Post Reply 
 
Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kako iskoristiti moć SEO-a?
05-10-2014, 09:38 PM
Post: #1
Kako iskoristiti moć SEO-a?
[Image: Z9FsT4i.png]

Kako iskoristiti moć SEO-a?

1. Uvod
2. Početničke osnove za uspješnu SEO optimizaciju
3. Greške koje će uništiti vaš SEO
4. Zastarjele SEO metode koje trebate prestati koristiti
5. Kako ukrasti konkurenciji poziciju na tražilici?
6. Praktičan primjer kako analizirati konkurenciju
7. Kako započeti kvalitetnu izgradnju linkova
8. Negativan SEO
9. Besplatni ali supermoćni SEO alati



1. Uvod

Šta je SEO?

SEO je skraćenica za "Search Engine Optimization" te predstavlja proces dobijanja "prirodnog" ili "organskog" prometa (posjetioci) na vašoj web stranici putem internet tražilica (Google-a, Yahoo-a, Bing-a itd.).

Nešto više o tome šta je SEO pogledajte u ovom video prilogu:



Šta je to prirodni ili organski promet?

Prirodni ili organski promet predstavlja sve one posjetioce koji dolaze na vašu web stranicu putem internet tražilica, znači niste plaćali nikakve reklame da bi doveli korisnike na svoju web stranicu.

Evo jedan ilustrativan primjer koji će vam to bolje dočarati:

[Image: 1oXHfh8l.png]

2. Početničke osnove za uspješnu SEO optimizaciju

[Image: jr0yCifl.png]

Kako odabrati pravu ključnu riječ za optimizaciju?

Ključne riječi su najvažniji element SEO-a za svaku tražilicu. Prema tome odabir prave ključne riječi za optimizaciju je prvi i najvažniji korak uspješne SEO optimizacije. Ako pogriješite na ovom prvom koraku put će vam sigurno biti trnovit i vjerovatno će te samo gubiti vrijeme i novac. Odaberite one ključne riječi koje najbolje opisuju vašu web stranicu.

Pošto je danas konkurencija izrazito jaka, potrebno je mnogo više posvetiti se odabiru ključne riječi, te je vrlo, vrlo teško optimizovati jednostavne i čiste riječi kao npr. vijesti, sport, zdravlje itd. Prema tome recimo ako imate sajt o zdravlju velika bi greška bila da krenete s optimizacijom riječi "zdravlje". Umjesto toga trebali bi se fokusirati na riječi recimo "zdrava prehrana", "zdrave navike", "teretan i zdravlje" itd. gdje je konkurencija daleko slabije nego kod riječi "zdravlje".

Jedna od najvažnijih stvari jeste da ključna riječ opisuje sadržaj vaše web stranice.
Prilikom odabira ključne riječi možete koristiti alate kao što su Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu. ili Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu. koji vam na osnovu jedne ključne riječi daju velik broj prijedloga, a Google Keyword Planner vam pruža detaljan uvid koliko koja riječ ima mjesečnih pretraga i još mnogo toga.

Koristite ispravno Page Title

Page Title vam predstavlja naziv stranice i trebate za svaku stranicu vaše web stranice koristiti unikatan (jedinstven), te što jednostavniji Page Title (pod ovim se podrazumjeva da vam naziv precizno govori o čemu je sadržaj stranice, da sadrži ključnu riječ, te da izbjegavate ubacivanje nepotrebnih riječi).

[Image: HM34vcV.png]

HTML primjer Page Title-a:

[Image: N1cT1Kt.png]

Koristite jednostavan Meta Description

Meta Description omogućava tražilicama da prikažu opis vaše stranice u rezultatima pretraga, ovdje je veoma bitno da budete što kreativniji, da u kratkim crtama kažete o čemu je sadržaj vaše stranice i time uvjerite korisnika de je sadržaj vaše stranice bolji i kvalitetniji od sadržaja stranica koje se nalaze ispod ili iznad vas u rezultatima pretrage.

[Image: wZbMMt8.png]

HTML primjer Meta Description-a:

[Image: AKTBc53.png]

Koristite pravilnu strukturu URL-ova

Kada je u pitanju struktura URL-ova vaše web stranice preporučuje se korišćenje tzv. SEO Friendly URL-a. Ovaj oblik strukture URL-a omogućuje kvalitetnije indeksiranje vaše web stranice te pridonosi i samoj estetici URL-ova web stranice.

