Post Reply 
 
Thread Rating:
  • 3 Votes - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Posao sa domenima - Domaining
» Vodic za pocetnike u biznisu kupoprodaje domena
27-05-2012, 02:01 AM
Post: #1
Posao sa domenima - Domaining
Posao sa domenima - Domaining


[Image: rTV86.jpg]


1. Terminologija

Upustvo za citanje: Prvo pisem termin na engleskom, zatim u () prevod,
onda u <> uobicajenu skracenicu isto na engleskom, a kasnije posle - definiciju.



1.1 Opsti pojmovi

Domaining (Trgovina domenima) - posao kupo-prodaje domena zarad licne koristi (novca).

Domain name (Domen) <dn> - skup karaktera, brojeva, slova, crtica koji se pomocu DNS-a (domain name system) prevodi u jedinstvenu IP adresu, koja zapravo predstavlja adresu nekog racunara na netu. Svaki ovakav skup karaktera ima na kraju ekstenziju.
Ukratko i laicki: domen je ime sajta.

Registrar (registar) <reg> - firma kod koje registrujete domen

Hand registration (direktna registracija) <handreg> - registracija slobodnog domena kod registra.

Registration fee (naknada za registraciju) <regfee> - uobicajena cena registracije domena kod domen regsitra.

Parking ()<> - Parking domena, registracija domena bez koriscenja domena za sajt, e-mail. Postoje 2 vrste parkinga, sa reklamama i bez reklama.

Backorder (/) <bo> - postupak kojim se pokusava registrovati domen koji istice, ova usluga se placa a cena zavisi od servisa koji vam pruza ovu uslugu. Neki bo servisi: snapnames.com
godaddy.com/domainaddon/domain-backorders.aspx

Transfer (prenos) <> - Prenos domena iz jednog registra tj. firme u drugi registar. Transfer moze biti sa vaseg racuna kod jednog na vas racun kod drugog registra ili na racun nekoga drugog. Za ovu uslugu je potreban Epp code, da je domen otkljucan, ova usluga se placa i potrebno je nekoliko dana, pa cak i sedmica.

Push (guranje) <> - transfer domena u okviru jednog registra na drugi racun tj. kod drugog korisnika. Push traje nekoliko trenutaka i obicno je besplatan.

Reseller (preprodavac, domejner) <> - Osoba koja se bavi preprodajom domena. Domejneri se bave preprodajom domena, ne razvijaju ih, ne prave sajtove.

End User (krajni korisnik) <> - osoba koja zeli da domen koristi iskljucivo za razvoj sajta na tom domenu, moze biti vlasnik sajta (firma, fizicko lice), programeri, dizajneri ili firma koja za klijenta razvija sajt.

Domain name extensions (ekstenzija domena) <> - zavrsetak domen koji sadrzi tacku i nekoliko slova koja obicno imaju neko znacenje:

Top level domains (domeni visokog ranga) <TLD> - Domeni iz ove klase se nalaze na samom vrhu hijerarhije DNS-a, obicno su povereni na upravljanje respektabilnim organizacijama od strane ICANN-a (Internet Corporation for Assigned Names and Numbers).

gTLD (generic top level domain):

.com (commercial)
.net (network)
.org (organization)
.info (information)
.biz (businesses)

ccTLD (country code top level domain):

.me (montenegro)
.us (USA)
.tv (Tuvalu)
.in (India)
.de (Germany)
.co (Columbia)

Ovakvih (ekstenzija) domena ima dosta, ja sam izdvoio one koje imaju veci potencijal za kupo-prodaju, liste ccTLD domena mogu se nacu:
en.wikipedia.org/wiki/List_of_Internet_top-level_domains
quackit.com/domain-names/domain_name_extension_definitions.cfm

Sponsored Top-Level Domains (sTLD):

.AERO
.ASIA
.EDU
.GOV
.JOBS
.MOBI
.TEL
.TRAVEL


1.2 Vrste domena u domainerskom zargonu

Aged domain - oznaka za starije domene, domene registrovane pre vise godina

Brandable domain - oznaka za domene koji lopo, interesantno, kul zvuce i od kojih se moze napraviti brend.

Generic domain - oznaka za domene koji se sastoje od reci. Gde je jasno sta domen znaci na primer tree.com

Short domain - oznaka za domene koji se sastoje od nekoliko, 4 ili manje karaktera:

1.2.1

LLL, LLLL, LLLLL - L(letter) slovo, ove oznake se odnose na domene koji imaju iskljucivo slova u svom imenu, a "L" predstavlja 1 slovo. Cesto umesto LLLL.com stoji 4L.com
Primeri: LLLL: cars.com, 3L: bac.com LLLLL: qqqww.info

CVCV, CVVC, VCVC, CCCC - C(consonant) suglasnik ili konsonant,
V(Vowel) samoglasnik ili vokal, ove oznake se odnose na raspored i tip slova koja se nalaze u imenu domena. Pa u odnosu na raspored ima vise kombinacija tj. tipova domea.
Primeri: CVC: dop, peb; VCV: epu, ova; CVVC: qeoc, vaix; VVVV: iuae, eoeu; CCCC: mrzg, rggn.

