• Poštovani posjetitelju, za korištenje svih mogućnosti koje InternetZarada Forum omogućuje, predlažemo ti da se registriraš. Besplatno je i tvoja privatnost je potpuno zaštićena. Registracija ti omogućuje pristup svim kategorijama i temama, mogućnost pristupa privicima u postovima (slike, video, tutorijali, uputstva itd), pristup malom oglasniku (Tržnica), direktnu komunikaciju s članovima putem privatnih poruka, automatsko praćenje tema od interesa i još mnogo toga. Veselimo se tvojoj prijavi! ❤️

Guest Blogging Strategije - Whiteboard Friday by SEOmoz

Davor Bomestar

Legenda
Tu od
27 Lis 2008
Postova
3,697
http://www.seomoz.org/blog/guest-blogging-strategies-whiteboard-friday

Definitivno pogledat, proanalizirat i promislit svaku recenicu.

Build relationships. Jako mi se svidja taj dio jer jasno i pokaze KOLIKO vremena treba za dobit linkove na kvalitetnim sajtovima. Znaci 4 tjedna komunikacije i interakcije s nekim prije nego pitat GP. Ok, to nije za ove najlosije "take all" blogove ali ovo je tocan nacin kako dobit GP na srednjim i jacim blogovima. Kontaktirat osobu putem 2 medija barem, to mi se isto svidja.

Blog komentiranje je obavezni dio pa onda uz to jos twitter, facebook, g+. Naravno ne sve jer ce ispast ocito ali ono treba 2 medija. Biti helpful, nadjite nacin kako biti od pomoci nekome (jako povecava postotak objava). Kljuc je da postanete prvo PRIJATELJ s nekime, i onda tek nakon dosta kontakata ponudite post. Jedan tekst sto sam citao nedavno isto kaze da necete "dobit" na prvom spoju ali mozete dobit na trecem. Isto vazi za Guest posting.

Optimize for their audience - Pa ono. Jos jedan indikator da treba DETALJNO analizirat blog. Kakav stil pisanja, kakve textove, dali je pokrivena tematika ako nije sta fali. Potrosite 1-2-3 dana ako treba, ali naucite kako to radit pravilno. Kako provjerit dali je sajt pokrio neku temu?

Pa kako to radimo kad trazimo na nasem forumu? U google ukucamo ovo ako gledamo koje teme spominju "Adsense":

site:https://internetzarada.org/ adsense

Ista stvar vazi za blogove. Vidite o cemu je blog. Koje teme pokriva. Razmislite neku ideju koju bi mogli pisat na blogu. Pregledate dali su pokrili neku temu, koristite razne izvore informacija na internetu za ideje za temu (od googla, gakta, social media sajtova itd.), ako jesu trazite neku drugu, ako nisu onda odaberite temu i bacite se u detaljnije istrazivanje i pripremu za temu.

Nakon toga pripremite najbolji text ikad napisanu o toj temi. Sto vise korisnih informacija, sto detaljnije istrazivanje i pripremanje i vas tekst ce imat drasticno al drasticno vece sanse za objavljivanjem na nekom blogu koji ce vam puno pomoc za vas SEO. Kao sto inzistiramo na kvalitetnim threadovima na natjecajima za najbolji post na ovom forumu, isto toliko truda i energije (i puno vise) trebate ulozit u tekst kad slazet guest post - ali isplati se.

Evo citirat cu dio Leon Mak-ove poruke sto mi je poslao nakon zadnjeg natjecanja, nadam se da mi nece zamjerit objavljivanje, ali bas je lijepo to objasnio:

Ja sam tek sad kad sam pisao tut razumio ono što ti cijelo vrijeme govoriš - koliko čovjek zapravo nauči dok piše opširan tutorijal. Jednostavno moraš proučiti temu što bolje, naći što više materijala, usporediti, izvući neke cake iz jednog izvora, povezati s nečim iz drugog, sve to sklopiti i suvislo sročiti, linkati, pa formatirati da na nešto liči... S obzirom da mi se sve malo odužilo (jer sam, dok sam pisao, paralelno to primjenjivao na jednom sajtu), zadnju noć nisam uopće ni spavao do 4 popodne, dok nisam završio i postao.
Ali što je najvažnije, meni je to koristilo da nešto novo naučim i to planiram primjeniti na svim sajtovima.

