• Poštovani posjetitelju, za korištenje svih mogućnosti koje InternetZarada Forum omogućuje, predlažemo ti da se registriraš. Besplatno je i tvoja privatnost je potpuno zaštićena. Registracija ti omogućuje pristup svim kategorijama i temama, mogućnost pristupa privicima u postovima (slike, video, tutorijali, uputstva itd), pristup malom oglasniku (Tržnica), direktnu komunikaciju s članovima putem privatnih poruka, automatsko praćenje tema od interesa i još mnogo toga. Veselimo se tvojoj prijavi! ❤️

Google SEO vodič za početnike (na hrvatskom i srpskom)

InFlames20

Legenda
Tu od
2 Ožu 2008
Postova
1,435
Google je jučer napravio update svog SEO vodiča za početnike. Novi primjerak, kao i informacije o tome što se novo nalazi u njemu možete pogledati na linku ispod:

http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2010/09/seo-starter-guide-updated.html

Nažalost, koliko vidim taj vodič još uvijek nije preveden na naše jezike (hrvatski, srpski) već postoji samo engleska verzija. Za one kojima engleski ne leži toliko dobro, prvo preporučujem da ga nauče bolje, a do tada možete pogledati starije izdanje Google SEO Starter Guide-a na našim jezicima i downloadati na linku ispod:

http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2009/06/seo-starter-guide-now-available-in-40.html
 

zoki59

Novi član
Tu od
6 Pro 2010
Postova
4
evo pročitao sam ovo starije izdanje i mislim da je odlično napisano. dobar je uvod za tu temu i što mi se jako svidja, ima jako puno alata koje nudi google. Vidim da ti alati nisu samo za webmastere početnike nego se mogu koristiti uvijek. Odličan post, sad ću krenut na čitanje ove updated verzije na engleskom pa cu opet komentirat :)
 

zoki59

Novi član
Tu od
6 Pro 2010
Postova
4
Evo pročito sam i nadopunjenu englesku verziju. Praktički su jednake, nece nitko propustit puno ako procita starije izdanje na hrv ili srpskom. Naravno, ovo su samo šture osnove ovoga, ali su super za onog koji prvi puta čuje za pojam seo, da dobije predođbu što je to. Ja sam također početnik, općenito i internet zaradi i ovo je prva vještina koju želim naučit
 

InFlames20

Legenda
Tu od
2 Ožu 2008
Postova
1,435
Samo naprijed, dobar početak. Sad kreni sa nekom stranicom i pokušaj rangirati za određene pojmove prema SEO pravilima koje si upravo pročitao.
 

nesta

Član
Tu od
31 Lis 2011
Postova
30
Uh, ovo je jedna od prvih stvari na koje sam nabasao kad sam poceo malo vise da se zanimam za SEO, realno na nasim jezicima ne postoji bas nesto kvalitetne literature za SEO, ali ova knjiga je najbolja u ne bas velikoj konkurenciji. Ja sam krenuo od nje pa sam se posle navukao na searchengineland clanke i na seomoz blogposts.
Sta vi pratite od seo sajtova? meni su ova dva odlicna, ne znam da li ima jos neki ovako jak. ako ima preporucite ga jednom newbie-u.
 

Furunash

Novi član
Tu od
7 Lis 2016
Postova
3
Jeste da je post star, ali to ne znaci da nije kvalitetan :)

U sutini su se danas se može reći da su se izdvojila dva sajta koja daju najjnovije i najrelevantnije informacije iz oblasti SEO, SEM...itd

Dakle, prvi je svakako MOZ i njegov blog. Gomila, gomila dobro materijala, istraživanja, priča. U skorije vreme pogotovo je popularan Rand Fishkin i njegov "Whiteboard Friday". Jako interesantno i jako korisno tako da njih preporučujem (evo i link da posle ne bude kako stići tog bloga :lol MOZ blog

Sledeći takođe jednako kvalitetan sajt/blog je searchengineland. Oni takođe imaju izrazito mnogo korisnog sadržaja na temu SEO i SEM. (evo i za njih link S.E.L.)

Tu je naravno oficijalni google blog...

Po meni da bi bio u toku dovoljno je pratiti ova 3 bloga. Naravno, svaki dodatni materijal je uvek dobro došao...


nesta kaže:
...Sta vi pratite od seo sajtova? meni su ova dva odlicna, ne znam da li ima jos neki ovako jak. ako ima preporucite ga jednom newbie-u.
 

Igor Tomić

Legenda
Tu od
24 Ožu 2011
Postova
1,868
Furunash kaže:
Po meni da bi bio u toku dovoljno je pratiti ova 3 bloga. Naravno, svaki dodatni materijal je uvek dobro došao...

Po meni je pratiti samo ove blogove nedovoljno. Pričaju samo o jednoj strani medalje - Googleovu, tj. ne kako pretraživači stvarno rade, već samo ono kako bi Google voleo da rade.

Pratiti ta tri navedena bloga je kao da cenimo stanje u državi po onome što nam političari na vlasi pričaju - po tome bi sve bivše republike Jugoslavije bile naj, ultra, a svi znamo da stanje na terenu baš nije tako.

