• Poštovani posjetitelju, za korištenje svih mogućnosti koje InternetZarada Forum omogućuje, predlažemo ti da se registriraš. Besplatno je i tvoja privatnost je potpuno zaštićena. Registracija ti omogućuje pristup svim kategorijama i temama, mogućnost pristupa privicima u postovima (slike, video, tutorijali, uputstva itd), pristup malom oglasniku (Tržnica), direktnu komunikaciju s članovima putem privatnih poruka, automatsko praćenje tema od interesa i još mnogo toga. Veselimo se tvojoj prijavi! ❤️

Adsense općenito Google Adsense rječnik

InFlames20

Legenda
Tu od
2 Ožu 2008
Postova
1,435
# AdSense jedinica
AdSense jedinica je spremljena oglasna jedinica s odgovarajućim skupom postavki oglasa koje ste prilagodili unutar svog korisničkog računa. Prilikom izrade AdSense jedinice i lijepljenja kôda za tu jedinicu na svoje stranice možete ažurirati postavke AdSense jedinice unutar svog korisničkog računa kako biste izmjene vidjeli na svim stranicama koje prikazuju taj kôd AdSense jedinice.

# Adware - Nepoželjni oglasni program
Software koji prikuplja informacije o korisnicima bez njihova znanja kroz korisnikovu vezu s Internetom. Ove informacije se često koriste u svrhu prikazivanja oglašavanja putem nadskočnih prozora ili na drugi način. Stranicama vezanim uz nepoželjne oglasne programe nije dopušteno korištenje AdSense koda oglasa.

# Aktivacija računa
Nakon podnošenja AdSense zahtjeva i provjere Vaše adrese e-pošte, AdSense tim će procijeniti Vaš zahtjev i poslati Vam poruku e-pošte unutar 1-2 dana. Ukoliko budete prihvaćeni u program, biti ćete u mogućnosti prijaviti se na Vaš račun i kopirati i zalijepiti AdSense kod oglasa u Vaše web stranice kako bi otpočeli s posluživanjem oglasa. Ovo aktivira Vaš AdSense račun.

# API
Programsko sučelje za aplikaciju ili API sučelje je koje računalne aplikacije ili sustavi mogu upotrebljavati za pristup skupu funkcija ili programa trećih strana. Konkretnije rečeno, AdSense API besplatna je beta usluga koja omogućuje programerima web stranice da integriraju AdSense u ponude svojih web stranica.

U ovom je trenutku AdSense API podržan samo na engleskom jeziku. Dodatne informacije potražite na adresi: http://code.google.com/apis/adsense/.

# Cijena-po-kliku (CPK)

CPK je iznos koji oglašavač plaća svaki puta kada korisnik klikne na njegov/zin oglas. Google AdWords ima CPK sustav naplate.

# Cijena-po-tisuću-prikazivanja (CPM)
CPM je iznos koji oglašivač plaća za svakih 1000 slučajeva kada korisnik vidi njegov oglas i kada je zabilježeno prikazivanje.

# Ciljanje prostora
Oglašivači upotrebljavaju ciljanje prostora kako bi ciljali svoje oglase na pojedinačne prostore u AdSense mreži na kojima žele da se njihovi oglasi prikazuju. Prostor oglasa može biti cijela web lokacija ili specifičan podniz oglasnih jedinica unutar te lokacije, kao što su oglasne jedinice na sportskim web stranicama ili sve oglasne jedinice na vrhu web stranice.

# Cybersquatting (URL Zloporaba)
Stranicama kao što su ove nije dopušteno pokretanje AdSense koda oglasa. URL zloporaba predstavlja korištenje imena domene u namjeri loše vjere kako bi profitirali iz ugleda trgovačkog imena koje pripada nekome drugom. Typosquatting (zloporaba namjernom pogreškom u URL nazivu) je oblik URL zloporabe, zasnovan na vjerojatnosti kako će određen broj korisnika Interneta pogrešno iztipkati naziv URL-a pri surfanju.

# Efektivni CPM
Efektivna cijena po tisuću pojavljivanja (eCPM) koristan je način usporedbe prihoda različitih kanala i programa za oglašavanje. Efektivni CPM zapravo predstavlja procjenu zarade za svakih 1000 pojavljivanja koje ostvarite.

