Davor Bomestar
Legenda
- Tu od
- 27 Lis 2008
- Postova
- 3,697
Guest posting kao SEO strategija koja će funkcionirati i u budućnosti
Ovo je prijevod texta sa ove adrese: https://seogadget.co.uk/guest-blogging-a-future-proof-marketing-strategy/
Kada se govori o linkbuildingu, potrebno je provjeriti svaku strategiju pitanjem: "Hoće li funkcionirati u budućnosti?". Razumijevanje kako se kreću trendovi pretraživanja i pokušavanje usklađivanja onoga što donosi trenutačne rezultate s onim što će donositi rezultate na duge staze je ključno za uspješnu SEO strategiju.
Guest blogging ili guest posting je jedan od najučinkovitijih načina linkbuildinga u ovom pogledu jer je "prirodan", izlaže vas velikom broju čitatelja i pomaže stvaranju branda. Postoje velike mogućnosti u izradi SEO strategije pomoću guest postinga, mnogo uparenih guest postova sami od sebe postaju marketinška kampanja. Guest posting također otvara mnogo win-win situacija – čitatelj dobiva novi sadržaj napisan s drugog stajališta, blogger dobiva slobodan dan i besplatan sadržaj kojim će popuniti svoj blog, a vi dobivate pristup njegovoj publici i kvalitetan link!
Kevin Newman je pisao o osnovama linkbuildinga i razvio akronim VAVA (Link Volume, Link Authority, Link Velocity and Anchor Text). Guest blogging uključuje tri od ove četiri osnove, odnosno količinu (volume), linkove s vrijednih stranica (authority) i anchor tekst po našoj želji (anchor).
Guest blogging u praksi ima dvije razine.
- Na višoj, prvoj razini, riječ je o pisanju za web-stranice visoke kvalitete i autoriteta
- Na nižoj, drugoj razini, riječ je o pisanju za web-stranice dobre kvalitete ali s nešto manje autoriteta u svojem području
Moglo bi se govoriti da postoji i treća razina, niske kvalitete sadržaja, ali u praksi, ako stranice ne pripada prvoj ili drugoj razini, vjerojatno nije vrijedno truda objavljivati svoj sadržaj na njoj.
Možda ste već proučavali mreže blogova (blog networks) ili direktorije članaka (article directories). I jedni i drugi imaju svoje mjesto u nekim industrijama ali oni nisu ono o čemu će biti riječi. Bilo bi šteta objavljivati svoj najbolji sadržaj na osrednjim sajtovima, kako bi održali ROI (return on investment) potrebno je shvatiti guest posting nešto dublje.
U daljnjem tekstu ćemo vidjeti na koji način se pristupa guest postingu i vrsti ljestvice prema kojoj možemo pratiti količinu i kvalitetu linkova.
Ciljevi i strategija
Dobra guest posting kampanja, poput svake linkbuilding kampanje bi trebala početi s određivanjem cilja i uređenjem općenite strategije. Potrebno je postaviti nekoliko pitanja prilikom planiranja guest posting projekata:
1. Na koje ključne riječi (keywords) ciljamo?
Budući da koristimo guest posting kao linkbuilding metodu, moramo razumjeti o čemu ćemo pisati kako bi povećali vidljivost (visibility) svojih tekstova.
2. Tko je naš kupac?
Moramo razumjeti osnovne tipove kupaca prema kojima usmjeravamo ključne riječi kako bi ih mogli privući. To će nam pomoći da stvaramo ideje za sadržaj i da biramo blogove koje će ti kupci stvarno čitati.
3. Što točno radimo?
Je li bitno da skupimo linkove ili da izgradimo brend? Ukoliko definiramo ovo u samom početku izrada strategije će ići lakše.
Lako je zaboraviti da je SEO marketing. Izgubimo se u Googleovim pravilima, taktikama i tehnikalijama kada u krajnjoj liniji pokušavamo privući što više ljudi da kupe ono što mi ili naš klijent prodaje. Bitno je spajati tradicionalne modele marketinga sa tehnološkim svijetom u kojem se nalazi SEO.
STP - segmentation, targeting, positioning (podjela, ciljanje, pozicioniranje)
Čest je zajednički rad s klijentom u ranim fazama kako bi shvatili kako izgleda njihov savršeni klijent jer u krajnjoj liniji to je ono što će dovesti do uspješne SEO kampanje koje donosi rezultate pored povećane vidljivosti na tražilicama (search engine visibility).
[attachment=286]
Koristan model izvođenja prve faze je STP.
Segmentation – podjela tržišta u kojem se nalazi klijent.
Targeting – pronalazak jednog segmenta na koji se želimo usmjeriti, kako sa stajališta tražilica tako i s poslovnog stajališta.
Positioning – pronalazak ključnih pitanja koja se tiču odabranoga segmenta, provjera blogova koje oni čitaju, bolje razumijevanje sadržaja koji ih zanima i vole dijeliti.
Korisno je spajati STP model s istraživanjem ključnih riječi (keyword research) jer potiče dublju analizu i shvaćanje ključnih riječi sa stajališta čovjeka umjesto čiste SEO metrike poput prometa i konkurencije. STP često daje okvir unutar kojeg se učinkovitije mogu pronaći ključne riječi, one koje će biti potpuno usmjerene na segment tržišta na koji vaš klijent želi ciljati.