NNNN - N(number) broj, oznaka se odnosi na domene koji su sastavljeni samo od brojeva.
Primeri: NN: 45.net NNN: 345.com

LL-L: L(letter) -(hypen)crtica, ove oznake se odnose na domene koji su sastvaljeni od slova i crtice.
Primeri: LL-L: ab-a.com LLL-LL: kna-aa.org

NN-N: N(number) - (hypen)crtica, ove oznake se odnose na domene koji su sastavljeni od kombinacije brojeva i crtice.
Primeri: NNN-NNN: 333-231.com

CCC - C(character) karakter, ove oznake se odnose na domene koji se mogu smatrati recima, gde broj slova C oznacava broj karaktera u domenu.
Primeri: CCC: 67b.com (u isto vreme je i NLN)



1.3 Cene domena u domeinerskom zargonu

Cene se uobicajeno, skoro uvek tj. ako nije naznaceno drugacije izrazavaju u dolarima.

x = od 0 do 9
xx = od 10 do 99; Low xx = 10-30; Mid xx = 40-60; High xx = 70-99
xxx = 100 - 999; Low xx = 100-300; Mid xx = 400-600; High xx = 700-999
x,xxx...
xx,xxx...



2. Sustina.

2.1 O cemu se zapravo radi?

Ukratko, vas cilj je da kupite domen za manju sumu (bilo od registra ili od nekoga) i da ga prodate po vecoj ceni (bilo krajnjem korisniku ili risejleru).

2.2 Sredstva

Za bavljenje ovim poslom potrebna vam je internet kartica (bilo debitna, kreditna, visa...) kojom cete placati domene, Paypal racun (moze i bez njega teorijski, prakticno skoro pa da ne moze). Neki od poznatijih registara: godaddy.com / namecheap.com / enom.com / internetbs.net
Cene registracije domena se krecu od 5$ do 12$.

2.2 Plan

Prva stavka svakoga plana je budzet. U zavisnosti od kolicine raspolazete treba praviti plan. Ja cu prvo nabrojati i kratko opisati neke strategije, a onda cu sire opisati i razraditi par po mom misljenju (i iskustvu) realnih, koje ne zahtevaju veliki budzet (100e-200e godisnje). Necu vam pisati o nacinima zarade nekoga ko ima hiljade domena vec o realnim strategijama nekog pocetnika, koji tezi da od ovog posla ostvari ili dzeparac ili neki dodatni mesecni prihod. Posle tog stadijuma mozete i sami shvatiti sta treba dalje, da bi ste napredovali.

a) Veliki portfolio domena - strategija gde kupujete veliki broj domena, onda pokusavate da ostvarite kontakte sa krajnim korisnicima, bilo da oni vas kontaktiraju kada vide vas domen ili im je potreban kvalitetan domen iz neke oblasti; bilo da vi njih kontaktirate pa im nudite domene iz vaseg portfolija i onih oblasti kojima se oni bave...
Za ovo vam je potreban veliki budzet, brend tj. ime, veliki broj kontaktata i napredno znanje ovog posla.

b) Specijalizovanje za oblasti, pracenje aktuelnosti, trendova - strategija gde kupujete domene iz jedne oblasti koju poznajete, ili iz oblasti koja postaje ili ce postati u buducnosti aktuelna, popularna, ili jednostavno pratite sta drugi domejneri rade. Najlakse cu objasniti na primerima: Pre recimo 2 godine krenule su prve najave o klaud kompjuterima (Cloud computing), tog trenutka domejneri krecu sa kupovinom sto veceg broja smislenih domena na tu temu, recimo cloudhosting, bestcloudcomputers, cloudcomputingservice.... slicno je i sa 3d printerima, juznim sudanom koji se skoro otcepio... onda se ili cekaju krajnji kupci, ili ako ne zelite da cekate kontaktirajte druge domejnere i probajte da preprodate domene. Pratite i druge aktuelnosti.
I za ovo vam je potreban veliki budzet, manji nego u prvom slucaju, potrebno vam je dobro poznavanje oblasti za koju kupujete domene. Ovo je jedna od realnijih strategija za pralaz iz pocetnickog nivoa na napredni.

c) Kupovina kvalitetnih domena - strategija gde kupujete mali broj kvalitetnih domena koji su (na zalost) vec u necijem vlasnistvu. Ove domene mozete kupovati od drugih domejnera, ali tada ce cena biti veca i zarada manja, ili ih mozete kupovati od vlasnika ili domejnera pocetnika, ali tada su vece sanse da se varate u pogledu kvaliteta domena.
I za ovo vam je potreban veci budzet, doduse dosta manji nego u prethodna 2 slucaj. Potrebno vam je i napredno poznavanje ovog posla, ocenjivanja kvaliteta domena, pregovaranja oko cene i sl.

