aleksej
Legenda
- Tu od
- 17 Ožu 2010
- Postova
- 1,205
Svi koji su probali da izgrade kvalitetan Micro Niche sajt u samom početku su se susreli sa problemom ideje, tj. pronalaženja kategorije, tj. samog niche-a koji bi radili. Ja sam kao i ostali u samom startu pravio greške, puno brljao i probao sve i svašta. Onda sam jednom seo i lepo se zamislio. Zašto bi ja pisao blog o nekoj dijeti ako me to baš i ne zanima toliko? A da ne spominjem to da ja o medicinskim terminima ne znam ništa, a treba napisati dosta tekstova koje ću postaviti na te blogove. Onda sam se skoncetrisao na ono što znam, na moju sferu interesovanja i počeo da gradim sajtove tog tipa.
Znači u startu se odlučite – volite baštu? Onda je Home & Garden vaš niche. Sad se tu javlja drugi problem, kako pronaći keyworde sa određenim brojem pretraga, tj. kako doći do same ideje za blog. To je već prosto, uvek pored sebe treba da imate papir i olovku. Svaku dobru ideju zapišite. Ili ukucajte u mobilni, Notepad, svejedno gde. Kad se skupi par ideja onda lako uradite proveru. Ali ni to nije baš delotvorno onoliko koliko bi mi želeli. Dugo sam tražio razne načine, čak posedujem i licencu Micro Niche Finder, dobar program ali opet radi većinom analizu keyworda. Sve to isto može da uradi i Adwords tool. Posle dugo istraživanja i čitanja pronašao sam dva veoma prosta načina, a opet veoma efikasna, koja mi pomažu u pronalaženju ideja. Jedan način koristim za Adsense sajtove, drugi za Amazon. Možete ih i kombinovati ali meni je lakše ovako. Pa da krenemo.
Google AdWords Tool
Preporučujem vam da se registrujete na AdWords, ne morate ništa uplaćivati, dosta pomaže kod pretrage ako ste logovani jer tada nemate dosadnu kapču. Ako imate Gmail nalog samo ga povežite sa AdWords i to je to. Verujem da većina zna kako se koristi ovaj alat, zato ga neću nešto preterano predstavljati, ako ne znate na forumu već ima masa tekstova o tome kako ga je najbolje koristiti. Po meni jedino na šta morate da obratite pažnju je da u pretragama birate Exact a ne Broad, jer tako dobijate najtačnije rezlutate. Opet, ovaj alat nije 100% siguran ali dosta pomaže i daje koliko-toliko približne podatke. Mi ćemo ga u ovom slučaju koristiti za dobijanje ideja.
Ideje za Adsense sajtove
Kada kažem Adsense sajtovi onda mislim na one sajtove gde ćete imati samo Adsense oglase. Ja sam lično dugo lutao i imao dosta neuspešnih projekata, ali posle ovog načina sam malo pobošljao isplativost mojih sajtova. Npr. za mene je dobar keyword koji mesečno ima 2000 pretraga i CPC veći od $3. To je nekad teško naći ali sa ovim načinom sam dobio masu ideja i imam par takvih sajtova.
Ono što moram da naglasim sad, ja ću vam ovim tekstom objasniti kako da dođete do ideje za novi keyword. Konkurenciju morate istražiti sami. Ja to radim sa programom Market Samurai. Ne znam koji vi način koristite za istraživanje konkurencije ali verujem da se možete potruditi i sami da pregledate keyworde koji vam se sviđaju.
Da se sad vratimo na AdWords tool. Kao što rekoh na početku izaberite neki niche koji poznajete. Recimo, neka to bude Home & Garden. Odmah vam na pamet pada masa keyworda koje bi ste probali na AdWords tool-u i sačekali da vidite ideje koje bi vam on izbacio, relevantne vašem keywordu. Ja ću vam u par koraka pokazati način sa kojim će vam AdWords tool dati masu ideja koje možete da iskoristite.
Pretpostavimo da ste logovani na AdWords tool. Sledeći potez bi bio upisivanje keyworda? Da? Ne! Pokušaću da vam slikovito objasnim kako i šta dalje. Kod same pretrage izaberite Advanced Options and Filters
