Post Reply 
 
Thread Rating:
  • 1 Votes - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Keyword Research - Nalazenje kljucnih rijeci/pojmova
26-07-2009, 10:14 PM (This post was last modified: 14-02-2012 12:11 AM by Davor Bomestar.)
Post: #1
Keyword Research - Nalazenje kljucnih rijeci/pojmova
U nastavku cesto cu koristit ove skracenice i pojmove:

Keyword, kw = kljucna rijec = rijec ili fraza za koju zelite rangirati
GKT / Google Adwords Keyword Tool = https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal
Organski promet = besplatan promet sa Google trazilice
Paid/Placeni/PPC/Adwords promet = promet koji oglasivaci placaju
Search Volume = volumen tj. kolicina pretrazivanja

Napomena: Google.com i Google.hr/Google.rs/Google.ba ne daje iste rezultate. Google.com koristite kad vam je ciljano trziste US i ostatak svijeta a ako ciljate unutar svoje drzave onda koristite lokalni Google.

Ono sto je najvaznije kad radite Research jest da koristite jedan besplatan alat, a to je vas mozak. Sami alati za kw(keyword) research su korisni ali ne toliko ubojiti kao kad koristite zdravi razum jer tad Vase mogucnosti se povecavaju.

Dali ljudi koriste Google za keyword research? Ali ne za dio samo da provjeravate kolika je konkurencija nego za keyword ideje? Ukucate pojam u Google i odmah medju prvih 10-20 rezultata u naslovima i u descriptionima cete dobiti ideje za keyworde koje onda detaljno dalje provjeravate na Googlu i Adwords Keyword Alatu.

Isto kad ukucate neko pojam ako je malo jaci i vazniji pojam onda ce vam na dnu se ispisati Searches related to: gdje ce vam pokazati 4-8 pojmova vezanih uz ovaj pojam koji ste vi ukucali. Znaci sam Google nam pomaze.

Samo sa Googlanjem smo dosli do nekog popisa ideja za kljucne rijeci koje cemo detaljno proucit. Do sad nas nije zanimalo kolika je konkurencija tj. koliko stranica ima kao rezultati na Google-u zato jer su ovo vecinom preteski root pojmovi tj. neki ih zovu i "silosima". Mi cemo ih koristit samo da trazimo lakse pojmove koji ukljucuju te root pojmove.

Od tog popisa od 10-20 (ili koliko god) kljucnih rijeci mi moramo napravit za svaki pojam posebni "dublji" keyword research. Google Keyword Tool nam izbacuje maksimalno 200 keyworda i normalno da nece za svaki pojam ici u "dubinu" neznam koliko. Ali nas zanimaju bas ti rezultati koje on NE prikazuje.

Znaci da ponovimo.
Root tj. glavni pojam proucavamo u GKT (Google Keyword Tool). On nam izbacuje dosta teske pojmove. Svaki od dobivenih/izlistanih pojmova proucavamo zasebno dalje u Google-u i GKT. Proucavamo te kako bi rekli "poluglavne" pojmove. Na eng. bi ovaj proces mogli nazvati i "drill down".

Isto za te root tj. polu-root pojmove mozemo dobit ideje tako da ukucamo nas najglavniji pojam u Google. On ce nam izbacit neke rezultate. Te stranice koje izbaci su vezane za taj pojam (normalno).
Kopirate URL(adrese) tih stranica u GKT pod opciju "Website content".

GKT vam daje mogucnost da ukucate adresu neke stranice pa vam on izbaci pojmove koji su vezani uz tu stranicu. Kad to ucinite cete dobit ideje vezane uz stranicu tj. uz tu nichu u vrlo kratko vremena. Svaki od tih pojmova zasebno i pojedinacno ukucavate u GKT i proucavate dalje.

Kad smo dosli vec na drugi "level" dubine tj. kad smo dosli do malo laksih rijeci koje normalno imaju i manje mjesecnih pretrazivanja nego ove konkurentskije tj. jace fraze. Ali bez obzira sto te jake fraze imaju vise pretrazivanja one nas ne zanimaju, mi trazimo "best buy" frazu. Ona koja ce nam za sto manje truda donijet sto bolje rezultate (sve je u omjeru ulozeno/dobiveno).
Da, mozda bi i mogli doci na dobru poziciju za onu frazu od miljon konkurencije koja ima puno mjesecnih pretrazivanja ali "mali igraci" tj. internet marketeri to NE RADE. (veliki igraci bi bile ogromne korporacije)

A Zasto to ne rade? Pa previse je razloga da nabrojim sve sada ali samo par cu spomenut.

1- Zato sto bi ti moglo trebati godinu dana da to postignes a za to vrijeme mozes rangirat za 1000 drugih laksih pojmova koji ce skupa donosit vise posjete nego ova jedna.

2- Zato sto su ti tezi pojmovi cesto "ne kupujuci" pojmovi. To su ljudi u "research" fazi surfanja i ne zanima ih kupovina. Kad netko ukucava neki odredjeni model auta, bicikle ili fena za kosu onda ga specificno zanima taj proizvod i on je u "buying" tj. kupovnoj fazi.

