Post Reply 
 
Thread Rating:
  • 2 Votes - 3 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Landing Page Dizajn i Optimizacija
27-05-2012, 08:08 PM (This post was last modified: 27-05-2012 08:30 PM by AboNe.)
Post: #1
Landing Page Dizajn i Optimizacija
Landing Page Dizajn i Optimizacija


Uvod:

Kao osnova internet marketinga, Landing Page je dio koji ne smijemo izostaviti. Sav online marketing se svodi na to da posjetioce pretvorimo u kupce, a u tome nam pomaze dobro dizajnirana i optimizirana stranica prema marketinskim principima.

Za izradu Landing Page-a potrebno vam je znanje iz HTML i CSS kao temelja svake web stranice. Prije izrade stranice morate definisati cilj vase kampanje, bilo da prodajete knjigu, nudite servis, gradite listu kupaca itd. U ovom uputstvu, necu ulaziti u to na koji nacin promovisati vas LP, vec cu se samo orijentisati na njegov dizajn.

Postoji nekoliko vrsta Landing Page-va koji se primjenjuju u zavisnosti od vase kampanje:

1. Nudite besplatni ebook u zamjenu za e-mail (Gradite Listu) – Squeeze Page
2. Nudite Free trial registraciju (Membership sajt)
3. Prodajete Knjigu ili neki drugi produkt – Sales Page
4. Proslijeđujete posjetitelja do vaseg affiliate proizvoda (Sales Page-a)

U slijedecem dijelu pokriti cu sve sto mogu o elementima Landing Page-va iako se ove 4 vrste razlikuju (Posebno sales page).

Elementi Landing Page-a


[Image: 7-elements-of-a-landing-page.gif]

*Na prikazanoj skici Landing stranice, elementi ne moraju biti striktno u ovom polozaju (ovo je standardni dizajn i postoji mnogo varijacija u zavisnosti od kampanje).
*Dole navedeni Elementi sa * ne koriste se kod svih Landing Page-va.

1) A) Header (Naslov)

Prva stvar koju trebate definisati jeste Naslov jer od njega pocinje proces prodavanja. To je ono sto grabi pozornost vaseg posjetitelja i kljucni je faktor u tome da li ce se posjetitelj zadrzati na vasem Landing Page-u. Prikazite sta je to sto vi nudite, i kakvu ce korist od toga imati posjetitelj. Dobar naslov se poklapa sa ocekivanjima vasih posjetitelja i omogucava da oni u prvih nekoliko sekundi shvate o cemu se tu radi. Treba da stvori zainteresovanost kod posjetitelja i proslijedi ka daljnem pregledu stranice.


1) B) Podnaslov*

Ovo je korisno kada vam je naslov kratak i potrebno ga je razjasniti npr. kada ime svog brenda/proizvoda postavite kao naslov. Obavezno se stavlja kod Sales Pageva da kupac uđe u tok citanja.

2) Tekst

Nakon Naslova morate detaljno opisati sta nudite i odgovoriti na sva moguca pitanja koje bi vasi posjetitelji imali. Jedina razlika u ovom dijelu je između Sales Page-a i Squeeze Page-a / Membership registracije. Ako je drugi slucaj ne smijete imati mnogo teksta jer kod kupca je potreban ukupni dojam stranice da bi konvertirali. Kod pisanja ovog dijela pokusajte odgovoriti na pitanje „Sta ce ovo uraditi za mene?“ i vec cete imati grubi opis vase ponude. Napravite „bullet“ listu sa najbitnijim karakteristikama jer se lako pregleda. Ako pravite Sales Page potebno vam je mnogo vise teksta koji ce svojim kljucnim rijecima izazvati razlicite reakcije kod posjetitelja i naravno navesti ga na kupnju (Pogledajte Landing Page-ve na clickbank.com). Ako koristite video u ovom dijelu, vaze sva pravila kao i za tekst.

3) Vizuelna reprezentacija

Bitan elemenat jeste vizuelna reprezentacija vaseg proizvoda ili usluge. To moze biti slika proizvoda, slika vaseg „klijenta“, video, uporedba sa konkurencijom, grafika koja prikazuje specijalnu ponudu npr. 50% off, FREE BONUS ili najbolje – kombinacija vise ovih. Kod nekih Landing Page-va postavljanje videa znatno poveca konverzije.