Ova vrsta dubokog istraživanja neće biti nužno potrebna ako vi ili klijent već dobro poznajete tržište i znate što privlači kupce. U tom slučaju STP se preskače.
Prospecting i analiza
Bez sumnje, ovo je dio guest blogginga koji oduzima najviše vremena i iziskuje najviše rada. Postoji nekoliko prečaca i izvora koji vam mogu pomoći da pronađete i stvorite prilike za guest posting.
Prije svega, ne razmišljajte unutar jednog konteksta. Stalno tražite nove stvari koje se mogu povezati s vašim sadržajem, u novim tržištima, sa svježim linkovima. Pa navedimo metode..
Google pretrage
Za početak, možete isprobati http://skyrckt.com/guestposttool . Jednostavan alat za pronalaženje sajtova koji primaju guest postove koji kombinira ključnu riječ koju tražite s nekim čestim pojmovima poput "write for us" ili "guest posting opportunities". Dovoljno je unijeti vlastitu ključnu riječ. Alat naravno nije savršen i mnogo pronađenih sajtova neće biti korisno ali štedi mnogo vremena. (Kopirajte tablicu za vlastitu uporabu.)
[attachment=284]
Blogovi koje pronalazi nisu uvijek visoke kvalitete ali na ovaj način barem možete izvlačiti one korisne, umjesto da prospektirate i ponovno izvlačite korisne sajtove.
Google je odličan način pronalaska blogova koji prihvaćaju guest postove. On ne bi trebao biti jedina metoda jer je dostupna i vašim konkurentima, cilj je objaviti guest postove tamo gdje drugi ne mogu.
Koristite blog rollove
Blogeri čitaju druge blogove i mnogi će ih navesti u svojem blog rollu. Ovo je jedan od najbržih načina kako pretvoriti jednu priliku za guest post u desetke prilika. Ovo je također najbrži način za razumijevanje dinamike unutar niše, jer stvara sliku o tome tko su blogeri, o čemu se piše, što se čita, itd. Iako nisu korisni danas kao nekad, blog rollovi još uvijek pomažu doći do nekih prilika koje nisu dostupne na druge načine.
Open Site Explorer
OSE se u ovom slučaju može primijeniti najbolje na B2B tržišta (business to business). Sjećate li se kada smo pisali o razumijevanju tko su vam kupci? Ovdje, određujemo 5-10 URLova potencijalnih kupaca, provodimo ih kroz OSE i filtriramo za no-follow linkove.
[attachment=285]
Uglavnom, rezultat će biti kraća lista kroz koju ćete moći naći linkove koji vode na komentare. Ljudi čitaju blogove vezane za industriju i dodaju vlastite komentare. Ova taktika će vam pomoći da odmah uočite sajtove koji se stvarno čitaju u vašoj industriji. Ukoliko uočite neke česte uzorke rezultata među sajtovima, to bi značilo da su blogovi koji se često pojavljuju dobra prilika za promet i konverziju kupaca (conversion) osim toga što nude i jak link, upravo zbog posjetitelja koji aktivno traže i raspravljaju o uslugama koje nudite.
Guest posting zajednice
Najbolja zajednica za guest posting je MyBlogGuest. Obično je dostupno puno prilika za guest posting, ponekad i jako kvalitetnih, uz vrlo malo potrebnog traženja.
Ukoliko se možete snaći pored pojedinaca koji kao da su izašli s "warrior foruma", vidjet ćete da MGB privlači i velik broj pametnih ljudi s odličnim web sajtovima koji su otvoreni za suradnju.
Uvijek je vrijedno staviti post na forum u kojem govorite kako nudite guest postove. To je tako lako i učinkovito da bi morali biti ludi da propustite takvu priliku. Često će vam se javiti ne jedan, već mnoštvo zainteresiranih blogera.
Topsy.com pretraživanje
Topsy često nudi korisne prilike ili barem inspiraciju za guest posting. Često pronalazimo liste blogova relevantne za našu nišu u formatu "top 20", "top 50", "top 200" i slično što zlata vrijedi.
Tražite guest postove
Objavite na vlastitiom blogu da tražite ljude za guest posting i pitajte je li itko zainteresiran. Vjerojatno ćete naći nekoliko dobrih prilika za vlastiti guest post na ovaj način.
Iskoristite veze vašeg klijenta
Čest je vaš klijent dobar izvor prilika za guest blogging. Spominjanje vašeg klijenta onima koji su upoznati s njime bi vam moglo omogućiti ono što na drugi način nije moguće.
Vrijeme je za analizu i procjenu guest posting prilike
Nekoliko pitanja na koja je potrebno odgovoriti na ovoj razini.
1. Koliko je vjerojatno da će prihvatiti link?
2. Koja je SEO vrijednost tog linka?
3. Koji je potencijal za promet i konverziju kupaca?
4. Koji je potencijal ovog posta za stvaranje brenda?
Ako je vjerojatnost prihvaćanja niska tada bi bilo bolje usredotočiti se na druge prilike prije. Kada se govori o prihvaćanju, ne misli se na to da će odbiti vaš tekst (u svakom slučaju bi trebali raditi na KVALITETNOM sadržaju), govori se o o prihvaćanju guest posta uopće
Shvaćanje SEO vrijednosti (ili proučavanje vrijednosti linka) je stvar osobnog mišljenja i metrika koje vi smatrate bitnima.