Stvarno nije demagogija kad kazem da je meni pomaganje na IZF-u pomoglo da naucim ne samo o temi koju pisem nego i da vidim snagu i moc necega kada se radi kvalitetno. Zato stvarno na slijedecem natjecanju ocekujem jos i bolje tekstove nego do sada.

Kad svaki dan 8-10 sati odvojite 5 dana u tjednu da proucite, naucite, istrazite i slozite jedan tekst pa ne mozete ne slozit vrhunski dobar tekst. Tako se uspijeva u Guest bloggingu a kvaliteta takvih linkova jednostavno opravdava ulozeno vrijeme i trud.

Npr. da pripremate 2 puna dana 1 post sto je dosta pa cak i puno vremena kad se malo ispraxirate. To vam je 15 tekstova koje mozete slozit mjesecno. Kladim se da kroz 3-4 mjeseca imat cete 50ak najacih linkova prema sajtu sto ste ih ikad dobili.

Kljuc kvalitetnog guest blogginga je u pripremi (sto vise proucavate neki blog bolje mozete pristupiti njima), komunikaciji (ciljajte na prijateljstvo a ne na link), kvaliteti sadrzaja (izdvajate se iz mase i ne nudite reciklirane tekstove nego nesto sto njima zaista podize kvalitetu bloga - neprocjenjivo).

Jako vazna stvar, kad savladate koncept guest blogginga onda vam se otvara cijeli novi svijet visokokvalitetnog SEO-a i link buildinga jer isti koncept mozete primjeniti za objavu infographicsa (embedanje s vasim linkom), videa (ista stvar), trazenje linkova na links.html/resources stranicama, linkbaita itd.

Guest blogging je metoda za buducnost jer cak i ako jednog dana izgubi na snazi ako ste ga naucili radit pravilo vrlo lako cete se prilagodit na novi nacin jer cete kroz pravim odradjivanjem Guest blogginga naucit kako stjecat "web" prijatelje koji mogu linkat na vas koja god to metoda linkanja bila, koji mogu vas pratit na twitteru, facebooku, google+ itd.
 
I samo kratka dodatna napomena, jednako je vazna komunikacija sa blogerima prije slanja ponude za GP-a ali i ponovno 2-3 puta kontaktiranje nakon slanja ponude GP-a jer kad odradite posao dobro a ne jave se, treba ih podsjetiti 2-3 puta.
 
U jednom delu Rand pominje infografik (9-10 min. klipa) koji se može ponuditi blogerima.S obzirom da je za kvalitetan članak potrebno naći dobrog pisca i dobro platiti možda je izrada kvalitetnog infografika koji bi bilo moguće ponuditi većem broju blogera iz iste niše čak jednostavnije i jeftinije rešenje.
Ovi linkovi su nešto kao baneri samo što su iz tela posta, neznam koliko ih slabije Google tretira u odnosu na klasičan anchor tekst link iz posta???
 
1kvota1 kaže:
U jednom delu Rand pominje infografik (9-10 min. klipa) koji se može ponuditi blogerima.S obzirom da je za kvalitetan članak potrebno naći dobrog pisca i dobro platiti možda je izrada kvalitetnog infografika koji bi bilo moguće ponuditi većem broju blogera iz iste niše čak jednostavnije i jeftinije rešenje.
Ovi linkovi su nešto kao baneri samo što su iz tela posta, neznam koliko ih slabije Google tretira u odnosu na klasičan anchor tekst link iz posta???

Ovo i mene dosta zanima.

Da li je pametno linkovati infografiju ka sajtu, ili mozda poslati par recenica teksta pa iz njega linkovati?
 
