• Poštovani posjetitelju, za korištenje svih mogućnosti koje InternetZarada Forum omogućuje, predlažemo ti da se registriraš. Besplatno je i tvoja privatnost je potpuno zaštićena. Registracija ti omogućuje pristup svim kategorijama i temama, mogućnost pristupa privicima u postovima (slike, video, tutorijali, uputstva itd), pristup malom oglasniku (Tržnica), direktnu komunikaciju s članovima putem privatnih poruka, automatsko praćenje tema od interesa i još mnogo toga. Veselimo se tvojoj prijavi! ❤️

Google Adwords rječnik - Osnovni pojmovi

InFlames20

Legenda
Tu od
2 Ožu 2008
Postova
1,435
Osnovni pojmovi programa AdWords

# Google AdWords
Googleov program oglašivanja utemeljen na cijeni po kliku.

# Klik
Do klika (ponekad znan i kao klikovni postotak) dolazi kada korisnik vidi Vaš oglas i klikne na naslov oglasa, koji vodi na Vaše web stranice.

Također pogledajte: Klikovni postotak.

# Pojavljivanje
Kratica "Pojav." u statističkoj tablici odnosi se na broj "pojavljivanja" oglasa. Broj pojavljivanja znači koliko je puta oglas prikazan na Googleu, sučeljima ili proizvodima u sklopu Google mreže.

# Ključna riječ
Ključne riječi koje napravite za određenu grupu oglasa koriste se za usmjeravanja Vaših oglasa na potencijalne klijente.

Na primjer, ako isporučujete svježe cvijeće, kao ključnu riječ u Vašoj AdWords kampanji možete koristiti "isporuka svježeg cvijeća". Ako Google korisnik upiše "isporuka svježeg cvijeća" u Google pretraživanje, Vaš oglas može se pojaviti odmah pored rezultata pretraživanja. Osim toga, Vaš oglas se može pojaviti na web lokacijama i proizvodima u Google mreži koji su povezani s Vašom ključnom riječi.

Izradom popisa iznimno relevantnih ključnih riječi, možete prikazivati svoje oglase samo najviše zainteresiranim korisnicima. To će poboljšati izvođenje Vaših oglasa i pomoći će Vam u održavanju niske cijene po kliku (CPK).

Savjet: isprobajte kombinaciju opcija podudaranja ključnih riječi da biste bolje usmjerili Vaše oglase.

Saznajte više:
- Kako stvoriti i urediti ključne riječi
- Koraci za izradu učinkovitog popisa ključnih riječi
- Više o ključnim riječima

# Kampanja
Kampanje se koriste za stvaranje strukture proizvoda ili usluga koje želite oglašavati. Oglasi u kampanji imaju zajednički dnevni proračun, ciljanje jezika i mjesta, datume završetka te opcije ustupanja sadržaja.

U svakoj kampanji stvarate jednu ili više grupa oglasa. Dok kampanja može predstavljati širok spektar proizvoda, grupe oglasa unutar te kampanje mogu se više usredotočiti na određeni proizvod koji želite oglašavati.

Na primjer, ako prodajete različite vrste vrtnog alata, možete imati kampanju "Vrtni alati". Unutar te kampanje možete imati jednu ili više grupa oglasa nazvanih prema različitim vrstama vrtnih alata. Pomoću te vrste strukture računa možete stvarati ključne riječi, položaje i oglase koji se zasebno fokusiraju na svaki proizvod ili uslugu.
Saznajte više o kampanjama.

# Grupa oglasa
Grupa oglasa sadrži jedan ili više oglasa koji ciljaju skup ključnih riječi, položaja ili oboje. Možete postaviti ponudu ili cijenu koja će se koristiti kada se oglas pokrene putem ključnih riječi ili položaja u grupi oglasa. To se naziva ponuda cijene po kliku (CPC) ili ponuda cijene po tisuću pojavljivanja (CPM). Isto tako, možete postaviti cijene za pojedinačne ključne riječi ili položaje unutar grupe oglasa.