Znam neki ce pomislit, sta me briga za kupovinu tj. kupovnu "fazu" ako recimo imam Adsense pa nis ne prodajem? Ali ti ljudi koji se oglasavaju na tvojoj stranici nesto prodaju i ako ti pises o sta ja znam o "Accai berry" djeti a Adsense oglas pise "buy cheapest accai bery juice" normalno da ce ti vise klikati na oglas? Nije lose ni vidjet nakon nekog vremena ko se oglasava na vasoj stranici pa napraviti neku vrstu "pre-sella" za te ljude koji se oglasavaju putem Adsensa. Znaci pripremite ljude na taj proizvod koji se krije iza tog klika. Ako napravite review proizvoda koji se oglasava kod vas i ako je proizvod dobar normalno da ce njemu vise kupovati posjetitelji s vase stranice. Kad bude vise zaradjivao s vase stranice ce dici cijenu klika kako mu drugi nebi zauzeli mjesto za oglasavanje na vasoj stranici.
E TO je poticanje ljude da klikcu na Adsense oglase a ne ono "Kliknite ovdje i pomognite meni" pa to je cisti znak da ste luzer ljudi ce otici ca s stranice i jos ce Vam ukinut Adsense korisnicki racun.

Ugl. malo sam skrenuo sa teme ali to je bilo cisto da objasnim zasto je dobro ciljati buying(kupovne) fraze koje su i lakse od onih non-buying fraza. Naravno ako ste sigurni da je neka fraza dobra buying fraza koja ce sigurno imati dobru konverziju onda se mozda isplati uloziti trud. To ostaje na vama da procjenite ali poznati marketeri kazu da ono sto "pretpostavljamo" o nekoj nichi skoro nikad nije tocno Smile

Sad kad smo djelomicno razjasnili zasto treba izbjegavat prekonkurentske i prejake pojmove koji se jednostavno ne isplate jer nije bitan broj ljudi na stranici vec broj $$ na racunu. Ja osobno nikad nisam imao puno posjete na stranicama a opet zaradujem preko interneta.

Uglavnom da se vratimo na sami proces pronalazenja keyworda. Isli smo u dubinu 2,3,4 koliko god treba i koliko god "ide" levela. Skupili smo recimo 100ak keyword ideja koje bi mogli ciljati na na vlastitom sajtu.
Ja zastupam sistem "1 stranica puna sadrzaja optizmizirana za 1 keyoword" a dali cete imat 30-50-100 stranica na sajtu to ostavljam vama da procjenite ali normalno vise je bolje no ipak treba ici u skladu s vlastitim mogucnostima.

Provjera Konkurencije
Tih recimo 100-200 ili kolko god keyworda treba svaki zasebno sad pogledat kolika je konkurencija tj. koliki je broj rezultata na Google trazilici za taj pojam. Broj rezultata se prikazuje u desnom kutu na plavoj "crti".

Svaki pojam cete provjeriti (ukucati) na Google-u obicno, s navodnicima i s operaterom allintitle:

Kad ukucavate s navodnicima onda vam Google izbacuje samo "phrase match". To znaci da samo rezultati koji imaju na stranici upravo tako poslozenu frazu se racunaju ali oko fraze moze biti drugih rijeci.

Ako vas zanima pojam "jeftine bicikle" onda cete to ukucat s navodnicima i on ce vam izbaciti broj rezultata koji na stranici imaju upravo takvu frazu. Ako je pojam na nekoj stranici "jeftine povoljne bicikle" onda nece uracunat tu stranicu u broj rezultata s ozbirom da je redosljed fraze promjenjen.

Ako stranica ima pojam "povoljne jeftine bicikle" onda ce vam izbaciti taj rezultat jer ta fraza u sebi sadrzava "jeftine bicikle" frazu. (Znaci moze biti ispred i iza nase fraze ali nesmje biti u sredini).

Takva pretraga s navodnicima ce vam pomoci da otkrijete one stranice koje bas ciljaju tu kljucnu rijec sto ne znaci da samo te koje ciljaju ce rangirati za taj pojam ali vam to pomaze da procjenite.

Google operator allintitle: ce vam reci koliko stranica ima te kljucne rijeci u "title-u". Naime title tag je najvazniji on-page faktor i onaj ko se imalo kuzi u SEO ce ciljati da u title tag-u ima kljucne rijeci i fraze. Sto ih je vise normalno da je teze rangirati.
Kad pretrazujete sa allintitle: onda to ide ovako nesto.

allintitle:vasa kljucna rijec tj. primjer allintitle:automehanicar novi zagreb

tako ukucate u Google, pretrazite i gledate broj rezultata.

Iako ne presudno ali nije lose u Google ukucat i pojam bez navodnika i bez allintitle: cisto da vidite koliko tisuca ili milijuna rezultata imate za tocno taj pojam. Nece vam puno pomoc da odredite koje keyworde da ciljate ali s vremenom ce vam postat kao jedan od faktora jer cete moci tocnije procjenit. Npr. ako su kod 2 keyworda sve ostale stvari iste onda normalno da cete radje ciljati pojam koji ima 500 000 rezultata umjesto 5 000 000 rezultata.

Kad provjeravate konkurenciju uvijek pogledajte na prvoj stranici kakve su stranice jer ako su jake stranice poput wikipedije, amazona itd. onda cete teze rangirati na prvoj stranici nego da su neke "no name" stranice.

Koliko rezultata maksimalno na Googleu da ciljam?
Do sad nisam ulazio u tocne brojke jer one su definitivno relativna stvar. Netko ko zna jako dobro odradit SEO sigurno je da moze ciljati teze pojmove s vise konkurencije dok netko ko je slab u tom dijelu mora ciljati lakse pojmove koje u pravilu imaju i manje pretrazivanja/posjete.