[Image: 0l8zt2r.png]

Koristite H tagove (h tags)

H tagovi i nemoju baš veliki utjecaj na SEO ali poželjno ih je koristiti kako bi se istakli važni dijelovi sadržaja web stranice.

Mnogi ubacuju ključne riječi u H tagove pa tako ako recimo već koristite H tagove nemoj te ih koristiti samo zbog estetskog izgleda već i vi ubacite ključnu riječ jer mnogo je kvalitetnije napisati "Uvod u SEO optimizaciju" nego recimo samo "Uvod".

Primjer kvalitetno optimizovane stranice:

[Image: zEPuRbul.jpg]

Snaga kvalitetnog teksta - Content is King

Prije samog pisanja teksta morate znati da ne pišete tekst stroju odnosno Google-u već korisnicima, stvarnim ljudima pa tako izbjegavajte ubacivanje bezpotrebnih ključnih riječi, fraza koje nemaju nikakvog smisla samo da bi ispunili uslov SEO optimizacije koji kaže da bi se ključna riječ trebala nalaziti u tekstu (nemojte misliti da veći broj ključnih riječi nabacanih u tekstu bez ikakvog smisla pridodaje boljoj SEO optimizaciji, baš suprotno).

[Image: EGX4OpT.png]

Posjetioci vaše web stranice su ljudi od krvi i mesa, te očekuju nešto zauzvrat jer su vam posvetili svoje vrijeme i pažnju čitajući vaš tekst, najbolja zahvala za to je da im ponudite kvalitetan i dobar tekst.

Osnovne karakteristike kvalitetnog SEO teksta su:

- da nudi korisne informacije korisniku, te
- da svojom kvalitetom privlači druge web stranice jer tako dolazi do prirodnog linkanja

Imajte na umu da uvijek trebate pisati kvalitetne i unikatne tekstove, nemojte kopirati sadržaj od drugih jer to može uništiti vašu SEO optimizaciju a samim tim i vašu stranicu.

Duplikati tj. kopirani tekstovi su poznati kao SEO Killers pa tako čak i legalno dobijen autorski tekst može doprinjeti smanjenju SEO kvalitete vaše web stranice.

Backlinkovi

Laički rečeno postoje dvije vrste linkova:

- odlazni
- dolazni

Odlazni linkovi su oni koji vode s vašeg sajta do neke druge lokacije, nekog drugog sajta, a dolazni ili backlinkovi su oni koji s neke druge vanjske lokacije dolaze ka vašem sajtu, npr. ako internetzarada.org linka vasustranicu.com u ovom slučaju link od internetzarada.org predstavlja backlink za vasustranicu.com.

[Image: roAGOgA.png]

Zašto su backlinkovi važni?

Broj backlinkova je pokazatelj popularnosti odnosno važnosti same web stranice. Backlinkovi su važni za SEO optimizaciju jer Google daje više kredita a samim tim i bolju poziciju onim stranicama koje imaju veliki broj kvalitetnih backlinkova.

[Image: tYRbddKl.png]

Slikovito rečeno backlinkovi predstavljaju ciglu s kojom vi gradite svoju SEO optimizaciju.

Prema tome pristupite izgradnji linkova (backlinkovima) kao što bi ste recimo pristupili izgradnji svoje kuće. Da li bi za izgradnju svoje kuće koristili lošu i nekvalitetnu ciglu? Naravno da NE jer od takve cigle će se sve postepono urušiti, takav je slučaj i sa backlinkovima pa prema tome gledajte da vam backlinkovi budu što kvalitetniji, bolje 1 kvalitetan i relevantan nego 10 nekvalitetnih.

Anchor text

Kada link sadrži ključnu riječ u hipervezi (hyperlink-u) to nazivamo anchor text. Vaši backlinkovi sa recimo anchor text-om "SEO optimizacija" će pomoći vašem sajtu da se što bolje rangira za ključnu riječ "SEO Optimizacija". Izbjegavajte anchor text kao što su "kliknite ovdje", "više pročitajte ovdje" itd.

Kako optimizovati slike?

Tražilice ne samo da indeksiraju vaše tekstove (URL-ove) već isto to rade i sa slikama, pa prema toma je potrebno obratiti pažnju kada postavljamo slike.