Davore sad sam čitao na SeoMoz a i ti si negde spomenuo, da u guest postingu nije loše kao anchor stavljati i "click here", "read more" itd. Mene interesuje u kom bi to procentu bilo? U suštini me interesuje tvoje mišljenje oko ovoga:

Ako ja jurim Keywod 1, a koristim i Keyword 2, Keyword 3 i Keyword 4, od čega je Keyword 1 fraza za koju pokušavam da se rangiram, Keyword 2 ime sajta (ako sam dobro shvatio tvoju priču o brendiranju a nadam se da jesam, u ovom slučaju nije EMD domen nego ime producta plus reč), Keyword 3 je fraza koju bi jurio kao longtail, a Keyword 4 neka bude fraza slična onoj koju jurim, u kom procentu bi trebao da koristim te reči kao anchore, naravno uzimajuću i celu ovu zbrku "click here" i "read more" kao moguće anchore?

Ja se nadam da si me shvatio. :D
 
aleksej kaže:
Davore sad sam čitao na SeoMoz a i ti si negde spomenuo, da u guest postingu nije loše kao anchor stavljati i "click here", "read more" itd. Mene interesuje u kom bi to procentu bilo? U suštini me interesuje tvoje mišljenje oko ovoga:

Ako ja jurim Keywod 1, a koristim i Keyword 2, Keyword 3 i Keyword 4, od čega je Keyword 1 fraza za koju pokušavam da se rangiram, Keyword 2 ime sajta (ako sam dobro shvatio tvoju priču o brendiranju a nadam se da jesam, u ovom slučaju nije EMD domen nego ime producta plus reč), Keyword 3 je fraza koju bi jurio kao longtail, a Keyword 4 neka bude fraza slična onoj koju jurim, u kom procentu bi trebao da koristim te reči kao anchore, naravno uzimajuću i celu ovu zbrku "click here" i "read more" kao moguće anchore?

Ja se nadam da si me shvatio. :D

Pa vec sam spominjao neke postotke u tekstovima gdje sam pricao o brandname anchorima.

Idealno bi bilo sto vise brandname anchora. Ako veliki brandovi znaci jake firme poput coca cole, walmarta i sl. imaju 95-99% anchor textova da su bradname onda prakticki mozemo reci da u idealnom slucaju bi svi anchor textovi trebali biti brandname. Tako je najsigurnije i najstabilnije.

E sad, naravno da bi to postigli a imali dobre rankinge ce nam trebat puno vise ukupnog broja linkova nego kad ipak koristimo u jednom djelu i komercijalne anchor tekstove sa ciljanim keywordima.

Tako da moglo bi se reci ovako.
Gledajte da vam 60% svih anchor textova budu brandname anchor text varijacije.
30% anchor tekstova neka budu komercijalni anchor tekstovi tj. oni koji imaju vase ciljane keyworde.
10% neka budu click here, read more, vistit, website i slicni neutralni koji nisu ni bradname a ni komercijalni.

Ovih 30% sto su anchor textovi e sad kako podjeliti postotke. Pa moji savjet je da 1 anchor tekst koristis samo jednom i nikad vise. Umjesto 50 istih anchor tekstova radje napravi 50 slicnih ali jedinstvenih anchor tekstova. Drugim rijecima umjesto da koristis npr. "dog training" na 50 linkova radje napravi 50 linkova svaki sa svojom anchor tekst varijacimom kao naprimjer: dog trainings, dog training resources, dog training articles, dog training website, website for dog training, dog training information, animal training, pet treining, pet information, dog education, traing your dog itd. Svaki od tih varijacija upotrijebi jednom i nikad vise. Jednostavno prirodno nema sanse da ce 100 ljudi linkati na tvoj website sa tocno keywordom za koji ti zelis poput "dog training" vec ce svatko imat neku svoju varijaciju i mi to moramo s nasim linkovima "emulirati" i postici isto to.
Ovim nacinom ti dajes relevantnost websiteu za sve te fraze koje su vezane za tu nichu i dajes mu autoritet a opet se osiguravas da nemas previse zastupljen jedan keyword.