Cisto da vidite o kojem redu stvari pricamo navest cu primjer koji sam nedavno bio procitao. Jedna osoba savjetuje da se gledaju brojke u rangu od 2000 rezultata na Google-u sa allintitle: operaterom i 4000 rezultata na Google-u sa navodnicima. Znaci kljucna rijec mora zadovoljit oba dva kriterija.

Netko ko tek pocinje i ima slabije znanje SEO i Link Buildinga mozda bi bolje bilo da cilja na maksimalno do 500 ili 1000 rezultata sa allintitle: te 1000 ili 2000 s navodnicima. Naravno takve pojmove a da imaju dovoljnu kolicinu pretrazivanja je puno teze pronaci no nitko nije rekao da je ovo lak posao.

Uglavnom ovo su smjernice a ne morate se drzati ovih brojki ko pijan plota jer cesto zna biti rezultata sa 10 000 sa navodnicima a 400-500 sa allintitle: i dali cete odustati od te kljucne rijeci? Pa ovisi o vama ali ja bi recimo koristio tu kljucnu rijec.

Napredno
Nakon sto na Google.com ukucate pojam iznad prvog rezultata u ravnini s brojem rezultata ce vam pisati Web i "Show options" samo sto su rezultati s desne strane a ovo je s lijeve.

Kliknite na Show Options i s ljeve strane ce vam se pojaviti stupac s dosta opcija. Treca opcija tj. link gledano od donje strane ce vam biti "Related Searches". Kad kliknete na to iznad vasih rezultata ce se pojaviti vezani pojmovi koje vam Google predlaze. Kad kliknete na jedan od predlozeni rezultata ce vam se pojaviti opcija pored "More like this" kad kliknete na to onda ce vam izlistat nove prijedloge vezane uz taj pojam.

Osim "Related Searches" opcije postoji i opcija "Wonder Wheel" nalazi se odmah ispod Related Searches. Oba dvije opcije vam daju mogucnost da dosta duboko udjete u keyword research.

Programi
Neki od programa koji vam mogu pomoci u keyword research-u su traffic travis, market samurai, keyword spy, keyword elite micro niche finder, keyword country itd. Vecina su placeni, neki imaju "free" ogranicene verzije. Market samurai mi je simpa program jer dosta podataka izbaci, jedino je mozda prekomplicirano za pocetnike ali ako se ufurate i budete uporni biti ce vam biti koristan.

Ja osobno koristim najvise rucnu metodu koju sam objasnio te ponekad od poznanika dobijem rezultate iz keyword spy-a koji je odlican alat ali preskup za vecinu ljudi na ovom forumu no nemojte se uopce brinut jer s ovom rucnom metodom s vremenom kad se malo ispraksirate cete biti bolji od vecine u keyword researchu.

Napomene
Naravno keyword research ce ovisi i o tome sta i kako promovirate. Primjerice keyword research za promociju putem Adwords nije isti kao promocija putem trazilica tj. SEO-a.

Monetizacija putem Adsensa ce imat drukciji keyword research nego Affiliate prodaja. Za adsense ciljate na kolicinu ljudi tj. da sto vise rijeci pokrijete dok kod Affiliate prodaje zelite ciljanu posjetu tj. ljude koji zele kupiti nesto.

Lokalni modifikatori
Jako vazan element su lokalni modifikatori. To moze biti ime grada, drzave, regije, kvarta. Ako trazite automehanicara necete trazit mehanicara koji je na drugom kraju zemlje ili drzave a pojam "automehanicar" vas upravo tamo moze odvesti. Ako ukucate "automehanicar novi zagreb" onda cete lakse naci ono sto vam treba. Kod nas nisu ti lokalni toliko iskoristeni ali vani tj. ako vam je Amerika ciljano trziste ovi lokalni modifikatori su odlicna stvar. Samo pomislite koliko u americi ima gradova, velikih gradova a tek 50ak drzava. S obzirom da je podrucje pretrage suženo normalna stvar je da i ima puno manje konkurencije sto znaci da cete puno lakse doci na dobru poziciju. A da ne pricam da za kvartove vecih americkih gradova mozete samo tako doci na prvu poziciju.

Primjerice ja i kolega smo ciljali neki pojam za long island i sad smo naravno na prvoj poziciji. Mi imamo resurse i znanja pa nam uopce nije bilo toliko tesko doci na tu poziciju. Ali kad uzmete u obzir da jedan Long Island ima populaciju od 8 miljuna ljudi (kao dvije Hrvatske) onda shvatite snagu lokalnih modifikatora. Isto tako smo mogli ciljati svaki grad, regiju, okrug na Long Islandu pa bi nam posao bio jos laksi.

Pa vi mozete samo od tih kljucnih rijeci koje ciljaju lokalno dobit nevjerojatnu kolicinu posjete.

Dali to mozete koristit naravno ovisi o tome sta vi nudite tj. kako zaradujete i kakav je proizvod koji nudite. Primjerice za adsense ako imate 30ak kljucnih rijeci za kojste ste ustanovili da su dobri. Taj broj pomnozite sa 50 US drzava i jos 50 najvecih americkih gradova vi ste dobili 3000 kljucnih rijeci za koje mozete rangirati.

Jos jedna mala natuknica. Ne morate vi nuditi nesto "lokalno" da bi koristili lokalne modifikatore. Vi koristite to da dodjete do posjete. Ako koristite Adsense onda je ovo savrseno za vas, ako koristite neki proizvod koji se salje postom ili je online svejedno mozete koristit lokalne modifikatore.