Evo nekoliko savjeta:

- u naziv slike stavite ključnu riječ (bolje je primjer-seo-optimizacije.jpg nego slika01.jpg)
- izbjegavajte nazive kao što su slika01.jpg, primjer01.gif, 123.jpg itd.
- koristite opis slike preko alt attribute

3. Greške koje će uništiti vaš SEO

[Image: 4pbkmVp.jpg]

Nerealna očekivanja

Mnogi su mišljenja da mogu svoju web stranicu uspješno rangirati na sami vrh sa svojim ključnim riječima doslovno preko noći. To je prosto nemoguće jer potrebno je puno vremena i kvalitetnog sadržaja da bi izbili među prve stranice. S toga mnogi u početku odustaju od svojih projekata, web stranica jer nisu ostvarili brze rezultate koje su priželjkivali. Ništa ne nastaje preko noći te iza svake uspješne stranice, firme, projekta stoje sati, dani, mjeseci i godine napornog rada.

Pogrešan izbor ključne riječi

Izbor pogrešne ključne riječi može u potpunosti upropastiti vaš SEO. Prema tome detaljno analizirajte svaku ključnu riječ koju odaberete da će te koristiti za svoju web stranicu te ispitajte kakva je konkurencija. Ponekad je gotovo nemoguće se rangirati za pojedine riječi jer je konkurencija prejaka, zato vrlo pažljivo s izborom ključnih riječi.

Stranica vam nije optimizovana za mobitele

Broj korisnika koji koriste internet preko svojih mobilnih uređaja svakodnevno raste, prema tome vodite računa da se vaša web stranica može pronaći preko mobilnog uređaja. Možete dosta kvalitetno odraditi SEO optimizaciju svoje stranice ali ako ona nije optimizovana za mobilne uređaje možete očekivati da će te izgubiti veliki broj korisnika. Prema tome prilagodite svoju web stranicu različitim veličinama ekrana.

Kupovina linkova

Kupovina linkova je mač sa dvije oštrice, prema tome morate biti iznimno oprezni. Sigurno se pitate kako je moguće da vas uhvate? Danas je Google toliko napredan robot koji sa određenim stručnjacima nadgleda sve sumnjive radnje, pa tako ako bi recimo kupili 50-100 linkova te ih dobili isti dan, sigurno bi zapali za oko pogotovo ako vam je prije toga izgradnja linkova bila slaba. A nakon toga slijede rigorozne sankcije od stane Google-a.

Kopiran sadržaj

Već je u gornjem dijelu posta bilo govora o važnosti kvalitetnog i unikatnog sadržaja za SEO optimizaciju, pa prema tome u potpunosti izbjegavajte kopiran sadržaj s drugih web stranica. Web stranica bez unikatnog sadržaja nema nikakve perspektive, bez obzira na to danas postoji ogroman broj stranica koje rade na principu copy-paste i može se reći da imaju solidnu posjećenost. Zašto? Glavni razlog tome je što te stranice imaju velik broj korisnika na društvenim mrežama pa 95% posjeta što dobiju je upravo s društvenih mreža.

4. Zastarjele SEO metode koje trebate prestati koristiti

[Image: Mzgp1HP.jpg]

Tražilice vam donose daleko više prometa na stranicu od društvenih mreža i e-maila, naravno ako se koriste ispravno. Kada pokrenete stranicu teško će te dobijati posjetu sa tražilica već to trebate zaraditi svojim radom, kvalitetnim sadržajem te dobro odrađenom SEO optimizacijom.

Svaki projekat zahtjeva određenu strategiju koju će te koristiti da bi došli do uspjeha odnosno zacrtanog cilja, kada je upitanju strategija koju će te koristiti za svoju web stranicu tu je na prvom mjestu SEO.

Svaka strategija shodno s vremenom doživljava određenu evoluciju pa tako dolazi vrijeme kada ključne metode strategije koje su jučer odlično radile, danas ne predstavljaju ništa, iznimka nije ni SEO.

Zbog stalnih izmjena u načinu rada odnosno algoritmu tražilica primorani smo se prilagođavati na te promjene, te vršiti promjene u svom SEO radu.

