Post Reply 
 
Thread Rating:
  • 1 Votes - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Uvod u A/B Testiranje – Pronađite Skriveni Potencijal u Svojoj IM Strategiji
05-10-2014, 07:07 PM
Post: #1
Star Uvod u A/B Testiranje – Pronađite Skriveni Potencijal u Svojoj IM Strategiji
[Image: UvodUSplitTesting.png]

Uvod u A/B Testiranje – Pronađite Skriveni Potencijal u Svojoj IM Strategiji

Većina ljudi koji danas započinju posao u IM-u imaju lošu naviku uzimanja nekih informacija zdravo za gotovo. Mada se na Internetu (a pre svega i na IZF-u) može naći dosta kvalitetnih i tačnih informacija, ne možete za sebe tvrditi da ste iskusan i dobar Internet Marketer ako nikada ne eksperimentišete i ne pokušavate nove metod. Na neki način ovo je upravo i uvod u A/B testiranje – vršenje različitih eksperimenata i analiziranje rezultata.

Može se veoma pojednostaviti kao prosto algoritam:
  • Uradi Test(A) i zabeleži rezultate.
  • Uradi Test(B) i zabeleži rezultate.
  • Ako je A > B, usvoji metodu A; u suprotnom usvoji taktiku B. Kasnije testiraj i sa metodama C,D,E i tako dalje.

Dodatak: Ostali termini pod kojim možete naći ovu disciplinu u stranoj literaturi su bucket tests i split testing. Sam koncept je ogranak marketinga, projektovanja poslovne inteligencije i dizajna korisničkog iskustva.

Ono što možete očekivati da naučite u ovom tutorijalu je:
  • Koje su to osnovne i najbolje prakse u industriji i šta se može naučiti od njih.
  • Kako da organizujete, sprovedete i analizirate svoje A/B testove.
  • Kako da povećate click-through rate (CTR) na svojoj mejling listi.
  • Kako da povećate konverziju na svojim affiliate sajtovima.
A/B Testiranje i Email Marketing Kampanje

Recimo da imate kvalitetnu listu od 2000 preplatnika koji su se pretežno sami prijavili na email listu i koje (makar uopšteno) zanima Vaš sajt i ponude. Sada ćemo da vidimo koji je najbolji način da pristupite ovoj grupi i povećate zaradu. Pretpostaviću da koristite neki servis poput MailChimp koji Vam daje određene statistike o efikasnosti Vaše kampanje – između ostalog i govori Vam koliko ljudi je otvorilo mail i/ili koliko ljudi je kliknulo na link ka Vašem sajtu.

Sada ćemo podeliti naših 2000 preplatnika u 2 grupe od po 1000 preplatnika (50:50): A i B.

Sadržaj email-a i proizvodi koje šaljete ovim korisnicima će biti potpuno isti, a razlika će biti u naslovu. Ovi naslovi ne treba da “prosto budu drugačiji” jer nam to ne donosi nikakvo saznanje. Oni treba da budu kategorički drugačiji i apeluju na Vaše preplatnike na različite načine. Na primer pogledajte ove naslove:
  • A: Get the Best Spinner with a 30% Discount!
  • B: 30% Discount on the Best Spinner!
Oni su svakako drugačiji i možete slobodno testirati da vidite šta je to što apeluje na korisnika više: naziv proizvoda na početku rečenice ili iznos popusta.

Međutim, oba naslova apeluju na istu stvar – korisnikov novčanik. Oni obećavaju popust za neki proizvod i nisu toliko različiti u svom smislu. Ono što je zanimljivije videti i testirati je nešto poput ovoga:
  • A: How I made $5000 a month with the Best Spinner (And How You Can Too!)
  • B: Get the Best Spinner for 30% Off And Learn How to Earn $5000 a month!
U principu oba naslova nekako govore isto – dobićete neku pričicu i ponudu da kupite taj proizvod. Međutim, naslov A ne sugeriše nikakav popust (niti ikakavu prodaju), već obećava neku vrstu tutorijala, dok naslov B taj tutorial navodi kao neku vrstu bonusa ili dodatne pogodnosti koja dolazi uz proizvod.

Dakle, oba naslova imaju apel na „novčanik”, ali naslov A apeluje i na neki osećaj avanture i radoznalosti. Koji je bolji? Ovo zavisi isključivo od Vaše grupe preplatnika i Vi to ne možete znati dok ne probate obe metode. Ovo će Vam pomoći da bolje upoznate svoje korisnike.
Kada budete isprobali dovoljno varijacija dobićete mnogo bolju sliku o Vašim preplatnicima i znaćete kako da im pristupite.

Rezime: Dakle, osmislite Vaš copy teksta, dizajnirajte email i osmislite dva zanimljiva naslova za dve različite grupe. Kasnije pogledajte statistiku i proverite koji naslov je inicirao više klikova. Ovo ponovite par puta dok ne dobijete zadovoljavajući rezultat.