Update: GKT alat daje veoma loše rezultate sto se tice lokalnih modifikatora. Naime, kad pretrazujete neke keyworde dobit cete razne keyword varijante ali biti ce veoma malo ili nista lokalnih modifikatora. S obzirom da GKT izbacuje samo 200ak rezultata to je recimo i nuzna stvar. No to ne znaci da ljudi ne pretrazuju te pojmove. Kako bi dobili ideje za lokalne modifikatore mozete koristit vec pomalo zaboravljeni wordtrackerov keyword suggestion tool. Wordtracker vuce podatke iz meta search engine tj. malih trazilica za koje vecina ljudi nije nikad ni cula tako da ne savjetujem da koristite wordtracker kao glavni alat za trazenje keyworda ali uocio sam da sto se tice lokalnih modifkatora wordtracker je dosta dobar dodatak.

Link: Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu.

Longtail Update
Longtail su fraze koje sadrze vise od 2-3 rijeci. Sto vise rijeci fraza sadrzi to je manja konkurencija ali i manja potraznja. No ako odradite puno lakih longtail fraza ukupno mozete skupit poprilicnu kolicinu posjete.

Kao jedan zanimljiv alat koji ce isto dodatno pomoc u trazenju longtail a osobito longtail buying fraza jest jos jedan wordtrackerov alat Keyword Questions Keyword Research Tool. Naime taj alat ce vam izbacit samo pitanja u vezi vaseg pojma. Ovo je odlicna stvar da vidite uopce sta ljude zanima u vezi vase niche/keyworda ali i odlicna stvar da vidite putem kojim longtrail fraza ljudi traze ono sto vi nudite. Naime poanta internet marketinga jest da vi ponudite ljudima ono sto oni traze a ovaj alat vam pomaze da otkrijete bas to.

Link: Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu.


Buying (Kupovne) Fraze
"Green Mountainbike" vs "Buy mountainbike" mislim da je jasno koja je kupovna fraza?

Kupovne fraze su cesto i imena marki i proizvoda.
"Cellphones" nije buying keyword dok "Samsung SGH600" je buying(kupovna) fraza.

Buy, Price, Cheap, Cost, Review su buying modifikatori.


Search Volume
Mislim da nisam bas objasnio kolicinu pretrage koliko odredjene rijeci dobijaju i kako na njih gledati. GKT izbacuje rezultate u Broad Matchu. Broad Match ce prikazati broj pretrage koliko bilo koji pojam iz recenice ima pa ce sve to zbrojit. Znaci potpuno beskorisan nam je Broad Match.

Phrase Match ce vam izbaciti broj pretrazivanja upravo te fraze ukljucne u pretragu. To znaci da ispred i iza te fraze mogu biti dodatne rijeci.

Exact match ce vam izbaciti koliko je puta samo ta fraza bila pretrazivana i ovo je najtocniji podatak jer ne ukljucuje nikakve dodatne fraze. Ovaj podatak ce naravno prikazati najmanji broj pretrazivanja a razlike mogu broad vs. exact biti da sa broad od par miljuna dodjete na svega par pretrazivanja na Exact.

GKT kod nekih pojmova ne prikazuje koliko je pretrazivanja bilo jer imaju mali broj pretrazivanja. Inace ti podaci koje GKT izbacuje su broj pretrazivanja u mjesec dana. Osim toga GKT se moze podesit za koju zemlju i koj jezik da pretrazuje. Ja obicno gledam samo US i engleski jer je to moje ciljano trziste. Ameri su totalno navikli na online kupovinu, online industrija im je nevjerojatno razvijena u odnosu ostatak svijeta tako da su i najbolje trziste za online zaradu.
Ako pojam nema broja pretrazivanja ne znaci da je los pojam. Primjerice imate na vasem sajtu 100-500-1000 stranica sadrzaja za pojmove koji nemaju veliku kolicinu pretrazivanja vi cete svejedno dobijati posjetu s trazilica iz razloga sto ako recimo svaki vas taj slabo trazeni pojam ima npr 10 pretrazivanja mjesecno x 100 stranica = 500 pretrazivanja. Ali ne samo to, vi cete dobijate dosta posjete i za pojmove slicne a koje niste direktno ciljali. Zato je vazno imati dosta sadrzaja na stranici jer uvijek je veliki dio posjete onaj koji niste ni ciljali. Uz to dodajmo podatak da je 50% dnevnog pretrazivanja na Google-u su novi pojmovi koji nikad prije nisu ukucani to znaci da 50% dnevne posjete nijedan alat vam nemoze predvidjeti kad ta posjeta jos nije nikad pretrazena.

Ugl. za one pojmove koje prikazuje GKT daje precizan search volume podatak samo morate shvatit sta uopce znace ti podaci.
GKT tj. Google Adwords Keyword Tool je alat za Adwords i on je prilagodjen Adwords oglasivacima tako da tu cinjenicu je vazno imat napameti.
Podaci koje GKT izbacuje su podaci za Google + Search Partneri. Search partneri su manji pretrazivaci kao sto su Ask.com i slicno. Ovo je vazno napomenut da bi shvatili cak i da ste prvi na Googleu za taj pojam koji ima 1000 pretrazivanja po GKT alatu vi opet necete 1000 pura biti prikazani na Googleu vec bi za to morali rangirati na svim ostalim partnerskim pretrazivacima sto je nemoguce. Tako da ovaj broj koji GKT prikazuje je uvijek veci nego od max. moguce ostvarivog na Google-u.