4) Testimonial (potvrda, uvjerenje)

Prikažite da jos ljudi koristi vas proizvod pisanjem testimoniala zajedno sa slikom, imenom i gradom stanovanja korisnika. Ako napisete premalo teksta posjetitelj mozda posumnja u kredibilitet vaseg korisnika, ali nemojte pisati ni previse. Samo onoliko koliko je dovoljno da se prikaze da su kupci zadovoljni vasim proizvodom i da im je pomogao rijesiti problem koji vas posjetitelj trenutno ima. Naravno, u ovom dijelu mozete staviti logo-e od poznatih brendova / sponzora da bi vasu ponudu prikazali sto vjerodostojnijom i da bi vasi posjetioci imali povjerenja.

5) Forme*

Iznad CTA treba da stoje forme (Ako zahtjevate email, registraciju itd.) koje se ne isticu mnogo ali su ipak u zavrsnom dijelu pregledavanja. Ovaj elemenat zajedno sa CTA moze biti odvojen borderom i postavljen na desnoj strani (u vecini slucajeva) tako da stvore utisak zavrsne faze pregleda stranice. Bez nepotrebnih formi. To je dio gdje vas kupac izvrsava akciju i tu ne treba biti nikakvih prepreka koje ce ga odvratiti od prvobitne ideje.

6) Footer

Neki vasi posjetitelji nisu u mogucnosti da konvertiraju a zainteresovani su za vasu ponudu. Zbog toga morate na stranici imati izlaznu tacku koja se ne primjeti odmah. To su uglavnom dugmici za share na Twitteru i Facebooku koji stoje u footeru. U ovom dijelu dodajte i privacy policy link.

7) Call to Aciton - CTA (Poziv na akciju)

Ovo je veliki Botun (Dugme) koje poziva posjetitelja da izvrsi određenu akciju. Vrlo je vazno da se CTA istice iz pozadine i da tekst u njemu opisuje sta ce se biti ako posjetitelj klikne. Najveca greska koja se ovdje pravi jeste da se CTA botun ostavi kao regularni „Click Here“ ili „Submit“. Pozeljno je postaviti vise CTA botuna ako vam je Landing page duzi. Prije CTA botuna u Sales Page-u stavlja se npr. 7 copies left, special offer just today da bi se podstaknuo taj klik na njega.

8) Odnos elemenata

Konverzije zavise i od ukupnog dojma posjetitelja zato vasa stranica mora izgledati profesionalno ako hocete da vas iko ozbiljno shvati. Na Landing Page-u uvijek treba biti praznog prostora jer kada posjetitelj vidi gustu, zbijenu stranicu sa mnogo teksta naravno da ce kliknuti onaj back botun. Najbolji nacin je da proucavate raspored elemenata i boje kod ostalih Landing Page-va koji su u istoj nichi kao i vi.

Da bi bolje shvatili elemente i dizajn Oli Gardner je u 2 posta za nas analizirao 55 landing pageva na njegovom blogu :
Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu.
Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu.

Optimizacija Landing Page-a

Uvod:

Optimizacija Landing Page-a je modificiranje elemenata Landing Page-a da bi povecali conversion rate. Conversion rate je broj koji govori koliko posto vasih posjetitelja konvertira tj. uradi ono sto je cilj vase stranice (kupi produkt, submita svoj e-mail itd.)
Da bi uopste imali konverzije sajt/banner sa koga su posjetitelji dosli mora imati istu tematiku kao vas Landing Page. Pozadina Landing Page-a obicno je bijele boje da bi se istakli bitni elementi. Da bi povecali konverzije i smanjili bounce rate morate znati mindset vasih posjetitelja. Da bi znali mindset vaseg potencijalnog kupca morate istraziti ko su vecinom kupci u vasoj nichi (spol, godine) , ubaciti se njihovu kozu i otkriti njihove potrebe, zelje i ciljeve.