Često korišteni su mozRank, AC Rank, Domain Authority i osobna mjera kvalitete sajta od 1-5 (u osnovi subjektivna prosudba osobe).
Korisno je gledati i slijedećih pet faktora i vidjeti kako stoji s obzirom na njih:
1. Outbound links (broj linkova prema van)
2. Koliko često se objavljuju guest postovi (loše ukoliko je website u potpunosti sastavljen od guest postova).
3. Količina reklama i sadržaja (više sadržaja je bolje -previse reklama je lose)
4. Social media faktori (twitter, facebook i slično, broj ljudi koji ga prate)
5. Dizajn sajta.
Često se može naći prilika za guest post s dobrim linkom ali nema dobar potencijal konverzije. Ovakvi blogovi se ne bi trebali odbaciti jer predstavljaju vašeg klijenta i van uobičajnog okruženja. Dobar primjer ovoga je postanje na sajtu koji čitaju suradnici vašeg klijenta umjesto njegovih klijenata. Na taj način se još uvijek podiže razina brenda i klijentov poslovni profil.
Pitching (predstavljanje vaše ideje)
Pitching je zahtjevan aspekt guest blogginga. Postoji nekoliko industrija u kojima osoba koju kontaktirate ne zna koje su vaše namjere (dobre ili loše) i imati će neke predrasude o vama samo zato jer ih tražite guest post.
Kod nekih blogova na drugoj razini moći ćete odmah krenuti na pitch. Za blogove više druge i prve razine, morati ćete pogoditi dobar pitch.
Najbolji rezultati su u slijedećim uvjetima:
Imate vec neki ostvareni kontakt i otoplili ste odnose
Bilo koja veza koju imate osigurat će vam da vas ne dožive kao "padobranca". Uvelike ćete povećati šanse za pozitivan ishod ako vas netko predstavi ili samo istaknete zajednički interes ili osobu koju oboje poznajete.
Vrlo je učinkovito zagrijati ih malo kroz ego-baiting (hraniti njihov ego). Uključite spomen njihovog rada u svojem novom tekstu i dajte im to do znanja.
Neki guest blogging "stručnjaci" nude savjet – dodavanje komentara kako bi dobili njihovu pozornost. Ovo je klasična strategija ovih dana i puno je učikovitije dobiti njihovu pozornost kroz izravno spominjanje. Hrani njihov ego i pomaže im, što pomaže u velikoj mjeri kada je vrijeme da ih pitate o pisanju za njihov sajt.
(nPromote team ima vrlo dobre rezultate i samo sa pametnim postavljanjem blog komentarima na blogu kojem planiramo ponuditi guest post).
Imate nekoliko dobrih ideja za naslov/sadržaj
Uvijek pitchajte guest post s jasnom idejom o tome o čemu će biti riječi. Vjerojatno bi se i vi namučili da dobijete klijenta koji će pristati na SEO ako mu ne želite reći što nudite tek nakon potpisivanja ugovora. Ljudi koji ne objasne o čemu žele pisati se u najvećoj mjeri odmah odbijaju.
Korisno je provjeriti koji postovi su najpopularniji na sajtu kojem pitchate ideju i pokušajte napisati nešto na njihovom tragu. Još korisnije je provjeriti popularne tekstove na sajtovima njihovih konkurenata i primjeniti isto.
Budite oprezni prilikom pitchanja s obzirom na ključne riječi na koje ciljate i kako će se one uklopiti post koji pišete.
Koristite malo psihologije
NLP (Neurolingivstičko programiranje) je disciplina koja vam može pomoći da ojačate vašu komunikaciju s drugima. Prilično je široka tema i vrijedna istraživanja ako ste zainteresirani za psihologiju ponašanja. Pojednostavljeno, NLP se sastoji od 4 stupa, od čega se tri mogu primijeniti za poboljšanje šanse pitchinga vašeg guest posta.
1. stup – Ishodi – Usredotočenje na ishode je važno pri linkbuildingu ali razumijevanje stvarnog cilja je ključno. Kada je riječ o guest postingu, vi ne tražite link, vaš cilj je da dobijete priliku pridonijeti odličnim sadržajem u zamjenu za izloženost i link na vaš sajt. Ova blaga razlika će služiti da promijeni vaš način razmišljanja što će utjecati na to kako u stvarnosti pitchate.
2. stup - Izoštrenost osjetila- sposobnost opažanja i najmanjih detalja. Bilježenje detalja onoga što promatrate npr. Sajta, pomoći će vam da pišete bolje mejlove i pitcheve nego ranije, prilagođenije individualnom slučaju. Suptilnije stvari od jednostavnog "Čitam tvoj blog i svidio mi se jučerašnji post."