Moj savet je da link koji stavljate u mail ka Vašem sale page-u ne bude isti za obe grupe jer onda nećete znati iz koje grupe je došla prodaja. Koristite dakle Google Analytics da dodate parametre u link radi lakšeg praćenja, ili koristite neki pouzdani servis za skraćivanje linkova koji pruža statistiku o broju korisnika koji su na isti i kliknuli.

Još lakši sistem bi bio korišćenje kupona za popuste – grupi A pošaljete jedan kupon, a grupi B drugi.

Šta kažete na još jedan primer? Znao sam da ćete biti oduševljeni!

Ponovo podelite grupe u A i B i probajte da vidite razliku između ova dva naslova:
  • A: Get the Best Spinner for 30% Off Until September 25th!
  • B: Get the Best Spinner for 30% Off (Limited Time Offer!)
Primedba: Mada je Best Spinner zanimljiv alat, ne pokušavam da ga promovišem ili ništa slično. Jednostavno u poslednje vreme dobija dosta ponuda za isti, pa ga ne mogu izbaciti iz glave.

Još jedna bitna sitnica sa kojom možete eksperimentisati je prva rečenica Vašeg maila. Većina email servisa (Gmail, Yahoo itd) pored uz naslov stave i određeni broj karaktera iz Vaše prve rečenice. Možete poslati dva potpuno ista mejla sa istim naslovom, ali promeniti samo prvo rečenicu da vidite da li će se dogoditi neka drastična promena u broju klikova.

A/B Testiranje sa HTML Mailing Kampanjom

Ukoliko koristite rich text mailing kampanje koji se sastoje uglavnom iz običnog teksta, italic i bold elemenata kao i hiperlinkova, onda ste na određeni način ograničeni. Međutim, ako Vaši preplatnici žele da primaju HTML email u koji možete staviti razne stilizovane elemente i slike, onda je ovo jedna jako zanimljiva tema za A/B testiranje.

Razmotrite na primer sledeći dijagram i probajte sami da viditi koji će Layout doneti bolje rezultate:

[Image: HTML-Mail-AB-Test.png]

Da li je bolje staviti više proizvoda po jedinici prostora (A) ili manje proizvoda, ali sa raskošnijom fotografijom i/ili pratećim sadržajem (B)? Slično pitanje se postavlja i kada pravite eCommerce sajt.

Automatizacija Email Testova

Organizovanje grupa i podešavanje mejlova je osnovni posao koji morate odraditi sami, ali za analizu rezultata ponekad možete posao prepustiti automatizovanom sistemu. Izdvojio sam prethodno MailChimp jer je to servis sa kojim imam najviše iskustva, te ću ga pomenuti još jednom.

Naime, ovaj servis (a verovatno i drugi iz iste oblasti) nudi uslugu automazivanog A/B testiranja. Možete podesiti odgovarajuće naslove i telo email poruka i prepustiti matematiku MailChimp-u. On će sam odraditi računicu i utvrditi koja kampanja ima najbolji rezultate i potom je proslediti ostalim preplatnicima.

Mada obožavam ideju automazicije gotovo bilo kakve radnje, ipak preporučujem da i sami pratite rezultate svojih testova.

Večito Pitanje – Crveno ili Zeleno Dugme?

Mislim da smo dosta raspravili o A/B testiranju iz koteksta email marketinga. Međutim, pre nego što pređemo na druge eksperimente, hajde da raspravimo o jednoj temi psihološkog karaktera – crveno ili zeleno dugme? Pogledajmo sledeće dve stranice:

[Image: Zeleno-ili-Crveno-Dugme.png]

Dakle one imaju isti sadržaj – isti video i copy tekst i jedino u čemu se razliju je boja sign-up dugmeta. Koja će imati bolje rezultate? Ponovo, kažem – uvek valja da sami uradite ovakve testove i viditi rezultate na svojoj grupi. Međutim, voljan sam sa Vama podeliti rezultate mnogobrojnih testova ove tematike.

Hajde da pogledamo intuiciju prvo:

Crvena boja uglavnom simboliše neku opasnos – crveni STOP znak i crveno svetlo u saobraćaju su jasni ukazatelji na to.
Zelena boja uglavnom poziva na neku smirenost i približenost prirodi. Zeleno svetlo nas čini sigurnim i pokreće dalje.

Ali ovo nisu saobraćajni znaci i zelena boja generalno nije donela bolje rezultate na A/B testovima. HubSpot je prijavio da u njihovim testovima crveno dugme donosi čak 21% bolje rezultate! To je ogromna razlika za tako malu sitnicu kao što je boja jednog elementa u sklopu jedne velike stranice.

U mojim privatnim testovima crveno dugme je takođe donelo bolje rezultate i to oko ~15%.

Evo ga i case study (clikovi na zeleno dugme vs klikovi na crveno dugme):

Nedelja 1: 61 vs 67 (~10% bolje)
Nedelja 2: 54 vs 65 (~20% bolje)
Nedelja 3: 49 vs 54 (~10% bolje)
Nedelja 4: 46 vs 56 (~20 % bolje)
Total: 210 vs 242 (~15% bolje)

Grafički to izgleda ovako:
[Image: studija-crveno-zeleno.png]

Napomena: broj posete koji je ušao na ova dva landing page-a je praktično isti, a izvor posete/demografija su koliko-toliko isti (dozvolite ipak da postoji određeni stepen greške i razlike u kvalitetu).