1) Optimizacija Naslova i Podnaslova

Naslov i Podnaslov morate pisati u vezi sa mindsetom vaseg kupca jer 80% posjetitelja samo pogleda naslov, to znaci da imamo samo milisekunde da ugrabimo njihovu paznju. Osim koristenja ključnih rijeci paznje, potrebno je prilagoditi naslov i podnaslov prema zeljama, a i prema potrebama posjetitelja. Da razjasnim: 2 lika imaju potrebu da nabiju six packs sto prije, jedan to hoce jer svi njegovi prijatelji imaju six packs, a drugi to hoce zbog djevojki.

a) Prvi slucaj – Boost your six packs so fast, make your friends jelaous
b) Drugi slucaj – Build your six packs in 4 weeks and impress all girls

(Znam da je glup primjer ali bitna je poenta)

2) Optimizacija Teksta

Obavezno je da vam je cijeli tekst pisan glatkim, čitljivim fontom. Pobrinite se da je jedina zamjenica u tekstu „You“ a jedini prisvojni pridjev „Your“. Naravno, zelimo da posjetitelj zamislja sebe kako koristi vasu ponudu. Na tekst primjenite AIDA formulu. AIDA formula je klasicna formula po kojoj se pise tekst Landing Page-a. AIDA je skraceno za Attention (Paznja), Interest (Zainteresovanost), Desire (Želja, Strast), Action (Akcija). Vrlo bitan red kod pisanja sales pageva. Sada cu vam navesti sve kljucne rijeci / fraze koje se primjenjuju u AIDA formuli.

a) Attention grabbers (Hvataoci Pažnje ; koriste se pretezno u naslovu i podnaslovu):

You, Urgent, First, Secrets of, Experience the, Learn, Astonishing, Amazing, Did you know, Free, Now, New, Earn, Explore, Don't buy, When you, Staggering, Risk-free, Have you, Which would, Will you, At last, The only, Sex, When you, Reveal, Startling, Frustrated, Guaranteed, How many, Are you, Could you, Exclusive, Discover, If you, Do you think, Exhilarating, Wouldn't you, Do you want.

b) Power boosters (Koriste se da dodaju snagu bilo čemu) :

Energic, Potent, Remarkable, Incredible, Breathtaking, Crucial, Essential, Stunning, Dynamic, Explode, Striking, Superb, Magnificent, Vital, The key to, Intense, Overpowering, Unforgettable, Sensational, Wonderful, Unbeatable, Must have, Critical, Masterful, Powerful, Compelling, Terrific, Splendid, Awesome, Unstoppable, Indispensable.

c) The very best (Koriste se za veličanje vaseg produkta):

Legendary, The top, Distinguished, Highest quality, Matchless, Hard to find, The only, Exclusive, Superior, Highest ranking, Outstanding, The leading, Elite, Unusual, Perfect, Unbeatable, Excellent, Undisputed, First Class, Rare, Ultimate, Unrivaled, The best, Incomparable, Exceptional, Unique, Number 1.

d) Pre-CTA (Koriste se da upute posjetitelja na CTA) :

Decide now, Convinced?, Don't miss, It's now or never, Intrigued?, Limited supply, Reserve now, Don't delay, Act now, Now's the time, Decide for yourself, Send today, It's up to you, Why wait?, Don't hesitate, Say yes, You judge, Act quickly, Don't wait, Order now, Do it now, Immediately.

e) Result Getters (Koriste se za prikazivanje rezultata koristenja vaseg produkta - najcesce u testimonialima) :

Cuts through, Revitalizes, Proven, Dramatically, Works instantly, Like magic, Delivers, Profit making, Terrific, Guaranteed to, Boosts, Sales generating, Slices through, Instantaneously, Drastically, Improves, Works wonders, Unbelievably.

f) Auto Endorsers (Koriste se da bi posjetelj imao dojam da se vas produkt koristi) :

Succesful, Famous, Widely advertise, Recognized as, Universally accepted, Recommended, Authentic, The leading, 10000 satisfied users, Talked about, In demand, Endorsed by, Trend setter, First choice, Chosen by.

g) Arousers (Koriste se da podstaknu osjećanja i imaginaciju posjetitelja) :

Tranquil, Attractive, Delicious, Warm, Pretty, Burning, Captivating, Fashionable, Mouthwatering, Handsome, Brilliant, Sleek, Romantic, Passionate, Mystical, Graceful, Elegant, Sparkling, Dazzling, Gorgeous, Magical, Breathless, Satisfying, Modern, Hot, Appealing, Sensuous, Glowing, Enchanting, Disctinctive, Up to date.

h) Reassurers (Koriste se da posjetitelji osjete sigurnost):

You're protected, Safe, Rest easy, Problem free, Dependable, Fully protected, You won't be disappointed, Total security, No problem, Protects you, Rely on, Safe.

i) Joints (Povezivači teksta) :