Article spinning - Spinovanje teksta

Article spinning (spinovanje teksta) je vrlo popularna SEO metoda kada je u pitanju pisanje sadržaja za stranicu. Najjendostavnije rečeno spinovanje je kopiranje tuđeg teksta uz određene korekcije koje se odnose na izmjenu određenih riječi, fraza, rečenica, tj. prepisivanje tuđeg teksta u svom žargonu.
Spinovanje teksta je otišlo toliko daleko da danas postoje razni programi koji vrše automatsko spinovanje.

Keyword stuffing - Forsiranje ključne riječi

Keyword stuffing se odosi na bezpotrebno punjenje teksta ključnim riječima, punjenje meta description-a, title-a itd. Ovu metodu trebate izbjegavati u širokom luku jer donosi više štete nego koristi.
Sve ključne riječi trebaju da se odnose na sami sadržaj stranice, koristite ih umjereno tako da sve izgleda prirodno bez forsiranja, te da se nakon čitanja teksta ne može odmah zaključiti šta je ustvari ključna riječ.

Kvantitet linkova više nego kvalitet

Kvalitet vaših linkova je daleko važniji nego kvantitet, prema tome izbjegavajte bezpotrebno linkanje (spam) koji dovodi do agresivnih kazni od strane tražilica već se koncentrirajte na kvalitetu linka.
Linkovi su uvijek važni za rangiranje stranice i potrebno ih je imati što više jer to daje određeni kredibilitet vašoj stranici ali isto tako moraju izgledati prirodno i korisno bez forsiranja i spama.

Spammy guest blogging

Ako svoje tekstove objavljujete na nekim drugim stranicama ili omogućujete drugim korisnicima da svoje vlastite tekstove objavljuju na vašoj web stranici uključeni ste u tzv. Guest Blogging. Ova metoda je do nedavno bila dobra za SEO jer je povećavala promet na vašoj stranici preko linkova.

Ova metoda se vrlo često koristila pa je tako s vremeno postala spam i bezvrijedna, te ako radite puno Guest Blogging smatraju vas da se družite sa lošim društvom.

Najbolje o tome je rekao Matt Cutts glava Google-ovog spam tima u svom postu "Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu. "

5. Kako ukrasti konkurenciji poziciju na tražilici?

[Image: oDr9jqr.png]

Jeste li ikad imali osjećaj da bez obzira što radite vaša web stranica nije uspješna na tražilicama. Jedan od mogućih razloga zašto ne dobijate posjetu sa tražilica može biti prejaka konkurencija.

Pa čak i ako vaša niša nema preveliku konkurenciju može se desiti da vam je promet na stranici slab, a sve ovo možete preokrenuti u svoju korist ako ste upoznati sa uspjesima ali i neuspjesima svojih konkurenata.

Da bi ukrali poziciju na tražilici i razbili konkurenciju morate biti bolji i kvalitetniji od njih.

Evo nekoliko načina kako analizirati konkurenciju i samim tim saznati kako posluju te na taj način pobjediti ih njihovim oružjem.

1. Saznajte ko su vaši konkurenti

Ne možete analizirati konkurente ako ne znate ko su oni. Ukucajte u Google ključne riječi koje koristite za svoju stranicu i napravite popis stranica koje se visoko rangiraju u rezultatima pretrage, te na taj način odredite vaše izravne konkurente.

[Image: g3F5Zgp.png]

2. Posjetite stranice konkurenata i analizirajte ih

Nakon što ste napravili listu svojih konkurenata slijedeći korak je da posjetite njihove stranice i da ih detaljno analizirate. Potrebno je obratiti pažnju koliko su njihove stranice profesionalno dizajnirane, da li nude mnogo sadržaja, da li je taj njihov sadržaj dovoljno kvalitetan itd. Na osnovu ovih informacija saznat će te koliko profesionalno morate pristupiti izradi svoje web stranice, na koji način ponuditi kvalitetnije informacije od kunkurencije te da li su vam ciljevi realno ostvarivi.

[Image: hEWXPYL.png]

3. Analizirajte ključne riječi konkurencije

Ključne riječi su uvijek bile najvažniji faktor za SEO uspjeh. Glavni razlog zašto je vaša konkurencija dobro rangirana jeste da pravilno koriste ključne riječi. Provjerite da li konkurencija koristi vaše ključne riječi, možda će te imati poteškoća identificirati ključne riječi konkurencije jer ono što vi mislite da bi za vašu stranicu trebale biti TOP ključne riječi konkurencija možda uopće ne koristi.