Efektivni CPM ne predstavlja stvarnu zaradu - on se izračunava dijeljenjem zarade s brojem pojavljivanja na stranici te množenjem s 1000. Na primjer, ako ste zaradili 0,15 USD od 25 pojavljivanja stranice, eCPM će iznositi (0,15 USD/25)*1000, ili 6,00 USD. Ako ste zaradili 180 USD od 45.000 pojavljivanja, efektivni CPM iznosit će (180 USD/45.000)*1000, ili 4,00 USD.

# Geo-Ciljanje
AdWords oglašavači se mogu odlučiti prikazivati svoje oglase samo na određenim lokacijama i jezicima. AdWords oglasi posluženi na AdSense web sučelju će stoga ovisiti o oglašavačevu geo-ciljanju i postavkama korisnika.

# Google AdSense
AdSense dopušta web objavljivačima isporuku Google oglasa koji su relevantni za ono što njihovi čitatelji vide na njihovim web stranicama i povećavaju potencijal zarade njihova sučelja.

# Google AdWords
Google-ov oglasni program zasnovan na cijena-po-kliku određivanju cijena.

# Google oglašavačka mreža
Google AdWords oglasi prikazuju se na cijelom Googleu, kao i na Google oglašavačkoj mreži. Web-lokacije i proizvodi u mreži uključuju:

* web-lokacije za pretraživanje: America Online, CompuServe, Netscape, AT&T Worldnet, EarthLink, Sympatico i druge.
* web-lokacije na sadržajnoj mreži: New York Post Online Edition, Mac Publishing (koja uključuje Macworld.com, JavaWorld, LinuxWorld), HowStuffWorks i druge.
* oglasni prostor DoubleClick Ad Exchange izdavača.

# IP adresa
Svako računalo povezano s Internetom ima dodijeljen jedinstven broj poznat kao Internetski Protokol (IP) adresa. Kako se ove brojke uglavnom dodjeljuju u blokovima zasnovanim na državi, IP adresa se može često koristiti u identificiranju države iz koje se računalo povezuje na Internet.

# Izgled oglasa
Način na koji su oglasi prikazani na sučelju objavljivača. Možete odabrati oblikovanje koje je najprikladnije za Vaše sučelje. Na primjer, izgled horizontalnog oglasa će prikazati do 2 oglasa horizontalno preko stranice a neboder će prikazati do 4 oglasa vertikalno.

# Izrada računa
AdSense račun će za Vas biti izrađen ukoliko je prihvaćen Vaš zahtjev za uključenje u program. Potom ćete se moći prijaviti i aktivirati Vaš račun.

# Izvješće koje se može poslati e-poštom
Izvješće koje se može poslati e-poštom je spremljeni predložak izvješća koje možete staviti na raspored za slanje pomoću stranice Upravitelj izvješća unutar Vašeg računa.

# Kanal
Grupa stranica koje je odredio oglašavač a koja se koristi u svrhu izvješćivanja. Objavljivači mogu izraditi kanale u svrhu praćenja određenih metričkih podataka diljem stranica, sučelja i domena.

# Klik
U izvješćima jedinice veze broj klikova primljenih od oglasa na web stranice koja rezultira klikom na vezu. Ovo je drukčije od klikova na veze, broj klikova korisnika na vezu u jedinici veze koji dovodi prikazivanja web stranice s oglasima.

# Klikovi na vezu
Broj klikova na vezu u jedinici veze.

# Kod izgleda oglasa (AdSense kod oglasa)
HTML koji je smješten na bilo kojoj stranici odobrenog sučelja u vlasništvu objavljivača, što dopušta prikaz oglasa na toj stranici u specifičnom oblikovanju izgleda oglasa.

# Korisnikov software
Bilo koja softwareska aplikacija koja se koristi za pristup ili bolje korištenje Interneta a postavljana je na korisnikovu stroju, kao što su preglednici, klijenti za e-poštu i programi za slanje brzih poruka preko Interneta. Ovo često uključuje skrivena preuzimanja sadržaja ili ometanje drugih aplikacija.

# Najviša cijena-po-tisuću-impresija
Najviša cijena-po-tisuću-impresija (CPM) koju je oglašavač spreman platiti. AdWords Discounter automatski smanjuje ovaj iznos tako da je stvarna CPM koja se oglašavaču naplaćuje samo jedan cent viša od najmanje potrebne kako bi održali poredak njegova/zina oglasa na stranici.

# Neprofitni oglas (NO)
NO su oglasi neprofitnih organizacija koji se poslužuju na stranice kada ciljani oglasi nisu dostupni, ili kada Google nije u mogućnosti prikupiti sadržaj iz stranice. Objavljivači ne ostvaruju zaradu za klikove na NO.