Druga stvar, morate razumijeti koliko koja pozicija na Google-u dobija posjete. Naime ako ste prvi za taj pojam ne znaci da cete dobit svu posjetu jer netko mozda klikne na drugi, treci ili cetvrti rezultat ako mu se nije svidio vas naslov i opis koji su prikazani na Google-u. Znaci cak i da smo prvi ne dobijamo maximalan broj pretraga.

Jos je jedna konkurencija koju cesto mnogi zaboravljaju. Za dosta pojmova postoji konkurencija od strane Adwords oglasivaca. Tako da ako netko ukuca pojam i vidi sa strane zanimljvi oglas on ce kliknut tamo. Na taj nacin nijedan rezultat na prvoj stranici nece dobit posjetu. Ja sam nedavno vodio jednu PPC kampanju na Adwordsu i imao sam za neke pojmove CTR od nevjerojatnih 30%. Kad uzmete u obzir da je moj oglas bio samo 1 od 7-8 oglasa prikazanih sa strane onda mozemo racunati da je Adwords tj. placeni oglasi su oduzeli preko 50% posjetitelja. To znaci da za taj pojam 50% posjete nije islo na organske tj. "besplatne" rezultate na Google-u. Mogli ste imati svih 10 rezultata na prvoj stranici i opet bi dobili samo 50% pretrazivanja.

Kad uzmemo u obzir da je dosta tesko uopce doci na prvu poziciju, onda morate shvatit da cete vi dobit samo jedan dio te posjete. Ja obicno racunam da cu dobit otprilike 10% posjete za taj pojam ako dobro odradim promociju.
Al opet s druge strane dobit cete i posjetu za pojmove za koje niste ciljali tj. za slicne pojmove vasim ciljanima tako da cijeli ovaj posao je samo "procjena" i nikako se brojke nemogu smatrati kao 100% tocnim.

Organiziranje Keyworda
Ja obicno koristim notepad i excel. Notepad zato jer je brz i jednostavan pa si mogu zapisivat i kopirat razne ideje dok excel koristim vise za sortiranje, brisanje duplikata itd.

Na dnu rezultata od GKT alata imate opciju da si sacuvate te rezultate u .txt .csv i .csv for excel formatima. To je odlicna stvar zato sto vi mozete ubacit do 200ak pojmova u GKT odjednom, maknut kvacicu sa "Use synonyms" i stavit kvacicu na "Don't show ideas for new keywords. I only want to see data about the keywords I entered." (za to morate prvo na Filter my results) i onda ce vam GKT izbacit podatke samo za vase keyworde koje ste unijeli bez ikakvih njegovih prijedloga. Onda downloadade u csv za excel i imate sve podatke u excelu za vase keyworde.
Ovo je odlicno kad vec imate keyword listu pa zelite saznat koliki vam je search volume za keyworde i vrlo lako mozete izracunat u excelu koliki vam je search volume ukupni za keyworde.

Za kraj
S vremenom ce vam KW Research postat puno laksi i jasniji. S iskustvom lakse cete moc odredit sta je lako sta je tesko, sta je moguce a sta nemoguce, sta se isplati a sta ne. Savjetujem da proucavate razne niche jer cete tako dobit bolji uvid i iskustvo. Od 10 nicha koje proucite jedna ce sigurno biti bolja od drugih i svo daljnje proucavanje cete moc ocjenjivati u odnosu na ove koje ste vec pretrazili. Sto bolje odradite KW Research to ce vam ostatak posla biti laksi. Mozete odradit najbolji SEO na svijetu ali ako ga radite za krive pojmove onda je sve uzaludno.


NAPOMENA:
Ovo je text iz 2009e godine pa je i ovaj text pomalo zastario, otad sam i ja se promjenio i puno naucio o keyword researchu, a i situacija se dosta promjenila tako da neke informacije ovdje dane nisu vise aktualne i danas. Zato imajte to na umu vezano uz informacije koje ste procitali u ovom postu. A kako bi dobili potpunu sliku stavljam linkove na neke dodatne postove koje je vrlo vazno procitati.

Kod odredjivanja keyworda jako je vazno utvrditi i kolika je konkurencija za taj keyword ako zelite rangirat za njega na Googlu. Da bi znali utvrditi koliko je tezak keyword procitajte ovaj vodič:

SEO podaci za utvrdivanje snage webstranice i linkova
Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu.

Za samo trazenje kojih nicha i keyworda preporucam procitat ovaj odlican vodic gdje IM warrior lijepo objasnjava kako trazi niche, analizira keyworde itd.:

Kako zaraditi velike novce s malim niche web stranicama
Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu.



Dodatni (stari) materijal - stariji postovi gdje je u nekim djelovima dotaknuta tematika ovog posta:

Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu.
Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu.
Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu.
Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu.
Send this user an email Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
26-07-2009, 10:18 PM
Post: #2
RE: Keyword Research - Nalazenje kljucnih rijeci/pojmova
MA nisam još ni pročitao, odmah želim reći da i jbni kralj =)

Sad idem čitat

Online zarada preko authority niche web stranica - vodič za početnike.
Moj superkul, urnebesno šaljiv, neprocjenjivo koristan blog.
Visit this user's website Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
26-07-2009, 10:42 PM
Post: #3
RE: Keyword Research - Nalazenje kljucnih rijeci/pojmova
Svaka cast na utrosenom vremenu i trudu. Post je stvarno dobar. Slazem se da je najvaznije od svega koristiti mozak. Bez toga se jednostavno ne moze...