Meni su recimo dragi i Mathew Woodward, Matt Diggity, Viper Chill, Charles Floate donekle, itd...
 

savanko

Novi član
Tu od
16 Ožu 2016
Postova
7
Ako mogu da dodam ovde jedan lep tekst o SEO

Zadovoljavanje potreba korisnika Google pretrage i SQEG sistem​

Šta je Google-ov sistem "zadovoljenih potreba" i zašto bi SEO stručnjaci trebalo da obrate pažnju?

Google redovno objavljuje ažuriranja svojih "Smernice za procenjivanje kvaliteta pretrage" (eng: Search Quality Evaluator Guidelines). U jednom od skorijih ovakvih ažuriranja Google je uveo i kategoriju "zadovoljenih potreba".

Konkretno - ova kategorija se odnosi na korisnike mobilinih uređaja, što i ne čudi kada se uzme u obzir da prosečan sajt čak i u Srbiji ima oko 70%+ svih impresija i klikova od strane mobilnih korisnika. Ovakav raspored broja korisnika mobilnih korisnika prema desktop i tablet korisnicima je još veći na zapadu.

Procenom kvaliteta pretrage sistemom SQEG, Google se nada da će na bolji način moći da utiče na zadovoljenje potreba korisnika i bolje prepoznavanje njihovih namera. Da li je AI-u stvarno potrebna pomoć ljudskih ocenjivača? Na ovo pitanje ni Google nema odgovor, ali je sigurno da mobilni SERP postaje toliko bitan da je od esencijalnog značaja za Google da se potrebe i namere korisnika još bolje prepoznaju.


Da li smernice za procenjivanje kvaliteta pretrage direktno utiču na pozicioniranje vašeg sajta?

Smernice za procenjivanje kvaliteta pretrage funkcionišu tako što se ljudima koji vrše pretragu daje mogućnost da procene kvalitet određenih rezultata pretrage. Kada korisnici pretrage ocene kvalitet pretrage Google dobija povratne informacije velike vrednosti.

Treba imati na umu da osobe koje vrše ovo ocenjivanje nisu "random" korisnici mobilne pretrage u Google-u, već specijalno izabrani ocenjivači sadržaja.

Šta ovo znači za vlasnike sajtova i zaposlene u SEO sektoru? Ovo znači da u svakom slučaju treba da nastave sa plasiranjem kvalitetnog sadržaja koji stvarno daje odgovor na sadržaj upita koji korisnici kucaju u Google.



Šta Google podrazumeva pod "zadovoljenim potrebama"?​


Kategorija "zadovoljenih potreba" se fokusira na potrebe mobilnih korisnika i stepena u kojoj meri su rezultati pretrage (SERP) relevantni i zadovoljavajući za potrebe mobilnih korisnika.

Skala rangiranja "zadovoljenih potreba" izgleda ovako:

skala rankiranja stepena zadovoljenosti potreba korisnika pretrage


Kategorije na ovoj skali su sledeće:



  • FM - u potpunosti zadovoljava: specijalna kategorija rankiranja koja se odnosi samo na određene rezultate i upite. Skoro svi ili svi mobilni korisnici bi bili trenutno i u potpunosti zadovoljeni rezultatom i ne bi imali potrebe da traže dalje rezultate kako bi zadovoljili svoju potrebu za informacijama o datom upitu.
  • HM - zadovoljava u visokom stepenu: veoma zadovoljavajuća pretraga za mnoge ili za većinu mobilnih korisnika. Neki korisnici će poželeti da vide dodatne rezultate.
  • MM - zadovoljava u srednjem stepenu: zadovoljavajuće za mnoge korisnike ILI Veoma zadovoljavajuće za neke korisnike. Neki ili mnogi korisnici će poželeti da nađu dodatne rezultate.
  • SM - zadovoljava u malom stepenu: zadovoljavajući rezultat pretrage malom broju korisnika. Postoji određeni stepen povezanosti između upita i rezultata, ali taj stepen nije jak ili veliki. Mnogi ili većina korisnika će poželeti da nađe dodatne informacije.
  • FailsM - nezadovoljava: u potpunosti nezadovoljava kriterijume pretrage za mobilne korisnike. Svi ili skoro svi korisnici će poželeti da nađu dodatne rezultate. Google navodi da će se neki od rezultata u ovoj kategoriji sastojati od pornografskih materijala, rezultata u stranom jeziku, sajtova koji ne rade ili sadržaja koji su uznemirujući ili uvredljivi.


Stepen "zadovoljenih potreba" se može primeniti kako na stranice rezultata pretrage (SERP) tako i na stranicu na kojoj korisnik završi (Landing page).

Nivo "zadovoljenih potreba" je direktno povezan sa namerom korisnika i merom povezanosti rezultata sa tom namerom.



Šta vlasnici sajtova i SEO eksperti treba da zaključe iz datih podataka?


SEO strategije ciljaju rezličite upite (tj. ključne reči) koju koriste vaše ciljane publike u Google-u. Vi onda kreirate koristan sadržaj na internetu koji ispunjava namere tih pretraga. Posao SEO eksperta je da razumeju šta ljudi traže kada kucaju određene fraze ili ključne reči. Na primer - da li oni žele da nauče o nečemu ili žele da kupe proizvod?

Neophodno je da se postarate da kada pravite stranice oko određenih ključnih fraza vašim potencijalnim posetiocima date upravo ono što im treba.

Tekst je pozajmljen sa bloga
 
Na vrh