# Nevaljani klik ili impresija
Klikovi ili stranične impresije nastale zabranjenim sredstvima i čija je namjena umjetno povećanje broja klikova ili impresija na računu objavljivača. Google-ova vlasnička tehnologija analizira klikove i impresije kako bi odredila spadaju li u obrazac korištenja koji ima za cilj umjetno povećati klikove oglašavača ili zaradu objavljivača. Klikovi ili impresije za koje smatramo da su nevaljane ne bi trebale biti uključene u Vašu zaradu. Više...

# Objavljivač
Sudionik u AdSense programu, koji upravlja web sučeljem s kodom oglasa na jednoj ili više njegovih/zinih web stranica.

# Odredišni URL
Ovo je URL na koji su oglasi vezani. Ovo je stranica koju korisnici vide kada kliknu do oglašavačeva sučelja iz oglasa. Trebat ćete znati ovaj URL ukoliko ga želite dodati u Vaš popis URL filtra i blokirate pojavljivanje oglasa oglašavača na Vašem sučelju. Više...

# Odrednice distribucije
Odrednice distribucije koje je odabrao AdWords oglašavač ukazuju je li se on/ona odlučio/la prikazivati njegove/zine oglase na stranicama za pretragu i/ili stranicama sa sadržajem ili proizvodima na Google mreži. Neće se svi Google oglasi pojavljivati na AdSense web stranicama.

# Oglasni blok
Komplet oglasa prikazanih kao rezultat jednog dijela AdSense koda oglasa.

# Okviri
Web stranice mogu biti izgrađene s okvirima takvim koje sadrže višestruke dijelove neovisnog HTML koda. AdSense kod oglasa bi trebao biti smješten unutar okvira koji sadržava sadržaj koji želite ciljati oglasima.

# Paleta boja
AdSense objavljivačima nudi mogućnost podešavanja boja oglasa koji se pojavljuju na njihovim sučeljima. Palete boja Vam omogućavaju da budete sigurni kako će boje teksta oglasa, pozadine i obruba biti komplementarne s Vašim web sučeljem. Kako bi dodali različitost i svježinu, čak možete odabrati rotiranje odjedanput kroz 4 različite palete boja.

# Plaćanje
Stupac Plaćanje na stranici Povijest plaćanja prikazuje plaćanja koja su Vam poslana putem čeka ili putem elektroničkog prijenosa novca (EFT). Kliknite na vezu pojedinosti povezanu sa svakim plaćanjem da biste dobili dodatne pojedinosti o datumu i iznosu plaćanja kao i podatke praćenja te tečajeve, ako je to moguće.

# Pojavljivanja veza
U izvješćima jedinice veze broj pregledavanja jedinice veze, bez obzira je li kliknuto na vezu.

# Popis filtara natjecateljskih oglasa
Popis koji AdSense objavljivači mogu izraditi i spremiti u njihovim računima kako bi blokirali prikazivanje oglasa s određenih URL-ova na njihovim sučeljima. Nakon što objavljivač doda URL na popis, oglasi za popis tog web sučelja se neće prikazivati na njegovom/zinom sučelju. Više...

# Poredak oglasa/Položaj
Položaj oglasa na web stranici se određuje kombinacijom njegove najviše cijene-po-kliku (cijena) i klikovnog postotka (izvedba).

# Predložak izvješća
Predložak izvješća je napredno izvješće s postavkama koje ste imenovali i spremili za brzi pristup u budućnosti. Spremljeni predlošci izvješća će se pojaviti na stranici Pregled i može im se pristupiti jednim klikom. Bilo koji predložak izvješća može Vam biti poslan e-poštom.

# Prikazani URL
Ovo je URL prikazan na oglasima koji korisnicima ukazuje na sučelje oglašavača.

# Prikazni oglasi
Prikazni oglasi obuhvaćaju sve vrste oglasa koji se temelje na slikama, poput bannera, oglasa obogaćenih medija i videooglasa. Kako bi se prikazni oglasi mogli prikazivati na vašim stranicama, morate uključiti prikazivanje slikovnih oglasa na oglasnom prostoru.