Tu ćete izabrati zemlju United States i jezik English (pretpostavljam da jurite US posetu). Ispod toga u padajućem meniju birate Desktop i laptop devices (opet pretpostavljam da jurite takvu posetu). Ispod imate odabrane Local Monthly Searches tu ćete upisati da ih je više od 1000 mesečno. Sa Add another dodajte sledeće parametre i to Global Monthly Searches koji bi bilo više od 2000 mesečno i Approxmate CPC od veći od $3. Već smo rekli da tražimo keyworde u kategoriji Home & Garden tako da ćemo u Categories izabrati baš to – Home & Garden.
Posle svega ovoga vaša podešavanja za pretragu treba da izgledaju ovako, ako je sve ok kliknite na Search. Da, bez ukucavanja keyworda, samo Search.
I eto ga, dobili smo 739 keyworda koji imaju više od 1000, odnosno 2000 pretraga mesečno i CPC veći od $3! Sortirajte ih po Local Monthly Searches i možete skinuti celu listu kao .csv fajl.
Taj fajl možete otvoriti u Microsoft Excelu i lepo pregledati celu listu. Pogledajte samo koliko keyworda imate sa 5k lokalnih pretraga mesečno kojima je CPC veći od $3. Analizirajući ove keyworde verujem da možete pronaći ideju za bar jedan dobar sajt, a verovatno i za više njih.
Ovo možete iskoristiti za svaku kategoriju koju vam AdWords tool nudi. Samo u ovo jednoj pretrazi ste pronašli preko 700 ideja za buduće sajtove. Ubacivanjem ovih keyworda nazad u pretragu bi ste dobili još ideja koje bi sam alat izbacio nazad. Veoma jednostavan i dosta delotvoran način koji vam mnogo može pomoći u pronalaženju dosta dobrih keyworda.
Ideja za Amazon sajtove
Ovu ideju sam skoro pronašao i malo slabije je korisitm jer je velika razlika između sajtova za Adsense i Amazon. Ako pravite sajt samo za Adsense vi ćete nabacati teksta i rangirati sajt i čekati klikove, na sajtovima sa Amazon produktima vi morate da ubedite kupca da baš preko vas kupi neki proizvod. I ovde sam lutao, imao par sajtova koje sam teško rangirao a od kojih nema rezultata. Način koji sada koristim je prodaja malo skupljih proizvoda, jer tada imam više zarade od provizije. Recimo ciljam na proizvode skuplje od 200 dolara. Naravno to ne morate i vi da radite. E sad, kako pronaći ideju za Amazon sajt? I ovde važi isto pravilo, ako prodajete – prodajite ono što je vama poznato. Ovde ću za primer uzeti alate, tj kategoriju Power & Hand Tools na Amazonu.
U ovom slučaju biram bušilice (Drills) i to proizvode koje imaju Review veći od 4 zvezdice i koštaju od 100 do 200 dolara.
Kada sam to izabrao onda isto sa strane u sidebaru možete videti Brand deo gde kliknete na See more kako bi dobili popularne brendove za kriterijum pretrage koji ste upravo uneli.
Selektujte ih sve, kopirajte i uradite paste u Notepad ili neki drugi editor. Zašto? Zato kad ih kopirate oni su u ovakvom formatu
Black & Decker (2)
Bosch (33)
CP (Chicago Pneumatic) (1)
Craftsman (1)
DEWALT (46)
Diteq (1)
Fein (1)
Generic (1)
A mi moramo da ih sredimo kako bi ih dalje koristili. Posle sređivanja treba da izgledaju ovako, tj da svaki brend ima svoj red bez brojeva pored.
Black & Decker
Bosch
Craftsman
CP (Chicago Pneumatic)
DEWALT
Diteq
Fein
Generic
Tako sređenu listu ćemo celu kopirati i uraditi paste ali ovoga puta u pretragu na AdWords Keyword tool-u. Osim biranja Exact u pretrazi vam ne trebaju nikakva podešavanja, ovde smo da tražimo ideje.
I kao što možete videti ispod pojavila se masa keyworda koje možete da iskoristite za neki novi Amazon sajt kao što su craftsman lawn mower parts ili craftsman garage door opener. Ovu listu takođe možete skinuti kao .csv fajl i pregledati je po potrebi.
Pored svakog keyworda imate i broj pretraga. Ne bih sad zalazio dalje u planiranje Amazon sajta jer svako to radi na drugačiji način, sa ovim sam hteo da vam pokažem da se dosta lako može doći do veoma dobrih ideja koje možete iskoristi u planiranju nekog vašeg budućeg Amazon sajta.