What's more.., The fact is.., Even better.., In brief.., So don't forget.., Best of all.., How will you benefit.., What does this mean for you.., And we don't stop there.., Most importantly.., The result.., That's why.., In short.., So remember.., Here's why.., Fair enough?, Like this.., Let's try it.., There you have it.., One thing's for sure.., Here's how.., And that's not all.., Even better news.., Just look at this.., Agreed?, How?, Let's do it...

j) Freebies 1 (Koriste se Ako dajete nesto besplatno) :

Absolutely free, Free trial, Yours free, Free download, Free of charge, Free bonus, Free gift.

k) Freebies 2 (Isto kao i gore samo na ljepsi nacin) :

We're giving away, A XX$ value, Accept this, At no extra cost, It's on us, 30 day no risk trial, Yours to keep, Try it out for nothing.

l) Guarantees (Garancije – dokazano povecavaju konverzije):

Lifetime Guarantee, Full Refund, It's our risk, Full 12 months, Nothing to lose, Satisfaction Guarantee, No questions asked, Just ask for your money back, No risk guarantee.

3) Optimizacija Vizuelne reprezentacije:

Vrlo vazno je da vam slika / video ne usporava loadovanje stranice, zato postavite to u najboljem formatu. Slika treba da bude graficki obrađena sa svim efektima tako da stvori dojam profesionalnosti. Dodatna poboljsanja:

a) Mozda ce vam Dodavanje graficke strelice sa tekstom koja upucuje na CTA povecati konverzije.
b) Ako u ovom dijelu imate sliku osobe, pokusajte da pogled te osobe ide u pravcu CTA.
c) I ovdje, kao i svugdje, vrijedi ona „seks prodaje“ pa ako vec stavljate sliku osobe preporucljivo je staviti ženu sa oblinama (naravno ne u svakoj nichi).

4) Optimizacija Call to Action botuna:

Botun je graficki dizajniran sa bojom i efektima (Sjena, odsjaj) kojim ga istice iz pozadine. Moze biti razlicitih boja:

a) Crveni – Dokazano donosi najvise klikova jer stvara energicnost.
b) Narandzasti – Neki smatraju da crvena asocira na zaustavljanje pa kazu kako je narandzasti botun bolji.
c) Zuti – Optimisticna boja za hvatanje pozornosti.
d) Plavi – Smirujuca boja, koristi se kod osiguranja i biznisa.
e) Zeleni – Asocira na bogatstvo, zelenu boju nase oko najlakse procesuira.
f) Crni – Asocira na tajnost, moc i koristi se kod luksuznih produkata.
g) Pink – Romanticna i zenska, koristi se samo ako su vasi kupci zene.
h) Kombinacija Crvene,Zute i Narandzaste – popularna u posljednje vrijeme.

5) Boje

Koje Boje koristiti na stranici ce zavisiti od niche u kojoj ste i od vasih posjetitelja. Vrijede sve karakteristike boja kao i za CTA. Obavezno pogledati infografike:
Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu.
Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu.

Dodatne informacije


1. Pravilo 5 sekundi :
Pozovite nekoga i pokazite mu vas landing page na 5 sekundi. Zatim ih pitajte da li znaju o cemu se radi tu. Ako je odgovor negativan pod hitno mijenjajte naslov ili dizajn vaseg landing page-a.

2. Split testiranje :
Za konstantno povecavanje vaseg conversion rate-a morate imati vise varijanti landing page-va sa izmjenjenim elementima i vidjeti kod koje vam najbolje ide.

3. Thank you stranica:
Pozeljno je da se nakon konverzije posjetitelj proslijedi do thank you stranice.

4. Alati:
Besplatan alat za pomoc kod optimizacije : Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu.
Ubacite Analytics na Landing Page i na Thank you page da mozete lako pratiti konverzije.

Disclaimer

Ako smatrate da je moj post pokrio ovu temu povrsno, shvatite da je ovo namjenjeno pocetnicima da ih dublje uvede u svijet IM-a. Dodajte moje propuste u komentarima.
Ako smatrate da sam pogresno ili cesce – bukvalno preveo neke rijeci sa engleskog, ispravite me.
U mom postu se ne spominje LOGO jer je tu temu vec obradio kolega OriginalEXE.


Hvala svima koji su procitali.