# Prilagođavanja
Vaše zarade mogu uključivati dugovanja i potraživanja iz različitih razloga, a sva su navedena na Vašoj web stranici Povijesti plaćanja. Moguća prilagođavanja uključuju:

* Naknade za AdSense za pretraživanje: kao što je navedeno u Google AdSense uvjetima i odredbama, Vaše zarade na AdSenseu za pretraživanje mogu biti umanjene za iznose naknada. Ovo se primjenjuje samo na mali broj izdavača - dodatne pojedinosti potražite na stranici AdSense podrška.
* Naknade za čekove: troškovi povezani s posebnom dostavom čekova ili zahtjevima za zaustavljanjem plaćanja.
* Nevažeći klikovi: izdavačima se ne plaća za klikove za koje se otkrije da su nevažeći. Ako se klikovi koji su trenutno prikazani u Vašim izvješćima smatraju nevažećim, zarada će biti korigirana, a oglašivačima će se refundirati plaćeni iznos.
* Ostalo: to se odnosi na debitne ili kreditne troškove koji nisu dio ostalih kategorija, poput onih koje su povezane s prijenosom zarade ili troškova koji se odnose na sigurnu ekspresnu dostavu. Ta kategorija također može uključivati povremene odbitke zarade nastale kod oglašivača sa zadanim plaćanjima, kao što je navedeno u odjeljku Plaćanja naših Uvjeta i odredbi.

# Robot za indeksiranje
Robot za indeksiranje, poznat još i kao "pauk" ili "bot" je softver pomoću kojeg Google obrađuje i indeksira sadržaj web stranica. AdSense robot za indeksiranje posjećuje Vašu web lokaciju da bi utvrdio njezin sadržaj i ponudio relevantne oglase.

# Sadržajno oglašavanje (Sadržajno-Ciljani AdWords; Sadržajni AdWords)
Google upošljava našu nagrađenu tehnologiju za pretraživanje kako bi isporučio relevantne oglase na stranice sa sadržajem iz sučelja i proizvoda u našoj mreži (uključujući AdSense web sučelja). Naša tehnologija proizlazi iz našeg razumijevanja milijardi stranica u našem kazalu pretrage i naše mogućnosti da snimimo web stranice kako bi saznali koje bi ključne riječi doveli korisnika do stranice. Potom oglase podudaramo sa stranicom temeljem ovih ključnih riječi.

# Saldo na kraju mjeseca
Na stranici Povijest plaćanja prikazivat će se saldo Vašeg AdSense korisničkog računa na kraju svakog mjeseca. Taj iznos prikazuje ovjerenu zaradu nakon zatvaranja tog mjeseca. Ako je saldo Vašeg korisničkog računa na kraju mjeseca veći od 100 USD, a na korisničkom računu nema nikakvih plaćanja na čekanju plaćanje bi trebalo uslijediti idući mjesec.

# Stranična impresija
Stranična impresija je broji svaki puta kada je oglasni blok prikazan na sučelju objavljivača. Stranične impresije se koriste pri računanju izvješća za AdSense objavljivače, nasuprot impresija oglasa.

# Stvarna cijena-po-tisuću-impresija
Ovo je iznos koji oglašavač u stvari plaća za svaku impresiju njegova/zina oglasa. AdWords Discounter oglašavaču automatski daje najnižu moguću cijenu kako bi održali poziciju svog oglasa. Stvarna CPM će biti jednaka ili manja od najviše određene CPM.

# Veza CTR
Broj klikova podijeljenih s brojem pojavljivanja veze.

# Veza eCPM
Cijena po tisuću pojavljivanja jedinice veze (jednaka zaradi podijeljenoj s pojavljivanjima jedinice veze, zatim pomnoženoj s 1000). eCPM veze slična je statistika standardnom eCPM i zapravo odražava prosječan iznos koji ćete zaraditi za svakih 1000 veza koje se prikažu korisnicima.)

# Zamjenski oglasi
Zamjenski oglasi Vam dopuštaju unovčavanje Vašeg oglasnog prostora u slučaju kada Google nije u mogućnosti poslužiti ciljane oglase na Vašu stranicu. Određivanjem slike ili poslužitelja oglasa po Vašem izboru, možete biti sigurni kako se Vaš oglasni prostor uvijek koristi učinkovito, putem ciljanih AdSense oglasa, ili sadržajem po Vašem izboru. Zamjenski oglasi, ukoliko su postavljani, će se prikazivati kada nema dostupnih ciljanih oglasa za Vašu stranicu. Oglasni prostor neće nositi oznaku 'Google Oglasi.' Više...


Engleska verzija ovog rječnika nudi nešto više izraza pa svakako pogledajte i nju:
https://www.google.com/adsense/support/bin/topic.py?hlrm=en-uk&topic=8526

Ukoliko vam neki pojam i dalje nije jasan, pitajte pa ćemo probati razjasniti.
 
Na vrh