Ovo se naravno ne može generalizovati ali daću Vam još jedan primer iz prakse. Naime, kada je sajt PhotoBucket promenio svoje crveno sign-up dugme u zeleno radi A/B testa počeli su da gube 7000 novih registracija dnevno!

Međutim, zašto bi smo stali na ove dve boje? Šta ako postoji neka boja koja u istim uslovima daje znatno bolje rezultate? Ne zaboravite – ovo ipak ne možete generalizovati jer će se uvek naći neki uslov pod kojim će zeleno dugme imati bolje performanse od crvenog i baš zato je bitno da radite ovakve testove na svim svojim stranicama.

Takođe, odaću Vam jednu “tajnu“ – ja sam lično našao da na nekim mojim stranicama jedna druga boja daje bolje rezultate. Do istog zaključka je izgleda došao i PhotoBucket, HubSpot, Smashing Magazine...

A to bi bila, narandžasta boja (u raznim varijacijama):

[Image: Narandzasto-Dugme.jpg]

Šta je “Dobar“ Landing Page?

Ono što sam primetio je da i najveći laik ume da prepozna loš landing page veoma lako, ali postići konsenzus oko toga šta je dobar landing page je problem kojem ne vidim rešenja. Jedan od prostijih odgovora bi bio da je dobar landing page upravo onaj koji donosi dobru zaradu. Međutim, ovo baš i nije od pomoći nekome ko ne zna ni kako da počne.

Međutim, postoje određene karakterisitke koje povezuje landing page-ove koji imaj dobru zaradu:

#1: Odličan, profesionalni dizajn uz responsive layout koji izgleda znatno drugačije u zavisnosti od uređaja. Pri tome ne mislim samo da se elementi lepo poređaju i smanje da stanu na ekran. Govorimo o potpuno drugačjiem iskustvu u zavisnosti od toga da li koristite Android smartfon, iPhone, BlackBerry telefon ili tablet (nije isto da li je od 7 ili 11 inča dijagonala ekrana!)

Dodatak: Lično mislim da su templejti koje nudi UnBounce izvanredni resurs/inspiracija ukoliko niste sigurni šta želite sa svoj landing page.
Link:
Code:
http://unbounce.com/landing-page-templates/

#2: Dosta je naglašen pricip “show, don’t tell”. Ovo se uglavnom postiže kroz kvalitetnu video prezentaciju ili interaktivan sajt niz koji skrolujete i čitate o svim “features” koje prodavac nudi. Obično je header fiksiran, tj prati Vas dok skrolujete.

#3: Tekstualni sadržaj je profesionalno napisan i uvek apeluje određenoj ciljnoj grupi. Ovo se može postići kroz pažljivo postavljanje određenih ključnih frazi ili čak metodom humora – naime šaljivi tekst nije uopšte loša ideja za određene landing page stranice.

#4: Opt-in formular je naglašen, ponekad čak i strelicama. Dobra je praksa obećati i neki “freebie” kao i naglasiti da poštujete privatnost korisnika i da imate “cancel anytime” polisu.

#5: Ukoliko korisnik skroluje više od 1600px po dužini, vrlo često vidimo da u ćošku iskoči još jedan opt-in formular ili da se preko celog ekrana pojavali pop-up box koji nudi dotičnu opt-in formu.

#5: Brzina – sve dobre landing page stranice su optimizovane i brzo se učitavaju što je jako bitno ako mislite zadržati ljude na svojoj stranici. Landing page stranice je uglavnom veoma lako optimizovati jer ne morate se oslanjati na upite bazi podataka i ne treba Vam ogroman broj JavaScript funkcija.

#6: Call-to-action, ali i copy tekst/video su vidljivi above the fold.

#7: Analitika i retargeting – sve uspešne landing page stranice detaljno prate i drže statistiku o tome ko ih je posetio. Retargeting je u poslednje vreme takođe jedna izvrsna praksa.

Dodatak: Moram priznati da sam se potpuno oduševio kada mi je 24 sata nakon što sam posetio blog ViperChil izašla na fejsbuku reklama za taj sajt sa sledećom porukom:

Quote:You visited my website yesterday already. Click the like button – it’s time to make this relationship official.

Ovo je po meni ujedno i primer da humor ima svoje mesto u Vašoj strategiji (u zavisnosti od proizvoda/usluge naravno).

A/B Testovi na Landing Page Stranici

Kada radite svoje A/B testove moja preporuka je da samo promenite jedan element (jednu promenjivu) pri svakom testu jer je lakše doneti dobar zaključak. Ukoliko se stranice koje testirate drastično razlikuju teško je doneti zaključak o efikasnosti pojedinih delova tih celina.

Dakle, krenimo od početka. Šta je to što obično želite da testirate na svojim landing page stranicama? Generalno fokus bi bio na sledećem:
  1. Da li možemo dobiti bolju konverziju promenom pozicije elemenata na stranici?
  2. Da li drugačija paleta boja utiče na konverziju?
  3. Da li je stranica previše napadna i izaziva preveliki bounce?
  4. Da li je jedna varijanta copy teksta efikasnije od druge?