Izrada Fotografija
Izrada Slika
Send this user an email Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
26-07-2009, 10:42 PM
Post: #4
RE: Keyword Research - Nalazenje kljucnih rijeci/pojmova
Dobar text, ima tu još puno caka koje nisi i ne trebaš otkriti. Ali još jednom, svaka čast.

Online zarada preko authority niche web stranica - vodič za početnike.
Moj superkul, urnebesno šaljiv, neprocjenjivo koristan blog.
Visit this user's website Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
27-07-2009, 01:47 AM
Post: #5
RE: Keyword Research - Nalazenje kljucnih rijeci/pojmova
E stari ovo sam čekao da netko napiše i objasni kako treba, a tko će bolje nego ti Winking
Svaka čast!
Send this user an email Visit this user's website Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
28-07-2009, 01:14 PM (This post was last modified: 28-07-2009 01:15 PM by Hellas.)
Post: #6
RE: Keyword Research - Nalazenje kljucnih rijeci/pojmova
Odličan tekst. Jeste da reply nema nikakvu vrijednost, ali krajnje odličan tekst.
Odsad linkam na njega umjesto da objašnjavam pojedincama kako da ...
Send this user an email Visit this user's website Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
29-07-2009, 08:01 PM
Post: #7
RE: Keyword Research - Nalazenje kljucnih rijeci/pojmova
Update: Cisto da bacim informaciju ljudima koji su odmah procitali clanak cim je objavljen da sam u medjuvremenu zadnjih dana stalno dodavao neke stvari pa je sad jos siri i nadopunjeniji pa bacite oko mozda vam bude nesto jos jasnije.

Svakako je dobrodosao bilo kakav prijedlog s vase strane ako sam nesto izostavio, nisam dobro objasnio i napisao ili ako mislite da bi mogao slozit tekst malo kvalitetnije slobodno recite di, sta i kako Smile
Send this user an email Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
29-07-2009, 11:20 PM
Post: #8
RE: Keyword Research - Nalazenje kljucnih rijeci/pojmova
Nedavno sam procitao jedan zanimljiv pogled na provjeru konkurencije koji mi se cini jednostavan, ali i logican.

Naime, svakome je cilj doci na prvu stranicu Google-a, ili jos bolje - na prvu poziciju. Prva stranica prikazuje 10 rezultata sto znaci da nas ne zanima koliko je velika konkurencija. Nebitno je da li je konkurencija 11 stranica ili 11 000 000 stranica. Nama je cilj biti bolji od desete stranice i prema tome moramo odrediti da li ima smisla napadati taj keyword ili ne.

Naravno, ako je cilj napadati prvu poziciju, onda treba uzeti u obzir odgovarajucu stranicu na Google-u.

Eto, malo pogled iz druge perspektive cisto za razmisljanje, iako bi rezultati na kraju trebali biti isti...

Izrada Fotografija
Izrada Slika
Send this user an email Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
30-07-2009, 12:15 AM
Post: #9
RE: Keyword Research - Nalazenje kljucnih rijeci/pojmova
Evo tu sam mrvicu natuknuo to sto govoris.

Quote:Kad provjeravate konkurenciju uvijek pogledajte na prvoj stranici kakve su stranice jer ako su jake stranice poput wikipedije, amazona itd. onda cete teze rangirati na prvoj stranici nego da su neke "no name" stranice.

Da slazem se definitivno sa time da je nama cilj onih prvih 10 mjesta i da rangiranje na njoj ovisi o tome kakve su te stranice na prvoj. Ali opet postoji druga strana price. Recimo, nigdje nisi naveo kako se odreduje dali smo bolji od te desete stranice? Dali je broj linkova? To je faktor ali ne presudan, ovisi i kakvi su linkovi, ovisi koliko linkova ima pocetna stranica koja linka na tu podstranicu, kako linka,kakve su kategorije itd. Mislim da je nemoguce odredit koja stranica je "jaca" kad je toliko faktora u cijeloj prici. Tako da je ta procjena dosta vazna ali ja osobno smatram da je taj faktor procjene dosta subjektivan tj. da ti sam moras to procjenit. Zato je dobro poznavati niche. Moja nicha je tehnologija i ja tocno znam koja mi je konkurencija jer se manje vise uvijek ponavljaju iste stranice za moje keyworde. Dok recimo u nekoj drugoj nichi ima puno no name stranica gdje smatram da mogu lakse rangirati a upravo u takvoj nichi "mi" mozemo naci svoje mjesto. Fora je da sto imas manje konkurencije manje njih se trudi rangirati za to tako da lako moguce da u toj frazi imas stranice koje nemaju ni jedan link sa tim anchor textom i to je poanta Longtaila i tako sa vrlo malo truda mozes postici zeljene rezultate. Ali kao sto sam vec rekao sva ta procjena oko keyworda je procjena i samo imas indikatore a ne jasne brojeve. Ovaj nacin sam ja sam "doradio" i poslozio kako meni pase a ima drugih koji rade na druge nacine i koriste druge brojke. Niche Profit Classroom koji sam spominjao prije koristi neki keyword matrix u kojem ciljaju keyworde do 10 000 rezultata s navodnicima za taj i taj broj pretrazivanja dok za veci broj pretrazivanja moze i pojam s vise rezultata s navodnicima. Svatko ima svoje ali treba cesto radit i analizirat keyworde da se dobije osjecaj sta je dostižno a sta ne.