Također, ne zaboravite da provjerite lokacije ključnih riječi - odnosno gdje su postavljene ključne riječi u naslovima, metagovima, oznakama slike, URL-ovima, itd.

4. Provjerite backlinkove konkurencije

Backlinkovi su okosnica dobre SEO optimizacije. To je razlog zbog čega morate detaljno analizirati backlinkove konkurencije. Provjerite broj backlinkova, porijeklo odnosno s koje stranice dolaze, anchor text itd., te na taj način će te dobiti jasan uvid kako vaša konkurencija vrši izgradnju linkova. Također vrlo često možete dobiti ideju za vašu izgradnju linkova - npr. ako vidite da vaša konkurencija ima backlinkove s neke popularne stranice za koju niste znali, možete jednostavno kontaktirati webmastera da vidite da li bi i vi mogli dobiti backlink od njih.

Jedan od alata za provjeru backlinkova je Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu. .

5. Otkrijte koliko je vaša konkurencija prisutna na društvenim mrežama

Društvene mreže imaju tendenciju da dovode veliki promet odnosno veliki broj korisnika na web stranicu. Provjerite da li konkurencija koristi društvene mreže za promociju svoje stranice, na koji način vrše promociju te da li su "jaki" na društvenim mrežama.

6. Praktičan primjer kako analizirati konkurenciju

[Image: EotHoTbl.png]

Ovdje ću vam objasniti kako analizirati konkurenciju pomoću određenih SEO alata.

Nakon što ste saznali ko su vam konkurenti potrebno je izvršiti analizu njihovog poslovanja. Alat koji ćemo koristiti za analizu je Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu. .

Prvo unesite svoju web stranicu u polje URL. (Ja sam kao primjer koristio najposjećenije news portala iz regije.)

[Image: 825oNhPl.png]

Zatim kliknite na Compare Pages i unesite sajtove konkurencije.

[Image: ef1IBwvl.png]

Potom kliknite na Compare i prikazat će vam se rezultat komparacije.

[Image: tKXdiGgl.png]

Primjetit će te da vam je otvoren tab “Compare Link Metrics”. Evo zašto nam je važan ovaj tab:

Total Links: Prikazuje ukupan broj linkova, kako interne tako i vanjske linkove.
Total External Links: Prikazuje ukupan broj vanjskih linkova.
Followed Linking Root Domains: Ovo vam predstavlja najbitniju statistiku. Ovo vam prikazuje koliko unikatnih sajtova ima linkove ka vašem sajtu koje Google računa (Google ignorira "nofollow" linkove).

Postoji još mnogu drugih rezultata i statistika koje pruža ovaj alat ali ovo su najvažniji za analizu SEO konkurencije.

Da bi dobili detaljan uvid kliknite na tab "Inbound Links" , a nakon toga možete filtrirati rezultate tako da pogodite u samu srž što se tiče kvalitete linkova.

Evo kako postaviti parametre za filtriranje:

Show “ONLY FOLLOW” links from “ONLY EXTERNAL” pages to “PAGES ON THIS SUBDOMAIN” and “SHOW LINKS UNGROUPED”.

[Image: 5gbsd7Y.png]

Nakon toga samo kliknite na "FILTER".

Kada ste dobili rezultat filtriranja provjerite slijedeće:

Da li anchor text sadrži vašu ključnu riječ?
Ako anchor text sadrži vašu ključnu riječ trebat će vam mnogo više da bi se kvalitetnije rangirali.

Da li linkovi dolaze sa stranica s jakim autoritetom?
Linkovi sa stranica s jakim autoritetom vrijde mnogo više od linkova sa stranica slabijeg autoriteta.

Ovo ne predstavlja cjelokupnu sliku analize konkurencije ali predstavlja veći dio te slike, na osnovu ovoga možete saznati koliko vam je jaka konkurencija što se tiče linkova te će te vjerovatno dobiti nove ideje kako vršiti vlastitu izgradnju linkova, pa možda čak pokušati dobiti i isti link za svoj sajt.

U kombinaciji s ovom analizom možete koristiti i Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu. koji daje jednu cjelokupnu sliku SEO analize, te Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu. koji vam pruža detaljan i dosta tačan uvid u statistiku posjeta vaše konkurencije (dosta kvalitetniji od Alexa koji nije relevantan).