Naravno jos jednom ponavljam, ove stvari treba gledat u kontekstu. Jer ja ovo radim jer ja zelim rangirati unutar niche i dobijati posjetu. Dali cu rangirat za 1-2 najvaznije fraze mi je apsolutno nebitno, glavno da dobijam posjetu, a s ovim pristupom raznovrsnih anchor tekstova pogrivam longtail posjetu. Tako da ja to zovem ganjanje boljih rankinga opcenito u nichi a ne ganjanje rankinga za par pojedinih keyworda.
 
Dok Davor ne dođe, my two cents (ne zameri, ovo mi je vazda zanimljiva priča :) )

Iskreno, mislim da je najbolje, ali bez šale, da proveriš stanje na SERPs i backlink profile i anchore na prvim stranicama, ali ne samo za Keyword 1 ni za 2, 3 i 4, nego za što više varijacija - i longtail, i sinonime, i fraze koje ti ne napadaš ali su u uskoj vezi sa tvojom nišom. Ne postoji tačan racio ovih i onih anchora koji je isti za svaku nišu i sve SERPs, tako da ti je ovo jedini način da utvrdiš. Ako gađaš samo kws 1, 2 3 i 4 onda su ti one, naravno, primarne, te ako se rezultati cele niše (prosek) mnogo razlikuju od rezultata za ove kws, onda idi prema njima.

Svakako, bilo da gradiš authority site ili sajt od par stranica, najveći procenat treba da ti budu authority builder anchori, tj. goli url i brand name, mada stvarno mislim da to nije presudno, jer pazi: ako dobro odradiš on page, koje god anchore da koristiš (a da nisu baš iz neke leve niše) i ako nabildaš autoritet sajta, čak i ako ne dobiješ odmah rankinge za kws koje napadaš, dobijaćeš masu longtail poseta od samog autoriteta. Što je, naravno, zeznuto ako ti treba baš usko ciljana poseta (npr. ako promovišeš specifičan CPA offer), ali s obzirom na to da svakako moraš polako da gradiš linkove i da polako dolaziš do rankinga za ciljanu frazu, za početak bolje i longtail poseta nego nikakva.

A samo baci pogled na ovo:
- EMD sa 98% EMA, rangira se prvi za exact frazu.

Tako da - malo je reći da nema opšte važećih pravila. Sve zavisi od slučaja do slučaja, i zato mislim da ti je najsigurnije da ispitaš koji je prosek za tvoju nišu, ako se oni već rangiraju sa takvim bl i anchor profilom.

U stvari... Mislim da jasne matematike nikako nema, ali ako ti baš treba nešto po čemu da se upravljaš, eto, moj predlog.

EDIT: Ne verujem da sam pisala 15 minuta :D

Drugi edit: retko se spominje i nisam baš naišla na dokaze, ali (meni) to nešto ima smisla, pa da pomenem i to. U svetlu "opamećivanja" Google-a, nije mi nemoguće da na autoritet stranice utiču i anchori koji sadrže te "authority" reči, tipa: check this authority website, this trusted source i slično. Svakako, ako ti ponestane "click here" varijacija, ne može ni ovo da škodi :)
 
Hvala ti Jelena na odgovoru, ja svačije mišljenje cenim, dosta si mi pomogla, hvala ti i za tih 15 minuta. :p

Zašto ovo sve pitam? Jedan domen mi je dobio po nosu baš u ovom zadnjem update, što je najgore nije bio EMD, u stvari ne znam ni sam ako su 3 keyworda redosledom keyword2-keyword1-keyword3 EMD onda je bio, ali nebitno, koristio sam mnogo linkova, svakakvih, koristio sam i različite anchore ali opet mi je prema ahrefs.com globalno za taj domen preko 80% anchor bio fraza koju sam jurio. A recimo da sam išao na to da mi trećina linkova bude ta fraza. Sad ja sam baksuz, pa su većinom indeksirani linkovi sa baš tim keywordima.

Šta sad probam? Uzeo sam domen za isti niche, mnogo bolje odradio on-page SEO i sad ću da gradim backlinkove ponovo. Zato mi je potrebno još nečije mišljenje.

