• Poštovani posjetitelju, za korištenje svih mogućnosti koje InternetZarada Forum omogućuje, predlažemo ti da se registriraš. Besplatno je i tvoja privatnost je potpuno zaštićena. Registracija ti omogućuje pristup svim kategorijama i temama, mogućnost pristupa privicima u postovima (slike, video, tutorijali, uputstva itd), pristup malom oglasniku (Tržnica), direktnu komunikaciju s članovima putem privatnih poruka, automatsko praćenje tema od interesa i još mnogo toga. Veselimo se tvojoj prijavi! ❤️

Facebook stranice + Longtail KW

anarchox

Legenda
Tu od
28 Kol 2010
Postova
996
Inače nisam pretjerano akvitan u SEO-industriji, nekako su mi previše dinamična sva ta dešavanja,
česti apdejti algoritama itd, no u svakom slučaju upoznat sam sa nekim pitanjima, tako da znam da je vrlo
teško dospjeti na prvu stranicu pretrage - za bilo koju ključnu riječ - pogotovo u kratkom vremenskom roku.

U proteklih par sedmica pokrenuo sam nekoliko manjih poslića na FB, i naravno nastojao sam svaku stranicu odnosno
njen naziv da optimiziram na smislen način. Nakon nekih 2-3 semice koje su bile potrebne za indeksiranje i dodavanje
sadržaja (i "umjetnih" fanova), te određenog stepena interakcije na stranici, budući da su social-signali jako bitni za
vrednovanje i rangiranje - sve facebook stranice su se našle na prvoj SERP stranici za odredjene Longtail Keywordse.

Svjestan sam da to i nisu previše konkurentni pojmovi & fraze, ali smatram da je ovo daleko isplativiji i brži način,
da se putem FB stranice probije nego putem na neke landing- ili lens stranice, siromašne niche stranice itd.

Znam da ovo nije nikakva nuklearna fizika, s toga bih žalio ćuti i vaše mišljenje o ovome, iskustva, neslaganja?

:waving
 

Davor Bomestar

Legenda
Tu od
27 Lis 2008
Postova
3,697
Sve zavisi. Ako se radi o nekoj firmi sigurno da ce joj longtail fraze u naslovu facebooka vise narusit ugled nego sto ce imat koristi od posjete.

S druge strane, posudjivanje autoriteta drugih jakih stranica kako bi rangirali nase stranice na njihovoj domeni je stara metoda kao sto kazes sa squidoo lensovima itd. Nekad je squidoo bio puno jaci, sada se situacija obrnula.

E sad sto se tice longtailova. Vidim da vecina jos uvijek ne shvaca koncept longtail posjete. Kljucna stvar kad se optimizira stranica za longtail posjetu je shvatit da se ne optimizira za 1 keyword nego za grupu tj. skupinu keyworda. Ovo je jako bitno za shvatit. Jedan tekst na recimo solidno jakoj domeni, koji ima npr. 600 rijeci i ima dugacak naslov (title tag) koji cilja jedan longtail keyword. Takav tekst u kombinaciji sa tim tekstom i title tagom ce dobijat posjetu za puno vise raznih varijacija te fraze tj. za puno vise keyworda slicnih toj ciljanom keywordu koji nam je u naslovu, nego npr. Facebook stranica.

Kljucna stvar u content marketingu i longtail pristupu jest da ti ni ne moras rangirat za frazu koja ti je u naslovu ali ces zato rangirat za mnogo raznih slicnih (koje ti niti ne padaju napamet unaprijed). To ti je stvar sa otvaranjem kafića. Mi smo negdje na forumu spomenuli negdje tu temu, i sada brdo posjete dobijamo za fraze vezane uz to a nikad nigdje nismo ciljali te fraze da rangiramo sa ovim forumom.

Mislim da Facebook stranica moze rangirat za 1 keyword koji ima u naslovu ali da ce website bogat sadrzajem koji cilja longtailove dobijat ukupno drasticno vise posjete.
 

anarchox

Legenda
Tu od
28 Kol 2010
Postova
996
Hm, ipak je znači ovo sa FB stranicama više "jednosmjerna" ulica, u odnosu na klasične webstranice.
Mada, ja sam više akcenat stavio na brzinu dostizanja pozicije, te isplativost, u smislu da nema nekih
vremenskih ili financijskih troškova. I sam spominješ autoritet Facebooka, ali ja ne vjerujem da će se
u narednih par godina na tom području bilo šta promijenuti, možda se varam.

