Post Reply 
 
Thread Rating:
  • 1 Votes - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Marketinški rječnik (internet, e-mail, tradicionalni)
» Pojmovi vezani uz internet marketing, e-mail marketing, tradicionalni marketing...
29-06-2009, 03:32 PM (This post was last modified: 09-12-2010 11:12 PM by Black Dragon.)
Post: #1
Star Marketinški rječnik (internet, e-mail, tradicionalni)
Evo neki pojmova vezanih uz marketing, bilo da se radi o tradicionalnom ili online marketingu. Neki izrazi su objašnjeni i prevedeni na naš jezik, dok su neki na engleskom ali potruditi ćemo se prevesti i njih čim stignemo Winking

ONLINE MARKETING

Web site
Web site (web stranica) skup je web stranica s određenom temom. Primjerice, neka tvrtka može imati svoj web site, koji se sastoji od niza različitih web stranica (tvrtkini proizvodi, tvrtkini zaposlenici, kontakt informacije itd).

Ad banner/Banner
Podrazumjeva oglašavačku traku, odnosno grafičku sliku, animaciju ili drugi grafičko/tekstualni objekt, najčešće dimenzija 468x60 točaka (piksela) koji se upotrebljava kao oglasno sredstvo (oglas) na web stranicama, email newsletterima i dr.

Statični banner
Oglasna traka na kojoj je ispisana statična poruka oglašivača

Animirani banner
Oglas koji se sastoji od niza sličica koje se izmjenjuju na način da odaju dojam pokreta

Animirani gif
Grafika izrađena tehnologijom bitmapiranih sličica

Flash animacija
Animacija izrađen tehnologijom vektorske grafike (korištenjem Macromedijinog programa Flash)

HTML banner
Oglas u obliku bannera koji u sebi sadrži mogućnost odabira pojedinih opcija, ili upisivanja određenih podataka, kao u malom formularu

Pop-up prozor
Oglas koji se pojavljuje (iskače) u posebnom prozoru unutar neke web stranice

Ad click (Klik na oglas)
Mjerenje akcija koje korisnik inicira odgovarajući (npr. "klikom") na oglasni element izazivajući time preusmjeravanje na drugu Web lokaciju, drugi okvir ili stranicu unutar oglasa

Click-throughs (klik-kroz)
Klikom na oglas korisnika se preusmjerava na ciljnu web stranicu

In-unit clicks (klik u jedinici)
Klikom na oglas otvara se sljedeća sekvenca na oglasu, ili se pokreće neka radnja u oglasu - bez preusmjeravanja korisnika na ciljnu stranicu

Page view (broj prikaza stranica)
Označava koliko je puta određena stranica unutar web sitea bila "posjećena", tj. koliko su je puta korisnici Interneta učitali na svoje računalo i pogledali. U broj prikaza stranica uračunava se samo u potpunosti učitane stranice, a ne i one koje korisnik nije dočekao da budu učitane do kraja, nego je proces učitavanja prekinuo i nastavio surfati po nekim drugim stranicama. Ukoliko je pak jedan posjetitelj web sitea više puta tijekom posjeta učitao istu stranicu (zato jer se, na primjer, vratio kako bi ponovno provjerio neki podatak), to se računa kao više prikaza, a ne kao jedan prikaz

Broj posjetitelja web stranice
Računa se tako da se prati ponašanje posjetitelja nekog web site, te se uzima da je jedan posjetitelj netko od trenutka kada je posjetio prvu stranicu unutar nekog web sitea, do trenutka kada je napustio zadnju viđenu stranicu unutar istog web sitea. Primjerice, uzmimo da se web stranica internetzarada.org sastoji od pet web stranica, te da su sve međusobno povezane linkovima. Tada možemo reći da je jedan korisnik posjetio web site internetzarada.org ako je:

- pristupio prvoj stranici
- kliknuo na link s prve stranice na četvrtu stranicu
- kliknuo s četvrte na neki link koji vodi na stranicu izvan web sitea internetzarada.org, i time napustio internetzarada.org