d) Kupovina alternativnih extenzija - Strategija gde kupujete domene sa istim imenom ali nekom drugom ekstenzijom. Najcesce je .com vec kupljen, ali .info ili .net su slobodni. Ili je .com premijum domen, pa vi kupite ostale ekstenzije... U nekim oblastima, prvenstveno nauka, NGO i slicno .org su zauzeti dok su .com slobodni. U sustini kupite sve alternativne domene, pa ih prodajete ili toj osoboi koja drzi .com ili nekome ko drzi konkurentski posao ili sl.
Takodje, svremena na vreme se pojavi neka nova ekstenzija domena uglavnom ccTLD (country). Na primer .co .me pa se kupuju kvalitetni alternativni domeni.
Budzet potreban za ovo nije preveliki, ali treba dosta znanja proceniti koji domen sa alternativnom ekstenzijom moze imati bilo kakvu vrednost. Vrednost .com domena je najveca, .net domen posle njega, ali u vecini slucaja sve ostale ekstenzije zajedno ne dostizu ni 10% vrednosti .com domena. Problem sa .co ili .me domenima je u tome, da kada postane jasna njihova vrednost dobrih domena vec nema, .co, .me, .tv su neki od domena koji su postali globalni ali mnogo njih je propalo.

e) Konbinovano - ovo je najcesca, u praksi i jedina gde domenijeri kupuju od svega po malo, zapravo ja sam izdovio prethodne strategije samo da bih opisao da se tako izarazim oblasti. Domenejri se zapravo razlikuju po kolicini domena u portfoliju i u uspesnosti u prodaji.


2.2.1 Plan, prva stavka - kome prodajem domene?

Vi kao pocetnik mozete imati jednu od dve uloge, ili cete domene (bilo da ste ih kupili od registra ili od drugog risejlera) prodavati krajnim korisnicima, ili ce te ih prodavati drugim risejlerima. Prodaja domena risejlerima je dosta brza, jednostavnija i laksa, ali su zarade znacajno manje. Dok naci krajnjeg korisnika je tesko, pregovori traju dugo, ali zarada je znatno veca.
Vecina ljudi se odluci da prodaje domene krajnim korisnicima i tu pogrese, jer pronaci potencijalnog kupca, a zatim ga i ubediti ili ispregovarati vecu cenu od reg fee je zaista tesko. Domene u pocetku prvenstveno treba prodavati risejlerima. U pocetku vam je cilj da sto vise domena kupite i prodate. Ukoliko imate 10ak domena u vasem portfoliju, ne mozete cekati, cenjaki ti se, godinu dana traziti kupca. Domene morate na mesecnom nivou prodavati. Naravno mozete uvek i traziti krajnje korisnike, ali ne insistirajte na tome. Prvenstveno se orjentisite na brzu prodaju.

2.2.2 Plan, druga stavka - koje domene prodajem?

Domeni se klasifikuju i opisuju na razne nacine: Brandable, Short, Generic...
Brandable ili brend domene treba izbegavati, izabrati domen koji ce nekome kasnije biti interesantan za brend je cista lutrija. Uzecu primer grupne kupovine u Srbiji, postoji 20ak sajtova koji se bave ovim poslom, kupime.com, grupovina.rs, svimadobro.com, kolektiva.rs, popusti.rs kuponija.com... tesko da je iko mogao predvideti ili da postoji neki domen koji je toliko dobar da nije moguce izmisliti alternativu.

Short domeni, kreatki domeni, domeni do 4 karaktera su bili dosta popularni, vrednost im je bila velika i kod preprodavaca i kod krajnih korisnik. Medjutim, smislen domen, domen koji ima neko znacenje, smisao, lepo zvuci ili sl. je nemoguce naci, svi su vec razgrabljeni, a cena kratkih domena koji nisu atraktivni je na nivou cene registracije. Ako se ipak odlucite za njih na ovom sajtu mozete naci akronime acronymfinder.com

Generic domen - ove domene bi trebalo kupovati tj. prodavati. Domeni sa jednom recju imaju dobru cenu i kod risejlera i kod krajnih kupaca, bilo da su domeni koji sadrze neki geografski pojam, predmet, neko ime, rec iz recnika ili sl. Problem je u tome sto je vecina kvalitetnih domena zauzeto i to ne samo onih od jedne reci vec i onih od dve, pa i vise reci. No moze se pronaci jos dobrih domena koji sadrze 2 ili 3 reci u svom imenu.

Izbegavajte bilo kakve domene koji sadrze bilo kakav TM (trade mark) ili se mogu povezati sa nekim velikim kompanijama na bilo koji nacin. Svi risejleri ih izbegavaju, a krajni korisnici ni ne razmisljaju o njima.