EDIT: I da, po vama kad je najbolje vreme da se krene sa gradnjom linkova ka novom sajtu? I još me jedno mišljenje zanima - koliki procenat linkova kod vas ide na index a koliki na unutrašnje stranice?

EDIT2: Nisam ni skontao Davorov post gore. Davore hvala ti na odgovoru, znam da si pisao o procentima samo sam u zadnje vreme čitao PREVIŠE tekstova i više sam sluđen ali odgovorio si mi na pravi način.
 
Čorba, mirođija i to ;)

Prvo, Aleksej grozan si, registrovala sam da je 15 minuta jer je u međuvremenu Davor objavio svoj post :p

Drugo. Ahrefs je dobar, ali nije Google - šta ti je za taj domen rekao Webmaster tools? Mada i oni umeju da kasne. Sad, ti naravno najbolje znaš, ali baš si morao da krećeš ispočetka? Jesi probao prvo da središ on page (titles, headings, interne linkove, da s njih skineš pre-optimizovane anchore ako ih je bilo, da središ tekst ako je bio kw stuffed, ubaciš sinonime gde su tačne fraze, te stvari)? Znam za slučajeve da su se sajtovi posle samo tih ispravki vratili (mada znam i one koji nisu).

Što se tiče početka pravljenja linkova za novi sajt, odmah je po meni ok - sve dok ne počneš da žuriš. E sad, i tu imam teoriju (vrlo klimavu, ali volem da pričam): ako pucaš na veliko i planiraš da postaneš baš autoritet, mislim na onaj koji redovno izbacuje linkbaitove, dobija prirodne linkove sa jakih sajtova a ti si, ili planiraš ubrzo da postaneš, "na ti" sa vlasnicima tih sajtova, onda prvi linkovi moraju da ti budu baš jaki, i tako moraš da nastaviš. Ako ti ambicije nisu tako velike, i verovatnoća je da nećeš moći da održavaš konstantno taj ritam, onda mislim da je čak i opasno da ti prvi linkovi budu jaki. Negde mislim da je tu pametno krenuti sa low profile linkovima, pa nešto kasnije, posle mesec, dva, kad ispipaš kako Google reaguje na tvoj on page i te linkove (čija svrha je više skretanje pažnje nego rangiranje) krenuti sa povremenim guest postovima i sl.
 
Znam da zvuči možda glupo ali pravilo je da nema jasnog ili univerzalnog pravila.
Primjer br.1
Stranica stara 4 mjeseca bez ijednog linka, domena je stara ali je dropana. Fraza je za lokalnu SEO agenciju, znači kw + city (US tržište). Lik je iz dosade submitao na oko 1000 direktorija (free) ručno spinovan opis i naslovi prije nekih mjesec dana i sada je na 2, mjestu za tu frazu.

Primjer br.2
Potpuno nova stranica i domena sa 5-6 unique tekstova. Nakon nekih 2 tjedna je počeo eksperiment samo sa wiki linkovima, 1 super spun članak na 100 wikija dnevno za 10-ak varijacija ključne fraze (srednje teški kw). Vrlo brzo su počeli stizati rezultati i rangiranje od br. 4-100+ za ciljane keyworde i fraze. Tek nakon 2 mjeseca je počeo pad i sad je u planu dodavanje još tekstova i tipova linkova.

Primjer br.3
Potpuno nova stranica i domena sa 1 linkom (Stumbleupon) rangira na 4. mjestu (nije neka jaka konkurencija ali je buying kw ) nakon mjesec dana i stabilno drži to mjesto još uvijek.

Suprotnih primjera ima koliko voliš, uz sav trud i diversifikaciju neke stranice se jednostavno ne pomiču u SERP-u, tako da je pravilo kako nema pravila po meni vrlo točno.