Iako korisnik nije posjetio sve ponuđene web stranice unutar sitea (nije posjetio drugu, treću i petu), mi kažemo da je site posjećen od strane jednog korisnika

Broj hitova (HITS)
Statistički broj koji se na Internetu sve manje koristi kao relevantan podatak o posjećenosti nekog web sitea. Broj hitova jest broj datoteka koji je neki posjetitelj web sitea preuzeo prilikom posjeta toj web stranici. Jedna datoteka može biti: web stranica, slika, crtež, banner itd. Primjerice, uzmimo da na internetzarada.org postoje dvije web stranice. Prva se sastoji od jedne stranice, na kojoj se nalazi 19 slika. Drugi se sastoji od deset stranica, a na svakoj se stranici nalazi jedna slika
Uzmimo također da je korisnik: najprije posjetio prvi web site (tj. samo jednu web stranicu), a zatim cijeli drugi web site (tj. pregleda, odnosno, učita svih deset stranica)U tom slučaju, oba web sitea imat će isti broj hitova. Zašto? Rekli smo da je broj hitova jednak broju datoteka koje je neki posjetitelj preuzeo prilikom posjeta web siteu. Prvi web site: Web stranica je jedna datoteka. 19 drugih datoteka jest 19 slika. Ukupno 20 hitova. Drugi web site: Deset datoteka s web stranicama. Deset datoteka s deset fotografija. Ukupno 20 hitova. Broj hitova postao je nerelevantan podatak o posjećenosti web stranica, zato jer su mnogi vlasnici web siteova počeli na svoje stranice unositi mnoštvo sitnih slikovnih datoteka, koje korisnik zapravo uopće ne vidi, a sve kako bi povećali broj hitova i time mogli reći da je njihov web site "vrlo posjećen". Na Internetu se danas kao relevantni podaci o posjećenosti smatraju broj korisnika i broj prikaza stranica (page view)

Clicks
Mjera koja mjeri reakcije korisnika na Internet oglas. Tri su vrste klikova: click-throughs; in-unit clicks; i mouseovers; 1. mogućnost da korisnik download-a (skine) drugi dokument klikom na oglas; 2. mjerljiv rezultat interakcije korisnika s oglasom, ključna riječ koja korisnika hyperlinkom povezuje s oglašivačevom web stranicom ili nekom drugom stranicom; 3. mjera koja mjeri reakcije korisnika na glavne linkove uvodnih članaka sadržaja

Click-through
Akcija praćenja korištenja hiperlink-a unutar oglašavanja ili uvodnih članaka sadržaja do drugog web portala, web stranice ili okvira unutar portala. Oglasni click-throughs bi trebao biti praćen i zabilježen kao preusmjeravanje na oglašavanu web stranicu

Ad network/Oglasna mreža
Sakupljač ili posrednik oglasnog inventara za mnoge portale. Oglasne mreže su prodajni predstavnici za web portale koji su unutar njihove mreže

Cookie (kuki, kolačić)
Informacija koju web stranica spremi na računalo posjetitelja kada posjetitelj posjeti tu web stranicu.Za pravilno razumijevanje ovoga pojma, potrebno je razumjeti da tijekom procesa razgledavanja web stranica od strane korisnika Interneta, postoje dvije "čvrste točke" čijom se međusobnom interakcijom sve zbiva na Internetu. Prva "čvrsta točka" jest računalo (i ekran) korisnika Interneta koji gleda web stranice. Druga "čvrsta točka" je server na Internetu (odnosno, neko udaljeno računalo) na kojem su pohranjene web stranice kojima taj korisnik pristupa (Te dvije "čvrste točke" međusobno su povezane komunikacijskim kanalom). U trenutku kada korisnik Interneta (prva "čvrsta točka") zatraži neki podatak s udaljenog računala (druga "čvrsta točka"), to udaljeno računalo pošalje tražene podatke i tada se na ekranu korisnikova računala pojave web stranice. Udaljeno računalo (druga "čvrsta točka"), nakon što je isporučilo traženu informaciju, snimi cookie na korisnikovo računalo (prva "čvrsta točka"), odnosno, malu datoteku o tome da je korisnik pristupio tim web stranicama. Stoga, ako taj isti korisnik ponovno u budućnosti pristupi stranicama, udaljeno računalo nastojat će isporučiti dodatne informacije za koje se pretpostavlja da toga korisnika zanimaju (na temelju njegovog ranijeg ponašanja snimljenog na njegovom računalu, tj. u cookieu)