3. stup – Povezivanja- izgradnja veza. Linkbuiling jest izgradnja veza. Izgradnja veza preko interneta je izazov ali je ključna ako želite dobiti šansu za guest post i dogovoriti se za daljnju suradnju, možda objavljivanje guest postova na drugim blogovima te osobe. Moguće je uz dobre veze s nekim blogerom spriječiti konkurenciju da dobije linkove ili postati stručnom osobom za određenu temu na sajtu.
Kada pokažete trud i razumijevanje čitatelja na suptilan način
Pisanje
Kada je naslov dogovoren, vrijeme je da se krene na pisanje sadržaja. Način na koji se on piše ovisi je li blog prve ili druge razine. Pisanje sadržaja za blogove prve razine je teško razvrstati i bilo bi korisno da ga pišete sami (ukoliko radite na promociji vlastitog sajta) ili klijent sam. Ovo je iz razloga što blogovi prve razine obično prihvaćaju vaše tekstove zbog vaše reputacije, ili reputacije vašeg klijenta, tj. Žele vaše misli o temi o kojoj se piše ili o specifičnim stvarima koje se događaju u industriji vašeg klijenta.
Blogovi druge razine s druge strane traže dobar sadržaj, i makar bi htjeli da je on pisan od strane nekog iskusnog u industriji to im nije uvijek omogućeno. U ovoj situaciji tražimo jednog ili nekoliko pisaca iskusnih u toj industriji koji će moći pisati tekstove prema našim specifikacijama. Jako je bitno unajmiti pisca koji ima znanje tog tržišta jer će to biti vidljivo na tekstu (znanje i neznanje).
Postoji mnogo mjesta na kojima možete naći freelance pisce i nećemo ih navoditi. Korisno je imati zaposlenu osobu koja će voditi proces pisanja tekstova (project manager, komunicirati s piscima, pratiti objavljene tekstove, održavati vezu s vama), u suprotnom ćete brzo vidjeti da guest posting kampanje s malim brojom klijenata mogu postati previše za vas uz administraciju i logistiku. Imati nekoga organiziranog i pouzdanog da vodi ovaj proces je uistinu korisno. Ukoliko imate resurse neke to bude netko tko je zaposlen za vas ali moguće je outsourceati i taj posao kako bi bolje iskoristili vlastite zaposlenike.
Čak ni male SEO agencije ne bi mogle raditi da nemaju zaposlene pisce iz industrije i project managera. Dalje, nije moguće dobiti bolju fleksibilnost nego kod freelance modela jer jednostavno nije praktično imati službeno zaposleno stotine pisaca za razne industrije.
Oblikovanje teksta
Formatiranje teksta je ono što najviše plaši bloggere koji prihvaćaju guest postove.
Čim se dogovorite za guest post, mudro je prikupiti uredničke smjernice ili savjete od samog blogera. Možda će preferirati word dokument ili će vam dati pristup sajtu na način da se sami ulogirate i uploadate gotov post.
Koristite guest posting kao priliku za linkanje ne samo na home stranicu nego i na podstranice tj. duboke "deep" linkove. Ovo služi dvostrukoj svrsi: osigurava da profil vašeg klijenta ima prirodnije linkove, na cijeli sajt i podiže potencijal za konverziju kupaca jer ih možete poslati na najrelevantnije stranice na vašem web sajtu, ovisno o temi sadržaja.
Trebate biti oprezni s anchor tekstom, ne samo zbog sigurnosti profila vašeg klijenta već zbog pokušavanja namještanja anchor teksta. Često će biti neprirodan i odvlačiti će pozornost sa samog teksta i moguce da ce agresivni anchor textovi biti razlog odbijenog guest postinga. Npr. ako ubacite longtail keyword u anchor text gotovo sigurno vam nece biti odobren guest post. Ovo ćete morati procijeniti sami.
U osnovi, vaš cilj je da što više olakšate vlasniku sajta da objavi vaš sadržaj.
Objavljivanje
Mislili ste da je posao gotov čim objavite guest post? U krivu ste.
Ukoliko želite povećati učinkovitost vašeg guest blogginga tada je ključno da stvorite i održite neki impuls. Prvo, potrošite nešto vremena u odgovaranju na komentare. Ovo pomaže izgradnji odnosa s blogerom umjesto da objavite i pobjegnete (Hvala na linku, doviđenja.)
Izgradnja odnosa, osobito ako radite guest posting za više klijenata je najbolji način za podizanje produktivnosti. Brinite se o svojim vezama s njima, pratite ih i vidite možete li im i kasnije pomoći s nečim.
Također koristite Topsy kako bi vidjeli tko je podijelio link na članak. Ovo je bitna informacija ako tražite još guest postova. Možete kontaktirati osobu koja je podijelila vaš post, i zbog toga što joj se očito svidio, ponuditi joj guest post samo za nju. Šanse za prihvaćanje ovakvih guest postova su stvarno velike.
Uvijek podijelite članak s followerima na raznim social media i e-mail listama vašeg klijenta jer dodaje dodatno osiguranje vašem postu i veću izloženost publici. Također, održava vezu s postojećim čitateljima. Moguće sukobljavanje dvije skupine čitatelja (vaših i blogerovih) bi moglo samo podići vrijednost tog posta.