2.2.2.1 Kako da znam koji su generic domeni kvalitetni?

Zapravo, ne postoji siguran nacin, najbolja opcija je kupovati domene u odnosu na broj pretraga koje reci sadrzane u domenu imaju ili kupovati domene koje i vi mozete razviti. Nesto slicno nacinu na koji SEO strucnjaci biraju kljucne reci, koristite i slicne ili iste alate :
Googlov Keyword Tool: adwords.google.com/select/KeywordToolExternal
Trends: google.com/trends
google.com/insights/search/

Pokusacu kroz 2 primera da vam priblizim zasto je neki domen bezvredan a zasto neki ima neku vecu vrednost:

Yoga-Classes(dot)Net iako ima 10,000 pretraga (monthly exact za yoga classes), sto je dosta, ne vredi mnogo, zapravo regfee ili nista. Razlog: sto je .net sa crticom. Nije ni ime za brendiranje, a i postoji dosta domena koji su slicni, a za tu nisu (zbog jake konkurencije) ime domena nije presudno. Da je .com ili da je .net bez crtice vec bi imao neku vrednost.

EnjoyIowa(dot)com pretraga - nema rezultata (tj. prakticno niko ne pretrazuje), ali vrednost ovog domena je xx do low xxx kod risejlera i high xxx i vise kod krajneg korisnika. Domen je kratak, lako se pamti, lepo zvuci. Ako se pogledaju prodaje slicnih domena, domen EnjoyNY(dot)com je prodat za 5,400$

Pokusacu dakle da vam iz primera i na osnovu iskustva iznesem neka okvirna pravila: .com domeni su najvredniji, crtica u imenu domena osim u slucaju .com je nedopustiva. Domen bi trebalo lako da se lako pamti i izgovara. Izbegavajte da dva ista slova stoje jedno pored drugoga. Izbegavajte domene sa slovnim greskama (hakerskim pisanjem, slengom, z umesto s...) Ako je domen duzi od 12 karaktera, posebno obratiti paznju na smisao, kako se izgovara i pamti i broj pretraga.

2.3 Plan, stavka treca - gde prodajemo domene?

Domeni se mogu prodavati ili krajnim korisnicima ili risejlerima. Krajne korisnike cete najlakse naci whois pretragom slicnih domena, domena iz te oblasti. Dakle nadjete vise sajtova iz slicne nise (oblasti) iz koji je i vas domen, odete na who.is ili whois.domaintools.com proverite ko je vlasnik sajta ili domena, nadjete da li neko ima vise sajtova iz te oblasti, da li poseduje jedan sajt ili vise sajtova i sl. Kontaktirate ga putem mail-a i Postoje i mnogi drugi nacini ali to je suvise velika tema. Vise o pronalazenju krajnih korisnika namepros.com/domain-name-discussion/68798-how-to-find-potential-end-users.html

Domene mozete prodavati i drugim domejnerima, risejlerima, i to ili na aukcijama na primer na sajtovima auctions.godaddy.com
sedo.com
ili ih mozete prodavati na forumima gde se okupljaju kolege domejneri namepros.com, dnforum.com, forums.digitalpoint.com ili na forumima koji se bave SEO-om, web dizajnom i sl.
Ovaj prvi nacin, putem aukcija je komplikovaniji i ima dosta drugih mana. Zapravo, ja koristim samo prodaju na namepros i na jos nekoliko foruma vezanih za web dizajn/development/seo i to uglavnom preko privatnih poruka.


3. Nasa strategija

Budzet: (100-200e na godisnjem nivou)
Plan: Kupujemo .com domene iskljucivo kod registra, bez crtice, u nisama (oblastima) koje poznajemo ili pod uslovom da reci sadrzane u domenu imaju vise od 1000 (moze i >500) exact match u google key word tool-u. Domene prodajemo risejlerima ali pokusavamo da kontaktiramo i krajne korisnike.
Cilj: Ostvariti profit.
Pocetak: prodati domen sto brze, za mesec dana, ne gledati na visinu profita, nije bitno da li je zarada 1, 3, 5 ili 10$, vec da se sto vise domena kupi i proda.
Srednji rok: Prepoznavati kvalitetnije domene i pokusati pregovarati oko cene, pokusati podici ponudu risejlera, pokusavati prodati bar 1 domen krajnjem korisniku. Ostale domene prodavati sto pre.
Duzi rok: Kupovati samo kvalitetne domene, prodavati ih krajnim korisnicima ili risejlerima samo kada ponude dobru cenu. Poceti kupovati domene od drugih domejnera (pocetnika) ili pratiti aktuelnosti i graditi portfolio iz neke oblasti koja ce u buducnosti biti veoma popularna.


3.1 Pocinjemo

Koraci:

-1. Otici do banke uzeti internet karticu
-2. Otvoriti paypal nalog (moze i neki alternativni servis ali ce vam to komplikovati zivot, i cesto ljudi nece hteti bez paypal-a da posluju sa vama...)