CPC (Cost-per-click, cijena po kliku)
Trošak oglašavanja temeljen na broju registriranih klikova

CPI (Cost per impression) ili CPP (Cijena po prikazu)
Trošak oglašavanja temeljen na broju prikazanih oglasa

DHTML (Dynamic Hypertext Markup Language)
Povećani (produženi) set HTML naredbi koje koriste web dizajneri da stvore puno bolje animacije i povećaju interaktivnost

Expandable banners (Roll-down banneri)
Oglas koji se, nakon što korisnik klikne na njega ili nakon što korisnik na njega postavi kursor miša, može povećati. Npr. iz dimenzija 468 x 60 točaka prelaskom miša preko njega otvara se u veličini 468 x 240 točaka (piksela)

Floating ads
Oglas ili oglasi koji se pojavljuju unutar glavnog prozora preglednika, iznad sadržaja web stranice te se radi toga čini da "lebde" iznad stranice (nema fiksno mjesto na stranici)

Frequency
Broj koliko je puta oglas dostavljen istom pregledniku u jednoj korisničkoj sesiji ili u određenom vremenu. Portal može koristiti cookie-je u svrhu da zada broj prikazivanja bannera u jednoj sesiji te da izmjeri oglasnu frekvenciju

Hit
Kad korisnici ulaze na Web stranicu, njihovi kompjuteri šalju zahtjev serveru da započne download stranice. Svaki element zatražene stranice (uključujući grafiku, tekst, interaktivne dijelove) je snimljen log-fileom web servera tog site-a kao "hit". Sadrži li stranica, kojoj netko pristupa, dvije grafike, hit će se brojati za stranicu i za svaku grafiku (znači 3 hit-a).Webmasteri koriste "hit"- ove kako bi procijenili opterećenost pojedinog servera. Zbog razlike između broja elemenata na pojedinim stranicama web site-a broj hitova nije u vezi sa brojem download-iranih stranica, pa stoga je slab pokazatelj prometa (broja učitanih stranica - page impression).

Mouse-over
Proces u kojem korisnik postavlja miša preko medijskog objekta, bez klikanja. Mišu može biti potrebno određeno vrijeme da inicira nekakvu radnju (akciju)

Pay-per-Impression ili plaćanje po prikazivanju (PPI ili PPP)
Model plaćanja oglašavanja u kojem oglašivači plaćaju ovisno o tome koliko je bilo prikazanih oglasa

RON (Run-of-Network)
Raspored Internet oglašavanja čime oglasna mreža pozicionira oglase diljem portala koje zastupa, ovisno o raspoloživom inventaru (slobodnom oglasnom prostoru). Oglašivač se obično odriče najboljeg pozicioniranja u zamjenu za veći broj oglasa po nižoj cijeni.

Third-party ad server
Nezavisna poduzeća koja su specijalizirana za koordiniranje, održavanje, posluživanje, praćenje i analiziranje rezultata online oglasnih kampanja. Ona dostavljaju ciljano oglašavanje koje može biti skrojeno prema korisnicima (kupcima) ili predviđenim karakteristikama ili preferencijama.