______
Za one koji su propustili procitajte i ovaj prvi veliki vodic za Guest post vodic:
Link Building sa Guest Postovima - Kompletan Vodič
https://internetzarada.org/link-building-sa-guest-postovima-kompletan-vodic-t-5896.html
Ovo je prijevod texta sa ove adrese: https://seogadget.co.uk/guest-blogging-a-future-proof-marketing-strategy/
Kada se govori o linkbuildingu, potrebno je provjeriti svaku strategiju pitanjem: "Hoće li funkcionirati u budućnosti?". Razumijevanje kako se kreću trendovi pretraživanja i pokušavanje usklađivanja onoga što donosi trenutačne rezultate s onim što će donositi rezultate na duge staze je ključno za uspješnu SEO strategiju.
Guest blogging ili guest posting je jedan od najučinkovitijih načina linkbuildinga u ovom pogledu jer je "prirodan", izlaže vas velikom broju čitatelja i pomaže stvaranju branda. Postoje velike mogućnosti u izradi SEO strategije pomoću guest postinga, mnogo uparenih guest postova sami od sebe postaju marketinška kampanja. Guest posting također otvara mnogo win-win situacija – čitatelj dobiva novi sadržaj napisan s drugog stajališta, blogger dobiva slobodan dan i besplatan sadržaj kojim će popuniti svoj blog, a vi dobivate pristup njegovoj publici i kvalitetan link!
Kevin Newman je pisao o osnovama linkbuildinga i razvio akronim VAVA (Link Volume, Link Authority, Link Velocity and Anchor Text). Guest blogging uključuje tri od ove četiri osnove, odnosno količinu (volume), linkove s vrijednih stranica (authority) i anchor tekst po našoj želji (anchor).
Guest blogging u praksi ima dvije razine.
- Na višoj, prvoj razini, riječ je o pisanju za web-stranice visoke kvalitete i autoriteta
- Na nižoj, drugoj razini, riječ je o pisanju za web-stranice dobre kvalitete ali s nešto manje autoriteta u svojem području
Moglo bi se govoriti da postoji i treća razina, niske kvalitete sadržaja, ali u praksi, ako stranice ne pripada prvoj ili drugoj razini, vjerojatno nije vrijedno truda objavljivati svoj sadržaj na njoj.
Možda ste već proučavali mreže blogova (blog networks) ili direktorije članaka (article directories). I jedni i drugi imaju svoje mjesto u nekim industrijama ali oni nisu ono o čemu će biti riječi. Bilo bi šteta objavljivati svoj najbolji sadržaj na osrednjim sajtovima, kako bi održali ROI (return on investment) potrebno je shvatiti guest posting nešto dublje.
U daljnjem tekstu ćemo vidjeti na koji način se pristupa guest postingu i vrsti ljestvice prema kojoj možemo pratiti količinu i kvalitetu linkova.
Ciljevi i strategija
Dobra guest posting kampanja, poput svake linkbuilding kampanje bi trebala početi s određivanjem cilja i uređenjem općenite strategije. Potrebno je postaviti nekoliko pitanja prilikom planiranja guest posting projekata:
1. Na koje ključne riječi (keywords) ciljamo?
Budući da koristimo guest posting kao linkbuilding metodu, moramo razumjeti o čemu ćemo pisati kako bi povećali vidljivost (visibility) svojih tekstova.
2. Tko je naš kupac?
Moramo razumjeti osnovne tipove kupaca prema kojima usmjeravamo ključne riječi kako bi ih mogli privući. To će nam pomoći da stvaramo ideje za sadržaj i da biramo blogove koje će ti kupci stvarno čitati.
3. Što točno radimo?
Je li bitno da skupimo linkove ili da izgradimo brend? Ukoliko definiramo ovo u samom početku izrada strategije će ići lakše.
Lako je zaboraviti da je SEO marketing. Izgubimo se u Googleovim pravilima, taktikama i tehnikalijama kada u krajnjoj liniji pokušavamo privući što više ljudi da kupe ono što mi ili naš klijent prodaje. Bitno je spajati tradicionalne modele marketinga sa tehnološkim svijetom u kojem se nalazi SEO.
STP - segmentation, targeting, positioning (podjela, ciljanje, pozicioniranje)
Čest je zajednički rad s klijentom u ranim fazama kako bi shvatili kako izgleda njihov savršeni klijent jer u krajnjoj liniji to je ono što će dovesti do uspješne SEO kampanje koje donosi rezultate pored povećane vidljivosti na tražilicama (search engine visibility).
[attachment=286]
Koristan model izvođenja prve faze je STP.
Segmentation – podjela tržišta u kojem se nalazi klijent.
Targeting – pronalazak jednog segmenta na koji se želimo usmjeriti, kako sa stajališta tražilica tako i s poslovnog stajališta.
Positioning – pronalazak ključnih pitanja koja se tiču odabranoga segmenta, provjera blogova koje oni čitaju, bolje razumijevanje sadržaja koji ih zanima i vole dijeliti.
Korisno je spajati STP model s istraživanjem ključnih riječi (keyword research) jer potiče dublju analizu i shvaćanje ključnih riječi sa stajališta čovjeka umjesto čiste SEO metrike poput prometa i konkurencije. STP često daje okvir unutar kojeg se učinkovitije mogu pronaći ključne riječi, one koje će biti potpuno usmjerene na segment tržišta na koji vaš klijent želi ciljati.