Dakle, odlučite koju promenjivu testirate i namestite dve landing page stranice, npr recimo da želimo da vidimo šta je efikasnije - optin forma sa desne ili leve strane. Ovako izgleda dijagram testa:

[Image: landingpage-test.png]

Što se tiče URL strukture naših testova, ovo je moja praksa:

Code:
Vas-sajt.com/seoninja-offer
Vas-sajt.com/seoninjaoffer

Ovo iznad preferiram mnogo više od sledećih varijanti:
Code:
Vas-sajt/seoninja1
Vas-sajt/seoninja2
Vas-sajt/index1
Vas-sajt/index2
Vas-sajt/seoninja-a
Vas-sajt/seoninja-b

Po mojem mišljenju gorenavedene varijacije ne izgledaju prirodno i ne želim da neki tach-savvy korisnik nasluti da verovatno postoji i druga varijacije te stranice. Ovo je naravno moje lično mišljenje/praksa.

Na obe stranice želimo da držimo analitike (lično koristim Google Analytics za svoje testove). Cilj da na obe stranice dovedemo isti broj/kvalitet posete ukoliko želimo da komparacija bude kvalitetna. Ukoliko ne možete da ispunite toliki kvantitet ljudi na oba mesta, možete računati prosek kao broj konverzija na 1000 unique visits.

Osim samih brojeva konverzije želite da gledate i druge podatke kao što je bounce rate i prosečno vreme provedeno na sajtu. Preporučujem i korišćenje servisa kao što je CrazyEgg kako bi ste mogli da generišete heat map svog sajta ne bi li lako videli.

Vratimo se sada na primer iznad. Recimo da je stranica A bila efikasnija od stranice B, dakle A je šampion (champion page). Ovo je svakako uspeh – utvrdili smo šta je bolje, ali vreme je za novi test, tako da predlažem da osmislimo novog izazivača (challenger page).

Ovaj put želim da proverim da li mogu nekako da izmenim svoj naslov i copy tekst, a potom i da vidim kako će to uticati da efikanost moje konverzije. Imamo dakle, ovakav slučaj:

[Image: landingpage-test-2.png]

Jedan primer iz prakse bi izgledao ovako:

[Image: optimizely-test.jpg]

Koja varijanta od ove dve se slike je pobedila možete pogledate Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu. ili Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu. (da, upravo ste postali zamorčići u split testu).

Kako Smanjiti “Trenje“ (Friction) na Vašoj Stranici?

Pod trenjem (frikcijom) u ovom kontekstu mislimo na otpor koji korisnik ima ka našim opt-in formama ili drugim metodama kroz koje generišemo konverziju. Ukratko – što je proces kupovine proizvoda nejasniji i teži, to je veća verovatnoća da korisnik neće hteti da unese svoje podatke.

U ovo sam se i sam veoma jednostavno uverio dok sam radio za jednog klijenta, i to na sledeći način: napisao sam skriptu koja je pratila koliko ljudi unese svoje podatke u formular, ali ne klikne na poslednje submit dugme. Ispostavilo se da imamo dosta korisnika koji se, očigledno, predomišljaju i nisu dovoljno motivisani da kompletiraju proces do kraja.

Jedno vreme sam mislio da je dovoljno poboljšati ponudu – ponuditi veći popust, još neki freebie, ali ispostavilo se da to nije u ovom slučaju previše uticalo na problem koji sam opisao. Ljudi su još uvek unosili svoje podatke, ali nisu išli do kraja.

Onda sam malo bolje pogledao naš opt-in formular i uvideo grešku – bio je previše nejasan. Pored toga, klik na dugme je korisnika i prosleđivao na drugu stranicu za kupovinu (PayPal gateway).

Ovo nije nigde bilo naglašeno niti je drugi korak bio intuitivan. Korisnik je znao da mora da plati, ali nije mu bilo jasno kako će se ceo prosec odviti. Kada smo dodali PayPal logo uz dugme i malu napomenu ispod njega, situacija se izmenila na bolje.

Kasnije sam saznao da se ovaj fenomen može lako objasniti uz Fogg-ov model:

[Image: Fogg-model.jpg]

Mislim da je Basecamp – servis za upravljanje projektima – odlično pokazao kako da rešite ovaj problem. Njihova landing-page stranica je potpuno briljantna, a ipak veoma minimalistična:
Code:
https://basecamp.com/

Above the fold sadržaj izgleda ovako:
[Image: BasecampPrimer1.jpg]

Call to action dugme je ujedno i informacija o onome što Basecamp nudi. Detaljnije informacije možete videti skrolovanjem dole, a ovo isto dugme se ponavlja još jednom nakon što pročitate sve major “features“ koje njihov servis nudi.

Njihov opt-in formular je isto dobro osmišljen jer je veoma jednostavan. Pogledajmo:

[Image: BasecampPrimer2.jpg]

Njihovo submit dugme takođe ima svoj poseban tekst koji jasno govori korisniku da je nema više nijedan korak nakon ove forme i da je klikom na dugme završen proces prijave.