Izvor: GRAPnet.com
Send this user an email Visit this user's website Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
29-06-2009, 03:37 PM
Post: #2
RE: Marketinški rječnik (internet, e-mail, tradicionalni)
E-MAIL MARKETING

E-mail (email)
Komunikacijski format koji podrazumijeva slanje kompjuterske poruke koristeći telekomunikacijsku tehnologiju. E-mail može uključivati pisane tekstualne poruke ili HTML poruke. Pošiljatelji također mogu uz e-mail pridružiti i razne dokumente te ih poslati određenom primatelju elektroničke pošte zajedno sa porukom. Slanje emailova je besplatna usluga

HTML e-mail (email)
E-mail koji je formatiran upotrebom HTML programskog jezika. Koristeći HTML jezik za kreiranje e-mailova dobiva se fleksibilnost pri stvaranju grafičkih formata i takvi emailovi ostavljaju zapaženiji dojam kod primatelja emaila. Potrebno je napomenuti da neki email klijenti ne podržavaju primanje HTML e-maila, ili su pak tu opciju u svom e-mail klijentu primatelji emaila isključili

E-mail marketing (email marketing)
Pojam koji podrazumijeva marketing putem e-maila. Trenutno najučinkovitiji način direktnog online oglašavanja

Email Newsletter
Kraća, sažeta, informacija ili obavijest. Newsletter može biti izrađen i distribuiran od strane osoba koji nešto nude na prodaju ili pak od strane raznih udruga, organizacija, kompanija, državnih institucija i dr. a kao metoda brzog obavještavanja i dosezanja različitih ciljnih skupina. Email newsletter marketing najčešće se upotrebljava za direktnu prodaju, oglašavanje, PR, direktni marketing, email istraživanja tržišta, obavještavanje i dr.

Email newsletter open rate
Stupanj otvaranja email newsletter poruka. Trenutna istraživanja email newsletter marketinga potvrđuju da je open rate od 5% odličan rezultat a 1% zadovoljavajući. Za primjer može poslužiti pretpostavka da email newsletter šaljete na listu od 4000 korisnika i da nudite prodaju nekog proizvoda po cijeni od 50 kn. Open rate od 5% značio bi zainteresiranost 200 primatelja emaila od kojih je potencijalni profit od prodaje taj dan 10000 kn

Bulk email
Pojam koji označava slanje Opt-out velikog broja emailova slučajnim odabirom primatelja iz email liste. Ovo je brz način obavještavanja velikog broja korisnika/primatelja emailova. U nekim državama ovaj je način direktnog email marketinga zabranjen na državnoj razini ili pak od strane nekih Internet servis poslužitelja. Prije same odluke o ovom načinu direktnog marketinga svakako se preporuča provjera uvjeta korištenja Internet servis poslužitelja kod kojega se koriste Internet usluge kako bi se izbjegle sankcije

Opt-in
Pojam koji se veže uz članstvo korisnika koji su podnijeli zahtjev za primanje određenog email newslettera. Opt-in forma se može postaviti na bilo koju web stranicu u svrhu prikupljanja email adresa korisnika koji to žele ili se može umetnuti u email newsletter koji se šalje na određenu email listu korisnika koji se nisu još upisali u neki email newsletter niti su iskazali zahtjev da se ispišu

Opt-out
Vrsta procesa koji podrazumijeva opciju isključenja sa određene email liste osim ako drukčije nije navedeno. Termin također podrazumijeva i sam proces uklanjanja nečijeg imena ili podataka iz programa (npr. Newslettera i dr.) za koji se prijavio. Opt-out forma se po američkom Zakonu NO-SPAM, obvezno mora postaviti unutar svakog poslanog email newslettera

SPAM email poruke
Pojam označava neželjenu elektroničku poštu. Procjenjuje se da je danas oko 60% odaslanih emailova SPAM. Sve email pozivne poruke koje u sebi ne sadrže: opt-in/opt-out formu, mogućnost povratka (replay) primljene email newsletter poruke, fizičku adresu kompanije na dnu svakog newsletter emaila, smatra se SPAM porukom

Email klijent
Program (softver) za primanje, administriranje i slanje email poruka. Može biti instaliran lokalno (npr. Outlook Express, Entourage i dr.) ili na nekom server poslužitelju (npr. Yahoo, MSN, Google i dr.)