7. Kako započeti kvalitetnu izgradnju linkova

[Image: tUYSDQul.jpg]

Šta je to izgradnja linkova?

Izgradnja linkova predstavlja proces povećanja broja dolaznih linkova na stranici. Ovo je potpuno gruba definicija izgradnje linkova jer postoje ljudi koji grade velike količine linkova niske kvalitete i to nazivaju izgradnjom linkova (ne možemo reći da nije) dok postoje ljudi koji forsiraju izgradnju kvalitetnih linkova i to predstavlja kvalitetnu izgradnju linkova.

Zašto je izgradnja linkova važna?

U gornjem dijeli posta već je bilo govora o važnosti backlinkova (pročitajte taj dio ponovo) ali opet ću skrenuti pažnju na to.

Linkovi su uvijek bili jako važan faktor koji utječe na rangiranje na Google-u, te kao takvi predstavljaju veliki dio SEO-a. S vremenom počelo se puno pričati kako su novom algoritmu Google-a prestali biti toliko važni ali to nije tačno.

Zbog velikog spama te korišćenja raznih programa koji rade automatsku izgradnju linkova došlo je do promjene u Google-ovom algoritmu preko kojeg je Google uspješno odstranio nekvalitetne linkove i počeo kažnjavati sajtove koji se time služe, pa se zbog toga počelo pričati o prestanku važnosti linkova.

Linkovi su uvijek bili veoma važni i uvijek će biti a jedina stvar koja se promjenila je vrsta linka i način kako smo ga zaradili.

Metode za izgradnju linkova

[Image: 3L29HtL.jpg]

Danas kvalitetna izgradnja linkova zahtjeva da budete kreativni te da dobro osmislite strategiju za izgradnju linkova.

Kreativne metode:

Kvalitetan sadržaj

Najvrijedniji link je onaj kojeg vi zaradite, znači kad neko linka vašu stranicu bez vašeg utjecaja na to. Zaraditi link je vrlo teško ali nije nemoguće prema tome morate biti dosta kreativni i najvažnije pisati iznimno kvalitetan i korisan sadržaj kojeg će korisnici htjeti dijeliti te linkati prema vama.

Linkovi konkurencije

U gornjem dijelu posta je objašnjen način analiziranja konkurencije, pratite izvore njihovih linkova, odaberite najkvalitetnije linkove od kojih bi vaša izgradnja linkova imala koristi te pokušajte dobiti iste. Kontaktirajte vlasnike sajtova koji su linkali vašu konkurenciju te im ponudite kvalitetan i korisan tekst.

Zastarjeli sadržaj

Za webmastere koji razmišljaju pametno stari i neaktivni linkovi su pravo blago. Otkrijte zastarjeli sadržaj u vašim nišama te napišite novije tekstove na istu temu, te kontaktirajte vlasnike tih stranica da li su zainteresovani za presumjeravanje ka vašoj stranici koja ima istu tematiku jer vi nudite svjež sadržaj koji se redovno ažurira, tre predstavlja novija istraživanja njihovog teksta.

Pitanja i odgovori

Registrujte se na community servise čija je tematika usko vezana za tematiku vašeg sajte te izgradite autoritet tako što će te aktivno učestvovati u riješavanju problema korisnika tog servisa, nuditi ima vaša riješenja. Kada izgradite autoritet korisnici će početi linkati ka vašem sajtu te vam na taj način vratiti uloženo vrijeme koje ste iskoristili za izgradnju autoriteta.

Metode koje trebate izbjegavati:

Komentiranje na blogovima

Blog komentari su nekad bili odlični za izgradnju linkova, ali danas bloger mora odobriti komentar (link) prije nego što bude objavljen. Razlog zašto ova metodu treba izbjegavati jeste i to što je 99% ovih komentara nofollow i ne utječu na rangiranje, te ako se previše koristi doći će do kažnjavanja od strane Google-a.

Kupovina linkova

Kupovinu linkova također treba izbjegavati pogotovo ako se kupuje veći broj nekvalitetnih linkova čime bi zapali za oko Google-u.

Footer linkovi

Izbjegavajte postavljati linkove u footer s jedne strane su gotovo neprimjetni za korisnike a s druge strane i za Google. Ovo ne znači da ne bi trebali nikako stavljati linkove u footer već da vodite računa o broju linkova jer prevelik broj linkova u footer može naštetiti vašem sajtu u rezultatima pretraga.