Smart people talk about ideas, average people talk about things, stupid people talk about other people.
Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
29-05-2012, 09:38 PM
Post: #2
RE: Landing Page Dizajn i Optimizacija
(27-05-2012 08:08 PM)AboNe Wrote: Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu. Ako smatrate da je moj post pokrio ovu temu povrsno, shvatite da je ovo namjenjeno pocetnicima da ih dublje uvede u svijet IM-a.
'Conversion rate optimisation' je ogromna tema o kojoj se pišu cijele knjige, prodaju opširni tečajevi, a eksperti na tom području su tražena 'roba' koji masno naplaćuju svoje znanje. Za potreba jednog threada/tutorijala, mislim da si napravio izvrstan posao, pokrio sve važne detalje.
Ovo je zapravo ona osnova koju bi svatko od nas trebao znati primjeniti na svojim prodajnim stranicama, a sve više od toga je vjerojatno samo za one koji se žele specijalizirati na tom području.
Čini mi se da je ova važna tema na forumu premalo zastupljena, pa uz sve uvažavanje prema kolegicama i kolegama za koji su napisali odlične postove o novim/starim SEO tehnikama, meni je ovaj tvoj post jedan od glavnih favorita.
Post ide u bookmarks, a tebi rep. To_clue


Payoneer kartica i US Payment Service
Ovo je affiliate link. Registracijom preko njega, nakon zarađenih 100$ Payoneer obojici poklanja po 25$ na račun.

Send this user an email Visit this user's website Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
Thanks given by (2): AboNe, JohnWizzer
30-05-2012, 04:32 PM (This post was last modified: 30-05-2012 05:54 PM by AboNe.)
Post: #3
RE: Landing Page Dizajn i Optimizacija
Ako nekome nedostaje ideje za pocetak projekta , na ovom sajtu Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu. ima jako dobrih primjera za dizajn i boje na landing page-u.

Smart people talk about ideas, average people talk about things, stupid people talk about other people.
Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
25-06-2012, 09:03 PM
Post: #4
RE: Landing Page Dizajn i Optimizacija
Thanks upravo se učim kako i pokušavam napraviti svoju!
Send this user an email Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
27-03-2013, 03:07 PM (This post was last modified: 27-03-2013 03:09 PM by Pistolj.)
Post: #5
RE: Landing Page Dizajn i Optimizacija
Odlican post, detaljno i korisno sve sto si napiso.
Send this user an email Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
23-06-2013, 02:43 PM
Post: #6
RE: Landing Page Dizajn i Optimizacija
Fakat dobro napisano i sve. Dio vezan uz dovođenje ljudi uvijek odradim sjajno, ali dio sa konverzijama ... fakat je ovo vrhunski jasno i jednostavno.

Ništa, idem probati pa javim kako ide.

jako.sexy
Visit this user's website Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
09-01-2014, 08:40 PM
Post: #7
RE: Landing Page Dizajn i Optimizacija
Odlično, riječi hvale. Biggrin
Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
18-03-2014, 02:24 PM
Post: #8
RE: Landing Page Dizajn i Optimizacija
Jako korisno za one koji kreiraju unikatni web dizajn.
Send this user an email Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
17-06-2014, 10:49 AM
Post: #9
RE: Landing Page Dizajn i Optimizacija
Odličan post. Ja bi dodao da j epametno da se radi AB testing stvarno na što više različitih LP. Nama je recimo razlia u slikama donela povećanje konverzije i do 15%
Send this user an email Visit this user's website Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
Post Reply 


Possibly Related Threads...
Thread: Author Replies: Views: Last Post
  Ocenite dizajn comas 10 743 25-05-2016 11:01 PM
Last Post: Jecili
  Brza optimizacija fotografija za Web Diza 1 531 12-04-2016 12:21 PM
Last Post: novii
  Kako prepoznavati i naucit radit dobar web dizajn Davor Bomestar 26 10,849 01-10-2015 08:00 PM
Last Post: Dejan84
  Dizajn pocetne strane(kako da uklonim pozadinu koja okruzuje slajder) SvetliTheKiller 2 935 22-04-2015 02:17 PM
Last Post: SvetliTheKiller
  Problem sa Page opcijama(wordpress) SvetliTheKiller 2 796 11-03-2015 12:36 PM
Last Post: SvetliTheKiller
  Envato’s Most Wanted: Instapage Landing Page Templates Hellas 0 1,038 22-10-2014 04:22 PM
Last Post: Hellas
Cool Dodavanja "next page" na staticnu stranu Spireski93@gmail.com 3 721 04-05-2014 10:41 PM
Last Post: Krsto
  Online web dizajn konte29 3 1,529 27-02-2012 11:42 AM
Last Post: Exdizajn

Forum Jump:


User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)