0. Obavezno fiksirajte budzet, nikako ne idite iznad budzeta. Nadjite 100 ili 200e, za pocetak vam je dovoljno i 50e(i manje za prvi mesec) ali racunajte da ako domen ne prodate za godinu dana morate ga obnoviti, ili kupiti novi domen. Zato pokusajte da u jednom mesecu ogranicite broj domena na 5(neprodanih) i da ne kupujete nove domene dok ne prodate neki(u tom mesecu). Imajte bar 30% budzeta u rukama, tj. nikada vise od 70% budzeta u domenima.

1. Otvoriti naloge kod domen registara, otvaranje naloga je besplatno, ali imajte na umu da je push besplatan a da se transfer placa, tako da birajte samo one najvece jer ako izaberete neke egzoticne registre, otezace vam to prodaju. godaddy.com, name.com, namecheap.com, enom.com. Najvise risejlera ima naloge na svim, ali godaddy dominira u poslednje vreme.

2. Uclaniti se na sajtove namepros.com, dnforum.com/forum.php, forums.digitalpoint.com potrazite jos neki slobodno ali ovo su najbolji i najposeceniji. Poceti sa citanjem, ucenjem, obratiti paznju na podforume i teme (posto koristim skoro iskljucivo NP imenovano je po njima) domain appraisals, Your reg. of the day, Report Completed Domain Name Sales. Pisite, pitajte, stvarajte reputaciju. Ne pravite se pametni, ne pravite se profesionalcima, vec nastupajte kao pocetnik, posto to i jeste. Kontaktirajte ljude i preko pp, postanite sa njima prijatelji na FB ili ih pratite na twiteru, ucestvujte na njihovim temama. Razlikujte prave domejnere od klinaca, ne budite dosadni, ne spamijte.

3. Uclaniti se na forume vezane za web dizajn/seo/development i stvarajte i tamo reputaciju na slican nacin.

4. Popisati oblasti koje vas interesuju, koje su vam poznate, istrazivati kljucne reci (keywords) u google-ovim alatima. Zapisati u jedan txt fajl oblasti i sve domene (na osnovu kljucnih reci) koji su slobodni. Da li je domen slobodan proveravate na sajtu registra. Svakodnevno razimisljajte, trazite kljucne reci, upisujte domene, komentarisi te ih za sebe.

5. Cekajte popuste, promo kodove (na ovim forumima ce biti objavljeni sigurno) za domene po 0,99$ ili 1$, 2$ i onda pocnite da citate domene koje ste zapisali u txt fajlu izaberite 10ak sa najvise exact match pretraga i kupite onaj koji vam ili najlepse zvuci ili je najkraci ili ima najvise pretraga ili bi ste ga kupisli svejedno da ga razvijete. Kupite domen u toku dana, te akcije brzo prodju. I kada god se pojavi neki popust na bilo kom registru kupite neki domen iz txt fajla. Cekajte iz razloga sto ce to usporiti kupovinu u pocetku, vise vremena cete uciti, razmisljati o kupovini, a ako pogresite manje ce vam biti zao 1$ nego 10$, a naravno i manje ce uticati na vas budzet.

6. Odmah istrazite slicne domene i nadjite potencijalne kupce. Kontaktirajte ih, najbolje sa maila vezanog za taj domen ili sa mail-a vaseg licnog sajta.

7. Postavite domen na forumu, na odgovarajucem podforumu na procenu, ili preko privatnih poruka pitajte nekoliko clanova (uglednih ali ne velikih domejnera, neka srednja klasa), ne spamujte, prvo ih pitajte da li mozete da im posaljete domen na procenu. Ako vam neko proceni domen na bilo koju cenu vecu od reg fee pitajte ga da li je zainteresovan da ga otkupi, ponudite mu nizu cenu od procenjene, jedva nesto preko reg fee.

8. Ukoliko niste uspeli da prodate domen na taj nacin, postavite ga na aukciju na tim forumima, na jednom za pocetk (nemojte prodavati 1 domen u isto vreme na 10 mesta). Ima dosta podforuma gde su aukcije, gde se krece od 1$ pa na dalje, ima gde se prodaju po fiksnoj ceni do 10$, 20$. Procitajte pravila foruma, aukcije su na vecini besplatne, ali postoji ogranicenje koliko mozete imati aktivnih tema tj. aukcija u jednom trenutku. Kada postavljate aukciju, ispunite formu besprekorno, pogledajte neke prethodne aukcije i zamenite vasim podacima. Obicno se radi da se navede ime registra, koliko do obnove domena, pocetna cena i sl. Ne filujte glupostima tipa: Premium domain name, don't have time to develop... Nema potrebe da ubedjujete domejnere koji su iskusniji od vas.

9. Ako ne prodate domen u roku od mesec dana (od kada ste poceli da ga prodajete, a ne od kada ste ga kupili), kupite drugi domen, ali i ovaj 1 pokusavajte da prodatr, na drugim forumima, na forumima vezanim za webdizajn/seo/development i drugim mestima.