Ova vrsta dubokog istraživanja neće biti nužno potrebna ako vi ili klijent već dobro poznajete tržište i znate što privlači kupce. U tom slučaju STP se preskače.
Prospecting i analiza
Bez sumnje, ovo je dio guest blogginga koji oduzima najviše vremena i iziskuje najviše rada. Postoji nekoliko prečaca i izvora koji vam mogu pomoći da pronađete i stvorite prilike za guest posting.
Prije svega, ne razmišljajte unutar jednog konteksta. Stalno tražite nove stvari koje se mogu povezati s vašim sadržajem, u novim tržištima, sa svježim linkovima. Pa navedimo metode..
Google pretrage
Za početak, možete isprobati http://skyrckt.com/guestposttool . Jednostavan alat za pronalaženje sajtova koji primaju guest postove koji kombinira ključnu riječ koju tražite s nekim čestim pojmovima poput "write for us" ili "guest posting opportunities". Dovoljno je unijeti vlastitu ključnu riječ. Alat naravno nije savršen i mnogo pronađenih sajtova neće biti korisno ali štedi mnogo vremena. (Kopirajte tablicu za vlastitu uporabu.)
[attachment=284]
Blogovi koje pronalazi nisu uvijek visoke kvalitete ali na ovaj način barem možete izvlačiti one korisne, umjesto da prospektirate i ponovno izvlačite korisne sajtove.
Google je odličan način pronalaska blogova koji prihvaćaju guest postove. On ne bi trebao biti jedina metoda jer je dostupna i vašim konkurentima, cilj je objaviti guest postove tamo gdje drugi ne mogu.
Koristite blog rollove
Blogeri čitaju druge blogove i mnogi će ih navesti u svojem blog rollu. Ovo je jedan od najbržih načina kako pretvoriti jednu priliku za guest post u desetke prilika. Ovo je također najbrži način za razumijevanje dinamike unutar niše, jer stvara sliku o tome tko su blogeri, o čemu se piše, što se čita, itd. Iako nisu korisni danas kao nekad, blog rollovi još uvijek pomažu doći do nekih prilika koje nisu dostupne na druge načine.
Open Site Explorer
OSE se u ovom slučaju može primijeniti najbolje na B2B tržišta (business to business). Sjećate li se kada smo pisali o razumijevanju tko su vam kupci? Ovdje, određujemo 5-10 URLova potencijalnih kupaca, provodimo ih kroz OSE i filtriramo za no-follow linkove.
[attachment=285]
Uglavnom, rezultat će biti kraća lista kroz koju ćete moći naći linkove koji vode na komentare. Ljudi čitaju blogove vezane za industriju i dodaju vlastite komentare. Ova taktika će vam pomoći da odmah uočite sajtove koji se stvarno čitaju u vašoj industriji. Ukoliko uočite neke česte uzorke rezultata među sajtovima, to bi značilo da su blogovi koji se često pojavljuju dobra prilika za promet i konverziju kupaca (conversion) osim toga što nude i jak link, upravo zbog posjetitelja koji aktivno traže i raspravljaju o uslugama koje nudite.
Guest posting zajednice
Najbolja zajednica za guest posting je MyBlogGuest. Obično je dostupno puno prilika za guest posting, ponekad i jako kvalitetnih, uz vrlo malo potrebnog traženja.
Ukoliko se možete snaći pored pojedinaca koji kao da su izašli s "warrior foruma", vidjet ćete da MGB privlači i velik broj pametnih ljudi s odličnim web sajtovima koji su otvoreni za suradnju.
Uvijek je vrijedno staviti post na forum u kojem govorite kako nudite guest postove. To je tako lako i učinkovito da bi morali biti ludi da propustite takvu priliku. Često će vam se javiti ne jedan, već mnoštvo zainteresiranih blogera.
Topsy.com pretraživanje
Topsy često nudi korisne prilike ili barem inspiraciju za guest posting. Često pronalazimo liste blogova relevantne za našu nišu u formatu "top 20", "top 50", "top 200" i slično što zlata vrijedi.
Tražite guest postove
Objavite na vlastitiom blogu da tražite ljude za guest posting i pitajte je li itko zainteresiran. Vjerojatno ćete naći nekoliko dobrih prilika za vlastiti guest post na ovaj način.
Iskoristite veze vašeg klijenta
Čest je vaš klijent dobar izvor prilika za guest blogging. Spominjanje vašeg klijenta onima koji su upoznati s njime bi vam moglo omogućiti ono što na drugi način nije moguće.
Vrijeme je za analizu i procjenu guest posting prilike
Nekoliko pitanja na koja je potrebno odgovoriti na ovoj razini.
1. Koliko je vjerojatno da će prihvatiti link?
2. Koja je SEO vrijednost tog linka?
3. Koji je potencijal za promet i konverziju kupaca?
4. Koji je potencijal ovog posta za stvaranje brenda?
Ako je vjerojatnost prihvaćanja niska tada bi bilo bolje usredotočiti se na druge prilike prije. Kada se govori o prihvaćanju, ne misli se na to da će odbiti vaš tekst (u svakom slučaju bi trebali raditi na KVALITETNOM sadržaju), govori se o o prihvaćanju guest posta uopće
Shvaćanje SEO vrijednosti (ili proučavanje vrijednosti linka) je stvar osobnog mišljenja i metrika koje vi smatrate bitnima.