Kao što sam rekao na početku, traženje ideja za Micro Niche sajt zna da bude stvarno težak posao, ali se nadam da sam vam sa ovim bar malo olakašao posao. Verujem da neki članovi ovog foruma znaju za ove trikove ali opet verovatno postoji i dosta ljudi koji se muči, kao i ja sam na početku, oko odabira keyworda za novi sajt. Mogu da vam dam samo još jedan savet, a to je da se u samom startu odlučite koje ćete sajtove raditi. Adsense ili Amazon. Dok ne savladate i ne podignete vaše Adsense sajtove na neki nivo onda nemojte ni počinjati Amazon. I to je to, pokušao sam da što detaljnije i slikovitije opišem oba postkupka, ako imate nekih pitanja tu sam, pitajte slobodno.
Znači u startu se odlučite – volite baštu? Onda je Home & Garden vaš niche. Sad se tu javlja drugi problem, kako pronaći keyworde sa određenim brojem pretraga, tj. kako doći do same ideje za blog. To je već prosto, uvek pored sebe treba da imate papir i olovku. Svaku dobru ideju zapišite. Ili ukucajte u mobilni, Notepad, svejedno gde. Kad se skupi par ideja onda lako uradite proveru. Ali ni to nije baš delotvorno onoliko koliko bi mi želeli. Dugo sam tražio razne načine, čak posedujem i licencu Micro Niche Finder, dobar program ali opet radi većinom analizu keyworda. Sve to isto može da uradi i Adwords tool. Posle dugo istraživanja i čitanja pronašao sam dva veoma prosta načina, a opet veoma efikasna, koja mi pomažu u pronalaženju ideja. Jedan način koristim za Adsense sajtove, drugi za Amazon. Možete ih i kombinovati ali meni je lakše ovako. Pa da krenemo.
Google AdWords Tool
Preporučujem vam da se registrujete na AdWords, ne morate ništa uplaćivati, dosta pomaže kod pretrage ako ste logovani jer tada nemate dosadnu kapču. Ako imate Gmail nalog samo ga povežite sa AdWords i to je to. Verujem da većina zna kako se koristi ovaj alat, zato ga neću nešto preterano predstavljati, ako ne znate na forumu već ima masa tekstova o tome kako ga je najbolje koristiti. Po meni jedino na šta morate da obratite pažnju je da u pretragama birate Exact a ne Broad, jer tako dobijate najtačnije rezlutate. Opet, ovaj alat nije 100% siguran ali dosta pomaže i daje koliko-toliko približne podatke. Mi ćemo ga u ovom slučaju koristiti za dobijanje ideja.
Ideje za Adsense sajtove
Kada kažem Adsense sajtovi onda mislim na one sajtove gde ćete imati samo Adsense oglase. Ja sam lično dugo lutao i imao dosta neuspešnih projekata, ali posle ovog načina sam malo pobošljao isplativost mojih sajtova. Npr. za mene je dobar keyword koji mesečno ima 2000 pretraga i CPC veći od $3. To je nekad teško naći ali sa ovim načinom sam dobio masu ideja i imam par takvih sajtova.
Ono što moram da naglasim sad, ja ću vam ovim tekstom objasniti kako da dođete do ideje za novi keyword. Konkurenciju morate istražiti sami. Ja to radim sa programom Market Samurai. Ne znam koji vi način koristite za istraživanje konkurencije ali verujem da se možete potruditi i sami da pregledate keyworde koji vam se sviđaju.
Da se sad vratimo na AdWords tool. Kao što rekoh na početku izaberite neki niche koji poznajete. Recimo, neka to bude Home & Garden. Odmah vam na pamet pada masa keyworda koje bi ste probali na AdWords tool-u i sačekali da vidite ideje koje bi vam on izbacio, relevantne vašem keywordu. Ja ću vam u par koraka pokazati način sa kojim će vam AdWords tool dati masu ideja koje možete da iskoristite.
Pretpostavimo da ste logovani na AdWords tool. Sledeći potez bi bio upisivanje keyworda? Da? Ne! Pokušaću da vam slikovito objasnim kako i šta dalje. Kod same pretrage izaberite Advanced Options and Filters