Ono što svakako treba da uzmete kao pouku iz ovoga je sledeće: obratite pažnju na svoj opt-in forumular i razmislite kako možete da ga pojednostavite. Nemojte dozvoliti da Vaše dugme ima neki generički tekst poput “Submit” ili “Enter” već se poigrajte sa par zanimljivih varijacija.

Za kraj, navodim i par resursa/alata koji će Vam pomoći da detaljnije proučite ovu tematiku. Ja sam svakao zagrebao tek površinu teme o kojoj se pišu čitave knjige i analize.

Code:
http://unbounce.com/
http://optimizely.com
http://unbounce.com/blog/
http://www.crazyegg.com/
http://www.inspectlet.com/
http://www.hubspot.com/products/landing-pages
http://www.smashingmagazine.com/2010/06/24/the-ultimate-guide-to-a-b-testing/

Hello there young padawan :)
Send this user an email Visit this user's website Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
05-10-2014, 07:38 PM (This post was last modified: 05-10-2014 07:44 PM by JelenaM.)
Post: #2
RE: Uvod u A/B Testiranje – Pronađite Skriveni Potencijal u Svojoj IM Strategiji
Woohoo, ovo meni treba! Smile

Nego, kod testiranja landing page ti predlažeš da se naprave dve varijante i da se istovremeno testiraju; ja sam nekako (kad bih planirala da napravim neki A/B test - nijedan nisam, ali postoje u glavi Tonuge2 ) uvek mislila da to radim vremenski - npr. nedelju dana pratim rezultate jedne, pa nedelju dana rezultate druge postavke. Tvoj predlog je pametniji što se tiče uštede vremena i verovatno još gomile parametara, ali me zanima šta onda radiš sa URL-om koji ispadne? Brisanje, redirekcija...?

I šta bi preporučio kao najbolji način za dovođenje posete za testiranje (da ne ulazimo u priču optimizacije celog funnela, samo me zanima da li si isključivo za plaćeno oglašavanje, što pretpostavljam, i ako da, koji kanal)?

Btw SJAJNA kampanja ViperChill Biggrin

I da. Baš iznenađenje za crveno dugme.

Može i ovako!
wwwrite.rs - online kurs Pisanje bloga za klijente
Send this user an email Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
Thanks given by (1): Davor Bomestar
05-10-2014, 07:55 PM
Post: #3
RE: Uvod u A/B Testiranje – Pronađite Skriveni Potencijal u Svojoj IM Strategiji
Dobar tutorijal, fina struktura, sviđa mi se.
Iskreno, nisam ni slutio da toliko toga utječe na uspješnost. Kao što je prethodno uvažena kolegica JelenaM rekla kako ju je iznenadio ovaj dio koji govori o boji gumba (za Sign Up - crveno ili zeleno), moram dodati da sam ja vjerovatno još više iznenađen.
Prije svega nisam ni pomišljao da će boja toliko utjecati na to hoće li se netko registrirati ili neće - ali rezultati su ipak prikazali da hoće. I za vrijeme čitanja kada sam došao na taj dio te kada sam pročitao i simboliku crvenog (upozorenje...) i zelenog (mir, priroda...) bio sam uvjeren da će "pobjedu" odnosno bolje rezultate postići stranice sa zelenim gumbom, no očito sam se prevario i to jako.
Send this user an email Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
05-10-2014, 08:00 PM (This post was last modified: 05-10-2014 08:02 PM by vandanic.)
Post: #4
RE: Uvod u A/B Testiranje – Pronađite Skriveni Potencijal u Svojoj IM Strategiji
@JelenaM, mnogo je bolje koristiti dve stranice istovremeno za A/B test, prvenstveno zbog uštede vremena, ali i zbog real-time promena. Ukoliko se radi o blogu ili nekoj drugoj stranici kod koje ne možemo realno imati dve stranice za istovremeni test onda je ovo što si opisala bolja ideja.

Ja sam lično stavljao da se stranica B ne indeksuje na pretraživačima da ne bih dobio duplicate content kaznu ili nešto slično.

Ukoliko u testu stranica B bude bolja od A, onda B uploadujem na A. U svakom slučaju ću posle testa na lokaciji B postaviti redirect ka stranici A (uf nadam se da ste me razumeli).

Traffic u mom "case study" dolazi sa društvenih mreža (Twitter(veliki following i stopa retweet-ova na par računa) i Facebook(plaćene reklame)) kao i sa low-competition ključnih reči na AdWords. Moram priznati da van tih metoda nisam imao više iskustva.

@mafica, da svi se nekako tu prevare, pogotovo jer i crvena boja izgleda malo napadno. Verujem takođe (kao što sam i napisao u tekstu), da ćete ipak uspeti da nađete neki sajt na kojem je (usled drugih stvari) zeleno (ili neko drugo) dugme bolje.

