam AdWords tool dati masu ideja koje možete da iskoristite.

Pretpostavimo da ste logovani na AdWords tool. Sledeći potez bi bio upisivanje keyworda? Da? Ne! Pokušaću da vam slikovito objasnim kako i šta dalje. Kod same pretrage izaberite Advanced Options and Filters

GgoKa.png


Tu ćete izabrati zemlju United States i jezik English (pretpostavljam da jurite US posetu). Ispod toga u padajućem meniju birate Desktop i laptop devices (opet pretpostavljam da jurite takvu posetu). Ispod imate odabrane Local Monthly Searches tu ćete upisati da ih je više od 1000 mesečno. Sa Add another dodajte sledeće parametre i to Global Monthly Searches koji bi bilo više od 2000 mesečno i Approxmate CPC od veći od $3. Već smo rekli da tražimo keyworde u kategoriji Home & Garden tako da ćemo u Categories izabrati baš to – Home & Garden.

KQwf0.png


Posle svega ovoga vaša podešavanja za pretragu treba da izgledaju ovako, ako je sve ok kliknite na Search. Da, bez ukucavanja keyworda, samo Search.

ePmdT.png


I eto ga, dobili smo 739 keyworda koji imaju više od 1000, odnosno 2000 pretraga mesečno i CPC veći od $3! Sortirajte ih po Local Monthly Searches i možete skinuti celu listu kao .csv fajl.

U5qvf.png


Taj fajl možete otvoriti u Microsoft Excelu i lepo pregledati celu listu. Pogledajte samo koliko keyworda imate sa 5k lokalnih pretraga mesečno kojima je CPC veći od $3. Analizirajući ove keyworde verujem da možete pronaći ideju za bar jedan dobar sajt, a verovatno i za više njih.

iQqyj.png


Ovo možete iskoristiti za svaku kategoriju koju vam AdWords tool nudi. Samo u ovo jednoj pretrazi ste pronašli preko 700 ideja za buduće sajtove. Ubacivanjem ovih keyworda nazad u pretragu bi ste dobili još ideja koje bi sam alat izbacio nazad. Veoma jednostavan i dosta delotvoran način koji vam mnogo može pomoći u pronalaženju dosta dobrih keyworda.

Ideja za Amazon sajtove

Ovu ideju sam skoro pronašao i malo slabije je korisitm jer je velika razlika između sajtova za Adsense i Amazon. Ako pravite sajt samo za Adsense vi ćete nabacati teksta i rangirati sajt i čekati klikove, na sajtovima sa Amazon produktima vi morate da ubedite kupca da baš preko vas kupi neki proizvod. I ovde sam lutao, imao par sajtova koje sam teško rangirao a od kojih nema rezultata. Način koji sada koristim je prodaja malo skupljih proizvoda, jer tada imam više zarade od provizije. Recimo ciljam na proizvode skuplje od 200 dolara. Naravno to ne morate i vi da radite. E sad, kako pronaći ideju za Amazon sajt? I ovde važi isto pravilo, ako prodajete – prodajite ono što je vama poznato. Ovde ću za primer uzeti alate, tj kategoriju Power & Hand Tools na Amazonu.

LfzO2.png


U ovom slučaju biram bušilice (Drills) i to proizvode koje imaju Review veći od 4 zvezdice i koštaju od 100 do 200 dolara.

RzaQv.png


Kada sam to izabrao onda isto sa strane u sidebaru možete videti Brand deo gde kliknete na See more kako bi dobili popularne brendove za kriterijum pretrage koji ste upravo uneli.

p8m0Q.png


Selektujte ih sve, kopirajte i uradite paste u Notepad ili neki drugi editor. Zašto? Zato kad ih kopirate oni su u ovakvom formatu

Black & Decker (2)
Bosch (33)
CP (Chicago Pneumatic) (1)
Craftsman (1)
DEWALT (46)
Diteq (1)
Fein (1)
Generic (1)

A mi moramo da ih sredimo kako bi ih dalje koristili. Posle sređivanja treba da izgledaju ovako, tj da svaki brend ima svoj red bez brojeva pored.

Black & Decker
Bosch
Craftsman
CP (Chicago Pneumatic)
DEWALT
Diteq
Fein
Generic

Tako sređenu listu ćemo celu kopirati i uraditi paste ali ovoga puta u pretragu na AdWords Keyword tool-u. Osim biranja Exact u pretrazi vam ne trebaju nikakva podešavanja, ovde smo da tražimo ideje.

kHsHr.png


I kao što možete videti ispod pojavila se masa keyworda koje možete da iskoristite za neki novi Amazon sajt kao što su craftsman lawn mower parts ili craftsman garage door opener. Ovu listu takođe možete skinuti kao .csv fajl i pregledati je po potrebi.

Qb3cp.png


Pored svakog keyworda imate i broj pretraga. Ne bih sad zalazio dalje u planiranje Amazon sajta jer svako to radi na drugačiji način, sa ovim sam hteo da vam pokažem da se dosta lako može doći do veoma dobrih ideja koje možete iskoristi u planiranju nekog vašeg budućeg Amazon sajta.