Evo npr. konkretan primjer, kako se može efikasno progurati na 1. stranicu googla, ukoliko je upitanju neki lokalni biznis.
Recimo da želite promovisati neki lokalni servis, npr autoškolu, recimo u Sarajevu. Prosjećan korisnik će na google kucati
"Autoškola Sarajevo", a u rezultatima ima ponuđene raznorazne opcije. Korisnik neće tražiti postojeću autoškolu,
u smislu da će kucati naziv firme, već ga hajmo reći općenito zanimaju autoškole u Sarajevu.

Recimo da imamo imaginarnog klijenta kojem želimo promovisati njegovu novonastalu firmu /autoškolu,
koja se zove "Retrovizor", ili kakva se inače originalna imena daju. Ja bih, poštujući gore navedena saznanja,
nazivu facebook stranice dao ime "Autoškola Sarajevo Retrovizor". Zvuči možda malo naopako, ali ovo je
ključan momenat za optimizaciju imena stranice za google-pretrage.

U roku od 2-4 sedmice, navedena stranica bi se sa garancijom našla među top 5-10 stranica na google, i to upravo za
ključnu riječ / frazu "Autoškola Sarajevo". To i jeste razlog zašto sam ime firme "Retrovizor" stavio na kraj(u) naziva.
Ne znam koliko je ovo sad dobar ili loš primjer, ali meni je npr imalo smisla da to tako uradim, i radim to tako i dalje.

-------------------------

Malo ću da odmaknem od prvobitne ideje ove teme, pošto sam u ovom postu već pomenuo lokalni biznis. Ljudi na
našem podrućju tek su poćeli da uviđaju mogućnosti i prednosti FB oglašavanja, pogotovo u BiH je situacija tek na
početku razvoja. Ali polako ljudi uviđaju i počinju ulagati i u to, iako je to u zapadnom zemljama i prije više od pola
decenije bila najnormalnija stvar.

Aktivirajte se malo ljudi i ubirite pare od vaših lokalnih firmi, pogotovo onih manjih i koje su tek u začektu. Stvorite
sebi ideju u glavi kako možete na jednostavan način da dovedete klijente njima, a da sebi osigurate neki % zarade.
Ova stvar sa autoškolom nije izmišljena, vec bazira na mojim ličnim iskustvima: Ponudio sam se svom bivšem
instruktoru vožnje, koji onako i nije bas najsavremeniji čovjek u tehnološko-informatičkom smislu, da mu promovišem
posao, te da od svakog kandidata (referala) koji uplati kod njega vozački preko mene, da mi određenu sumu novca.
Pošto se obuka za vožnju u BiH kreće preko 1000 maraka, normalno je za očekivati neki honorar od min. 5-10%,
a to je solidna svota.

Za $5 se na fiverru može dobiti kupon za oglašavanje u vrijednosti od $50, te se za minimalnu investiciju može poslati
poruka ciljanoj publici jednog grada, npr 100'000 ciljanih ljudi će vidjeti tu poruku. Cijene klikova su za naša područja,
zbog nedostatka konkurencije oko 1-5 centi, i to je mnooogo klikova, mogo zaintereosvanih, mnogo potencijalnih klijenata.
Za malo para.

Naravno ovaj princip se može primijenuti za skoro bilo koji posao, za koji se procijeni da se isplati, kao npr ovaj slučaj.
Malo sam ovo razbacano napisao, ali valjda će neko shvatiti i o čemu sam pričao. Kad imadnem vremena složim neki
post o efikasnosti FB oglašavanja i pronaslaska klijenata putem FB-a. Iako sam uvijek biježao od našeg tržišta, shvatio
sam da je zapravo, zbog manjka konkurencije, naše tržište itekako plodno.

Sad nemam vremena za detaljisanje, u mom gradu je već ludilo uveliko povodom tekme :drinking
 

sema

Dobro znana faca
Tu od
19 Stu 2010
Postova
285
anarchox kaže:
Recimo da imamo imaginarnog klijenta kojem želimo promovisati njegovu novonastalu firmu /autoškolu,
koja se zove "Retrovizor", ili kakva se inače originalna imena daju. Ja bih, poštujući gore navedena saznanja,
nazivu facebook stranice dao ime "Autoškola Sarajevo Retrovizor". Zvuči možda malo naopako, ali ovo je
ključan momenat za optimizaciju imena stranice za google-pretrage.

U roku od 2-4 sedmice, navedena stranica bi se sa garancijom našla među top 5-10 stranica na google, i to upravo za
ključnu riječ / frazu "Autoškola Sarajevo". To i jeste razlog zašto sam ime firme "Retrovizor" stavio na kraj(u) naziva.
Ne znam koliko je ovo sad dobar ili loš primjer, ali meni je npr imalo smisla da to tako uradim, i radim to tako i dalje.