Eto opet ja puno piso a da nisam nista rekao Biggrin
Send this user an email Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
30-07-2009, 07:24 PM
Post: #10
RE: Keyword Research - Nalazenje kljucnih rijeci/pojmova
Htio bih jos samo napomenuti da postoji firefox add on - Seo Quake kojeg ja osobno koristim. Mozda je vec bio spomenut, ali evo ja cu opet...

Uglavnom, taj add on za svaku stranicu prikazuje PR, broj indexiranih stranica, broj google linkova, yahoo linkova prema homepageu i prema toj stranici koju gledamo, starost, bing rank... To olaksava procjenu kvalitete konkurencije. Znaci, otvorite google, upisete keyword za kojeg zelite rangirati i onda vam Seo Quake izlista sve podatke za svaku stranicu koju Google izbaci.

Postoji jos jedan add on koji je puno detaljniji, a zove se Seo for Firefox. Taj add on na isti nacin prikazuje sve gore navedeno samo sto jos prikazuje detaljnije backlinkove. Znaci, postoji opcija da se prikaze broj .edu, .gov, twitter, delicious, digg, technorati, stumbleupon linkova, alexa rank... To sve moze pomoci pri procjeni jacine konkurencije

Ali opet, kao sto Dbomestar kaze, za sve treba imati iskustva, a to dolazi s vremenom...

Izrada Fotografija
Izrada Slika
Send this user an email Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
Thanks given by (1): iceman
05-08-2009, 04:23 PM
Post: #11
RE: Keyword Research - Nalazenje kljucnih rijeci/pojmova
Napomena.
Kad radite Keyword Research i provjeravate broj rezultata na Google-u kliknite jos 1-2 puta na tipku Search kako bi bili sigurni da dobijate tocne brojeve. Naime u zadnje vrijeme sam primjetio da mi Google prvo da neke cudne brojke a onda kliknem 1-2 i onda mi da prave (manje) brojeve. Ista stvar i kad provjeravate ranking svojih stranica na Google-u cesto cete kad kliknete jos jednom Search dobit drugacije rezultate(po meni i tocnije) nego kad prvi put napravite Search. Neznam zasto je to tako ali eto sad znate.

Inace dobri izvori za izabrati nichu. Iako je niche research i keyword research usko vezan pa dok ne slozimo neki konkretan post o niche researchu onda cu vas podsjetit par stvari.
Ideje za niche mozete dobit na stranicama kao sto su:
Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu.
Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu.
Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu.
Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu.
Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu.

ali i u article direktorijima. Samo proucite o cemu ljudi pisu i dobit cete ideje. Isto tako razni affiliate programi postoje i zato je odlicna ideja traziti niche kod affiliate mreža. Commision Junction, Linkshare, Shareasale, Linkconnector, PepperJam, Google Affiliate Network, Clickbank,

Ima jedan alat datafeedr koji vam izbacuje automatski na vasoj stranici proizvode s ovih svih affiliate mreza. Necu sad pisat o programu vec slobodno posjetite njegovu stranicu i proucite detaljno.. Inace program se placa i nije bas jeftin. Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu.
Ali ono sto vam zelim pokazat je sto ima listu podrzanih aff. mreza i trgovina. Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu.
Tu ih ima jako puno i slobodno mozete prolistavat posjecivat stranice proucavat sta ko prodaje. Ubacite stranice u GKT i saznajte keyworde vezane uz tu stranicu i nichu pa tako procjenite dali keywordi vezani uz tu nichu su dobri. Proucite konkurenciju i odlucite se dali je dobra nicha. Naravno dok to radite odmah razmisljajte kako cete monetizirati tj. unovcit tu nichu jer ako nemate pristup affiliate mrezi koja nudi to onda ili trazite drugu nichu ili trazite neku alternativu na drugoj mrezi di imate pristup.
Send this user an email Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
Thanks given by (1): stefanshee
14-08-2009, 07:17 PM
Post: #12
RE: Keyword Research - Nalazenje kljucnih rijeci/pojmova
Danas sam naletio na jedan zanimljivi naputak. Kad radite keyword research i zelite provjerit dodatno dali je vas keyword dobar a recimo ciljate bogatija trzista poput US, UK itd. u tom slucaju odite na Google Insight ukucajte svoj keyword i pogledajte otkuda dolazi vecina pretrazivanja tj. dali dolazi sa ciljanog trzista. Fora je u tome sto ogromne zemlje poput indije, filipina su bive us i uk kolonije i dosta se koristi engleski ali oni su relativno siromasne u odnosu na ove zapadne zemlje i ako zelite ostvarit prodaju ciljajte one keyworde koje imaju vecinu pretrazivanja u "bogatijim" zemljama. Recimo za adsense je situacija manje problematicnija jer cete svejedno dobit neke klikove ali opet ce to biti vecinom jeftiniji oglasi jer vecina oglasivaca i s adsensom cilja na bogatija trzista.
Send this user an email Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
07-09-2009, 05:13 PM
Post: #13
RE: Keyword Research - Nalazenje kljucnih rijeci/pojmova
kad vec spominjes google insights, za koji stvarno jako malo ljudi zna, tj. malo ljudi ga ustvari koristi, evo link za jedan jako dobar blog posvecen Niche/keyword istraživanju trzista i jos puno puno dobrih stvari..blog je na engleskom, tako da..
..link za niche research video:
Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu.