# Dnevni proračun
Vaš je dnevni proračun iznos koji ste dnevno spremni potrošiti na određenu AdWords kampanju.

AdWords prikazuje vaše oglase što je moguće češće u okviru vašeg dnevnog proračuna. Kada se dosegne ograničenje proračuna, oglasi se obično prestanu prikazivati za taj dan. Brzina prikazivanja vašeg oglasa tijekom određenog dana određena je postavkom isporuke oglasa.

U jednom danu sustav AdWords može isporučiti do 20% više oglasa u odnosu na vaš dnevni proračun. Na taj se način vrši nadoknada za ostale dane u istom razdoblju naplate tijekom kojih nije dosegnut vaš dnevni proračun. (Dani tijekom kojih nije dosegnut vaš dnevni proračun mogu obuhvaćati djelomično pauzirane dane.) Međutim, naš je sustav osmišljen tako da vam u danom razdoblju naplate naplaćeni iznos nikada ne bude veći od umnoška broja dana u tom razdoblju naplate i dnevnog proračuna. Ako, na primjer, vaš dnevni proračun u 30-dnevnom razdoblju naplate iznosi 10 USD, najviši iznos koji biste platili za to razdoblje naplate jest 300 USD.

Saznajte kako urediti dnevni proračun kampanje.

# Odredišni URL
Tijekom izrade oglasa odredit ćete URL za prikaz i odredišni URL, koji je ustvari adresa stranice na koju želite uputiti korisnika kada klikne na oglas.

U oglednom oglasu možete vidjeti zeleni tekst - to je URL za prikaz (URL kojeg korisnici vide).

Oglašavajte se putem Googlea
Želite rezultate brzo?
Izradite vlastitu kampanju!
adwords.google.hr

Odredišni URL (URL kojeg korisnici neće vidjeti sve dok ne kliknu na oglas) je "https://adwords.google.com/select/starter/signup/ForkAuth". Zbog toga što ga korisnici ne mogu vidjeti, odredišni URL može imati čak 1024 znakova i upućivati korisnike na određenu web stranicu unutar sučelja. U navedenom primjeru, odredišni URL korisnike upućuje izravno na stranicu za prijavu na AdWords, čime se korisnicima olakšava početak rada.

# URL za prikaz
To je URL koji se prikazuje u oglasu, a po kojem korisnici mogu prepoznati Vaše sučelje. URL za prikaz ograničen je na 35 znakova i ne mora biti jednak URL-u na koji se oglas vezuje (odredišni URL), ali treba biti stvarni URL koje je dio Vašeg sučelja.

# Odredišna stranica
Aktivna web stranica na koju će klijenti "dospjeti" kada kliknu na Vaš oglas. Web adresa ove stranice često se naziva "odredišnim URL-om" ili "URL-om na koji se dospijeva klikom".

# Relevantnost
Relevantnost podrazumijeva korisnost informacija (oglasa, ključne riječi ili odredišne stranice) za korisnika. Relevantnost, odnosno kvaliteta oglasa, odražava se u ocjeni kvalitete. Sustav AdWords osmišljen je da potrebe korisnika što bolje uskladi s relevantnim oglasima. Time se osigurava pozitivan korisnički doživljaj pa korisnik češće klika AdWords oglase, a ujedno se održava oglašivačka vrijednost koju program nudi našim oglašivačima.

# Ocjena kvalitete
Ocjena kvalitete je mjera relevantnosti oglasa, ključne riječi ili web-stranice. Ocjena kvalitete osigurava da se korisnicima prikazuju samo najrelevantniji oglasi na Googleu i Google mreži.

Postoji nekoliko vrsta ocjena kvalitete koje se mogu primijeniti na vaše kampanje:
1. za ključne riječi (kada se oglasi prikazuju na Googleu i pretraživačkoj mreži)
2. za oglase (kada se oglasi prikazuju na sadržajnoj mreži)
3. za mobilne oglase (ovdje saznajte više o toj vrsti)

Za ključne riječi: Ocjena kvalitete na Googleu i pretraživačkoj mreži

Ocjena kvalitete za Google i pretraživačku mrežu dodjeljuje se svakoj ključnoj riječi. Ona se računa na temelju različitih čimbenika i mjeri relevantnost Vaše ključne riječi za Vašu grupu oglasa i korisnikov upit pretraživanja. Što je ocjena kvalitete ključne riječi viša, to je niža cijena po kliku (CPC) i bolji položaj oglasa.