Softver za slanje email newslettera
Sofisticirani programi za slanje i administriranje email newslettera. U pravilu je to marketinški alat koji može biti instaliran lokalno (na računalu korisnika) ili je smješten na nekom serveru i time je dostupan (uz upotrebu korisničke šifre) sa svakog računala. Softveri za administraciju i slanje email newslettera su sofisticirana rješenja koja automatski upravljaju i administriraju velikim brojem email lista

White list
Popis email newsletter agencija, administratora, Internet servis poslužitelja i dr. involviranih u email newsletter aktivnosti koji se pridržavaju NO-SPAM zakona i propisanih pravila. Internet servis poslužitelji omogućavaju servis slanja emailova putem njihovih servera te ukoliko određeni klijent krši pravila i propise koje je naveo Internet servis poslužitelj, može privremeno ili trajno ukinuti servis slanja emailova putem njihovih servera svakom klijentu

Black list
Suprotno od pojma White list, crna lista navodi popis klijenata koji su prekršili propisana pravila ponašanja nekog Internet servis poslužitelja pri nepropisnom slanju emailova. Ukoliko klijent garantira da će nadalje poštivati propisana bravila, ISP ga može izbrisati sa crne liste i taj klijent može nastaviti sa email aktivnostima

Bounced email
Pojam označava ‘odskočni email’ odnosno onaj koji nije isporučen primatelju elektroničke pošte

Light bounced email
Pojam označava email koji nije isporučen pošiljatelju zbog pretrpanosti primateljevog email sandučića (čest slučaj kod korisnika koji koriste web-based besplatne email usluga koje su često ograničene brojem spremljenih emailova)

Hard bounced email
Pojam označava vraćanje poslanog emaila pošiljatelja nazad u email klijent s kojega je prvobitno poslan jer je email odaslan na krivu email adresu ili je adresa primatelja u međuvremenu ukinuta

Spider’s softwer
Sofisticirani programi za prikupljanje email adresa na Internetu. To su programi koji pretražuju web stranice, news grupe, Internet pretraživače i dr. te kopiraju i pohranjuju sve email adrese koje pronađu. Najčešći alat koji koriste spameri pri prikupljanju email adresa na koje potom šalju neželjenu elektroničku poštu


Izvor: GRAPnet.com
Send this user an email Visit this user's website Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
29-06-2009, 03:46 PM
Post: #3
RE: Marketinški rječnik (internet, e-mail, tradicionalni)
TRADICIONALNI MARKETING

Advertising
Any paid form of non-personal presentation and promotion of ideas, goods, or services by an identified sponsor.

Brand
A company or product name, term, sign, symbol, design—or combination of these—that identifies the offerings of one company and differentiates them from those of competitors.

Brand image
A customer's perceptions of what a brand stands for. All companies strive to build a strong, favorable brand image.

Competition
All of the actual and potential rival offerings and substitutes that a buyer might consider.

Competitor
Any company that satisfies the same customer needs that another firm satisfies.

Demand
A want for a specific product that is backed by a customer's ability to pay. For example, you might want a specific model car, but your want becomes a demand only if you're willing and able to pay for it.

Differentiation
The act of designing a set of meaningful differences to distinguish a company's offering from competitors' offerings.

End users
Final customers who buy a product.

Exchange
The core of marketing, exchange entails obtaining something from someone else by offering something in return.

Industry
A group of firms that offer a product or class of products that are close substitutes for each other.

Marketer
Someone who is seeking a response—attention, a purchase, a vote, a donation—from another party.

Marketing
The process of planning and executing the conception, pricing, promotion, and distribution of ideas, goods, and services to create exchanges that satisfy individual and organizational goals.

Marketing channels
Intermediary companies between producers and final consumers that make products or services available to consumers. Also called trade channels or distribution channels.

Marketing concept
The belief that a company can achieve its goals primarily by being more effective than its competitors at creating, delivering, and communicating value to its target markets. The marketing concept rests on four pillars: (1) identifying a target market, (2) focusing on customer needs, (3) coordinating all marketing functions from the customer's point of view, and (4) achieving profitability.

Marketing mix
The set of tools—product, price, place, and promotion—that a company uses to pursue its marketing objectives in the target market.