Sales Letter Software
How To Get 200.000+ FREE Targeted Visitors To Your Site With 2 Minutes of Work
Send this user an email Visit this user's website Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
Thanks given by (1): Davor Bomestar
09-09-2009, 02:37 PM
Post: #14
RE: Keyword Research - Nalazenje kljucnih rijeci/pojmova
ej seo majstori, molio bih vas pomoc, ovako radim jedan kw research i naisao sam na super kw u jakoj nichi, e sad da vas pitam nesto,

kad stavim navodnike ima 26400 (ali to me ne brine) all in title ima 24400
ali kad ukucam samu rijec u google i pogledam broj linkova na prvoj stranici koju google izbaci, radi se o nekom bjednom broju tipa 700 linkova, e sad mene zanima, dali se vrijedi ici na tu rijec ??

hvala

forex tip trading
California Mesothelioma Attorney
Send this user an email Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
09-09-2009, 03:37 PM
Post: #15
RE: Keyword Research - Nalazenje kljucnih rijeci/pojmova
cudan mi je taj rezultat sto si dobio!! u krajnju ruku mislim da bi rezultat trebao ici obrnutim redoslijedom..jesi sigurno svaki put upisao rijec ispravno?! jer samo jedno slovo razlicito moze dati skroz drugi rezultat

Sales Letter Software
How To Get 200.000+ FREE Targeted Visitors To Your Site With 2 Minutes of Work
Send this user an email Visit this user's website Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
09-09-2009, 05:50 PM
Post: #16
RE: Keyword Research - Nalazenje kljucnih rijeci/pojmova
ma 100% provjerio sam bio toSmile a ima takvih vise rezultata=))

forex tip trading
California Mesothelioma Attorney
Send this user an email Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
09-09-2009, 05:58 PM
Post: #17
RE: Keyword Research - Nalazenje kljucnih rijeci/pojmova
neznam sta bih ti rekao..cudno mi je to..ali ako ima samo 700 konkurentskih stranica, definitivno napadni sa tom KW..ako uradis dobar SEO, definitivno ces imat dobar rezultat.. koliko mjesecnu pretragu ti ima ta rijec(po google keyword tool-u)? ako ima solidan monthly search vol.(iznad 1000) napadaj

Sales Letter Software
How To Get 200.000+ FREE Targeted Visitors To Your Site With 2 Minutes of Work
Send this user an email Visit this user's website Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
09-09-2009, 08:21 PM
Post: #18
RE: Keyword Research - Nalazenje kljucnih rijeci/pojmova
ne ne krivo si shvatio , ima 24 000 stranica ali prva stranica koja rangira za tu rijec ima samo 700 backlinkova i provjerio sam celu prvu stranicu googla, i najveca brojka je 700 tako da mi je to sve sumnjivo ali dobro, naisao sam na druge kljucne rijeci pa je sve ok =))

forex tip trading
California Mesothelioma Attorney
Send this user an email Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
10-09-2009, 06:43 AM
Post: #19
RE: Keyword Research - Nalazenje kljucnih rijeci/pojmova
dobro, opet zavisi kakvih linkova...možda su svi u direktorijumima...a možda je to 700 veoma jakih linkova Winking i to treba istražiti...pisao je dbomester o tome pre neki dan

Easy-LinkBuilding.com Get Easy BackLinks + high PageRank + Trafick

Easy Link Building na srpskom
Send this user an email Visit this user's website Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
10-09-2009, 07:46 AM
Post: #20
RE: Keyword Research - Nalazenje kljucnih rijeci/pojmova
(09-09-2009 08:21 PM)blogex Wrote: Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu. ne ne krivo si shvatio , ima 24 000 stranica ali prva stranica koja rangira za tu rijec ima samo 700 backlinkova i provjerio sam celu prvu stranicu googla, i najveca brojka je 700 tako da mi je to sve sumnjivo ali dobro, naisao sam na druge kljucne rijeci pa je sve ok =))

sorry, greska u koracimaTaunt

Sales Letter Software
How To Get 200.000+ FREE Targeted Visitors To Your Site With 2 Minutes of Work
Send this user an email Visit this user's website Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
Post Reply 


Possibly Related Threads...
Thread: Author Replies: Views: Last Post
  Da li postoji alternativa za G Keyword tool Diza 1 316 08-10-2016 09:55 PM
Last Post: Jeronimo034
  Pitanje oko kljucnih reci Lakisa94 20 2,815 18-02-2015 01:09 PM
Last Post: DP83
  Nema više starog Keyword toola - šta sada koristite ? Slavko Pejovic WBS 9 2,139 17-02-2014 01:32 PM
Last Post: Davor Bomestar
  Keyword Lista ? VWolf 9 10,056 12-02-2014 07:34 PM
Last Post: Septimus
  SEOchat Suggestion Keyword Finder ekibum 0 1,443 24-08-2013 12:24 AM
Last Post: ekibum
  Keyword sa dva znacenja guglastican 1 1,485 01-02-2013 02:32 PM
Last Post: Inox
  Dobar keyword ili ne? mrgood 19 4,044 15-08-2012 06:05 PM
Last Post: tryengraved
  Keyword Canine JelenaM 1 1,648 10-07-2012 07:23 AM
Last Post: LeonMak

Forum Jump:


User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)