Kao što sam rekao na početku, traženje ideja za Micro Niche sajt zna da bude stvarno težak posao, ali se nadam da sam vam sa ovim bar malo olakašao posao. Verujem da neki članovi ovog foruma znaju za ove trikove ali opet verovatno postoji i dosta ljudi koji se muči, kao i ja sam na početku, oko odabira keyworda za novi sajt. Mogu da vam dam samo još jedan savet, a to je da se u samom startu odlučite koje ćete sajtove raditi. Adsense ili Amazon. Dok ne savladate i ne podignete vaše Adsense sajtove na neki nivo onda nemojte ni počinjati Amazon. I to je to, pokušao sam da što detaljnije i slikovitije opišem oba postkupka, ako imate nekih pitanja tu sam, pitajte slobodno.
 

hajro2

Legenda
Tu od
1 Tra 2012
Postova
645
Svaka čast za trud uložen za temu!

edit: Pošto sam jednom pokušao uradit micro niche sajt i nije mi uspjelo uopšte, jel treba odabrati nišu koja ima "High competition" ili "Low competition" ?
 

aleksej

Legenda
Tu od
17 Ožu 2010
Postova
1,205
Zaboravih da dopišem, izvinite za pravopisne greške. Trudio sam se da ispravim većinu ali vidim da su mnoge ostale. Kada stignem pregledaću još jednom ceo tekst i ispraviti.

@hajro
To nisam hteo da navedem jer ja ne obraćam puno pažnje na to, možda tu grešim ali ipak ja konkurenciju analiziram sam i sam ocenjujem da li je jaka ili ne. Ta opcija u pretrazi meni lično ne znači puno.
 

crnac

Novi član
Tu od
3 Svi 2012
Postova
7
Svaka cast na trudu!!
Meni djeluje zanimljivo, obzirom da si uspio na ovaj nacin podici zaradu.. znaci da ima efekta..
 

ogenox

Član
Tu od
4 Ožu 2012
Postova
76
Aleksej, svaka ti čast za uloženi trud! Bez želje da te uvrijedim ili obezvrijedim tvoj post, moram reći par stvari, i zbog tebe i zbog drugih.

Prvo, ovako će teško bilo ko naći ideju za sajt. A razlog za to je što je ova metoda toliko istrošena, da gotovo da nema šanse da će iko naći EMD za bilo koji od termina koje će ti GKT izbaciti na taj način. Takođe, čak i ako nekim slučajem pronađeš neki EMD za neki kw, vjeruj mi da će konkurencija biti toliko jaka, da će ti trebati godine da se pojaviš na prvoj strani bilo kog pretraživača. Ovo se pogotovo odnosi na exact match keywords. Zato je mnogo bolje tražiti fraze, jer je mnogo veća šansa da ćeš nešto pronaći, a i konkurencija će sigurno biti manja. I obzirom da koristiš MS, moj ti je savjet da fraze koje ti izbaci GKT, naknadno propustiš kroz MS, ciljajući fraze koje sadrže više od 3 riječi:

20120510152805.png


Tako možeš dobiti neke ideje i keywords koje je relativno lakše rangirati na prvoj strani. Takođe, tako se mogu dobiti i neke ideje za postove na sajtu.

Drugo, za Amazon sajtove pogotovo, a važi i za sve ostale, obavezno treba izbjegavati domene koji sadrže neki brand name. Tako da je ovo što ti istražuješ u GKT:

Black & Decker
Bosch
Craftsman
CP (Chicago Pneumatic)
DEWALT
Diteq
Fein
Generic

...apsolutno pogrešna metoda, pošto će velika većina ključnih riječi sadržaviti i brand name.


Treće, kod određivanja niche ili kw oko koga se bazira Adsense sajt, apsolutno je nebitno koliki je CPC. Stavljanjem cijene od minimum 3$, obično se dobijaju ključne riječi koje je prilično teško rangirati. Adsense zarada je direktno srazmjerna broju posjeta koje neki sajt ima. Zato je veoma bitno rangirati sajt na prvoj strani, a poželjno među top 3. I zato treba sajt bazirati na kw koji je lako rangirati i koji privlači posjetu, pa makar njegov CPC bio 0.01$.

Jer, ono što je najvažnije, Adsense reklame se dinamički mijenjaju u zavisnosti od sadržaja tvog sajta. Google je to jasno objasnio:

20120510154206.png


20120510154227.png


Evo konkretan primjer.