Hello there young padawan :)
Send this user an email Visit this user's website Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
Thanks given by (2): mafica, JelenaM
05-10-2014, 08:11 PM
Post: #5
RE: Uvod u A/B Testiranje – Pronađite Skriveni Potencijal u Svojoj IM Strategiji
(05-10-2014 08:00 PM)vandanic Wrote: Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu. Traffic u mom "case study" dolazi sa društvenih mreža (Twitter(veliki following i stopa retweet-ova na par računa) i Facebook(plaćene reklame)) kao i sa low-competition ključnih reči na AdWords. Moram priznati da van tih metoda nisam imao više iskustva.

Razumela, hvala. Još ovo i prestajem da ganjam sitna crevca koja verovatno zanimaju samo mene Smile Da li ove kanale posete koristiš istovremeno ili i tu pada pojedinačno testiranje? Zapela sam za ovo jer se sama ustežem da radim split testing zato što sam u grču da SVE mora da se razdvoji radi tačnijih rezultata, iliti FB korisnici će verovatno reagovati drugačije nego Twitter korisnici, pa me prosto zanima tvoje mišljenje o tome koliko je zapravo važno razdvojiti i kanale prilikom testiranja, da se ne cimam oko toga ako su SUVIŠE sitna crevca Winking .

Može i ovako!
wwwrite.rs - online kurs Pisanje bloga za klijente
Send this user an email Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
05-10-2014, 08:41 PM
Post: #6
RE: Uvod u A/B Testiranje – Pronađite Skriveni Potencijal u Svojoj IM Strategiji
Koristim ih relativno "istovremeno", fb kampanje su aktivne sve dok ne potrošim dnevni budžet, a Twitter je aktivan samo u periodu koji odgovara US stanovništu (ne kačim ništa posebno kad znam da drugari sa druge strane lopte spavaju).

Generalno nemam potrebu da ih razdvajam jer većina tracking softvera grupiše posetu na osnovu sajta sa kojeg su došli, pa na osnovu toga mogu prilično dobro da procenim koji je traffic kvalitetniji.

U mom slučaju fb > twitter, ali budući da ne plaćam novac za tviter reklame već je organic prirode nemam razloga da se žalim.

Hello there young padawan :)
Send this user an email Visit this user's website Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
Thanks given by (1): JelenaM
05-10-2014, 08:45 PM
Post: #7
RE: Uvod u A/B Testiranje – Pronađite Skriveni Potencijal u Svojoj IM Strategiji
(05-10-2014 07:38 PM)JelenaM Wrote: Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu. ...ja sam nekako (kad bih planirala da napravim neki A/B test - nijedan nisam, ali postoje u glavi Tonuge2 ) uvek mislila da to radim vremenski - npr. nedelju dana pratim rezultate jedne, pa nedelju dana rezultate druge postavke. Tvoj predlog je pametniji što se tiče uštede vremena i verovatno još gomile parametara, ali me zanima šta onda radiš sa URL-om koji ispadne? Brisanje, redirekcija...?

Kod A/B split testinga je jako bitno utvrditi statističku signifikantnost prije donošenja odluka o tome da li je nešto bolje ili lošije. I zbog toga razloga je najbitnije vršit paralelno testiranje.
Statistička signifikantnost je jedan od najbitnijih faktora kod split testinga jer nam govori do kada nešto testirati. Jer nekada početni rezultati zbog faktora slučajnosti ili nečega drugoga znaju prevariti i ako prerano prekinemo test možemo uvelike oštetiti našu kampanju.
Ovo su alati koji se mogu koristiti za provjeru statističke signifikantnosti podataka koje smo dobili:
Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu.
Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu.
Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu.
Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu.

Meni je prvi najdraži ali svi odrade svoj posao. I preporučuje se da faktor signifikantnosti bude preko 95% pri donošenju rezultata ali ako je uzorak koji promatramo dovoljno velik zaključak se lako može donit i pri faktoru 80%.

Još jedna mala preporuka je korištenje tracking alata šta je malo i teško kod organskog prometa(za to je tu google analytics) ali kod plačenog prometa obavezno preporučam Prosper202 ili Voluum, oba su besplatni.
Tracking alati su stvarno od koristi kod split testinga jer preko jednog linka posjetitelji ravnomjerno odlaze na sve landing stranice koje želimo. A postavljanjem tracking pixela dobivamo podatke o konverzijama.

I još jedna dobra praksa kod testiranja u slučaju da imamo već jednu stranicu koja nam pruža odlične rezultate je testiranje po pravilu 80%A1-10%A2-10%B.(A1 i A2 su jednake)

Tako nam 90% prometa odlazi na stranicu koja garantirano funcionira, a imamo i uzorak za usporedbu između A2 i B.
Kod velikog prometa ovo može bit jako korisno kod velikog prometa jer ako je stranica B 60% lošija, 50% prometa će nam doć na tu stranicu, a to može strašno oštetit profit. Dok kod malog uzorka prometa to i nije potrebno.