8. Negativan SEO

Negativan SEO je stvaran i to je nešto što se može koristiti protiv vas u bilo koje vrijeme, može oštetiti vaš sajt pa čak ga i u potpunosti uništiti.

[Image: p1gf5iI.jpg]

Šta je to negativan SEO?

Postoji dobar SEO kojeg svi koristimo da bi što bolje rangirali svoje sajtove te ostvarili određene ciljeve, ali s druge strane recimo kao u hemiji koja se koristi za otkrivanje raznih lijekova može se koristiti i u mračne svrhe za proizvodnju raznih narkotika, tako u SEO svijetu postoji i negativan SEO.

Negativan SEO se može definisati kao Black Hat metoda s kojom se ljudi koriste kako bi uništili svoju konkurenciju te sav njihov rad i trud kojeg su uložili da bi stekli ugled kod tražilica.




Google nastoji identificirati negativni SEO ali još uvijek nema dovoljno jak algoritam koji bi u potpunosti zaštitio webmastere od negativnog SEO-a.

Negativan SEO se uglavnom radi kroz izgradnju linkova, tako što bi neko kupio recimo 5000+ loših linkova za vašu stranicu bez vašeg znanja te za linkanje koristio ključne riječi koje vi koristite na svom sajtu.

Ovakvo nešto donijelo bi veliku štetu vašoj stranici, poremetilo bi vaše rangiranje te bi izgubili kredibilitet kod Google-a.

Kako se obraniti od negativnog SEO-a?

Iako negativni SEO ima razornu moć još uvijek ne postoji način kako ga u potpunosti spriječiti već postoje načini i metode s kojim se možete braniti od negativnog SEO-a.
Mnogo više o negativnom SEO-u te kako se braniti možete pročitati u ovom opširnom i kvalitetnom postu "Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu. " kojeg je napisao jedan od članova ovog foruma.

9. Besplatni ali supermoćni SEO alati

1. Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu. & Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu.

Ova dva alata vam pružaju da vidite kakvo mišljenje o vašoj web stranici imaju ove dvije najveće internet tražilice (prikazuju greške, upozorenja, bugove, te proces indexiranja). Omogućju vam da pratite prisustvo vaše web stranice u rezultatima pretraga te da na taj način bolje i kvalitetnije optimizujete svoju stranicu.

2. Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu.

Broj jedan alat koji vam omogućuje detaljan uvid u statisiku vaše web stranice kada je u pitanju promet (posjetioci).

3. Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu.

Open Site Explorer vam pruža detaljan uvid u analizu linkova vaše stranice.

4. Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu.

QuickSprout Website Analyzer omogućuje vam cjelokupnu analizu vaše web stranice kao što su SEO, ključne riječi, brzinu stranice, linkove itd.

5. Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu. r

Ovaj vam alat omogućuje da saznate šta ljudi pretražuju preko Google-a, odnosno pruža vam mogućnost da vidite koliko se pojedina riječ kuca u tražilicu Google-a. (Ovaj alat vam pruža još veoma puno mogućnosti ovo je samo jedan od primjera.)

6. Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu.
Ovaj alat vam omogućuje da na osnovu jedne ključne riječi dobijete 750 prijedloga za ključnu riječ (long-tail keyword).

7. Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu.

Ovaj alat vam omogućuje da saznate kako vam se rangira web stranica za određene riječi.

8. Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu.

Ovaj alat vam omogućuje cjelokupnu SEO analizu vaše web stranice.

9. Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu.

Find Broken Links vam omogućuje da otkrijete sve "pokvarene" linkove na vašoj web stranici.

10. Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu.

Ovaj toolbar dostupan za Google Chrome i Mozilla Firefox vam pruža SEO uvid web stranice direktno iz rezultata pretraga, te na samoj web stranici.

11. Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu.

Ovaj alat vam služi za izradu XML mape vaše web stranice koju morate imati da bi mogli koristiti Google Webmaster Tool.

12. Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu.

Ovaj alat vam omogućuje da provjerite da li je neko kopirao sadržaj vaše web stranice.

13. Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu.

Ovaj alat vam pruža detaljan i dosta tačan uvid u statistiku posjeta bilo koje web stranice.

izvor slika: screenshot i Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu.