Kreni polako, isprobavaj od svega pomalo i prati rezultate, ako krene postupno pojačavaj, ako ne ide mjenjaj taktiku. Vremenom ćeš doći do rezultata i iskustva pa će svaki idući poduhvat biti nijansu lakši iako uvijek postoji mogućnost da "naletiš na zid". Svaka stranica i svaki projekt su priča za sebe, univerzalni pristup (šablonski) ne postoji. Metoda pokušaja i pogreške ali gledaj da više učiš na tuđim greškama nego na svojim, manje boli ;)
 
@JohnWizzer
Slažem se sa tobom. Imam i sam sličnih primera, i stvarno nema pravila.

@Jelena
Stari sajt sam preuredio i ostavio ga da stoji, dodaću ponekad koji članak ali ne verujem da će ga vratiti nazad. U svakom slučaju novi je već pokrenut, ima 15 dana, sa odličnim člancima i mnogo dobrom optimizacijom. Kad veliki broj faktora izbacim, tj. ako dosta stvari odradim dobro, onda bar mogu da se nadam da me više neće G. dirati u sledećim updateovima. xD

Hteo da čujem mišljenje ovde, od vas. Dosadilo mi više da čitam šta kažu stranci i da visim po stranim forumima u potrazi za odgovorima. Hvala još jednom.
 
Ne slazem se bas da nema pravila. Itekako ima, samo treba gledati "THE BIG PICTURE". Nije bitno dali rangiras za 1-2 fraze nego je bitno koliko posjete dobijas tj. koliko rangiras unutar niche. Uvijek se mogu naci anomalije. Ako cemo gledat neke nebitne fraze uvijek ce se naci primjera kako losiji, spammy i sl. website bolje rangira. Isto tako Google i slaze algoritam. Ako ces napravit 1 mini website koji ce eto rangirat bolje za 1 frazu od nekog drugog to je prihvatljivo ako za ostalih 500 000 fraza neki ozbiljniji "brand" website dominirat. Kao i u nogometu kad se igra prvenstvo, mozda ces izgubit 1-2 utakmice od nekih koji su dosli iz druge like ali bitno je tko je prvak na kraju godine.

Osim toga, Google odavno ima djelomicno ukljucen u svoj algoritam neki faktor za nasumicno slaganje rezultata. To je zbog situacija kad se koristi jedna rijec ili fraza za vise stvari. Npr. kad ukucas pojam "time" dali trazis vrijeme, dali trazis Time magazin dali trazis NY Times novine itd. Da bi zadovoljio vecinu korisnika Google ce u vecini slucajeva gledat da na prvoj stranici ubaci razlicite rezultate tako da 90% ljudi koji ukucavaju tu frazu na prvoj stranici nadju ono sto im treba. Zbog takvih stvari nece uvijek najaci po linkovima, najaci po tekstovima, najaci po popularnosti biti i bolje rangiran.

Mozda nema jasno definiranog pravila koji ce vrijedit u 100% slucajeva ali neka pravila postoje. Osim toga, dali vas zanima rangiranje kroz 1-2 mjeseca ili na duzi period. Uvijek ce biti nacina kako kratkotrajno napravit neki skok, ali barem svaki drugi post uvijek naglasim da ovo o cemu ja pricam se odnosi na dugorocne i stabilne kampanje i tu neka pravila postoje. Evo ako bas hocete mozemo reci da su to "smjernice" a ne pravila, ali postoji dosta toga. Ali ne zelim nikoga sada omalovazavat ali moram isto reci, da bi ih razumjeli morate biti i "all in" u tom svijetu. Ja 90% ovih stvari koje sad radim nisam shvacao prije par godina kada sam isto rangirao mnoge websiteove. Tada sam radio drugacije, ciljevi su mi bili drugaciji, koristio sam anchor tekstove itd. Sada kada radim sa vecim i kompleksnijim websiteovima puno bolje shvacam kako i zasto stvari funkcioniraju tako kako funkcioniraju. A i ja znam jako jako malo u odnosu sto znaju ljudi koji imaju 10 puta vise iskustva od mene.

Vazno je shvatiti u ovom poslu da to sto mi ne znamo nesto ne znaci da ono nema svoje "kako i zasto" a posao je takav da puno toga necemo znati kako i zasto.
 
Back
Na vrh