10. Ovo ponavljate sve ili dok ne prodate 1 domen ili dok ne dodjete da u domenima imate 50e, onda usporite malo, pokusajte da razmislite sta radite, da se posavetujete sa nekim, da pre nego sto kupite pitate preko pp nekoga na forumima, ne bojte se nece vam niko uzeti ideju, vaznija im je reputacija. Ali ne smarajte ljude, uvek ih pitajte da li mozete da ih zamolite za savet i sl. Pitajte da li vi mozete da ucinite nesto za njih, navedite (ako znate) da znate nesto o dizajnu, seo-u... Da im mozete biti administrative contact za .rs domene (nisam siguran da li to treba za .hr i .ba).

11. Ako prodje 6 meseci a niste prodali domen, probajte da ga razvijete, da napravite sajt, da dovedete neku posetu pa da ga tako prodate. Razviti sajt nije preterano tesko, instalirate wordpress, izaberete temu i dodate par stranica teksta, malo go promovisete na forumima koji se bave tom tematikom, nista preterano... ako imate exact match domen i ako konkurencija nije previse velika to ce vam dovoljno biti da se pojavite na prvoj strani. Postavite adsense. I sa malo saobracaja i 1 klikom mesecno, taj sajt ne bi trebalo biti problem prodati.

12. Napravite vas licni sajt, sa portfolijom ako ga imate, ako ne sa kratkim tekstom da se bavite prodajom i kupovinom domena, da dajete konsultantske usluge i sl. Napravite e-mail adresu sa imenom domena tog sajta. Ukoliko u domenu se sadrzi vase licno ime ili prezime stavite office, contact.. u ime domena. Ako je ime domena nevezano za vase licno ime, stavite u email adresu vase licno ime i(ili) prezime.

4. Zakljucak

Posle prve prodaje, i posle malo usavrsavanja komunikacije na engleskom, malo ucenja posla, provodjenja vremena na forumima. Prelistavanja izvestaja o prodatim domenima, o procenjivanju vrednosti domena, ucicete u stos. VIdecete da li ste za ovaj posao. Domaining kao hobi nije ni zahtevan u smislu novca, niti u smislu vremena, sve se svodi na komunikaciju i vestinu prodaje. Ako ste vesti prodacete bilo kakav domen, ako niste ni na najboljem domenu necete zaraditi (mnogo).

Najveci protivnik vam je vas ego, ne mislite da ste najpametniji, da cete kupiti domen koji vredi milione a koji niko nije video. Da cete ugrabiti neki domen koji istice. Da znate da nadjete domen koji je savrsen za neku firmu, za neku oblast, brend. Da nadjete ekstenziju koja je manje poznata ali ce uskoro biti vredna. Da pronadjete neku igru reci, neki hack. Ne mislite da kao pocetnik mozete da predvidite pojavu nove nise, nove tehnologije, novog trenda medju domenejrima. Ne kupujte impulsivno, ne kupujte gomile domena u jednom danu, ne mislite da ako danas ne kupite domen neko ce ga ugrabiti, cak i da ga ugrabi pa sta... Ne radite ovo zbog jednog domena koji ce vam doneti hiljade ili milione, vec zbog ukupne cifre. Bolje je da naucite da prodajete domene, nego da srecom kupite jedan koji vredi neku ozbiljniju cifru (ma koja to cifra bila za vas).
Ne mislite da vas je neko nasamario, ostetio kada kupi od vas domen za 10ak $ a preproda ga za 100$. Gradite veze sa kolegama. Ne ugrozavajte reputaciju zbog novca. Ne kupujte domene zato sto vi vidite u njima vrednost, vec zato sto mislite ili ste saznali, raspitali se da li za nekoga drugog imaju vrednost. Kopirajte sta drugi rade, ako vidite da je neko kupi domen vezan za Njujork vi pokusajte da nadjete slican ili isti vezan za Majami... U pocetku ucite, neka vam ovo bude hobi, jedan dodatan prihod, nikako ne prekoracujet zagarantovani budzet, sacekajte godinu dana pa podvucite crtu, lako cete odluciti sta posle toga.

P.S.
Ovo sve se odnosi na globalno trziste (prvenstveno USA). Medjutim, domeni su nesto (mozda i jedino) sto bi preporucio da se radi i na domacem (regionalnom trzistu). Nisam o tome pisao posto ne poznajem osim srpskog, druga regionalna trzista.
Sustina je ista, kupujete .com domene (.rs su preskupi), ima dosta (one word) jednorecnih domena koji nisu zauzeti. Mikro nise skoro da nisu ni pocele u Srbiji, masa domena tipa veterinaribeograd je slobodno. Problemi su sto u Srbiji skoro pa i da nema risejlera a krajne kupce je tesko ubediti da plate nesto sto ne znaju sta je neku ozbiljniju cifru. Zarada od adsensa ili drugih reklama je mizerna. Ali dugorocno gledano ima potencijala za domejning na lokalnom trzistu.
Send this user an email Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
27-05-2012, 11:54 AM
Post: #2
RE: Posao sa domenima - Domaining
Jako zanimljiv tutorial, svaka cast!
Zanima me kakvu vrednost imaju domeni koji u nazivu imaju "e+rec", na primer "esite" ili "ebusiness" ?
Send this user an email Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
27-05-2012, 12:36 PM
Post: #3
RE: Posao sa domenima - Domaining
"e" je najbolji prefiks za domene, posle toga "i". Takvi domeni imaju vrednost, ali ona zavisi od trenda i zavisi od reci koja sledi posle prefiksa i ukupnog utiska. Takodje i od vestine prodaje. Ako domen nije bas kvalitetan, smislen, privlacan... cena tih domena je ispod 20$. Ako je kvalitetan ide do (nekada i preko) vrednosti .net domena bez prefiksa "e". Ti domeni zapravo spadaju u Brandable domene, a njih bi trebalo izbegavati u pocetku, jer brend domeni su lutrija (za pocetnike). Neko ko pocinje mozda bi i srecno pogodio neki kvalitetan domen, ali do prodaje je daleko i tesko da bi dobio i pola potencijalne vrednosti.