UPUTSTVO ZA POČETNIKE - Kako iskoristiti moć SEO-a? - 2014
Send this user an email Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
05-10-2014, 10:47 PM
Post: #2
RE: Kako iskoristiti moć SEO-a?
Dosta dobra tema , samo mogao si napraviti bolji izbor slika u tekstu.

Opal Opacity Anonymity Suite Opaque Addresses
Send this user an email Visit this user's website Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
06-10-2014, 12:37 AM
Post: #3
RE: Kako iskoristiti moć SEO-a?
Dosta koristan tuturijal ovo je nesto sto stvarno svaki pocetnik treba da procita, da sam imao nesto ovako za procitati kad sam krenuo sa poslom, mnogo bi mi lakse bilo Smile
Send this user an email Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
06-10-2014, 04:24 AM
Post: #4
RE: Kako iskoristiti moć SEO-a?
Odličan tutorijal, naročito za početnike, saveti koje svako može odmah da primeni na svojim sajtovima, fino i jednostavno struktuirano i objašnjeno.
Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
06-10-2014, 10:52 AM
Post: #5
RE: Kako iskoristiti moć SEO-a?
(05-10-2014 10:47 PM)joker123 Wrote: Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu. Dosta dobra tema , samo mogao si napraviti bolji izbor slika u tekstu.

hvala na kritici, post je sadržavao oko 40ak slika i bio je dosta dinamičniji ali pošto forum ne dozvoljava više od 30 slika u postu morao sam ih dosta izbrisati, lp

(06-10-2014 12:37 AM)Lakisa94 Wrote: Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu. Dosta koristan tuturijal ovo je nesto sto stvarno svaki pocetnik treba da procita, da sam imao nesto ovako za procitati kad sam krenuo sa poslom, mnogo bi mi lakse bilo Smile

(06-10-2014 04:24 AM)Djolisimo Wrote: Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu. Odličan tutorijal, naročito za početnike, saveti koje svako može odmah da primeni na svojim sajtovima, fino i jednostavno struktuirano i objašnjeno.

hvala vam na pozitivnom mišljenju, ovaj forum doista sadrži velik broj korisnih informacija o SEO optimizaciji ali je početnicima a posebno novim članovima veoma teško sve to pohvatati, pa prilikom optimizacije svog sajta rade dosta grešaka (čist primjer sam bio ja), prema tome sam odlučio spojiti u jedan tutorijal sve početničke osnove koje će svima biti od koristi za optimizaciju te biti smijernica na šta trebaju obratiti pažnju u njihovom budućem radu i usavršavanju svog znanja kada se radi o SEO optimizaciji, lp

UPUTSTVO ZA POČETNIKE - Kako iskoristiti moć SEO-a? - 2014
Send this user an email Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
18-09-2015, 05:21 PM
Post: #6
RE: Kako iskoristiti moć SEO-a?
Ovo je bukvalno savršeno i verujem da je trebalo dosta vremena da se ssve obuhvati i spakuje zajedno. Zato jedno veliko hvala! Upravo sam bukmarkovala ovu stranicu da joj se vratim povremeno podsećanja radi.

CheapWindowsVPS
Send this user an email Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
29-09-2015, 03:22 PM
Post: #7
RE: Kako iskoristiti moć SEO-a?
Google Keyword Planner PROBLEM-There was a problem retrieving ideas, please try again.Da li neko zna kako ovo otkloniti posto gotov svaki put izbaci istu gresku.
Send this user an email Visit this user's website Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
29-09-2015, 04:02 PM
Post: #8
RE: Kako iskoristiti moć SEO-a?
(29-09-2015 03:22 PM)bigli100 Wrote: Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu. Google Keyword Planner PROBLEM-There was a problem retrieving ideas, please try again.Da li neko zna kako ovo otkloniti posto gotov svaki put izbaci istu gresku.

i meni to izbacuje isto.. klikni gore par puta da ti ocita samo ponovo keyworde koje si ukucao.
Send this user an email Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
Post Reply 


Possibly Related Threads...
Thread: Author Replies: Views: Last Post
  Kako iskoristiti moć SEO-a? - Part II webphp 3 805 18-10-2014 07:50 PM
Last Post: Davor Bomestar
  Google images-kako što bolje iskoristiti maximum 16 1,669 04-04-2010 09:37 PM
Last Post: aleksej

Forum Jump:


User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)