Često korišteni su mozRank, AC Rank, Domain Authority i osobna mjera kvalitete sajta od 1-5 (u osnovi subjektivna prosudba osobe).
Korisno je gledati i slijedećih pet faktora i vidjeti kako stoji s obzirom na njih:
1. Outbound links (broj linkova prema van)
2. Koliko često se objavljuju guest postovi (loše ukoliko je website u potpunosti sastavljen od guest postova).
3. Količina reklama i sadržaja (više sadržaja je bolje -previse reklama je lose)
4. Social media faktori (twitter, facebook i slično, broj ljudi koji ga prate)
5. Dizajn sajta.
Često se može naći prilika za guest post s dobrim linkom ali nema dobar potencijal konverzije. Ovakvi blogovi se ne bi trebali odbaciti jer predstavljaju vašeg klijenta i van uobičajnog okruženja. Dobar primjer ovoga je postanje na sajtu koji čitaju suradnici vašeg klijenta umjesto njegovih klijenata. Na taj način se još uvijek podiže razina brenda i klijentov poslovni profil.
Pitching (predstavljanje vaše ideje)
Pitching je zahtjevan aspekt guest blogginga. Postoji nekoliko industrija u kojima osoba koju kontaktirate ne zna koje su vaše namjere (dobre ili loše) i imati će neke predrasude o vama samo zato jer ih tražite guest post.
Kod nekih blogova na drugoj razini moći ćete odmah krenuti na pitch. Za blogove više druge i prve razine, morati ćete pogoditi dobar pitch.
Najbolji rezultati su u slijedećim uvjetima:
Imate vec neki ostvareni kontakt i otoplili ste odnose
Bilo koja veza koju imate osigurat će vam da vas ne dožive kao "padobranca". Uvelike ćete povećati šanse za pozitivan ishod ako vas netko predstavi ili samo istaknete zajednički interes ili osobu koju oboje poznajete.
Vrlo je učinkovito zagrijati ih malo kroz ego-baiting (hraniti njihov ego). Uključite spomen njihovog rada u svojem novom tekstu i dajte im to do znanja.
Neki guest blogging "stručnjaci" nude savjet – dodavanje komentara kako bi dobili njihovu pozornost. Ovo je klasična strategija ovih dana i puno je učikovitije dobiti njihovu pozornost kroz izravno spominjanje. Hrani njihov ego i pomaže im, što pomaže u velikoj mjeri kada je vrijeme da ih pitate o pisanju za njihov sajt.
(nPromote team ima vrlo dobre rezultate i samo sa pametnim postavljanjem blog komentarima na blogu kojem planiramo ponuditi guest post).
Imate nekoliko dobrih ideja za naslov/sadržaj
Uvijek pitchajte guest post s jasnom idejom o tome o čemu će biti riječi. Vjerojatno bi se i vi namučili da dobijete klijenta koji će pristati na SEO ako mu ne želite reći što nudite tek nakon potpisivanja ugovora. Ljudi koji ne objasne o čemu žele pisati se u najvećoj mjeri odmah odbijaju.
Korisno je provjeriti koji postovi su najpopularniji na sajtu kojem pitchate ideju i pokušajte napisati nešto na njihovom tragu. Još korisnije je provjeriti popularne tekstove na sajtovima njihovih konkurenata i primjeniti isto.
Budite oprezni prilikom pitchanja s obzirom na ključne riječi na koje ciljate i kako će se one uklopiti post koji pišete.
Koristite malo psihologije
NLP (Neurolingivstičko programiranje) je disciplina koja vam može pomoći da ojačate vašu komunikaciju s drugima. Prilično je široka tema i vrijedna istraživanja ako ste zainteresirani za psihologiju ponašanja. Pojednostavljeno, NLP se sastoji od 4 stupa, od čega se tri mogu primijeniti za poboljšanje šanse pitchinga vašeg guest posta.
1. stup – Ishodi – Usredotočenje na ishode je važno pri linkbuildingu ali razumijevanje stvarnog cilja je ključno. Kada je riječ o guest postingu, vi ne tražite link, vaš cilj je da dobijete priliku pridonijeti odličnim sadržajem u zamjenu za izloženost i link na vaš sajt. Ova blaga razlika će služiti da promijeni vaš način razmišljanja što će utjecati na to kako u stvarnosti pitchate.
2. stup - Izoštrenost osjetila- sposobnost opažanja i najmanjih detalja. Bilježenje detalja onoga što promatrate npr. Sajta, pomoći će vam da pišete bolje mejlove i pitcheve nego ranije, prilagođenije individualnom slučaju. Suptilnije stvari od jednostavnog "Čitam tvoj blog i svidio mi se jučerašnji post."
3. stup – Povezivanja- izgradnja veza. Linkbuiling jest izgradnja veza. Izgradnja veza preko interneta je izazov ali je ključna ako želite dobiti šansu za guest post i dogovoriti se za daljnju suradnju, možda objavljivanje guest postova na drugim blogovima te osobe. Moguće je uz dobre veze s nekim blogerom spriječiti konkurenciju da dobije linkove ili postati stručnom osobom za određenu temu na sajtu.