Tu ćete izabrati zemlju United States i jezik English (pretpostavljam da jurite US posetu). Ispod toga u padajućem meniju birate Desktop i laptop devices (opet pretpostavljam da jurite takvu posetu). Ispod imate odabrane Local Monthly Searches tu ćete upisati da ih je više od 1000 mesečno. Sa Add another dodajte sledeće parametre i to Global Monthly Searches koji bi bilo više od 2000 mesečno i Approxmate CPC od veći od $3. Već smo rekli da tražimo keyworde u kategoriji Home & Garden tako da ćemo u Categories izabrati baš to – Home & Garden.

Posle svega ovoga vaša podešavanja za pretragu treba da izgledaju ovako, ako je sve ok kliknite na Search. Da, bez ukucavanja keyworda, samo Search.

I eto ga, dobili smo 739 keyworda koji imaju više od 1000, odnosno 2000 pretraga mesečno i CPC veći od $3! Sortirajte ih po Local Monthly Searches i možete skinuti celu listu kao .csv fajl.

Taj fajl možete otvoriti u Microsoft Excelu i lepo pregledati celu listu. Pogledajte samo koliko keyworda imate sa 5k lokalnih pretraga mesečno kojima je CPC veći od $3. Analizirajući ove keyworde verujem da možete pronaći ideju za bar jedan dobar sajt, a verovatno i za više njih.

Ovo možete iskoristiti za svaku kategoriju koju vam AdWords tool nudi. Samo u ovo jednoj pretrazi ste pronašli preko 700 ideja za buduće sajtove. Ubacivanjem ovih keyworda nazad u pretragu bi ste dobili još ideja koje bi sam alat izbacio nazad. Veoma jednostavan i dosta delotvoran način koji vam mnogo može pomoći u pronalaženju dosta dobrih keyworda.
Ideja za Amazon sajtove
Ovu ideju sam skoro pronašao i malo slabije je korisitm jer je velika razlika između sajtova za Adsense i Amazon. Ako pravite sajt samo za Adsense vi ćete nabacati teksta i rangirati sajt i čekati klikove, na sajtovima sa Amazon produktima vi morate da ubedite kupca da baš preko vas kupi neki proizvod. I ovde sam lutao, imao par sajtova koje sam teško rangirao a od kojih nema rezultata. Način koji sada koristim je prodaja malo skupljih proizvoda, jer tada imam više zarade od provizije. Recimo ciljam na proizvode skuplje od 200 dolara. Naravno to ne morate i vi da radite. E sad, kako pronaći ideju za Amazon sajt? I ovde važi isto pravilo, ako prodajete – prodajite ono što je vama poznato. Ovde ću za primer uzeti alate, tj kategoriju Power & Hand Tools na Amazonu.

U ovom slučaju biram bušilice (Drills) i to proizvode koje imaju Review veći od 4 zvezdice i koštaju od 100 do 200 dolara.

Kada sam to izabrao onda isto sa strane u sidebaru možete videti Brand deo gde kliknete na See more kako bi dobili popularne brendove za kriterijum pretrage koji ste upravo uneli.

Selektujte ih sve, kopirajte i uradite paste u Notepad ili neki drugi editor. Zašto? Zato kad ih kopirate oni su u ovakvom formatu
Black & Decker (2)
Bosch (33)
CP (Chicago Pneumatic) (1)
Craftsman (1)
DEWALT (46)
Diteq (1)
Fein (1)
Generic (1)
A mi moramo da ih sredimo kako bi ih dalje koristili. Posle sređivanja treba da izgledaju ovako, tj da svaki brend ima svoj red bez brojeva pored.
Black & Decker
Bosch
Craftsman
CP (Chicago Pneumatic)
DEWALT
Diteq
Fein
Generic
Tako sređenu listu ćemo celu kopirati i uraditi paste ali ovoga puta u pretragu na AdWords Keyword tool-u. Osim biranja Exact u pretrazi vam ne trebaju nikakva podešavanja, ovde smo da tražimo ideje.

I kao što možete videti ispod pojavila se masa keyworda koje možete da iskoristite za neki novi Amazon sajt kao što su craftsman lawn mower parts ili craftsman garage door opener. Ovu listu takođe možete skinuti kao .csv fajl i pregledati je po potrebi.

Pored svakog keyworda imate i broj pretraga. Ne bih sad zalazio dalje u planiranje Amazon sajta jer svako to radi na drugačiji način, sa ovim sam hteo da vam pokažem da se dosta lako može doći do veoma dobrih ideja koje možete iskoristi u planiranju nekog vašeg budućeg Amazon sajta.
Kao što sam rekao na početku, traženje ideja za Micro Niche sajt zna da bude stvarno težak posao, ali se nadam da sam vam sa ovim bar malo olakašao posao. Verujem da neki članovi ovog foruma znaju za ove trikove ali opet verovatno postoji i dosta ljudi koji se muči, kao i ja sam na početku, oko odabira keyworda za novi sajt. Mogu da vam dam samo još jedan savet, a to je da se u samom startu odlučite koje ćete sajtove raditi. Adsense ili Amazon. Dok ne savladate i ne podignete vaše Adsense sajtove na neki nivo onda nemojte ni počinjati Amazon. I to je to, pokušao sam da što detaljnije i slikovitije opišem oba postkupka, ako imate nekih pitanja tu sam, pitajte slobodno.