Recimo, imaš sajt: tools.com

Na njemu možeš da imaš stranice:

tools.com/plumbing-tools
tools.com/engraving-tools
tools.com/machine-tools
tools.com/measuring-tools
tools.com/survey-tools

Sad, recimo da ti je na home strani ključna riječ tools, tu ćeš dobiti maksimalno 0.70$ od Adsense klika. Ali, ako neko ode na neku od gore navedenih stranica, koje su optimizovane za naznačene ključne riječi, klik bi vrijedio ovoliko:

20120510160855.png


Dakle, kao što i sam google kaže, ako ti je sajt dobro optimizovan (domen, url, on-page SEO, content, keyword density, itd.), onda će google, umjesto za slabije plaćeni kw "tools", na tim stranicama prikazati reklame koje su u vezi sa nekim od pojmova koje targetiraš (plumbing, engraving, machine, measuring ili survey tools). Naravno, ovo je samo primjer, nije savjet ili ideja za niche sajt. :p

Četvrto, kod odabira kw treba obratiti pažnju i na Local Search Trends, kao i na Google Insights, pošto neki kw mogu biti ili na zalasku, ili imaju sezonski karakter. Iako za većinu fraza i riječi koje mogu biti interesantne za micro niche sajtove, možda nema dovoljno pretraga da bi se ustanovili određeni trendovi, ipak treba obratiti pažnju i na to. Zato, moj savjet da se teži evergreen pojmovima i frazama, koje mogu redovno donositi zaradu, i to čak godinama. Recimo, "best power tools" će uvijek biti dobra fraza, koja se može monetizovati i kroz Adsense i kroz Amazon. Samo dodaješ neke novije modele koji izlaze i uvijek imaš aktuelan sajt. Ili, možeš i da praviš stranice tipa "Best power tools in 2012", "Best power tools in 2013" i slično.

Da zaključim ovu priču; za Adsense sajt treba tražiti keyword koji je lakše dobro rangirati i koji može privući dobru posjetu, bez obzira na to koliki je negov CPC. Bolje da vam dođe 100 ljudi na sajt za kw od 0.1$, nego 10 ljudi za kw od 1$. Čak i ako je isti CTR i apsolutno ista zarada, veća posjeta donosi mnoge druge mogućnosti monetizacije sajta.

A za Amazon sajt, ja bih čak snizio broj pretraga na 500-600. Google u US ima oko 65% tržišta, što znači da je nekih 600 US google pretraga, zapravo oko 1.000 US pretraga na svim pretraživačima. Ako se može pronaći kw koji se lako može rangirati na prvoj strani, kao i Amazon proizvod koji ima dobru cijenu (što veću to bolju), onda itekako ima smisla praviti takav Amazon sajt. Doduše, te micro sajtove će biti sve teže i teže rangirati, ali je ovaj metod određivanja kw i proizvoda, dobar i za neke druge metode monetizacije.

Na kraju, iskreno se izvinjavam ako je ovo što sam napisao uništilo tvoj takmičarski post, ali smatram da su ove informacije suštinski važne za svakoga ko ovaj forum posjećuje kako bi našao provjerene i pouzdane informacije i savjete, a uz to i nešto naučio. Zapravo, ovo je dio onoga kako ja razmišljam i kako radim research, što opet ne znači da sam potpuno u pravu ili da nema nekih boljih metoda.

Peace. :)
 

aleksej

Legenda
Tu od
17 Ožu 2010
Postova
1,205
Ogenox hvala ti na dopuni sadržaja! Kao što rekoh ovo su samo dva načina sa kojima se mogu dobiti ideje koje mogu poslužiti kod kreiranja novih sajtova. Nisam napisao da se svi moraju pridržavati ovoga. Ja znam da je teško naći EMD za većinu pojmova koji imaju dosta mesečnih pretraga ali recimo za neki koji ima 3-4k i nije toliko teško naći. Rekoh već da AdWords Keyword Tool rezultate treba uzimati sa rezervom, ja kod pretrage stavljam CPC od $3 to ne znači da moraju i drugi. Local Search Trends mi je sad krivo što sam zaobišao, jednostavno sam se trudio da što bolje objasnim ove korake i tako sam zaboravio na taj deo ali u .csv fajlu koji se downloaduje ima broj pretraga po mesecima koji može dosta da koristi.

Što se Amazona tiče nisam napisao sa koliko pretraga treba da bude keyword, čak bi preporučio da se radi research za svaki produkt koji bi se "prodavao". Ja imam u planu da pokrenem jedan sajt gde bi okupio proizvode npr. "Power Tools" sa kategorijama i proizvodima koje bi rangirao kao longtail keyworde.

Ali opet kažem, ovo je samo pomoć do ideje za sajt, kao i što kaže u naslovu! Hvala ti što si me dopunio, sigurno će koristiti ostalima. Ako neko još ima nešto da doda neka to napiše slobodno, ja se ljutiti neću. I Davoru sam rekao da sam ovaj post hteo da izbacim posle takmičenja ali mi je on savetovao da to bude u toku takmičenja, zbog same konkurencije... :)

EDIT: Ovo moram da dopišem, tek mi je sad palo na pamet dok sam gledao u YouTube. Na forumu već ima tutorial tipa - kako rangirati video na YouTube. Ogenox me je bacio u razmišljanje sa ovim imenom brenda u domenu, to može biti problem a ne mora. U svakom slučaju YouTube traffic nije za bacanje, to sam imao prilike da se i sam uverim. Nego ko zna kako da rangira video može da iskoristi ovo za pronalaženje keyworda sa kojima bi napravio dobar video. Amazon ne dozvoljava direktne linkove sa YouTube tako da bi to išlo YT->Landing Page->Amazon. Ova ideja mi je došla sasvim spontano, i ako je bar jedan član foruma iskoristi ja ću biti prezadovoljan.
 
Na vrh