FPTraffic - Najbolji Alat za Facebook Automatizaciju
Send this user an email Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
Thanks given by (3): Tommmy, Raymond, JelenaM
05-10-2014, 08:58 PM
Post: #8
RE: Uvod u A/B Testiranje – Pronađite Skriveni Potencijal u Svojoj IM Strategiji
Sema, razumela sam nekih 80% ovoga što si napisao (što je inače slučaj kad čitam o statistici i obično znači da iako ne kapiram pojmove, kapiram da je korisno tako da huge thanks!) a predlog 80%-10%-10% je genijalan, nikad mi ne bi palo na pamet a uskoro će mi biti potrebno baš o tome da razmišljam!

Momci, hvala vam onoliko, tema ide u lični bookmark i što se mene tiče, slobodno raspravljajte o naprednim tehnikama, šta zašto i kako - ovo mi je mnogo jednostavnije da pratim na ovim domaćim jezicima Smile

Može i ovako!
wwwrite.rs - online kurs Pisanje bloga za klijente
Send this user an email Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
05-10-2014, 09:19 PM (This post was last modified: 05-10-2014 09:20 PM by novii.)
Post: #9
RE: Uvod u A/B Testiranje – Pronađite Skriveni Potencijal u Svojoj IM Strategiji
Sa ovim sam bio relativno malo upoznat, ali bih svima preporučio da pogledaju sajt Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu. . Sajt basecamp.com koji je spomenut u nekim postovima gore je na ovom sajtu obuvaćen veoma zanimljivom analizom.

Analizirani su još: buffer, evernote, gmail, instagram, meetup, okcopid, trello, tumblr, twitter, vimeo i još gomila drugih sajtova. Analize su obimne, ali lake za pregled jer je sve jasno prikazano i dobro objašnjeno.

Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu.

Verujem da može biti od koristi svima koji pokušavaju da poboljšaju svoj sajt.
Send this user an email Visit this user's website Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
Thanks given by (4): JelenaM, Raymond, optimista, vandanic
05-10-2014, 09:34 PM
Post: #10
RE: Uvod u A/B Testiranje – Pronađite Skriveni Potencijal u Svojoj IM Strategiji
Svaka cast odlicno Smile
Send this user an email Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
05-10-2014, 11:39 PM
Post: #11
RE: Uvod u A/B Testiranje – Pronađite Skriveni Potencijal u Svojoj IM Strategiji
Sjajan tutorijal! Smile

Možeš li mi reći nešto više o fejsbuk adsima u svrhu dobijanja subscribera? Kakav oglas praviš obično, jel neki free gift ili? I kakva ti je obično konverzija, tj navedi primer nekog niche-a i za njega na 100 uloženih eura primera radi, koliko dobiješ orijentaciono subscribera?

Ja ih dobijam na neke druge načine, ali moraću uskoro da proširim i da platim fbu reklame za to pa bi mi značilo da pročitam neka tvoja iskustva isplativosti i konverzije.

Hvala ti. Smile
Send this user an email Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
06-10-2014, 09:33 PM
Post: #12
RE: Uvod u A/B Testiranje – Pronađite Skriveni Potencijal u Svojoj IM Strategiji
Ako može odgovor, bio bih vrlo zahvalan. Smile
Send this user an email Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
06-10-2014, 11:15 PM
Post: #13
RE: Uvod u A/B Testiranje – Pronađite Skriveni Potencijal u Svojoj IM Strategiji
Sorry IMEmperor, forum je baš aktivan u poslednje vreme pa ne videh da ima odgovor ovde. Evo ukratko, niša je weight loss/fitness u ovom slučaju. Odabrao sam da se obratim ženama (27-40 god) kao ciljnoj grupi uz jedain affiliate proizvod.

Moja prvobitna strategija je bila da posetim Pinterest i Facebook stranice slične tematike (i sa istom ciljnom grupom) da vidim kakvi naslovi i fotke dobro prolaze što se tiče broja lajkova. Na osnovu ovoga sam i formirao par landing page-ova koje bih mogao da testiram. Generalno, smatram da je jako bitno da oglas i landing page imaju isti ton i estetiku.

Što se tiče same ponude, imam opt-in formu u koju osoba unese email i klikne potom na dugme koje ih prosledi ka vendor gateway-u. Ujedno, šaljem im link da skinu jedan free eBook i stavljam taj mail u svoju MailChimp listu da bih probao kasnije kroz email kampanju da ih privučem ka jednom fitness/healthy living blogu i drugim ponudama.

Što se tiče konverzije, ja na veliku žalost još uvek spadam u onih 80% prosečnih IM-era čija je stopa konverzije između 2,5-5%. Sama zarada je bila oko 35% veća od ukupne sume potrošene na reklame (u tvom pitanju to bi se normalizovalo na 135 za uloženih 100 evra). Nije bajno, ali je nekako ipak u pitanju auto-pilot metoda + dobio sam par stotinak targeted subscriber-a na mailing listi.

Isprobavam nove stvari kad nađem vremena (IM mi nije full-time posao) tako da se nadam da ću imati priliku da ovo poboljšam u skorije vreme.

Hello there young padawan :)
Send this user an email Visit this user's website Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
Thanks given by (1): IMEmperor
06-10-2014, 11:44 PM
Post: #14
RE: Uvod u A/B Testiranje – Pronađite Skriveni Potencijal u Svojoj IM Strategiji
Hvala ti puno na detaljnom odgovoru.