Ocjena kvalitete ključne riječi utječe na:

* stvarnu cijenu po kliku (CPC) ključne riječi
* iznose ponuda za prikaz na prvoj stranici koje vidite na korisničkom računu
* može li ključna riječ sudjelovati na dražbi oglasa
* koliko će visoko mjesto u poretku oglas zauzeti

Za oglase: ocjena kvalitete na sadržajnoj mreži
Ocjena kvalitete za sadržajnu mrežu dodjeljuje se svakom oglasu. Ona mjeri relevantnost oglasa za određenu stranicu na sadržajnoj mreži. Što je ocjena kvalitete oglasa viša, to je veća vjerojatnost da će se pojaviti na stranici sa sadržajem i to će biti viša njegova pozicija.

Ocjena kvalitete oglasa utječe na:

* može li oglas sudjelovati na dražbi oglasa
* koliko će visoko mjesto u poretku oglas zauzeti na položajima na sadržajnoj mreži

Saznajte kako se izračunava ocjena kvalitete.

# Najveća cijena po kliku
Maksimalna cijena po kliku (CPK) najviši je iznos koji ste spremni platiti za oglas, po kliku. Maksimalni CPK možete postaviti na razini ključne riječi i na razini grupe oglasa. AdWords popust automatski smanjuje ovaj iznos, pa je cijena po kliku koju ćete u stvarnosti platiti samo jedan cent veća od minimuma potrebnog da bi se zadržala pozicija na stranici.

# Maksimalna CPM ponuda
Maksimalna CPM ponuda najveći je iznos koji ste spremni platiti za svakih 1000 pojavljivanja oglasa. CPM je cijena po tisuću pojavljivanja.

# Optimizacija
Optimizacija je postupak izmjene Vaše kampanje oglašavanja u svrhu poboljšanja kvalitete i izvedbe Vaših AdWords oglasa. To često uključuje izmjenu sadržaja i postavki Vaših kampanja i grupa oglasa te uređivanje Vašeg popisa ključnih riječi i odredišnih stranica.

Ovisno o cilju Vašeg oglašavanja, početna optimizacija može se sastojati od jednostavnog dodavanja nekoliko novih ključnih riječi, dok temeljitija optimizacija može uključivati prilagođavanje ponude maksimalne cijene po kliku (ponuda CPK), ponovno organiziranje grupa oglasa, ponovno pisanje oglasa, izmjena opcija ciljanja, prilagođavanje vrste podudaranja ključnih riječi i odabir relevantnih odredišnih URL-ova.

Optimizacija se obično koristi da bi se dobila bolja ocjena kvalitete ključnih riječi. Pomoću optimizacije smanjujete trošak Vašeg oglasa, a da pri tome ne izgubite mjesto na stranici rezultata pretraživanja. Zapamtite: što je ocjena kvalitete viša, to je cijena koju plaćate kad netko klikne na Vaš oglas niža.

Saznajte kako optimizirati Vaš korisnički račun i poboljšati ocjenu kvalitete.

# Google račun
Google račun funkcionira kao glavni način prijave na Google, a sastoji se od jedne adrese e-pošte i zaporke. Možete izraditi Google račun da biste se prijavili na Google usluge koje ga podržavaju, kao što su Google grupe, Google AdWords, Gmail i Google Product Search.

Ako imate poteškoća s prijavom na AdWords račun, pročitajte članak - Ne mogu se prijaviti na svoj korisnički račun. Što nije u redu?
 
Nije ovo ni tako loša ideja, al objašnjavanje pojmova poput klik, kampanja, pojavljivanje i sl.? Ja bih to sve skratio na 5 rečenica. Oni kojima treba više, neka si nađu neko lakše zanimanje. ;)
 
Back
Na vrh