Primeri:
ePayments.com for $16,500
etools.com for $9,900
epitch.com for $6,000
eHear.com for $4,900
e-Payments.com for $2,764
e-cigarettes.net for $1,850
efurniture.net for $ 1,300
eCentric.net for $1,300
eSitters.com for $826
eTheft.com for $860
eSpectrum.com for $510
Send this user an email Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
27-05-2012, 11:23 PM (This post was last modified: 27-05-2012 11:23 PM by Domenator.)
Post: #4
RE: Posao sa domenima - Domaining
jedan od načina pronalaženja dobrih domena je da napravite listu popularnih riječima (primjeri: hub, app, box, open..) koje kombinirate sa ključnom riječi.
+ napravite skriptu za bulk provjeru svih kombinacija koja automatizira cijeli proces pretrage
Send this user an email Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
09-07-2013, 10:20 PM
Post: #5
RE: Posao sa domenima - Domaining
hvala na tuturialu, vrlo korisno Smile
Send this user an email Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
13-07-2013, 07:24 PM (This post was last modified: 13-07-2013 07:27 PM by obelix011.)
Post: #6
RE: Posao sa domenima - Domaining
Koliko su dobre ili lose ove .us.com domene?
I ove .com.au?
Send this user an email Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
15-07-2013, 01:42 PM
Post: #7
RE: Posao sa domenima - Domaining
ako moze neko da me uputi na osnovu cega biras koji domen da kupis.Da li postoji negde da vidis sta je trenutno aktuelno ili kako.Hvala
Send this user an email Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
16-07-2013, 04:44 PM
Post: #8
RE: Posao sa domenima - Domaining
@obelix011
.us.com je domen, tako da je nesto.us.com zapravo pod-domen ( https://www.centralnic.com/company/profile )... ne verujem da ima neku vrednost. Pretpostavljam da je slicno i sa .com.au...

@bisera
Nema nekog pravila kako se bira domen. Jednostavno to je posao, vestina da prepoznas sta je dobar domen... Imas gore neke upute kako da prepoznas dobar domen.
Sto se tice aktuelnosti, ni tu ne postoji neko pravilo. U principu citas sajtove poput Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu. ili Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu. i kada pocne prica o nekom novom proizvodu, tehnologiji softveru ili vec (na primer 3d printers ili cloud computing..) kupujes domene povezane sa tim. Recimo, pocetkom 2013[/align] se pojavila nova bloging platforma Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu. , ja sam se premisljao da nakupujem domena tipa ghost premium themes, ali sam odustao...
Send this user an email Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
Thanks given by (1): VWolf
11-12-2013, 11:42 PM (This post was last modified: 16-12-2013 07:02 PM by Igor Tomić.)
Post: #9
Rolleyes RE: Posao sa domenima - Domaining
Stars pozdrav, vec duze vremena promatram i citam o poslu sa domenam registrirao sam se na sve provjerene sajtove, imam vissa devizni debit racun i mastericu od skrilla vidim da vecina tih sajtova prihvaca obje kartice.samo me zanima kako sada da pocnem gdje kupujem domene a da nisu skuplje od 10 dolara ?


MOD EDIT: obrisan ogroman citat.
Send this user an email Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
16-12-2013, 06:53 PM
Post: #10
RE: Posao sa domenima - Domaining
Nisi morao da cijeli post citiraš.

Pa možeš na GoDaddy npr. Imaš kupona za domene po 1.99$ (tj. ispadne te 2.17$ sa ICAN fee)
Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
04-02-2014, 02:01 PM
Post: #11
RE: Posao sa domenima - Domaining
Molim opširan info gdje mogu naći domene do 10-15 dolara, može u pm? HvalaWaving
Send this user an email Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
06-02-2014, 02:27 PM
Post: #12
RE: Posao sa domenima - Domaining
O.K kupio domenu želim ju prodati ? kako do krajnjeg kupca???može odgovor u pm. Hvala!Stars
Send this user an email Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
06-02-2014, 10:05 PM
Post: #13
RE: Posao sa domenima - Domaining
@mikila
https://www.namepros.com/domain-name-bargain-bin/ ako mislis na vec registrovane domene, ako mislis na neregistrovane onda Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu.