Kada pokažete trud i razumijevanje čitatelja na suptilan način
Pisanje
Kada je naslov dogovoren, vrijeme je da se krene na pisanje sadržaja. Način na koji se on piše ovisi je li blog prve ili druge razine. Pisanje sadržaja za blogove prve razine je teško razvrstati i bilo bi korisno da ga pišete sami (ukoliko radite na promociji vlastitog sajta) ili klijent sam. Ovo je iz razloga što blogovi prve razine obično prihvaćaju vaše tekstove zbog vaše reputacije, ili reputacije vašeg klijenta, tj. Žele vaše misli o temi o kojoj se piše ili o specifičnim stvarima koje se događaju u industriji vašeg klijenta.
Blogovi druge razine s druge strane traže dobar sadržaj, i makar bi htjeli da je on pisan od strane nekog iskusnog u industriji to im nije uvijek omogućeno. U ovoj situaciji tražimo jednog ili nekoliko pisaca iskusnih u toj industriji koji će moći pisati tekstove prema našim specifikacijama. Jako je bitno unajmiti pisca koji ima znanje tog tržišta jer će to biti vidljivo na tekstu (znanje i neznanje).
Postoji mnogo mjesta na kojima možete naći freelance pisce i nećemo ih navoditi. Korisno je imati zaposlenu osobu koja će voditi proces pisanja tekstova (project manager, komunicirati s piscima, pratiti objavljene tekstove, održavati vezu s vama), u suprotnom ćete brzo vidjeti da guest posting kampanje s malim brojom klijenata mogu postati previše za vas uz administraciju i logistiku. Imati nekoga organiziranog i pouzdanog da vodi ovaj proces je uistinu korisno. Ukoliko imate resurse neke to bude netko tko je zaposlen za vas ali moguće je outsourceati i taj posao kako bi bolje iskoristili vlastite zaposlenike.
Čak ni male SEO agencije ne bi mogle raditi da nemaju zaposlene pisce iz industrije i project managera. Dalje, nije moguće dobiti bolju fleksibilnost nego kod freelance modela jer jednostavno nije praktično imati službeno zaposleno stotine pisaca za razne industrije.
Oblikovanje teksta
Formatiranje teksta je ono što najviše plaši bloggere koji prihvaćaju guest postove.
Čim se dogovorite za guest post, mudro je prikupiti uredničke smjernice ili savjete od samog blogera. Možda će preferirati word dokument ili će vam dati pristup sajtu na način da se sami ulogirate i uploadate gotov post.
Koristite guest posting kao priliku za linkanje ne samo na home stranicu nego i na podstranice tj. duboke "deep" linkove. Ovo služi dvostrukoj svrsi: osigurava da profil vašeg klijenta ima prirodnije linkove, na cijeli sajt i podiže potencijal za konverziju kupaca jer ih možete poslati na najrelevantnije stranice na vašem web sajtu, ovisno o temi sadržaja.
Trebate biti oprezni s anchor tekstom, ne samo zbog sigurnosti profila vašeg klijenta već zbog pokušavanja namještanja anchor teksta. Često će biti neprirodan i odvlačiti će pozornost sa samog teksta i moguce da ce agresivni anchor textovi biti razlog odbijenog guest postinga. Npr. ako ubacite longtail keyword u anchor text gotovo sigurno vam nece biti odobren guest post. Ovo ćete morati procijeniti sami.
U osnovi, vaš cilj je da što više olakšate vlasniku sajta da objavi vaš sadržaj.
Objavljivanje
Mislili ste da je posao gotov čim objavite guest post? U krivu ste.
Ukoliko želite povećati učinkovitost vašeg guest blogginga tada je ključno da stvorite i održite neki impuls. Prvo, potrošite nešto vremena u odgovaranju na komentare. Ovo pomaže izgradnji odnosa s blogerom umjesto da objavite i pobjegnete (Hvala na linku, doviđenja.)
Izgradnja odnosa, osobito ako radite guest posting za više klijenata je najbolji način za podizanje produktivnosti. Brinite se o svojim vezama s njima, pratite ih i vidite možete li im i kasnije pomoći s nečim.
Također koristite Topsy kako bi vidjeli tko je podijelio link na članak. Ovo je bitna informacija ako tražite još guest postova. Možete kontaktirati osobu koja je podijelila vaš post, i zbog toga što joj se očito svidio, ponuditi joj guest post samo za nju. Šanse za prihvaćanje ovakvih guest postova su stvarno velike.
Uvijek podijelite članak s followerima na raznim social media i e-mail listama vašeg klijenta jer dodaje dodatno osiguranje vašem postu i veću izloženost publici. Također, održava vezu s postojećim čitateljima. Moguće sukobljavanje dvije skupine čitatelja (vaših i blogerovih) bi moglo samo podići vrijednost tog posta.
______
Za one koji su propustili procitajte i ovaj prvi veliki vodic za Guest post vodic:
Link Building sa Guest Postovima - Kompletan Vodič
https://internetzarada.org/link-building-sa-guest-postovima-kompletan-vodic-t-5896.html