Kod facebook stranica sam primjetija da rangiranje ovisi o dva faktora.
Prvi je ime stranice, a drugi je username(facebook.com/username) stranice.
Tako da se se ime stranice može postaviti user friendly, a username SEO friendly i vjerujem da će biti odlični rezultati.
Također sam za longtail pojmove primjetio da vrlo lako rangiraju u pinterest profili tako da je i sigurno i to jedna opcija koju bi trebalo sagledat i sigurno ima više prostora i slobodnih usernameova od facebooka, ali naravno i malo slabiji autoritet.
 

Davor Bomestar

Legenda
Tu od
27 Lis 2008
Postova
3,697
anarchox - da tako kako si objasnio sigurno nije losa stvar. Osobito na domacem trzistu. Ali na domacem trzistu je tolko mala konkurencija da ekipa radi 1% od onog sta radi ekipa na stranim trzistima za promociju vrlo lako bi se probila na domacem webu.

Kad si rekao longtail prvenstveno sam mislio na neku kobasicu od izraza, ako je nesto tipa "autoškola sarajevo" onda je to vec ipak druga stvar.

Slazem se da bi se ljudi na ovom forumu svakako mogla vise aktivirat i baciti u "biznis" i onda nudit lokalnim firmama razne usluge. Ja ciljam na drugi segment trzista pa ne mogu na sve strane ali cesto puta vidim neke lokalne likove koji se ufuravaju da su neki experti, prodaju svoje usluge a prosjecni IZF-ovac ima vise znanja.
 

anarchox

Legenda
Tu od
28 Kol 2010
Postova
996
Što se tiće "kobasice od izraza", ni tu situacija ne izgleda mnogo drugačije. Ono što me posebno natjeralo na razmišljanje
je jedan posao na odesku na koji sam naletio, a zadatak se odnosi na kreiranje ogromnog broja facebook stranica iz određene
niše. Pod ogromnim brojem mislim 100-200 stranica!

Smatram da se i na taj način može pokriti večina ključnih riječi koji su vezani za neku nišu, koja god ona bila. I za mene je
ovo nešto novo, ali siguran sam da ovako hard-core kreiranje stranica na kraju pokaže rezultat. Pretpostavljam da na kraju
sve stranice linkaju na jednu glavnu, i to je taj lijevak. Možda izgleda kao mnogo posla ali jeftina radna snaga sa Istoka to
odradi u roku 2-3 dana...
 

sema

Dobro znana faca
Tu od
19 Stu 2010
Postova
285
Ne znam koliko je to dobar lijevak u smislu skupljanja fanova, jer da bi stranice negdje uputile ljude moraju steći nekakav autoritet.
FB publika je specifična, to sam primjetija iz iskustva sa radom na nekim stranicama. Ako si nova stranica sa 200 fanova i dvije objave tjedno teško ćeš uputiti ljude bilo gdje. Ali malo starija stranica sa nekoliko mjeseci kvalitetnog rada onda se može i vrlo lako ljude nagovoriti i na kupunju konkretnoga proizvoda.
Imamo i neke primjere koji oko svoje FB stranice stvaraju nekakav kult ličnosti ali to sve dolazi sa dugotrajnim i kvalitentim radom. A nemože se kvalitetno pa skoro i nikako raditi sa 200 FB stranica.

Možda nije loše ako se stranica organizira kao nekakav kvalitetan landing page.
Jer na stranicu se može postavit dosta slika, teksta i čak i affiliate linkova. Možda je se može i strukturati za uzimanje email optina. I onda bi tu kvantitet doša do izražaja.
200 stranica * 2 posjete dnevno to dođe na 400 posjeta. I uz konverziju od 5% to bi bilo 20 novih subscribera svaki dan. Šta i nije loša brojka.
Ako mogu slideshare i scribd na taj način služiti kao odlično sredstvo za affiliate marketing onda sigurno može i facebook.
 

anarchox

Legenda
Tu od
28 Kol 2010
Postova
996
Slažem se sa svim što sam naveo, jako kvalitetan komentar. Ja ne znam lično na koji način je dotični poslodavac osmislio
realizovati taj projekat sa 200 stranica, ali očigledno je da je imao neki smislen plan. Na kraju krajeva i to što si ti naveo
je jako dobra ideja. Za pretpostavit je da se na TIM stranicama neće ništa prodavati, ali mogu jako dobro da služe kao
odskočna daska, npr. za ubiranje pretplatnika i njihovih e-mailova putem landing-stranica, kao što si i naveo.
 
Na vrh