Marketing network
A web of connections among a company and its supporting stakeholders—customers, employees, suppliers, distributors, and others—with whom it has built profitable business relationships. Today, companies that have the best marketing networks also have a major competitive edge.

Market-oriented strategic planning
The managerial process of developing and maintaining a viable fit among a company's objectives, skills, and resources and its changing market opportunities.

Need
A basic human requirement, such as food, air, water, clothing, and shelter, as well as recreation, education, and entertainment.

Positioning
The central benefit of a market offering in the minds of target buyers; for example, a car manufacturer that targets buyers for whom safety is a major concern would position its cars as the safest that customers can buy.

Procurement
The process by which a business buys materials or services from another business, with which it then creates products or services for its own customers.

Product concept
The belief that consumers favor products that offer the most quality, performance, or innovative features.

Product
Any offering that can satisfy a customer's need or want. Products come in 10 forms: goods, services, experiences, events, persons, places, properties, organizations, information, and ideas.

Production concept
The belief that customers prefer products that are widely available and inexpensive.

Profitable customer
An individual, household, or company that, over time, generates revenue for a marketer that exceeds, by an acceptable amount, the marketer's costs in attracting, selling to, and servicing that customer.

Prospect
A party from whom a marketer is seeking a response—whether it's attention, a purchase, a vote, and so forth.

Relationship marketing
Building long-term, mutually satisfying relations with key parties—such as customers, suppliers, and distributors—to earn and retain their longterm business.

Sales promotion
A collection of incentive tools, usually short term, designed to stimulate consumers to try a product or service, to buy it quickly, or to purchase more of it.

Satisfaction
A customer's feelings of pleasure or disappointment resulting from comparing a product's perceived performance with the customer's expectations of that performance.

Selling concept
The belief that companies must sell and promote their offerings aggressively because consumers will not buy enough of the offerings on their own.

Societal marketing concept
The belief that a company's task is to identify the needs, wants, and interests of target markets and to deliver the desired satisfactions better than competitors do—but in a way that preserves or enhances consumers' and society's wellbeing.

Supply chain
The long series of activities that result in the creation of raw materials, then components, and then final products that are carried to final buyers. A supply chain includes the marketing channels that bring products to customers.

Value
The ratio between what a customer gets and what he or she gives in return.

Want
A desire that occurs when a need is directed to specific objects that might satisfy that need; for example, a hamburger is a want that might satisfy the need for food.


Izvor: Harvard ManageMentor | Marketing Essentials


Uz sve to imate jedani veliki online rječnik ovdje - Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu. .

Kome ni sve to nije dovoljno evo u privitku još jedan dokument pod nazivom Dictionary of Advertising koji sadrži isto mnoge pojmove, u Word dokumentu.


Attached File(s)
Dictionary_of_Advertising.zip
File Type: .zip
Downloaded: 267 times
Size: 68.84 KB

Send this user an email Visit this user's website Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
Thanks given by (3): LukaJ, mindhunter, AboNe
Post Reply 


Possibly Related Threads...
Thread: Author Replies: Views: Last Post
  Internet poslovi - internet prevare Igor1978 15 2,198 09-02-2016 08:26 PM
Last Post: grasshopper
  Internet oglašavanje portala Perky 1 992 03-12-2015 03:39 PM
Last Post: Deni
Rolleyes Internet marketing za promociju muzickog albuma Pjevac85 3 1,380 17-02-2015 12:10 AM
Last Post: AzurO
  internet marketing webphp 0 807 23-12-2013 10:05 PM
Last Post: webphp
  Kako staviti novac na alertpay za internet zaradu culo2309 1 1,312 16-04-2012 05:12 PM
Last Post: Igor Tomić
  Internet Marketing Tutoriali gogo 1 1,702 18-06-2010 08:20 PM
Last Post: rovad
  Razmena softvera i plugina za internet marketing freemind 0 1,569 22-05-2010 02:55 PM
Last Post: freemind
  Internet Marketing Blog by Internet Zarada Forum Davor Bomestar 12 5,664 15-05-2010 06:38 PM
Last Post: Cosmopolitan

Forum Jump:


User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)