@barakuda1981
Pronalazenje krajnjeg kupca je sustina ovog posla, na zalost to se ne moze objasnit u par reci. Imas ovde vise o tome https://www.namepros.com/domain-name-discussion/68798-how-to-find-potential-end-users.html
Kao pocetniku lakse ti je da prodajes domene nekome ko se bavi ovim poslom (resaler-ima), nego da ubedjujes krajnjeg kupca da nesto sto se moze kupiti za 5$ vredi 50 ili 500$... Imas gore u tekstu podrobnije objasnjeno
Send this user an email Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
08-02-2014, 12:23 AM
Post: #14
RE: Posao sa domenima - Domaining
Hvala na korisnim savijetima i url-ima.Sedo mi je procijenio domenu na minimalnu vrijednost od 299$, a htijeo sam ju prodati za 20$ tako da su mi na aukciji odredili minimalnu cijenu 100$
Koliko je točna procijena seda , jel ima ko kakvih iskustava? i imate li kakav dobar forum gdje bih ju mogao riješiti za cca 20 $
Send this user an email Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
25-09-2014, 05:04 AM
Post: #15
RE: Posao sa domenima - Domaining
Znači ovako, novi sam u ovom tako reći poslu pa će nekog možda neka pitanja i nasmijat ili slično ali kako i sam kaze, pitajte sve i svašta pa eto.Necu napomenit da vec cetri pet sati(i danas i jucer kad sam iz znatizelje upisao 'internet zarada') vrtim na godady i po forumima, gledam citam, pa i po ovom forumu oko toga ali eto, nesto sam skuzio nesto ne pa cu pitat Biggrin

Prvo, zanima me po forumima kako cu vidjeti za promotivne kodove, jel ima poseban podforum ili šta?
Drugo, imam u glavi nazive nekih domena vec u glavi primjerice createdappnow.com ili exoticeuropeancars.com pa recimo ako bi nasao promotivan kod i sve i ne uspijem, kako u konačnici dignit neki web site, citao sam trazio ali nisam nasao bas nesto konkretno ili od umora nisam nasao pa molim pomoc ako ima kakva tema ili nesto.
Usput da napomenem da imam oko 400kn uz sebe za početak, dal bi bilo to dovoljno za prvu ruku do prodaje prve domene(recimo da cu uspijet prodat u roku od 1 mj)?
I za kraj, ako bi nasao promo kodove, di se oni upisuju da bude za $1-2 a ne za $7 kako je sad na godaddy pa i vise.
Send this user an email Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
25-09-2014, 12:23 PM (This post was last modified: 25-09-2014 12:24 PM by strijelacc.)
Post: #16
RE: Posao sa domenima - Domaining
(25-09-2014 05:04 AM)tony2508 Wrote: Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu. Znači ovako, novi sam u ovom tako reći poslu pa će nekog možda neka pitanja i nasmijat ili slično ali kako i sam kaze, pitajte sve i svašta pa eto.Necu napomenit da vec cetri pet sati(i danas i jucer kad sam iz znatizelje upisao 'internet zarada') vrtim na godady i po forumima, gledam citam, pa i po ovom forumu oko toga ali eto, nesto sam skuzio nesto ne pa cu pitat Biggrin

Prvo, zanima me po forumima kako cu vidjeti za promotivne kodove, jel ima poseban podforum ili šta?
Drugo, imam u glavi nazive nekih domena vec u glavi primjerice createdappnow.com ili exoticeuropeancars.com pa recimo ako bi nasao promotivan kod i sve i ne uspijem, kako u konačnici dignit neki web site, citao sam trazio ali nisam nasao bas nesto konkretno ili od umora nisam nasao pa molim pomoc ako ima kakva tema ili nesto.
Usput da napomenem da imam oko 400kn uz sebe za početak, dal bi bilo to dovoljno za prvu ruku do prodaje prve domene(recimo da cu uspijet prodat u roku od 1 mj)?
I za kraj, ako bi nasao promo kodove, di se oni upisuju da bude za $1-2 a ne za $7 kako je sad na godaddy pa i vise.

ukucaš na googl "code godaddy domain internet zarada" i dobiješ ovo www internetzarada org/godaddy-kuponi-t-1307-30.html Winking
Send this user an email Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
Post Reply 


Possibly Related Threads...
Thread: Author Replies: Views: Last Post
Biggrin Oglasi za posao Mareee312 2 656 23-08-2016 02:03 PM
Last Post: Igor Tomić
  Koliko uspeha ste imali sa .net/.org/.info domenima? Krsto 6 1,324 14-05-2015 11:03 PM
Last Post: Krsto
  Sta mislite o domenima koji pocinju sa 2 (too)? asteroid 4 1,440 08-10-2011 09:46 PM
Last Post: LeonMak

Forum Jump:


User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)