Reci mi još samo, znači na oko 100 uloženih evra si dobio koliko subscribera?

A što se zarade tiče to je sasvim zadovoljavajući povrat investicije. Smile
Send this user an email Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
07-10-2014, 02:29 AM
Post: #15
RE: Uvod u A/B Testiranje – Pronađite Skriveni Potencijal u Svojoj IM Strategiji
Nisma tačno beležio jer je odvojena analitika to pratila, uglavnom mogu reći da imam veliki broj slučaja gde su ljudi dali mail, uzeli eBook i potvrdili adresu, ali nisu kupili proizvod. Znači ako je konverzija bila oko 2,5-5%, broj email preplatnika je bio nešto veći sigurno.

Inače sam samostalno pisao eBook i stavio par pametnih affiliate linkova u nju. Dobijam clicks, ali nijedna konverzija i generalno slabi metrics. Sa druge strane linkovi koji vode ka mom blogu iz uvoda i epiloga, su doneli posetioce koji su proveli dosta vremena na sajtu. Voleo bih videti neki tekst o tome kako da se optimizuje i izvučea najveća vrednost iz ovakbih freebies.

Sada trenutno razmatram da listu iskoristim i na ovaj način, pa evo da podelim jer nekome može biti od koristi
Code:
http://www.insidefacebook.com/2014/02/11/4-reasons-to-target-email-subscribers-with-facebook-ads/

Hello there young padawan :)
Send this user an email Visit this user's website Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
Thanks given by (2): JelenaM, IMEmperor
10-10-2014, 12:29 AM
Post: #16
RE: Uvod u A/B Testiranje – Pronađite Skriveni Potencijal u Svojoj IM Strategiji
(07-10-2014 02:29 AM)vandanic Wrote: Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu. Sada trenutno razmatram da listu iskoristim i na ovaj način, pa evo da podelim jer nekome može biti od koristi
Code:
http://www.insidefacebook.com/2014/02/11/4-reasons-to-target-email-subscribers-with-facebook-ads/

Odavno merkam tu opciju za targetiranje ALI nedavno, pre možda dva, tri meseca, se podigla neka frka i FB je počeo da banuje neke naloge koji su koristili NEKU vrstu preciznog targetiranja. E sad, kako ja te stvari pratim površno i tek koliko da ih imam u malom mozgu kad dođe vreme da ih ozbiljnije proučim, nisam sigurna da li se odnosi na ovo - po svoj logici ne bi trebalo jer ti praktično targetuješ "svoje" ljude, al opet da napomenem. Možda neko ovde ima iskustva s tim, a svakako ne bi bilo loše da to proveriš pre nego što kreneš.

Može i ovako!
wwwrite.rs - online kurs Pisanje bloga za klijente
Send this user an email Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
Thanks given by (1): Aleksandar92
19-10-2014, 12:44 AM
Post: #17
RE: Uvod u A/B Testiranje – Pronađite Skriveni Potencijal u Svojoj IM Strategiji
Rekao bih da je ovo najprofesionalniji i naj "advanced" post na ovom takmicenju,
takodje zahteva znacajno predznanje i iskustvo u internet marketingu.

Odlicno uradjeno.
Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
Thanks given by (2): vandanic, IMEmperor
21-10-2014, 04:20 AM
Post: #18
RE: Uvod u A/B Testiranje – Pronađite Skriveni Potencijal u Svojoj IM Strategiji
(05-10-2014 07:38 PM)JelenaM Wrote: Gosti i korisnici koji nisu aktivirali svoj račun ne mogu vidjeti linkove u porukama. Da bi vidjeli linkove registrirajte se ovdje ili aktivirajte svoj račun klikom na konfirmacijski link u e-mailu. I da. Baš iznenađenje za crveno dugme.
Kako iznenadjenje? Pa reci mi na koga bi ti kliknula sa ove slike? Smile
[Image: q2qTvfC.png]

P.S.
Čestitke, lep post.

Ljudi se plaše uspeha, koliko i neuspeha...
Send this user an email Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
Thanks given by (2): vandanic, IMEmperor
22-10-2014, 02:41 AM
Post: #19
RE: Uvod u A/B Testiranje – Pronađite Skriveni Potencijal u Svojoj IM Strategiji
Odličan post, respect! Vidi se da si uložio mnogo truda u samo objasnjavanje A/B testinga ali i u popratne grafike, također veoma korisno i lijepo objašnjeno.
Send this user an email Visit this user's website Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
Thanks given by (1): vandanic
16-11-2014, 09:00 AM
Post: #20
RE: Uvod u A/B Testiranje – Pronađite Skriveni Potencijal u Svojoj IM Strategiji
Čestitam!

jako.sexy
Visit this user's website Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
Thanks given by (1): vandanic
Post Reply 


Possibly Related Threads...
Thread: Author Replies: Views: Last Post
  Kako iskoristiti potencijal foruma sa 9000 članova Skipper 7 2,013 06-07-2011 05:39 PM
Last Post: srkicarinho

Forum Jump:


User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)